Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juli 2010, 18:54   #106
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zoekende in het ziekenhuis welke deur ik moest hebben, trok ik een keer per ongeluk de deur van de kantine open, waar artsen en verpleegkundigen zaten te pauzeren....
ongelogen waar: BLAUW van de rook! (en als IK dat zeg, is 't echt erg)
terwijl het overal elders in het ziekenhuis verboden is om te roken en het de patiënten ernstig afgeraden wordt.
Ja, en? Wat zegt dat? Dat ook artsen en verpleegkundigen verslaafd kunnen zijn? Of is het nu plotseling wel gezond?
Elke keer weer die rechtvaardiging omdat 'anderen het ook doen'... Zo dom.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 18:56   #107
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ze zijn altijd groot nieuws, en ik hoor er maar heel weinig over.
Hoe kun je er weinig over horen als het groot nieuws is?
Wel is het zo dat de regeringen aan de Middellandse Zee er ook liever over zwijgen. Is namelijk niet goed voor het toerisme.
Journalisten denken er echter anders over, o.a. National Geographic Channel heeft al ontzettend veel uitgezonden over allerlei haaiensoorten en haaienaanvallen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 19:11   #108
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoe kun je er weinig over horen als het groot nieuws is?
Wel is het zo dat de regeringen aan de Middellandse Zee er ook liever over zwijgen. Is namelijk niet goed voor het toerisme.
Journalisten denken er echter anders over, o.a. National Geographic Channel heeft al ontzettend veel uitgezonden over allerlei haaiensoorten en haaienaanvallen.
Als het gebeurt, is het groot nieuws. Omdat het nauwelijks gebeurt, is het ook zelden nieuws. Ik weet dat NG erover uitzend, maar het is vaak van alles uit de oude doos. Bovendien worden die oude docu's ongeveer 25 keer herhaald.

In de Middellandse Zee is ooit een werker aan een onderzeese rioolbuis aangevallen. Dat is echt al lang geleden, het aantal grote witte haaien is er helaas schrikbarend laag.

Omdat ik zelf journaliste ben, en ook schrijf over haaien, heb ik er ook een mening over. Gebaseerd op feiten.

Voorbeeld: laatst werd er weer panisch gedaan over grote, gevaarlijke haaien bij Zuid-Engeland. Bleken de jaarlijks langstrekkende planktonetende 'basking sharks' te zijn. Maar de woorden haai, gevaarlijk en groot blijven hangen.

Zwemmen met haaien is absoluut niet gevaarlijk, als je je aan hele normale, vanzelfsprekende regels houdt. Vorig jaar op zoek geweest naar de grote witte haai, en het duurde vijf dagen voordat er eentje kwam. Zodra je met perslucht in het water sprong, was hij verdwenen. Uiterst schuw. Daarom maar gaan snorkelen. Het image dat een haai alles verscheurend is, is vooral opgeklopt door de media.

Er sterven jaarlijks vijf mensen door haaien, gevallen waarover ik altijd uitgebreide info opzoek, gezien mijn professie. Er overlijden 100 mensen door olifanten en tijgers, om maar wat te noemen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 19:11   #109
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ja, en? Wat zegt dat? Dat ook artsen en verpleegkundigen verslaafd kunnen zijn? Of is het nu plotseling wel gezond?.
Een hypocriet zootje is het, dat bedoel ik. Met het wijsvingertje een ander vermanen; roken als oorzaak van zo ongeveer iedere ziekte aanwijzen, waar halen ze het lef vandaan?!
Een paar jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat mijn ogen lichtgevoeliger reageerden dan ik ooit eerder had meegemaakt... mag je één keer raden wat volgens hem de oorzaak was...
De kwaal is vanzelf weer overgegaan, zonder 1 peuk minder te roken.

