Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 mei 2009, 15:55   #16
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorinde Bekijk bericht
Dus ik ben niet de enige! Dat persoon zit mij ook heel erg te beledigen! Het is echt niet normaal hoe zielig sommige personen kunnen zijn.
Doet hij dit via de mail/privé- berichten? Zo ja, zou je deze aan mij willen doorsturen? Dan kunnen we als moderatoren actie ondernemen. Dit geldt natuurlijk ook voor andere mensen die dergelijke berichten ontvangen.

Alvast bedankt.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 16:16   #17
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
En dan nog even mijn persoonlijke reactie:

Als je boos bent, probeer je dan te realiseren dat je er echt niks aan kunt doen. Op de TLC-conferentie heb ik de genen gezien die verantwoordelijk lijken te zijn voor TTM. Ze hebben alleen het defect in die genen nog niet gevonden, maar dat moet ergens zitten. Je kunt er dus echt niks aan doen!

Wat mij destijds wel geholpen heeft is gewoon te gaan plukken als je die behoefte voelt. Ga het gevecht niet aan want je verliest toch, en daarmee bouw je alleen maar frustratie op die op een bepaald moment uit komt, zoals bij jou nu. En frustratie leidt alleen maar tot nog meer plukken. Uiteindelijk geeft het direct toegeven aan de drang minder schade dan het proberen te weerstaan.

Een gevecht tegen je genetische aanleg zul je altijd verliezen. Het enige wat je kunt doen is de uiting van je genen in goede banen proberen te leiden zodat je er zo min mogelijk last van hebt.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2009, 14:53   #18
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Wink Steun!

Poema en andere lezers...
Heb het gelezen en wil laten weten dat ik jou helemaal begrijp, maar laat je niet van de wijs brengen door dergelijke figuren. Sluit me aan bij vorige schrijvers.
Verder wil ik je nog een mogelijk gebruikbaar tipje geven: Een collega heeft ooit eens gezegd: [COLOR="Magenta"]Erger je niet, verbaas je![/COLOR] Het werkt echt. Je zult begrijpen dat ik me regelmatig verbaas . Zo ook verbaasde ik me ook over het schrijven van deze persoon. Besef goed dat het meer over de persoon zegt dan over jou. Jij kunt jezelf gerust aankijken in de spiegel.... De schrijver zal zich nog wel eens achter zijn oren krabbelen....

Lieve groet,
Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2009, 10:29   #19
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Ban

Beste Poema en Jorinde,

Nogmaals bedankt voor jullie beide meldingen. Zoals eerder gezegd: mocht je tegen dingen aanlopen op HaarWeb... meld dit dan direct aan onze TTM Moderators. Als jullie als leden niet je stem laten horen, zijn onze Moderators niet op de hoogte en kunnen zij ook niets ondernemen. We dienen er met z'n allen voor te zorgen dat de sfeer op HaarWeb goed blijft.

(Onze Moderators zijn niet in staat alle postings bij te houden en hebben sowieso -vanzelfsprekend- geen toegang tot de privé-berichten van anderen. Daarbij hebben wij momenteel een gebrek aan TTM Moderators, zowel Stefke als Tai zijn momenteel niet meer actief...)

N.a.v. het stuitende gedrag van het desbetreffende lid hadden wij besloten om hem per direct 2 waarschuwingen te geven met de dreiging van een BAN voor onbepaalde tijd; hem bewust te maken van wat TTM is en wat de gevolgen van zijn gedrag (kunnen) zijn en hem zijn excuus te laten aanbieden.

Maar we kregen de kans niet, aangezien er vandaag weer een stuitend bericht op ons TTM-forum verscheen. Daarom is dit lid per direct voor onbepaalde tijd geBANned van HaarWeb, om te voorkomen dat jullie hier verder nog mee geconfronteerd worden.

Voel je vrij om verder posten op HaarWeb,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 10:51   #20
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
[QUOTE=Webmaster;203015]

Toevallig heb het hier (gebrek aan activiteit/interactie/steun onder TTM lotgenoten) gisteren nog over gehad met één van onze TTM Moderators. Ik zou zo graag zien dat dit verbeterd, want dit is de reden waarom HaarWeb is opgezet voor lotgenoten met TTM: om een veilige, anomieme plek op internet te creëren waar je terecht kunt voor steun en informatie.

