Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 mei 2015, 13:22   #31
ArdH
ArdH
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Vervolg Mislukte Haartransplantatie bij Poseidon Medische Haarkliniek

Allereerst mijn excuses dat ik zo lang niet heb gereageerd op jullie reacties. Ik was gewoon druk.

Sommige van jullie twijfelen of ik wel echt een klant ben van Poseidon Medische Haarkliniek.

Daarom zie de bijlage voor de overeenkomst of contract dat ik met Poseidon heb.

Mijn identiteit is ook gemakkelijk te googlen. En als je echt nog twijfelt, bel me dan: 06-18397303.

Groet,
Ard Huizing
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Overeenkomst Poseidon April 2013.pdf‎ (34,3 KB, 150x gelezen)
ArdH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2015, 13:36   #32
ArdH
ArdH
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Vervolg Mislukte Haartransplantatie bij Poseidon Medische Haarkliniek

...en verder twee foto's.

De eerste is van vlak voor de behandeling in april 2013. De tweede van exact een jaar later, april 2014.

Zowel Poseidon Medische Haarkliniek (PMH) als ik zijn het erover eens dat de behandeling is mislukt. Daarover gaat het conflict niet.

PMH heeft ook een gratis nieuwe behandeling aangeboden. Dat zou dan volgens een nieuwe techniek gaan, de zogenaamde PRP-techniek. Deze techniek is alleen nog een belofte en is nog niet klinisch of wetenschappelijk getest.

Om daarop in te gaan, is vertrouwen in PMH, de behandelend arts en de goede afloop cruciaal. En dat heb ik niet meer. Daarvoor heb ik de volgende redenen:
1) de mislukte behandeling van 04-04-2013
2) een pijnlijk achterhoofd (het zgn donorgebied) gedurende 5 maanden na de behandeling, terwijl de behandeling volstrekt pijnloos zou zijn
3) de wijze waarop er door PMH is gereageerd op de mislukte behandeling en het overleg over de nieuwe behandeling. Er werd simpelweg gesteld dat ik in het jaar na de behandeling evenveel haar had verloren als ik er door de transplantatie bij had gekregen. Kortom, de behandeling zou succesvol zijn geweest; meer dan 90% van de getransplanteerde grafts/haren zou zijn opgekomen. Daar sta je dan als klant... Slechts na veel gezeur zag PMH ook wel in dat de foto's toch echt iets anders aangeven. In een second opinion bij een concurrent van PMH werd geschat dat de behandeling slechts 10-20% succesvol is geweest.
4) de nieuwe, experimentele behandelingstechniek waarvoor ik geen proefkonijn wil zijn, gezien alles wat er is gebeurd.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: docx Foto voor behandeling.docx‎ (895,5 KB, 352x gelezen)
Bestandstype: docx Foto 1 jaar na behandeling.docx‎ (428,5 KB, 234x gelezen)
ArdH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2015, 13:44   #33
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Vervelend..

Ik begrijp je reactie volkomen, maar volgens mij heeft de kliniek wel het recht om kosteloos een herstelbehandeling aan te bieden.

Weiger je dat, hoeven ze je niks te betalen.

Iedereen kan zien dat de behandeling idd mislukt is.
Zonde van je grafts, maar je hebt er nog een paar te vergeven en zo op de foto afgaande heb je een redelijk dikke haarstructuur.

succes met je beslissing en je strijd tegen PMH
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2015, 16:08   #34
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
ArdH weigert volgens mij geen herstelbehandeling, want die bieden ze niet aan. Ze bieden een PRP-behandeling aan, waarmee ze waarschijnlijk de getransplanteerde haren alsnog hopen te prikkelen tot groeien. An sich is PRP niet experimenteel, maar het gebruik om deze reden is dat wel. Het is een veel minder ingrijpende behandeling, maar of het ook zoden aan de dijk gaat zetten durf ik niet te voorspellen. Je zou eens naar de mening van Bverotti kunnen vragen. Hij is vertegenwoordiger van een concurrerende kliniek (ProHair), maar ik zou zelf wel waarde hechten aan zijn oordeel. En ProHair heeft ooit PRP aangeboden, maar is daar ook weer vanaf gestapt ...

