Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 september 2011, 14:08   #1
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Is het medicijn er niet gewoon al?

Hallo allemaal,

Wilde eens even jullie mening ergens over horen, en wel het volgende. We weten dat een groot deel van de mensen op een gegeven moment met haaruitval te maken krijgen en dat er veel mensen zijn die daardoor bereid zijn (dure) middelen te kopen om hun haar te behouden/terug te laten groeien. Nu zei een vriendin tegen mij dat zij denkt dat voor mensen met overgewicht er ook wel een medicijn is om snel en gemakkelijk af te vallen, maar dat dit waarschijnlijk niet op de markt wordt gebracht om de industrie om diëten heen niet om zeep te helpen. Ik dacht daar over na en dacht dat ze daar best eens gelijk in kon hebben. En later dacht ik dat haaruitval ook een dergelijke markt is. Wat denken jullie? Is het medicijn er niet gewoon al, maar worden we aan het lijntje gehouden zodat we dure geneesmiddelen blijven kopen en haartransplantaties laten uitvoeren? Ben benieuwd!
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 14:15   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat zou best kunnen, maar wat schiet je ermee op om dat zeker te weten?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 14:19   #3
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Oh nee, heb daar niet zoveel aan. Maar vroeg me af of het zou kunnen. Ik vind het eigenlijk best wel bijzonder dat we harttransplantaties en dergelijke uitvoeren bijvoorbeeld, maar haar niet kunnen laten groeien. Ik ben geen wetenschapper of dokter en ik denk er zeer waarschijnlijk veel te gemakkelijk over, maar toch vind ik het bijzonder.

PS Hanna: ik vind je een topper, ik lees je overal op dit forum en je helpt er een hoop mensen mee! Echt geweldig van je!
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 14:36   #4
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Wel een interessante stelling.

Stel dat er echt een medicijn is met weinig bijwerkingen, dan zouden in een klap alle haartransplantatiedokters hun baan aan de wilgen kunnen hangen. En alle kwakzalvers zouden niks meer kunnen verdienen.

Wat ook erg vervelnd is, is de manier waarop, vooralin Amerika, de medicijnfabrikanten onderzoeken naar natuurlijke alternatieven sabboteren. Aan natuurlijke middel verdienen ze niks, je kunt er gene patent op hebben, dus als er een hoopvol onderzoek is, dan is Merck de eerste om een tegenonderzoek te sponsoren waaruit blijkt dat hun medicijn toch beter is.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2011, 16:26   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik denk dat er ook al vast een middel is waardoor auto's op water kunnen rijden. En een pil waarmee je eeuwig kunt leven. En kanker is vast ook met een lotionnetje heel simpel te verhelpen, maar ja, die almachtige aardoliemaatschappijen ... en die een hele dure medische machinerie ... en begrafenislobby ... O ja, en weet je waarom je nog nooit buitenaardse wezens in je straat bent tegengekomen? De regering houdt ze verstopt. Daarom zie je ze niet.

Leuk he, complottheoriën

Je kunt dit soort dingen alleen beweren als je niet twijfelt aan de almacht van de farmaceutische industrie. Een farmaceutische industrie die nog niet eens een goed werkend middel heeft kunnen produceren tegen een simpele verkoudheid ... waarbij niemand belangen heeft om het te laten voortbestaan, behalve dan fabrikanten van zakdoekjes, maar die kunnen best overschakelen op servetjes.

Verder ben ik het met Kniekous eens. Als er ergens ook maar de schijn is van een middel dat goed zou kunnen werken, dan duiken de grote farmaceuten erop om het verder te ontwikkelen, beter te maken, om er hun eigen patenten op te kunnen vastleggen. De eerste die zo'n pil ontwikkelt kan daar gigantisch veel op verdienen ... en aan haartransplantiedoktoren, kwakzalvers en collega-farmaceuten hebben ze echt geen boodschap. Hun eigen winst staat stevig voorop.

Net zo goed als dat ze geen enkele boodschap zouden hebben aan McDonalds of Croky of de Suikerunie wanneer ze een 100% effectieve dieetpil zouden ontwikkelen. Sterker nog, die zouden jubelen omdat mensen nog meer van hun producten zouden consumeren omdat ze er toch niet dik van worden!

Ik geloof dus niet in de almacht van farmaceuten, maar wel in hun winstbejag

Nee, die pil bestaat niet. Maar als je er persé in wilt geloven, dan houdt niemand je tegen. Mensen geloven in wel veel onwaarschijnlijker zaken. Schrijf er een boek over
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 1 september 2011 om 16:29
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2011, 08:07   #6
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Oooh AnthonieH, geloven is een groot woord hoor! Maar, het zou kunnen natuurlijk... Ik sluit bepaalde zaken niet uit wat dat betreft. Zeker wat betreft het voorbeeld van de auto dat je noemt. Er worden wel meer segmenten in de economie kunstmatig in leven gehouden. Ik werk zelf ook in een dergelijke economie waarin je mensen niet slimmer moet maken dan ze zijn.
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2011, 09:10   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raider Bekijk bericht
Oooh AnthonieH, geloven is een groot woord hoor! Maar, het zou kunnen natuurlijk... Ik sluit bepaalde zaken niet uit wat dat betreft. Zeker wat betreft het voorbeeld van de auto dat je noemt. Er worden wel meer segmenten in de economie kunstmatig in leven gehouden. Ik werk zelf ook in een dergelijke economie waarin je mensen niet slimmer moet maken dan ze zijn.
Als je in de geschiedenis kijkt, dan zie je dat grote ontdekkingen maar zelden op 1 plek tegelijk worden gedaan. Vaak is 1 onderzoeker net 10 anderen voor, soms is het discutabel wie nou de eerste was en vaak waren anderen al heel ver. Op de één of andere manier lijkt de tijd soms gewoon rijp voor een bepaalde ontdekking.

