Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2010, 23:37   #1
merell
Banned user
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 9
groot gat in hoofd gevallen, haargroei?

Hi allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben 2 weken geleden zo hard gevallen dat ik een groot gat in mijn hoofd heb. Het is gehecht, maar nu vroeg ik mij af of dat haar allemaal nog terug zal groeien. Ik begrijp dat het deel dat litteken is kaal zal blijven, maar daaromheen ligt ook een gebied met verdwenen haar. Kennelijk hebben die haarwortels ook een flinke opdonder gekregen... Komt het daar nog wel terug.. Of ben ik dat omliggende haar ook kwijt.. Dat zal wel balen zijn als het niet meer terug komt, want de plek is wel 4 bij 3 cm. En het zit op zo'n vervelende plek dat het goed zichbaar is (boven op hoofd)

Hoop dat iemand me kan vertellen hoe dat zit met die haren om het litteken heen. Nu zie ik nog niet veel terug komen, behalve een aantal hele dunne korte haren, maar ook niet veel.

En heeft toevallig iemand anders ook ervaring met gat in hoofd en haargroei?

Groetjes van Merel
merell is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2010, 23:27   #2
merell
Banned user
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 9
Niemand??

Toch nog even een ander vraagje?

Mijn litteken is gaan ontsteken.. heel onprettig allemaal, maar nu lijkt het of er wat kleine haartjes in de huid zijn gaan groeien. En ik krijg ze er met een pincet niet uit, want ze zitten te diep in de huid.


Wat kan ik hier aan doen? Heeft iemand een idee? Ook heb ik al dagen ontzettende hoofdpijn. Kan dat door ingegroeide haren komen? Zoiets heb ik wel eens gehoord.
merell is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2010, 23:29   #3
merell
Banned user
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 9
ingegroeide haartjes...hoofdpijn??

Mijn litteken is gaan ontsteken.. heel onprettig allemaal, maar nu lijkt het of er wat kleine haartjes in de huid zijn gaan groeien. En ik krijg ze er met een pincet niet uit, want ze zitten te diep in de huid.


Wat kan ik hier aan doen? Heeft iemand een idee? Ook heb ik al dagen ontzettende hoofdpijn. Kan dat door ingegroeide haren komen? Zoiets heb ik wel eens gehoord.
merell is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2010, 00:29   #4
merell
Banned user
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 9
Ingegroeide haren bij een wond

Hallo, ik heb weliswaar geen HT gehad, maar heb een gat in mijn hoofd gevallen, toen is er gebied eromheen weggehaald met scheren, omdat het gehecht moest worden en nu zijn er haartjes naar binnen gaan groeien of in ieder geval onder de huid terecht gekomen en die krijg ik er niet meer uit (groeit schuin naar voren.. nergens meer te bekennen). Nu vraag ik mij af of dat vanzelf weer goed kan komen. Het is een rode plek, maar wel pijnloos.
Ik ben bang dat die haren voorgoed weg zijn, want zie de haarpuntjes ook niet meer. Of zitten die gewoon onder dat rode plekje? Kan ik daar mijn huid gaan scrubben? Lijkt me trouwens ook niet echt verstandig/

Hoe is dat bij jullie verder gegaan met die ingegroeide haren?

Groetjes merel
merell is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2010, 08:22   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merell Bekijk bericht
Hallo, ik heb weliswaar geen HT gehad, maar heb een gat in mijn hoofd gevallen, toen is er gebied eromheen weggehaald met scheren, omdat het gehecht moest worden en nu zijn er haartjes naar binnen gaan groeien of in ieder geval onder de huid terecht gekomen en die krijg ik er niet meer uit (groeit schuin naar voren.. nergens meer te bekennen). Nu vraag ik mij af of dat vanzelf weer goed kan komen. Het is een rode plek, maar wel pijnloos.
Ik ben bang dat die haren voorgoed weg zijn, want zie de haarpuntjes ook niet meer. Of zitten die gewoon onder dat rode plekje? Kan ik daar mijn huid gaan scrubben? Lijkt me trouwens ook niet echt verstandig/

Hoe is dat bij jullie verder gegaan met die ingegroeide haren?

Groetjes merel
Ingegroeide haren raken op een gegeven moment ontstoken, er ontstaat een bobbel die uiteindelijk wel een keer open gaat. Het kan lang of kort duren, maar je lichaam werkt die haar uiteindelijk wel naar de oppervlakte.

En haren die door een trauma zijn uitgevallen keren meestal wel binnen een aantal maanden terug hoor. Kwestie van afwachten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2010, 09:02   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb even je vragen bij elkaar geveegd in 1 discussie, Merell.

Van ingegroeide haren kun je inderdaad een flinke koppijn krijgen. Je kunt dat soms ook hebben met gewone puistjes op je voorhoofd. Ik weet ook niet waarom dat zo is.

Je huid scrubben helpt niet in dit geval. Het huidweefsel is dusdanig (en op grotere diepte) beschadigd dat sommige haren gewoon de verkeerde kant op groeien. Scrubben helpt eigenlijk alleen na bijvoorbeeld harsen. Dan maak je het haren makkelijker om door het bovenste laagje van de huid te komen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Borst Supplement voor vrouwen (bijwerking haargroei) little_girl Overige behandelingen 1 17 september 2010 14:22
pijn/jeuk op mijn hoofd sn0rkel Overige (haar)discussies - Algemeen 18 28 januari 2008 23:40
corticosteroiden-injecties in het hoofd? AE3 AA - Behandelingen 10 10 september 2004 15:12
Kan je hoofdhuid jeuken door nieuwe haargroei? sigur Haarproblemen bij vrouwen 4 27 augustus 2004 11:10
gevolgen voor je haargroei Diana Hirsutisme - Algemeen 1 8 september 2002 19:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.