Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 maart 2010, 13:32   #16
Buuffie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2010
Berichten: 10
Nog even terug naar de stress. Mijn levensstijl, werk, ed. zijn volgens mij gezond maar tegelijkertijd ook druk. Aangezien ik heb gekozen voor een carriere en de nodige werkdruk zal ik het voorlopig niet rustiger krijgen en verwacht ik dat dat me zal blijven beinvloeden als het om stress gaat.
Ik vind het inmiddels niet meer leuk als 'men' met allerlei goedbedoelde tips komt als het gaat om het aanpassen van de levensstijl. Echt, dat soort dingen heb ik allemaal al eens onderzocht, bekeken, overwogen, deels zelfs uitgeprobeerd, maar het past gewoon niet bij mij en mijn drukke leven.
Vind ik dan stress leuk? Nee, niet als ik daar ook migraine ed. van krijg. Vaak wordt ik zelfs gestressed wakker terwijl ik dat de avond er voor niet was ....
Stress heeft natuurlijk ook wel wat voordelen, want in mn werk ben ik waarschijnlijk wat allerter ed.
Zodoende mijn zoektocht naar de (mogelijke) effecten van cortisol en mijn zoektocht naar manieren om daar wat tegen te doen (in dit geval o.b.v. voedingssupplementen).

Overigens heb ik al van alles uitgezocht m.b.t. voeding. In mijn optiek is het nou eenmaal zo dat de vele soorten groenten en fruit (maar ook andere voedingsmiddelen) die er zijn al zo doorgefokt zijn dat ze allang niet meer alle voedingsstoffen in zich hebben die ze vroeger wel hadden. En dat daardoor allerlei tekorten kunnen ontstaan die wellicht weer op te vangen zijn met een voedingssupplement.
Buuffie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2010, 13:53   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buuffie Bekijk bericht
... En dat daardoor allerlei tekorten kunnen ontstaan die wellicht weer op te vangen zijn met een voedingssupplement.
Ik weet niet of je dat al gedaan hebt, maar je zou je bloed kunnen laten onderzoeken op eventuele tekorten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2010, 14:19   #18
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buuffie Bekijk bericht
Ik vind het inmiddels niet meer leuk als 'men' met allerlei goedbedoelde tips komt als het gaat om het aanpassen van de levensstijl. E.
Welke 'men' geeft die dan allemaal? Ik zie ze in dit topic niet. Wellicht zie jij ze in de door mij geciteerde stukjes, maar omdat dan 'allerlei goedbedoelde tips' te noemen...
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 11 maart 2010 om 14:32
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2010, 15:19   #19
Buuffie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2010
Berichten: 10
Dat 'men' slaat niet op dit topic of op de mensen die hier tips geven.

Begin november is mijn bloed nog onderzocht niets mis, o.a. schildklier ok, ook geen verhoogd cholesterol.
Verder is er bij mijn weten niet specifiek op tekorten onderzocht.
Buuffie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2010, 15:31   #20
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buuffie Bekijk bericht
Begin november is mijn bloed nog onderzocht niets mis, o.a. schildklier ok, ook geen verhoogd cholesterol.
Verder is er bij mijn weten niet specifiek op tekorten onderzocht.
Het is natuurlijk wel van belang te weten waarop het bloed exact onderzocht is. Als er dan geen tekorten aan ijzer, vit. B, zink, magnesium, etc. gevonden zijn, hoef je ook geen supplementen te slikken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2010, 19:28   #21
Buuffie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2010
Berichten: 10
Ik ga het gelijk even nakijken.
Buuffie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2010, 12:45   #22
thomaspomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 77
ook nuttig tegen stress is op je ademhaling letten. rustig diep in en uitademen kan je snel rustig maken en je hoofd vrij.

soort van yoga of meditatie eigenlijk. neemt niet veel tijd in beslag en je kan het op alle momenten doen. Als je wat tijd hebt, kan het misschien eens wat handig zijn om boeken over de ademhaling te lezen.

In veel van die boeken staan ook veel dingen die redelijk absurt en overdreven lijken maar er zullen zowizo nuttige dingen instaan.

Begin al maar eens met nu gewoon paar keer diep in te ademen en uitademen en iets denken dat je goed gezind maakt.
thomaspomas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Mijn Openbaring Haarmannetje AGA - Algemeen 22 21 maart 2011 22:20
20 en haarverlies (ijzer/pil???) MelissaM. Haarproblemen bij vrouwen 10 22 augustus 2007 10:19
Heeft therapie voor mij nog zin? Dino TTM - Algemeen 3 15 mei 2005 12:38
Heeft sex invloed op je haaruitval ??? Emilio AGA - Algemeen 1 24 april 2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.