Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 augustus 2011, 18:18   #1
Mommy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2011
Berichten: 16
AA? Of toch iets anders?

Hoi allemaal,

ik heb al jaren last van super (extreem) dun haar en veel haaruitval, niet gelijkmatig maar in plekken. Het was altijd erg vervelend maar nog wel te doen, tot na mijn zwangerschap. Toen viel ineens door de hormonen een hele hoop haar uit, en nu zit ik dus echt hele grote plekken waar het haar superdun is. Zo erg dat ik het ook nauwelijks nog kan verbergen.

Dus vandaag eindelijk maar eens naar de huisarts. Die nam het gelukkig serieus. (bij mij komen ze 9 van de 10 keer met 'het is psychisch') Hij had het over Alopecia Areata, omdat hij echt plekken zag zitten. Maar nu vraag ik me af of het dat wel echt zou zijn? Want ik lees op internet dat de plekken over het algemeen echt kaal zijn. En bij mij zijn ze niet helemaal kaal, alleen extreem dun. Ik heb ook veel last van haaruitval bij de haargrens, als ik een staart maak van mijn haar bestaan de eerste 2 cm haast alleen uit pluis.

Iemand enig idee?
Mommy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2011, 18:24   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het kan diffuse alopecia areata zijn (rondom het hele hoofd) in combinatie met traction alopecia(langs de haargrens). Dat laatste ontstaat als haren vaak strak achterover in een staart of knotje worden gedragen.
Het kan ook een combinatie zijn van diffuse alopecia areata met alopecia androgenetica.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2011, 18:50   #3
Mommy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2011
Berichten: 16
Bedankt voor je reactie! Tsja ik maak wel eens een staart, maar niet belachelijk vaak of heel strak ofzo, eigenlijk kan ik me haast niet voorstellen dat het zo strak zou zijn geweest dat het daarvan uitvalt...

Ik moet nu de uitslag van de schildklier-test afwachten (zal wel niks zijn) en dan word ik doorgestuurd naar de dermatoloog. Maar eerlijk gezegd vind ik het best eng allemaal. Ik ben echt zo'n meisjes-type en ik ben nu al heel erg onzeker over mijn haar.
Mommy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2011, 23:36   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Aangezien de meeste dermatologen een lange wachtlijst hebben, kun je misschien beter alvast een potje Toppik bestellen en de vezeltjes fixeren met gewone haarlak.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2011, 00:27   #5
Mommy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2011
Berichten: 16
Bedankt voor de tip! Ik heb ff het filmpje gekeken, ziet er goed uit! Zou echt een boos zijn voor mijn ego denk ik! (dat een behoorlijke deuk heeft opgelopen door flauw opmerkingen als 'landingsbaan op je hoofd' of 'de kale ) Ik snap het idee, vezeltjes die aan je haar hechten, Kun je het fixeren met elke haarlak, of heb je een speciale nodig? En gaat het er makkelijk weer uit? En hoe lang doe je ongeveer met zo'n potje van 30 euro?

Laatst gewijzigd door Mommy; 13 augustus 2011 om 00:30
Mommy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2011, 00:40   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je hebt maar heel weinig poeder nodig, dat geeft het mooiste effect. Niet op de hoofdhuid strooien, want dan lijkt 't alsof je met een overgespoten schedel rondloopt.
De vezeltjes die toch op de hoofdhuid terechtgekomen zijn, kun je met een wattenstaafje wegpoetsen of met de tanden van een kam.
Daarna spuit je er haarlak overheen (ik gebruikte Wella Forte, een klein handig flesje wat in handtas of toilettas past, voor 2 euro) Ik trok wel snel na het aanbrengen van de haarlak een grove kam door mijn haren, omdat ik er niet meer doorheen kwam als de lak droog was.
Met shampoo was je alles er makkelijk weer uit. En je kunt voor de zekerheid beter niet in de regen gaan lopen als je Toppik op je hoofd hebt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2011, 08:34   #7
Mommy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2011
Berichten: 16
Oke, duidelijk. Maar hoe doe je het dan als je bijvoorbeeld een staart maakt, hoe kun je de scheiding dan behandelen zonder het direct op de hoofdhuid te strooien?

(en heel erg bedankt voor al je tips en info!)
Mommy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2011, 13:32   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoe breed die landingsbaan nu is, kan ik van hieruit niet beoordelen, maar 't lijkt mij dat je na het aanbrengen van Toppik alle haren naar achteren kunt kammen zonder scheiding.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2011, 12:55   #9
Mommy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2011
Berichten: 16
Nou, het is in ieder geval niet mijn schildklier, dat is nu duidelijk. Binnenkort naar de dermatoloog...

Ik heb een foto in mijn album gezet. Daarop is zo'n plek te zien. Zoals je ziet niet helemaal kaal, maar wel extreem dun.
Mommy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2011, 13:16   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb de foto bekeken en 't zou diffuse areata kunnen zijn, maar er bestaan nog tientallen andere aandoeningen, dus je moet toch eerst naar een dermatoloog.
Sterkte en succes!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2011, 23:14   #11
Mommy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2011
Berichten: 16
Ja dat denk ik ook inderdaad... In ieder geval bedankt!
Mommy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2011, 12:35   #12
Mommy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2011
Berichten: 16
Ik heb een afspraak bij de dermatoloog!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Gewoon een goede dermatoloog in een ziekenhuis, zoals hier een paar voorbeelden:

Drs. Meinardi, Mauritskliniek in Den Haag
Dr. Van der Rhee, Leyenburg Ziekenhuis in Den Haag
Dr. Munte en zijn team, Erasmus ziekenhuis, Rotterdam
Dr. M. Pasch, Radboud, Nijmegen
Dr. Zeeuwen, Dermatologie CWZ Maatschap, Nijmegen
Dr. Beckers, Orbis ziekenhuis, Sittard
Wat ben ik blij dit (in een ander topic) te lezen zeg!
Toevallig is mijn afspraak bij dr Beckers, Sittard.
Mommy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.