Iets anders: ze zeggen altijd dat roken de bloeddruk verhoogt. Ik heb lage bloeddruk, dus vroeg ik een arts of mijn bloeddruk niet te ver zou dalen als ik zou stoppen met roken... Zij zei dat ze daarop geen antwoord mocht geven.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 19:17   #110
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Een hypocriet zootje is het, dat bedoel ik. Met het wijsvingertje een ander vermanen; roken als oorzaak van zo ongeveer iedere ziekte aanwijzen, waar halen ze het lef vandaan?!
Een paar jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat mijn ogen lichtgevoeliger reageerden dan ik ooit eerder had meegemaakt... mag je één keer raden wat volgens hem de oorzaak was...
De kwaal is vanzelf weer overgegaan, zonder 1 peuk minder te roken.

Iets anders: ze zeggen altijd dat roken de bloeddruk verhoogt. Ik heb lage bloeddruk, dus vroeg ik een arts of mijn bloeddruk niet te ver zou dalen als ik zou stoppen met roken... Zij zei dat ze daarop geen antwoord mocht geven.
Ik denk dat ze daarop geen antwoord kan geven. Mijn bloeddruk is ook altijd laag geweest, vaak 60 onderdruk, 100 bovendruk. Sinds ik gestopt ben, is het 70 / 110.

En hypocriet, zeker. Maar iedereen kan verslaafd raken aan peuken. Geen moeite. Er zijn ook artsen verslaafd aan medicijnen en cocaïne.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 19:23   #111
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Het image dat een haai alles verscheurend is, is vooral opgeklopt door de media.
Weet ik. En ook dat Discovery, Animal Planet en NGC vervelend veel herhalingen vertonen van oude uitzendingen.
Ik ben b.v. niet bang voor geen enkele hond, maar kijk wel goed uit bij sommige rassen, vooral sinds het gezicht van mijn zusje kapot gebeten is. Gelukkig kun je vaak de opvoeding van een hond al inschatten als je het soort eigenaar ziet, wat bij een haai niet mogelijk is.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 19:25   #112
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik denk dat ze daarop geen antwoord kan geven.
Nee, ze zei dat ze er geen antwoord op MOCHT geven en mompelde er iets achteraan in de trant van "politiek incorrect".
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 23:02   #113
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nee, ze zei dat ze er geen antwoord op MOCHT geven en mompelde er iets achteraan in de trant van "politiek incorrect".
Natuurlijk, je gaat geen slechte gewoonte aanbevelen om een gezondheidsprobleem aan te pakken! (voor 0412Dr, pijnbestrijding met canabis zie ik in een ander licht) Een middel erger dan de kwaal kan een medicus nooit voorstaan. Dat is niet ethisch. Iemand met gevoeligheid voor beroertes kan ook het best zorgen dat zijn promilage altijd flink verhoogd is. Alcohol verdunt het bloed. Je moet dan dus wel zorgen om permanent aangeschoten te zijn ... korsakov en cirrose liggen dan om de hoek ...

Ik vertel mijn neefjes ook dat snoepen slecht is voor hun tanden en dat ze niet te veel cola en andere zoete drankjes moeten drinken ... ben ik hypocriet bezig omdat ik zelf wel sloten cola dronk of gewoon verstandig om ze te behoeden om dezelfde slechte gewoontes aan te kweken als ikzelf? Of ben ik gewoon hypocriet én verstandig? Het feit dat ik sloten cola drink (of dronk) maakt het voor mijn neefjes niet gezonder om het ook te doen

Verder weet ik nooit helemaal zeker wat ik met verhalen van meelevende doktoren aanmoet. Een buurvrouw vertelde ons na een beenamputatie vanwege ernstig vernauwde aderen en nadat mijn moeder in het ziekenhuis verbaasd aan haar vroeg waarom ze nog rookte, dat de dokter haar had gezegd dat ie nog nooit zulke mooie schone longen had gezien. Zelfmisleiding, zachte heelmeester of waarheid? Of misschien gewoon een dokter met voouitziende blik. Ze is in het harnas gestorven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 23:27   #114
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Een hypocriet zootje is het, dat bedoel ik. Met het wijsvingertje een ander vermanen; roken als oorzaak van zo ongeveer iedere ziekte aanwijzen, waar halen ze het lef vandaan?!
Een paar jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat mijn ogen lichtgevoeliger reageerden dan ik ooit eerder had meegemaakt... mag je één keer raden wat volgens hem de oorzaak was...
De kwaal is vanzelf weer overgegaan, zonder 1 peuk minder te roken.