ArdH, als je die behandeling accepteert, dan zou je toch met de kliniek moeten afspreken bij welk resultaat de kous af zou zijn. Want anders zou een herstelbehandeling toch wel op z'n plaats zijn.

Oja, ik zou die privégegevens wissen als ik jou was. Dat je serieus bent is wel duidelijk.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2015, 21:45   #35
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Gisteren is de Poseidon kliniek in Zeist failliet verklaard.
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2015, 23:09   #36
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
De site van poseidon is ook uit de lucht..
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2015, 23:31   #37
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Faillissement Poseidon Kliniek Holland B.V.

Op 21-05-2015 is Poseidon Kliniek Holland B.V. te Zeist (Utrecht) door de rechtbank in Midden-Nederland failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr.drs. R.L.G. Kraaijvanger. Het insolventienummer van deze zaak is F.16/15/378. De (hoofd)activiteit van Poseidon Kliniek Holland B.V. is gezondheidszorg.
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 00:21   #38
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Tsja, hebben waarschijnlijk potje ervan gemaakt en nu kunnen ze waarschijnlijk niet aansprakelijk worden gesteld voor mislukte operaties. Als ze tenminste het bedrijf op papier slim hadden opgezet, jammer voor de slachtoffers natuurlijk.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2015, 10:40   #39
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Klopt. Einde oefening.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2015, 23:56   #40
Poseidon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2012
Locatie: Zeist
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Tsja, hebben waarschijnlijk potje ervan gemaakt en nu kunnen ze waarschijnlijk niet aansprakelijk worden gesteld voor mislukte operaties. Als ze tenminste het bedrijf op papier slim hadden opgezet, jammer voor de slachtoffers natuurlijk.
Dit is wel heel erg gechargeerd. Ik zal ingaan op drie punten:
De twee (2!) klachten die op dit forum te vinden zijn over Poseidon,
De manier van tellen (haren of grafts)
En tenslotte het faillissement.
Voor de duidelijkheid: ik was verantwoordelijk voor het digitale deel van Poseidon.

Poseidon had vier vestigingen (nu nog drie) en heeft meer dan 10.000 behandelingen verricht. Twee daarvan hebben een klacht op dit forum opgeleverd. (Corrigeer me als ik een posting over het hoofd zie...)
De eerste klacht is naderhand tot VOLLE tevredenheid opgelost, en ook bij de tweede klacht zou dat gebeurd zijn, indien de tijd het ons toestond.
Poseidon was enorm ver gevorderd met behandelingen volgens de PRP methode, wat zeker (maar niet alleen) een goede oplossing kan zijn bij iemand waarbij blijkbaar reguliere methodes niet voldoende aanslaan.

Zoals je kunt lezen is een derde forumlid ontevreden omdat hij geen behandeling heeft gehad. Voor zover ik kan nagaan, is deze niet ingeboekt omdat het faillissement in zicht was. Een andere partij had je wellicht doodleuk ingeboekt, de aanbetaling aanvaard en dan was je het geld kwijt geweest.
Ik heb met bewondering gezien hoe de directie van Poseidon voorkomen heeft dat klanten de dupe zouden worden.

Ik kan met recht zeggen dat ik bovengenoemde quote een ongefundeerde en ongepaste opmerking vind, tenminste, indien hij op Poseidon zou moeten slaan.
Je scheert alle klinieken over één kam. Juist de eerlijkheid van Poseidon is een reden geweest dat de kliniek niet meer bestaat. Te veel mensen geloven nog steeds dat ze 3000 grafts kunnen 'krijgen' en te veel klinieken beloven die aantallen. Slechts een klein deel was ontvankelijk voor een eerlijk verhaal en we zijn blij en trots dat we die mensen hebben mogen helpen. Met een zeer hoog percentage tevreden mensen.
Ik geef eerst wat ruimte voor reacties en kom daarna terug op de andere punten.
Poseidon is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2015, 18:58   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik vind het mooi dat je zaken een beetje in perspectief plaatst, Poseidon. En ik vind het heel jammer dat de kliniek verdwenen is, nog voordat veel verhalen van klanten hier gedeeld hadden kunnen worden. De markt voor haartransplantaties is helaas nog steeds erg beperkt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2015, 21:43   #42
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Poseidon,

Het is zeker niet fijn dat weer eens de zoveelste zaak failliet gaat. Geen enkele ondernemer wenst je dit toe. In deze tijd is het MKB massaal de dupe door de crisis onder andere.

