Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 6 maart 2007, 21:15   #166
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
ik vind het trouwens wel vreemd,..ik ben dus een jongen maar ik kan dus AGA erven van mijn moeder/oma die vrouwelijke AGA (ze is niet kaal ofzo maar ze heeft wat dunner haar) heeft. (Opa's zijn beide niet kaal)
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 21:44   #167
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wat is daar nou vreemd aan? Je kunt als jongen ook allerlei andere dingen van je moeder/oma geërfd hebben: geestelijke en/of lichamelijke eigenschappen: de kleur ogen van je moeder, het karakter van je moeder, dezelfde neus of oren als je moeder enz.enz.enz.
Maar, weet je wel zeker dat je moeder en oma AGA hebben?
Alleen maar dunner haar dan een ander, is nog geen AGA.

Hieronder een paar voorbeelden van AGA bij vrouwen:

vrouwelijke AGA.jpg
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 22:12   #168
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
ah so..ik heb namelijk alleen maar theorien en speculaties gelezen van opa/vaders -> zoon/kleinzoon dus vandaar. Ja die van mijn moeder lijkt er wel enigszins op maar niet zozeer met die scheiding maar overal is het een beetje dun. Maar ik had een foto gezien van mijn oma, en die had inderdaad zoiets op de plaatje.
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 22:21   #169
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
1. Had je dan de eerste posten van deze thread niet gelezen?

2. Heeft je moeder zulk dun haar overal, dat je de schedel er makkelijk doorheen kunt zien?...... dan heeft ze AGA.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 22:26   #170
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
1. Had je dan de eerste posten van deze thread niet gelezen?

2. Heeft je moeder zulk dun haar overal, dat je de schedel er makkelijk doorheen kunt zien?...... dan heeft ze AGA.
Jawel..niet direct wel in het licht..je ziet het plaatselijk..niet meteen de schedel maar wel door haar haren zie je haar huid. Maar dat van mijn oma op die foto was wel degelijk AGA ze had haar in een ponystraat, en midden in zag je veel dunner haar en haar huid bovenop.

Owja ter info ze kreeg laatst van de dokter iets met hormoon tabletten, ik denk voor de overgang. (mijn moeder dus)
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 22:35   #171
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Doktoren zijn tegenwoordig uiterst voorzichtig met hormoonsuppletie vóór, tijdens of na de overgang, in verband met borst- en baarmoederkanker. Dus vind ik 't een beetje vreemd als je moeder toch hormoontabletten heeft gekregen.
Nu zou je 's moeten opletten of zij na 3 maanden hormoongebruik ook weer een fraaiere haardos krijgt, wat namelijk heel goed mogelijk is.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 22:49   #172
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Doktoren zijn tegenwoordig uiterst voorzichtig met hormoonsuppletie vóór, tijdens of na de overgang, in verband met borst- en baarmoederkanker. Dus vind ik 't een beetje vreemd als je moeder toch hormoontabletten heeft gekregen.
Nu zou je 's moeten opletten of zij na 3 maanden hormoongebruik ook weer een fraaiere haardos krijgt, wat namelijk heel goed mogelijk is.
wat kan dat betekenen? Alsnog aga maar minder testostoreron meer vrouwelijke hormonen?
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2007, 23:20   #173
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik begrijp jouw vraag niet zo goed.

Een vrouw in de overgang gaat minder vrouwelijke hormonen produceren, waardoor het testosteron de overhand krijgt, met als gevolg AGA; even heel simpel uitgelegd.
Als die vrouw hormoontabletten(vrouwelijke hormonen bevattend) gaat slikken, komt de verhouding tot testosteron weer in balans en kan de AGA minder worden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 01:39   #174
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Dat is wat ik bedoelde..
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2007, 17:14   #175
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Zijn er ook uiterlijke kenmerken waarvan je bijvooreeld kan afleiden of je AGA van een bepaald familielid erft? Ik heb hier namelijk ergens gelezen dat je kan kijken van wie je de lengte hebt of zoiets dergelijks...
Biologie was nooit mijn sterkste vak maar je hebt toch 48 chromosoomparen en in die 48 zat toch 'alles'? Als AGA dan ook in een van die 48 zit, welke kenmerken zitten dan nog bij AGA in het chromosoompaar? Mischien vorm van het hoofd want het valt mij op dat wanneer ik een kale vader en kale zoon zie ze vaak alletwee hetzelfde vorm hoofd hebben...
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 11:16   #176
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Zijn er ook uiterlijke kenmerken waarvan je bijvooreeld kan afleiden of je AGA van een bepaald familielid erft? Ik heb hier namelijk ergens gelezen dat je kan kijken van wie je de lengte hebt of zoiets dergelijks...
Biologie was nooit mijn sterkste vak maar je hebt toch 48 chromosoomparen en in die 48 zat toch 'alles'? Als AGA dan ook in een van die 48 zit, welke kenmerken zitten dan nog bij AGA in het chromosoompaar? Mischien vorm van het hoofd want het valt mij op dat wanneer ik een kale vader en kale zoon zie ze vaak alletwee hetzelfde vorm hoofd hebben...
Nou hier ben ik weer in mijn favo-topic!