Ik heb eigenlijk maar één rotvast geloof. Het geloof in mensen. In hebberigheid en ongeduld. Zo veel mogelijk, zo snel mogelijk. Niemand gaat een gigantische bron van inkomsten op een plankje in de kast leggen, biddend dat een ander die bron ook niet ontdekt. Ook bedrijven en regeringen kunnen zoiets niet. Zelfs als je als 'branche' iets geheim wil houden, dan loop je altijd het risico dat één partner dat stiekem toch niet doet. En die heeft dan meteen een voorsprong en die loopt binnen.

Vergeet niet, op medisch gebied kunnen zelfs dictaturen als Cuba en Noord Korea iets presteren.

Maar goed, als je het graag wil geloven, het zou kunnen. Niet dat je met dat geloof iets opschiet, trouwens

Ik las pas dat de maan waarschijnlijk kunstmatig is, een ruimteschip. Het zou kunnen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2011, 13:11   #8
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik denk dat er ook al vast een middel is waardoor auto's op water kunnen rijden. En een pil waarmee je eeuwig kunt leven. En kanker is vast ook met een lotionnetje heel simpel te verhelpen, maar ja, die almachtige aardoliemaatschappijen ... en die een hele dure medische machinerie ... en begrafenislobby ... O ja, en weet je waarom je nog nooit buitenaardse wezens in je straat bent tegengekomen? De regering houdt ze verstopt. Daarom zie je ze niet.

Leuk he, complottheoriën

Je kunt dit soort dingen alleen beweren als je niet twijfelt aan de almacht van de farmaceutische industrie. Een farmaceutische industrie die nog niet eens een goed werkend middel heeft kunnen produceren tegen een simpele verkoudheid ... waarbij niemand belangen heeft om het te laten voortbestaan, behalve dan fabrikanten van zakdoekjes, maar die kunnen best overschakelen op servetjes.

Verder ben ik het met Kniekous eens. Als er ergens ook maar de schijn is van een middel dat goed zou kunnen werken, dan duiken de grote farmaceuten erop om het verder te ontwikkelen, beter te maken, om er hun eigen patenten op te kunnen vastleggen. De eerste die zo'n pil ontwikkelt kan daar gigantisch veel op verdienen ... en aan haartransplantiedoktoren, kwakzalvers en collega-farmaceuten hebben ze echt geen boodschap. Hun eigen winst staat stevig voorop.

Net zo goed als dat ze geen enkele boodschap zouden hebben aan McDonalds of Croky of de Suikerunie wanneer ze een 100% effectieve dieetpil zouden ontwikkelen. Sterker nog, die zouden jubelen omdat mensen nog meer van hun producten zouden consumeren omdat ze er toch niet dik van worden!

Ik geloof dus niet in de almacht van farmaceuten, maar wel in hun winstbejag

Nee, die pil bestaat niet. Maar als je er persé in wilt geloven, dan houdt niemand je tegen. Mensen geloven in wel veel onwaarschijnlijker zaken. Schrijf er een boek over
Alles draait alleen maar om dat stome geld,

ik heb al eens uitgelegd dat ik een grote afkeer heb van het geldsysteem in deze wereld ,maar waarschijnlijk gaat geld voorgoed verdwijnen uit onze wereld ,om plaats te maken voor een heel andere soort mens en een heel ander soort systeem.

Buitenaardse wezens waar ik heilig in geloof ,zullen hoogstwaarschijnlijk geen geldsysteem hebben ,omdat ze door het heelal leven en reizen en alles in het universum gratis beschikbaar is.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2011, 14:47   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door )Remco Bekijk bericht
Alles draait alleen maar om dat stome geld,

ik heb al eens uitgelegd dat ik een grote afkeer heb van het geldsysteem in deze wereld ,maar waarschijnlijk gaat geld voorgoed verdwijnen uit onze wereld ,om plaats te maken voor een heel andere soort mens en een heel ander soort systeem.

Buitenaardse wezens waar ik heilig in geloof ,zullen hoogstwaarschijnlijk geen geldsysteem hebben ,omdat ze door het heelal leven en reizen en alles in het universum gratis beschikbaar is.
Leuk, ik zag pas een foto van je waarop je een leuk overhemd droeg. Mag ik dat hebben? En je horloge? De mijne is kapot
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2011, 17:29   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Remco heeft vast geen tijd om naar het postkantoor te gaan, want hij werkt bijna 24 uur per etmaal als vrijwilliger.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2011, 19:32   #11
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
Ik vraag me ook af wat er precies in het haar afspeelt. Waarom krimpen die haren.
Immers de haren vallen wel uit maar verdwijnen niet. Ze worden gewoon baby haartjes. Van die hele kleine.
Hebben ze dat nog niet onder een microscoop kunnen bekijken wat er precies met die haartjes anders is als gewone haren?

Ze weten dat het reageerd op DHT en sommige niet. Maar goed.. Fine en Minox is bij toeval ontdekt voor haaruitval.
Er wordt niet echt onderzoek gedaan exact naar haar uitval. Al die nieuwe middeltjes zoals ASC-J9 ofzo zijn ook gericht op ACNE in plaats van haar uitval..
Als er nou iets zou zijn wat het tegengestelde werking had van DHT en dus juist deze haren weer activeerd zou een volledig kaal persoon weer een bos haren kunnen geven.

Immers DHT laat ook haren groeien... ( Baard en arm en been haren bij mannen etc. )


Het blijft me nog verbazen dat ze er niet serieus onderzoek naar doen...
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....
wax is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.