Toch denk ik dat elke kliniek wel commercieel gedreven wordt. De een sterker dan de ander. Wat me opviel in ArdH zijn contract dat jullie het met name hebben over haren dan grafts? 2000 haar is minder dan 1000 grafts en dit voor 5000 E das niet alleen duur voor een in Nederland beginnende kliniek maar ook verwarrend.

Volgens mij kunnen jullie het beter nu loslaten. Beide partijen hebben al een opdonder gekregen.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 23:08   #43
ArdH
ArdH
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Een update van mij (ArdH) over de mislukte haartransplantatie van Poseidon te Zeist.

Als reaktie op de berichten van Poseidon kan ik zeggen dat mijn klacht in ieder geval niet is opgelost.

Ten tweede: ik ben vandaag gebeld door een andere, ontevreden klant van Poseidon. Zijn verhaal komt sterk overeen met dat van mij, inclusief dat Poseidon ook hem voorhield dat 1) meer dan 90% van de getransplanteerde haren waren opgekomen, 2) dat de behandeling dus een succes was, en 3) dat de behandeling niet tot een zichtbaar resultaat heeft geleid doordat de klant in het jaar na behandeling op natuurlijke manier evenveel haren heeft verloren als dat hij door de behandeling had gewonnen.

Ik heb deze klant gevraagd zijn verhaal te doen op Haarweb.nl. Hij zal dat doen, zo beloofde hij.

Verder hebben we samen afgesproken contact op te nemen met de curator van Poseidon. We willen graag weten of er nog vervolgstappen mogelijk zijn. We houden jullie hiervan op de hoogte.
ArdH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2015, 09:03   #44
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Dit hele verhaal doet mij denken aan Laser Aesthetic...

Daar waren de resultaten ook bedroevend slecht.
En als je uitleg vroeg, kreeg je een mooi verhaal dat 90% tevreden was.

Kijk eens naar de eerste behandelingen van Gerard Joling, Raymond van Barnejveld en Edwin Evers.....
Zijn ook niet de beste resultaten.

Ik was destijds met Erwin Kettmann in gesprek over een oplossing in de vorm van een nieuwe behandeling.
En opeens was meneer van de aardbodem verdwenen en werd de organisatie door Peter van Ispelen aangestuurd.

Dan zijn organisaties als Prohair (en uiteraard nog anderen, maar daar heb ik geen ervaring mee) een verademing, durf ik te melden.

Succes in de vervolgstappen
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 23:17   #45
TC86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2012
Berichten: 14
Ik keek laatst nog een keer op de site en het is verdwenen. Ik heb het donor gebied laten dichten. Aangezien dat mijn probleem was dus de eerste klacht denk ik die ik heb laten invoeren hier op Haarweb was ik denk ik.

Ik ben inderdaad naar tevredenheid geholpen (financieel) dus niet opgelicht wat ik dus wel dacht. Ik heb toch 3000 euro terug gekregen, ik had ook de andere optie kunnen pakken en dat was een tweede haartransplantatie. Ik heb eerlijk antwoord gegeven hier op de site om dat met andere te delen.

Maar voor het eindcontrole was ik zeer ontevreden, aangezien het donor gebied. Door het bedrag wat ik terug kreeg heb ik een klein 600 euro mijn donor gebied kunnen dichten dus ik hield 2400 euro over.

Mijn behandelde gebied erg dun gezet. Misschien in de toekomst nog even kijken. Aangezien ik mijn haar kort hou en op dit moment niet echt stoor.

Ik kijk uit naar andere reacties van mensen die daar ook zijn geweest of een HT hebben ondergaan. Ik ben ook benieuwd wie die tweede persoon was die de klacht had geplaatst hier. Ik wens Ard heel veel sterkte.

Laatst gewijzigd door TC86; 30 juni 2015 om 00:11
TC86 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
actie, mislukte behandeling, poseidon haarkliniek


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.