Iets anders: ze zeggen altijd dat roken de bloeddruk verhoogt. Ik heb lage bloeddruk, dus vroeg ik een arts of mijn bloeddruk niet te ver zou dalen als ik zou stoppen met roken... Zij zei dat ze daarop geen antwoord mocht geven.
Stop gewoon met roken, je huid wordt er toch ook niet beter van, en vrouwen moeten een mooie huid behouden!
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 00:56   #115
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Natuurlijk, je gaat geen slechte gewoonte aanbevelen om een gezondheidsprobleem aan te pakken! (voor 0412Dr, pijnbestrijding met canabis zie ik in een ander licht) Een middel erger dan de kwaal kan een medicus nooit voorstaan....
Dat weet ik ook allemaal wel, allerbeste AnthonieH, maar ze bood dus geen alternatief/geen oplossing om de bloeddruk dan op peil te houden, zei verder niks, rookte zelf waarschijnlijk ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik vertel mijn neefjes ook dat snoepen slecht is voor hun tanden en dat ze niet te veel cola en andere zoete drankjes moeten drinken ... ben ik hypocriet bezig ?
Ja. En veel te streng. Goed tandenpoetsen na al die zoetigheid is genoeg.
Ik ken ook iemand die tegen iedereen beweert nooit te snoepen en hij weigert inderdaad alle snoepjes, koekjes en gebakjes, maar... hij verorbert wel een hele pot mierzoete jam in z'n eentje per week, ook nog een halve pot honing, keukenstroop, appelstroop en ontzettend veel suiker in de koffie...
maar hij heeft nog steeds geen rotte tanden en notabene een lager bloedsuikergehalte dan ik die bijna nooit zoetigheid op brood eet, hooguit 3 glazen frisdrank per week drinkt, geen alcohol, geen snoep, geen koekjes, af en toe chocola, weinig suiker in veel minder koppen koffie.
Met andere woorden, 't zal zo'n vaart niet lopen en ieder lolletje verbieden heeft sowieso een averechtse uitwerking.
Dat zie je ook aan de jeugd in het algemeen: het roken van sigaretten is teruggelopen, maar het slikken van allerlei pillen en comazuipen is er voor in de plaats gekomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Een buurvrouw vertelde ons na een beenamputatie vanwege ernstig vernauwde aderen en nadat mijn moeder in het ziekenhuis verbaasd aan haar vroeg waarom ze nog rookte, dat de dokter haar had gezegd dat ie nog nooit zulke mooie schone longen had gezien. Zelfmisleiding, zachte heelmeester of waarheid? Of misschien gewoon een dokter met voouitziende blik. Ze is in het harnas gestorven.
De dokter had gelijk: het was toch al te laat om te stoppen met roken, dus gun dat mens haar laatste plezier.
Schone longen zijn bij mij ook geconstateerd; in het algemeen weet de patiënt echt niet wat de arts daarmee bedoelt, is stomverbaasd, maar vraagt niet verder en denkt alleen maar: die vent is gek of hij heeft de röntgenfoto's verwisseld met die van een andere patiënt.

Na allerlei hartonderzoeken i.v.m. VES-sen, bleek mijn hart kerngezond te zijn volgens de cardioloog, die een hele uiteenzetting gaf over het feit dat de hersenen miljoenen zenuwprikkels per minuut moeten seinen, en dat 't helemaal niet gek is als daar af en toe iets een beetje mis gaat, dat overkomt iedereen wel eens en gaat vanzelf weer over. Toch eindigde hij zijn betoog met: "Maar je begrijpt toch wel dat je moet stoppen met roken?"
Ik dacht: "Huh? Na alles wat je net verteld hebt? Spoor je nog een beetje? Of heb je zelf nu last van foute zenuwprikkels?" en rookte gewoon door, waarna de VES-sen vanzelf zomaar verdwenen en nooit meer teruggekomen zijn. Kun jij daarbij met je mooie pet? Ik niet.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 01:12   #116
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Stop gewoon met roken, je huid wordt er toch ook niet beter van, en vrouwen moeten een mooie huid behouden!
Lieverd, ik heb 2 leeftijdgenoten in mijn directe omgeving die helemaal nog nooit gerookt hebben en toch hebben ze meer rimpels dan ik. Dat verwondert hen, maar mij niet, zij liggen namelijk heel vaak in de zon te bakken en daardoor is hun huid al helemaal craquelé. Dat de zon de oorzaak is, willen ze niet geloven, want ze gebruiken een hoge beschermingsfactor. Nou ja, dan zal 't wel een kwestie van genen zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 11:33   #117
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Nog steeds bezig om ongezonde gewoontes te vergelijken en te vergoelijken?

