Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 september 2011, 12:44   #1
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Mijn situatieschets met foto's

Eerste foto is van een jaar terug. De rest is van nu met droog en nat haar.

Is het nog wel verstandig om finasteride te gebruiken aangezien het elke dag nog harder gaat terwijl ik nu bezig ben met fina.. nee weet ik het werkt niet meteen. Heb er verder ook weinig problemen mee behalve dat ik er gewoon zeker van wil zijn wat het verstandigste is om te doen. Mijn haardos van een jaar terug zal ik over tig jaar niet terug krijgen dat snap ik.

Het punt is dat wanneer de finasteride echt pas begint te werken ben er nu 2.5 week mee bezig.. dat ik tegen die tijd wellicht veel te veel heb verloren en dat ik het voor niks ben blijven slikken.

Edit: lol.. tijdens het typen van dit bericht zat ik (zonder bedoeling) gewoon in me haar te wrijven.. doen mensen wel eens.. kijkt op de computertafel en "bam"! Lekker veel korte haartjes.. ga ze natuurlijk niet tellen maar gok een stuk of 40/50..
Is een shedding van fina na 2.5week al mogelijk?








Laatst gewijzigd door Memeber; 24 september 2011 om 13:13
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2011, 13:18   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het lijkt mij verstandig om er minoxidil 5% bij te gaan gebruiken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2011, 13:24   #3
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Is het niet verstandig om nog even door te gaan met finasteride zodat je weet welke eigenlijk het beste werkt en of je minoxidil wel nodig hebt straks? Moet wel zeggen dat ik eerst zeer tevreden was met minoxidil van kirkland maar kreeg wat extra baardgroei en daar ben ik niet echt fan van.. maar ja als het helpt, waarom niet.

Is een shedding van fina binnen 2.5 week mogelijk hanna?

Ik schrik zelf een beetje van de tweede foto.. maar in de spiegel is het beter.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2011, 13:25   #4
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
uhm, dit is geen mannelijk patroon aga. Geen inhammen of kalende kruin.

Ben je bij de huisarts geweest? Is die laatste foto met droog haar? Wat als je jouw haar iets laar groeien?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2011, 13:30   #5
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Uhm ja ik ben bij de huisarts geweest maar die heeft er geen verstand van. Ik heb wel een verwijsbrief naar de dermatoloog gekregen waar ik nog heen moet. Maar weet toch wel zeker dat dit aga is aangezien de zijkanten nog steeds goed dik zijn. Nja goed dik.. daar zie je in ieder geval helemaal niks.

Edit: kruin is wel degelijk kalend.. je ziet het alleen veel minder op de foto's.. wat wel zo raar is terwijl de rest goed te zien is.

Laatst gewijzigd door Memeber; 24 september 2011 om 13:34
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2011, 17:25   #6
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Oh veel herkenning van mijn kant. Mijn haar is in een jaar tijd ook van een volle bos naar dunne bos gegaan. Ik kan het nog goed verhullen en het valt nog niet op. Bovendien heb ik het idee dat mijn dutasteride-kuur ook aan begint te slaan. Dus ja, wie weet komt die bos nog terug.

Mijn vader denkt dat ik zo snel kaal werd door al die meisjes die ik altijd mee naar huis nam. Soort karma idee zeg maar. Misschien is dat bij jou ook de oorzaak?
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2011, 03:04   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Is het niet verstandig om nog even door te gaan met finasteride zodat je weet welke eigenlijk het beste werkt en of je minoxidil wel nodig hebt straks?
Finasteride houdt verder haarverlies tegen, maar nieuwe haren mag je pas verwachten na minstens een jaar gebruik. Van minoxidil kun je veel eerder nieuwe haargroei verwachten en minoxidil houdt de haren langer in de groeifase. Een combinatie van finasteride en minoxidil werkt meestal prima.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Is een shedding van fina binnen 2.5 week mogelijk hanna?
Beetje vroeg, maar 't zou best kunnen dat de shedding nu gestart is en nog een tijdje doorgaat.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2011, 12:26   #8
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ja misschien is de shedding eerder begonnen omdat ik eerst met 5mg begon. Sinds gisteren gewoon weer 1/4 van ingenomen 1.25mg finasteride. Ik kijk nog twee maanden verder of mijn haaruitval niet verminderd wordt door finasteride en dan kijk ik wel of ik minoxidil erbij ga toevoegen. Ik zit er namelijk niet zo erg mee als andere forumleden hier dat ik kalend ben. Ik heb hier sinds kort vrede mee gesloten, haha.

Het is super als het werk en minder als het niet werkt.

Verder drink ik nog wel eens alcohol en roken doe ik al jaren.
Mja ik ga niet alles opgeven voor mijn haar. We zullen zien of het werkt.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2011, 12:45   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je nam 5mg finasteride? hoe kwam je daar nu weer bij...

af en toe roken en drinken moet kunnen, besides. Stress is wellicht nog het ergste voor je haaruitval wat er is, dus als je dat kan oplossen door af en toe te 'zondigen'..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2011, 15:40   #10
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik verlies op het moment alleen maar meer haar maar heb ook het gevoel dat er meer haren blijven groeien. Grootste probleem is op dit moment dat het op de front met de haarlijn ontzettend slecht gaat! De haren helemaal vooraan beginnen nu uit te vallen!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2011, 12:18   #11
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Het lijkt wel alsof finasteride niet helpt bij mij. Mijn haarsituatie wordt steeds minder en minder. Ik heb mijn haar gemillimeterd en het staat mij best goed al zeg ik het zelf, je ziet echter duidelijk dat ik kalend ben. Minder haar en steeds dunner. Nu al twee dagen geen fina meer ingenomen, mijn voorraad is op. Morgen even naar de huisarts voor een nieuw recept, ik blijf hopen maar als de haaruitval over een jaar nog niet minder wordt.. tja dan geef ik het op.

ik zit nu bijna op 3 maanden fina gok ik zo..

Laatst gewijzigd door Memeber; 14 november 2011 om 12:20
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2011, 12:30   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Het lijkt wel alsof finasteride niet helpt bij mij. Mijn haarsituatie wordt steeds minder en minder. Ik heb mijn haar gemillimeterd en het staat mij best goed al zeg ik het zelf, je ziet echter duidelijk dat ik kalend ben. Minder haar en steeds dunner. Nu al twee dagen geen fina meer ingenomen, mijn voorraad is op. Morgen even naar de huisarts voor een nieuw recept, ik blijf hopen maar als de haaruitval over een jaar nog niet minder wordt.. tja dan geef ik het op.

ik zit nu bijna op 3 maanden fina gok ik zo..
Drie maanden is te kort om zichtbaar resultaat te hebben, daar moet je nog drie maanden voor wachten. Als je haar na een jaar nog steeds achteruit gaat, dan weet ik niet of fina door blijven slikken verstandig is. Misschien doe je er dan inderdaad verstandig aan om het maar op te geven
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2012, 17:53   #13
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Haar is weer gemillimeterd. Ik heb DPA dus nog steeds overal haar! Wel steeds dunner wordend haar maar ik heb enkel zorgen over mijn haarlijn aangezien deze steeds minder wordt!

Wat zou een haartransplantatie voor een goede/perfecte (zover mogelijk met een HT) haarlijn kosten? Ik gok dat mijn haarlijn 1 cm naar boven is verschoven.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.