QUOTE]

In het begin dat ik hiet kwam was het om te beginnen nog een besloten forum. Dat is het niet meer. Mensen kunnen als gast meelezen dus die veilige, anonieme plek vind ik het ook allang niet meer. Het is mede die openbaarheid dat ik hier niet veel meer post.
Ik ben medemoderator op een ander forum( adhdxtra) en dit forum is besloten. Gasten kunnen ook niet meelezen daar post ik veel meer. Ook over ttm. En niemand heeft dat op het forum, maar die anonimiteit maakt het voor mij dat ik me vrij voel om er over te schrijven. Hier niet meer. De buurman kan bij wijze van meelezen. Heel onprettig idee vind ik dat.
En inmiddels want dit is niet de eerste keer en zal ook zeker niet de laatste keer zijn ga ik bijna pleiten voor een besloten forumonderdeel. Ik vind zo'n reactie echt meer dan waardeloos. Mij persoonlijk zal het dan weer niet raken en alleen zoiets hebben die is nog gekker dan ik ben, maar ik kan me goed voorstellen dat het een medettmer gigantisch kwetst.
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 12:06   #21
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Lies,

Bedankt voor je openhartige reactie. Zelf heb ik geen problemen met al of niet anoniem lezen/schrijven, maar ik kan me idd voorstellen dat anderen dit gegeven (te weten dat je 'openbaar' bent) niet in dank afnemen.
Misschien voer voor onze webmaster/moderators??

Madelief,
Ik wou heel graag reageren op die fantastische uitspraak die je hier onlangs schreef nl.: "Erger je niet, verbaas je!"
Ik heb er persoonlijk van gemaakt: "Erger je niet, maar ver-BAAS je".
Jawel, met de nadruk op 'baas', maw. "Sta in je kracht en wees baas over je eigen denken, voelen en handelen", vooral als iemand je onheus behandelt...
Mijn ervaring is dat ik me op die momenten zal terugtrekken en onmachtig voel... zèèr nefast voor ttm, je voedt als het ware de trekdrang...

Iemand hier ervaring mee?
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 13:00   #22
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik denk persoonlijk dat het geen kwestie van ergeren is, maar van gekwetst zijn. En dat is veel moeilijker om daar boven te gaan staan. Het is knap als je dat kunt maar dat mag je niet van iedereen verwachten, en het mag zeker geen argument zijn om als Haarweb zijnde dan maar geen maatregelen te nemen.

Ik heb zelf een nare nasmaak overgehouden aan dit voorval, en ik heb voorgesteld aan de andere moderatoren om het te evalueren door middel van een Poll op het TTM-forum. Dan kan iedereen zijn mening kwijt en kunnen we zo nodig dingen verbeteren. Hopelijk komt die poll er dus binnenkort.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 14:44   #23
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Ik bekijk net mijn profiel. Helmaal niet boeiend maar wat zie ik tot mijn grote verbazing dat iemand mijn profiel heeft bezocht waarvan het dondersgoed mogelijk is dat gedeelte van de voornaam en gedeelte van de achternaam van de persoon een oud huisgenootje/vriendinnetje van me is geweest. Nu heb ik geen geheimen voor haar mbt ttm en ze heeft verder ook geen berichten geschreven maar het idee vind ik al weer helemaal niets. En dan vind ik een besloten onderdeel en met een verplichte voorstelbericht al heel veel plezieriger. En dan heb je naar mijn mening een veilige cq anonieme plek.

@bolleke jij hebt er geen moeite mee, maar ik weet ook na de laatste ontmoeting dat er een aantal meelezen en niet durven te posten. Die drempel is duidelijk te hoog. De openbaarheid van dit forum is een van die redenen.
en de reacties naar een Poema en Jorinde wordt het echt niet minder hoog.

@Hediken
Ik wilde je nog even laten weten dat ik je reactie enorm waardeer. Ik snap dat het voor jullie (geen ttmers) echt niet te vatten is.
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 16:24   #24
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
ver-baas ja

Lila, mijn repliek op de uitspraak van Madelief had niets met de oorsprong van deze thread te maken, maw, ik refereer niet naar wat er gebeurd is. Ik vind het gewoon een ontzettend mooie en veel-zeggende uitspraak, meer niet.

Ik kan er ergens wel inkomen dat jij zo emotioneel reageert, maar persoonlijk heb ik er geen problemen mee. Wel mooi dat jij je inzet om onze lotgenoten te beveiligen. Ik denk dat eenieder dat wel apprecieert...