Overigens is mijn huid na het stoppen met roken veel frisser en gladder.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 21 juli 2010 om 11:37
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 11:57   #118
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht

Ja. En veel te streng. Goed tandenpoetsen na al die zoetigheid is genoeg.
Niet gelijk, hoop ik. Dan poets je namelijk je glazuur kapot omdat het zachter wordt door de in de mond bij het eten gevormde zuren.
Mijn broer dacht er ook goed aan te doen zijn zoontjes direct na snoepen e.d. te laten poetsen, tot bij de jongste bleek, dat zijn melktandjes vrijwel 'kaal' waren.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 13:13   #119
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Nog steeds bezig om ongezonde gewoontes te vergelijken en te vergoelijken?
Tuurlijk. Andere mensen nemen veel grotere risico's. Maar dat mag ieder zelf weten. Geen betutteling en geen hypocrisie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Overigens is mijn huid na het stoppen met roken veel frisser en gladder.
Kan kloppen. Het schijnt ongeveer 5 jaar te duren, dan heeft het lichaam zich hersteld. Maar de menopauze gaat de boel weer verstieren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Niet gelijk, hoop ik. Dan poets je namelijk je glazuur kapot omdat het zachter wordt door de in de mond bij het eten gevormde zuren.
Ook zo'n giller, nu wordt beweerd dat citrusvruchten je glazuur aantasten. Ik heb meteen getest of ik met citroensap mijn tandsteen weg kon krijgen... no way!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Mijn broer dacht er ook goed aan te doen zijn zoontjes direct na snoepen e.d. te laten poetsen, tot bij de jongste bleek, dat zijn melktandjes vrijwel 'kaal' waren.
Melktandjes zijn ook erg zwak en worden gelukkig vervangen door echte tanden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 13:19   #120
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Tuurlijk. Andere mensen nemen veel grotere risico's. Maar dat mag ieder zelf weten. Geen betutteling en geen hypocrisie.


Kan kloppen. Het schijnt ongeveer 5 jaar te duren, dan heeft het lichaam zich hersteld. Maar de menopauze gaat de boel weer verstieren.


Ook zo'n giller, nu wordt beweerd dat citrusvruchten je glazuur aantasten. Ik heb meteen getest of ik met citroensap mijn tandsteen weg kon krijgen... no way!

Melktandjes zijn ook erg zwak en worden gelukkig vervangen door echte tanden.
Roken veroorzaakt ziekten en kwalen. Velen gaan er gewoon aan dood. Iedereen moet het risico zelf maar afwegen, maar doe nou niet alsof het niet erg ongezond is omdat sommigen er wel oud mee worden en er artsen zijn die rokent. Ik heb nooit gezegd, dat iemand het NIET zelf zou mogen weten.

Menopauze? Ik ben 51 hoor, rol er probleemloos doorheen. Goede voeding, beweging e.d. dragen veel bij aan een goede hormoonbalans. Dan blijft je huid ook prima.

Je leest weer niet! Zuren na het eten en drinken maken het glazuur zacht, wie daarna direct gaat poetsen, tast het glazuur aan. De zuren op zich niet. Je kunt beter minimaal een half uur wachten na het poetsen. Kan elke tandarts je vertellen.

Gelukkig worden melktandjes inderdaad vervangen, maar je kunt hetzelfde met je gewone tanden krijgen.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 21 juli 2010 om 13:22
Georgie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 17:25
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 15:41
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.