Ten eerste zou ik willen vragen of iemand een antwoord weet op mijn vraag hierboven ?
Ten tweede: Kaalheid is erfelijk... maar is de manier waarop je het erft OOK erfelijk? De vader van mijn vader werd niet kaal omdat hij de genen van zijn moederskant had (zijn vader was wel kaal)! Mijn vader werd WEL kaal omdat hij de genen van zijn moeder had... Snappen jullie waar ik naar toe wil? Dat ik de kist in ga met een kaal koppie, dat weet ik van mezelf ook wel maar ik zou toch liever mijn moedersgenen hebben want mijn opa werd op zijn 50ste pas kaal!
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 16:36   #177
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Nou hier ben ik weer in mijn favo-topic!
Ik begrijp dat je een bepaald soort zekerheid zoekt, weten wat de toekomst gaat brengen, maar die is er gewoon niet als het op haaruitval aankomt.

Mijn moeders vader had rood haar, mijn vaders vader bruin haar, mijn vader heeft ook bruin haar en ik heb blond haar. Mijn moeders vader had krullend haar, mijn vader, zijn vader en ik hebben stijl haar. Mijn moeders vader werd rond zijn 50e grijs, mijn vaders vader al voor zijn 30e, mijn vader toen ie midden 50 was en ik heb nog geen grijze haar.

Mijn moeders vader had al diepe inhammen voor zijn 25e en uiteindelijk werd ie een NW4. Mijn vaders vader heeft geen inhammen en is onlangs op 91 jarige leeftijd overleden met een mooie bos wit haar. Mijn vader heeft op zijn 65 nog geen spoor van inhammen. Bij mij werden de inhammen na mijn 30e heel langzaam dieper.

Mijn vaders haar lijkt op dat van zijn vader, zowel qua ontbreken van uitval als kleur, maar de een werd decennia eerder grijs dan de ander. Hij aart niet naar de familie van zijn moeder qua haar, want als ik kijk naar de vader van zijn moeder op foto's, dan zie ik een vriendelijk glimlachende oudere man met een dikke NW3.

Mijn haar lijkt op dat van mijn vader qua structuur, maar qua kleur op geen van mijn directe mannelijke voorouders. Het lijkt qua kleur wel op dat van mijn moeder, maar die heeft wel krullend haar, waar het mijne stijl is.

Mijn patroon van haaruitval leek eerst wat op dat van mijn moeders vader, maar mijn kruin werd ook dunner en dat had hij weer niet. Het begon bij mij ook later.

Geen pijl op te trekken dus.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 17:31   #178
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
dit is ook erg vaag!

een vriend van me kreeg vanaf zijn 17e haaruitval wat deed tot zijn 19e! is hij na een nw 3 gegaan ongeveer maar geen uitdunnende kruin! en dat is hij nu al 5 jaar! en hij gebruikt niets
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 18:59   #179
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Ben nu 30 en word ook al 9 jaar kaal ofzo, nw 2,5 schat ik zo maar mn kruin is nog altijd dicht begroeid. Komt ook totaal niet overeen met de kaalheid van opa's of ooms in mijn familie..
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2007, 21:45   #180
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Ja je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen... Maarja.
INT is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Testmethoden om te bepalen of je kaal wordt bmazen100 AGA - Algemeen 9 2 augustus 2006 12:30
Hoe kun je merken als je kaal wordt tommy_zwolle AGA - Algemeen 27 20 februari 2005 23:23
Voorspellen of je kaal wordt Tiuri AGA - Algemeen 14 29 december 2004 08:47
Voelen dat je kaal wordt? Frans AGA - Algemeen 6 17 oktober 2004 15:11
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.