Lies, jouw bericht is duidelijk voor mij. Hopelijk wordt er iets mee gedaan en... alweer een bewijs dat persoonlijk lotgenotencontact belangrijk is.
Ik zie trouwens zeer regelmatig Ilseke en Miejefke. Ik heb hen leren kennen via dit medium, dus dit forum is echt niet onbelangrijk om eventuele stappen verder te zetten..
Zin om elkaar nog eens te ontmoeten? Op 2 augustus heb je de kans!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"

Laatst gewijzigd door bolleke; 11 mei 2009 om 17:17
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 16:58   #25
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Ja ik zet het in de agenda. Top!!! en leuk.

En dit medium en lotgenotencontact is ook belangrijk. Ik heb een van mijn beste en dierbaarste vriendinnen via dit forum leren kennen. Simpelweg door mij een pbtje te sturen omdat ze ergens had gelezen dat ik mogelijkerwijs in de buurt zal kunnen wonen (wat ik deed)en ze wilde zo graag eens met iemand persoonlijk over ttm praten die begreep wat het was. UIt die eerste ontmoeting is een hechte vriendschap gegroeid.
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 22:00   #26
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey Lies,

Ook ik heb via haarweb een vriendin voor het leven ontmoet! Zij mag dan wel in Nederland wonen en ik in Belgie,maar dat belet ons niet om er een mooie vriendschap op na te houden!! Verder apprecieer ik je reactie wel wat betreft mijn post tegenover Poema!! Ik veroordeel "zeker" niemand met TTM,maar het valt inderdaad heel moelijk te begrijpen door iemand die dit niet zelf doormaakt!!
Sterkte alllemaal,dat meen ik echt....
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2009, 22:07   #27
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Zoals jij hem hebt gelezen heb ik het bedoeld Bolleke.
En hoopte dat Poema en anderen het ook zo zouden lezen...
Laat je alsjeblieft niet kwetsen door dergelijke opmerkingen, maar ver baas je over de manier waarop mensen kunnen reageren (ik bedoel dat je met woorden heel erg kunt kwetsen, raken....)
Hopelijk dat het nu wat duidelijker is, want ik put uit deze uitspraak met regelmaat veel kracht.

groetjes,
Madelief

Laatst gewijzigd door Madelief; 11 mei 2009 om 22:11 Reden: te snel gedrukt
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2009, 12:10   #28
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Melden van ongewenste privé berichten aan de Moderators

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster Bekijk bericht
Trouwens, als je vindt dat je niet goed benaderd wordt door wie dan ook op HaarWeb, meldt dit dan aan de Moderators van ons TTM forum. Zij hebben vrijwillig hun tijd aangeboden om juist dit te doen: de sfeer te bewaken en ervoor te zorgen dat je je als TTM lotgenoot hier thuis kunt voelen.

Waar wij -mede n.a.v. jouw ervaring- ook voor zullen zorgen is dat wij onze software binnenkort zullen verbeteren op dit gebied. Zodat het mogelijk wordt voor jullie om een ongewenst privé-bericht direct aan de Moderators te melden via een - button.
Ik moet mijzelf corrigeren . Er zitten ook zoveel opties in onze software... maar de Report PM-button is al aanwezig. Als je een ongewenst privé bericht binnenkrijgt dan kan je dit direct melden aan ons, via die button bij het betreffende bericht.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2009, 12:39   #29
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Thumbs up Feedback, feedback, feedback...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lies Bekijk bericht
In het begin dat ik hiet kwam was het om te beginnen nog een besloten forum. Dat is het niet meer. Mensen kunnen als gast meelezen dus die veilige, anonieme plek vind ik het ook allang niet meer. Het is mede die openbaarheid dat ik hier niet veel meer post.
Ik ben medemoderator op een ander forum( adhdxtra) en dit forum is besloten. Gasten kunnen ook niet meelezen daar post ik veel meer. Ook over ttm. En niemand heeft dat op het forum, maar die anonimiteit maakt het voor mij dat ik me vrij voel om er over te schrijven. Hier niet meer. De buurman kan bij wijze van meelezen. Heel onprettig idee vind ik dat.
En inmiddels want dit is niet de eerste keer en zal ook zeker niet de laatste keer zijn ga ik bijna pleiten voor een besloten forumonderdeel. Ik vind zo'n reactie echt meer dan waardeloos. Mij persoonlijk zal het dan weer niet raken en alleen zoiets hebben die is nog gekker dan ik ben, maar ik kan me goed voorstellen dat het een medettmer gigantisch kwetst.
Hi Lies,

Dankjewel voor jouw reactie op mijn opmerking! Deden meer mensen dat maar...

HaarWeb is de support-site voor en door lotgenoten dus jullie hebben als lotgenoot enorm veel invloed op wat HaarWeb biedt. Dit is al sinds de start van HaarWeb zo en wij bieden onze leden alle mogelijkheden om jullie suggesties aan ons te doen: Suggesties en feedback.

Daarin vinden wij -zoals je ziet- nauwelijks tot geen suggesties van TTM-leden. Als wij geen geluiden krijgen te horen dat er behoefte is aan een besloten forum (bijv. in de discussie over Nieuwe Forumindeling HaarWeb), dan weten wij niet dat daar een behoefte aan is. Had je dit al eerder gemeld aan ons? Als niemand zijn/haar stem laat horen, kunnen wij ook niets met die stem doen.

Daarom is het zo goed dat jij -als een van de weinige- dit nu wél duidelijk doet. Hier kunnen wij nu iets mee, dankjewel! Het is een uitstekend idee.

N.a.v. wat er gebeurt is en jouw suggestie hierin zullen wij ervoor zorgen dat HaarWeb z.s.m. een besloten forum voor TTM-lotgenoten krijgt. Om één en ander te beheren hebben wij hulp nodig. Aangezien jezelf al ervaring hebt met Moderator zijn, zou jij ons daar wellicht bij kunnen helpen?

Grtjs,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2009, 13:40   #30
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster Bekijk bericht
Hi Lies,

Dankjewel voor jouw reactie op mijn opmerking! Deden meer mensen dat maar...

HaarWeb is de support-site voor en door lotgenoten dus jullie hebben als lotgenoot enorm veel invloed op wat HaarWeb biedt. Dit is al sinds de start van HaarWeb zo en wij bieden onze leden alle mogelijkheden om jullie suggesties aan ons te doen: Suggesties en feedback.

Daarin vinden wij -zoals je ziet- nauwelijks tot geen suggesties van TTM-leden. Als wij geen geluiden krijgen te horen dat er behoefte is aan een besloten forum (bijv. in de discussie over Nieuwe Forumindeling HaarWeb), dan weten wij niet dat daar een behoefte aan is. Had je dit al eerder gemeld aan ons? Als niemand zijn/haar stem laat horen, kunnen wij ook niets met die stem doen.

Daarom is het zo goed dat jij -als een van de weinige- dit nu wél duidelijk doet. Hier kunnen wij nu iets mee, dankjewel! Het is een uitstekend idee.

N.a.v. wat er gebeurt is en jouw suggestie hierin zullen wij ervoor zorgen dat HaarWeb z.s.m. een besloten forum voor TTM-lotgenoten krijgt. Om één en ander te beheren hebben wij hulp nodig. Aangezien jezelf al ervaring hebt met Moderator zijn, zou jij ons daar wellicht bij kunnen helpen?

Grtjs,
Onlangs heb ik en is het niet gemeld nee, maar ik weet dat het eerder aan de orde is geweest toen er meer van die niet zo vriendelijke reacties verschenen dus inmiddels ook weer een tijd geleden. De meningen waren er over verdeeld zoals dat waarschijnlijk nu ook zal zijn aangezien we veel meelezers hebben. Dat werd tijdens de ontmoeting in Harderwijk ook duidelijk. Er werd duidelijk om iniatief gevraagd van de posters, maar zelf gebeurde er niet veel. Zeer jammer.

En daarnaast wat een verklaring kan zijn dat het minder druk is op het forum. De stoornis is veel bekender geworden. Nog niet de impact die het kan hebben op het kwaliteit op iemands leven maar in het begin en dat heeft Bolleke en Madelief meer meegemaakt dan ik dat men dacht dat ze enige waren met de stoornis en door de energie om deze stoornis bekender te maken zal er minder behoefte aan lotgenoten zijn de last dat je de enige "gek" bent zal van je schouders zijn gevallen en weer een andere verklaring van degene die al langer lid zijn je bent er ook wel weer een keer klaar mee. Tenminste dat hoor ik van dezelfde vreindin die ik eeer heb genoemd in het topic die heeft dat tenminste wel.
In elk geval Ik kan er natuurlijk gigantisch naast zitten maar dat waren de redenen die ik kan bedenken.

Ik heb me inmiddels opgegeven als moderator.

Groetjes Lies
lies is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Yessssssssssssssssssssss marly TTM - Algemeen 47 18 september 2005 00:08
Verdorie ! Mislukt !!! karin_68 TTM - Algemeen 3 20 april 2005 15:50
Boos op kapper en mezelf en mijn haar Jente TTM - Algemeen 37 20 januari 2005 14:59
Boos op mezelf. Nerakje TTM - Algemeen 13 29 november 2004 21:30
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.