Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 december 2012, 16:35   #1
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
1000 grafts HaSci 21-12-2012

Hi allemaal!

Het is een flinke tijd geleden dat ik gepost heb, maar in he kader van geven en nemen zal ik mijn ervaring ook eens posten.

Achtergrond

Als sinds ik een jaar of 17 ben (ik be nu 29), is mijn haardos op een zeer laag tempo diffuus aan het uitdunnen. Met name vooraan was het erg zichtbaar, want het haarverlies concentreert zich met name rondom en direct achter de haarlijn. Twee jaar geleden was ik het zat en ben ik naar HaSci gegaan voor een consult, maar vanwege een emigratie naar Australie heb ik hier nooit echt een vervolg op gegeven. De prijzen voor een behandeling in Australie zijn echter zo hoog, dat HaSci altijd bij mij op de radar is gebleven. Ik heb even de welbekende Australische dr Woods overwogen, maar de prijzen zijn daar simpelweg niet te doen en ik heb de laatste tijd op hairsite veel positieve verhalen gelezen over hergroei in het donorgebied bij Gho's technieken.

Zoals sommigen wel weten, heb ik zeeer goede resultaten geboekt met fina en minox, maar vanwege de bijwerkingen (laag libido) ben ik een half jaar geleden ik toch maar gestopt met de fina. Op zich heeft mijn 'winst' qua haar dankzij de minoxidil redelijk stand gehouden, maar erg tevreden met de haarlijn was ik nog niet. Mijn haaruitval is diffuus, maar met name aan de voorkant was de situatie toch nog wel storend. Mijn haarlijn is vanwege het verlies behoorlijk asymmetrisch en doorschijnend, wat mijn keuze m.b.t kapsels toch wel beperkt tot kort.

Een half jaar geleden, toen ik besloot de feestdagen bij mijn ouders in Nederland door te brengen, heb ik toch maar de knoop doorgehakt en via e-mail een boeking bij HaSci gedaan voor Maya "doomsday" 21 December 2012. Dit boeken op afstand is allemaal vlekkeloos verlopen; niets dan hulde voor het personeel van HaSci. Er werd mij door de arts een relatief conservatieve behandeling (1000 grafts vooraan) geadviseerd. Het doel hiervan is vooral het aangezicht opvullen, zodat ondanks de diffuse haaruitval een vollere indruk aan de haarlijn wordt gewekt.

De behandeling

Het was al vroeg uit de veren (ik was net over mijn jetlag heen), want om 07:30 werd ik al verwacht in de kliniek te Amsterdam. Eenmaal daar aangekomen kreeg ik een korte intake waarin de behandeling werd uitgelegd en het behandelteam aan me werd voorgesteld. De behandeled arts was Novia Mozart; een Indonesische dame (dus geen familie van) die een rol speelt in het op poten zetten van de nieuwe kliniek in Jakarta. De kliniek in Amsterdam ziet er verder erg professioneel en verzorgd uit en er word duidelijk aandacht besteed aan het op het gemak stellen van de patient. Ook wekt het geheel een schone en steriele indruk, dus ik voelde me in goede handen.

Rond 8 uur ging na kort overleg ("is het beter voor het resultaat? zo ja, doen") de tondeuse erover. Dit was even onwennig, maar dankzij mijn ronde schedel kom ik er goed mee weg. Toen ik de foto rondstuurde via social media vroegen sommige mensen zich hardop af of ik het niet gewoon zo moest laten en moest kiezen voor een scheerbeurt van 5800 euro Die optie heb ik uiteraard niet overwogen en rond 08:30 kon ik de stoel in voor de vedoving van het donorgebied.

Dat er adrenaline zit in de verdoving was duidelijk te merken; hartkloppingen, trillende handen, onrustige benen en een heel opgejaagd gevoel waren het gevolg. Dit samen met de sowieso al aanwezige zenuwen zorgde voor een onaangenaam half uur, maar zodra de adrenaline uitwerkt valt het allemaal wel mee. Het uitnemen van de grafts voel je niets van, tenzij je het ongemak van drie uur op je buik liggen meetelt. Uiteindelijk werden er door de technician 1005 grafts uit mijn donorgebied gehaald. Op mijn opmerking of er meer grafts gedaan konden worden vanwege een flexibel budget kreeg ik een duidelijk "nee" van de arts, omdat er volgens haar simpelweg geen plek was.

Het was vervolgens de beurt van de arts om de haarlijn te tekenen en de gaatjes te zetten. Ik koos voor een natuurlijke, conservatie haarlijn niet ver voor wat ik al had, zodat met name het storende gebied net achter de haarlijn aangepakt kon worden. De verdoving op de haarlijn was behoorlijk pijnlijk en wederom vanwege de adrenaline kreeg ik het gevoel alsof ik Usain Bolt achteruit kruipend in kon halen. Al met al even vervelend, maar wie mooi wil zijn...

Het gaatjes zetten zelf ging wel vlot; de geluiden zijn wat vreemd en af en toe heb je het idee dat er een appelboor ingezet wordt, maar voor ik het wist was het tijd voor de lunch. Lekker sushi eten; ik heb niet voor niets een Japanse vriendin Tijdens de lunch ook even naar het toilet gegaan en in de spiegel gekeken. Ik zag toen dat de haarlijn een soort zig-zag patroon had, wat ik wel opvallend vond. Toch maar even aan het personeel gevraagd wat hier de redenatie achter was, maar dit doen ze dus bewust om de haarlijn een natuurlijk karakter te geven. Grappig, want het ziet er dus juist kunstmatig en vreemd uit met alle roodheid erbij. Ik ga er vanuit dat dit dus bijtrekt en juist een mooi resultaat gaat geven.

Het terugplaatsen van de grafts duurde eventjes, maar was volledig pijnloos en werd door twee assistentes gedaan. Het ging allemaal zo vloeiend, dat ik uiteinelijk om 15:00 met een stevig pakket medicijnen en instructies op zak naar huis kon. Eerder dan ik had verwacht, maar ik was volgens de technicians een redelijk "makkelijk" geval omdat ik weinig bloeding had en de boel gewoon liet kaalscheren.

Al met al ben ik met de behandeling tevreden. Ik ben intussen twee dagen verder en heb eigenlijk geen noemenswaardige pijn en zwelling. De linkerkant van het donorgebied steekt een beetje en daar is ook een kleine bloeding ontstaan (zie foto), maar niets zorgwekkends. Het donorgebied voelt als een grote blauwe plek en het ontvangstgebied jeukt wat; ik ben er heel erg voorzichtig mee en kijk een beetje tegen het wassen op dag 4 op. Het slapen is wat lastig met mijn hoofd overeind en ik ben zowaar een keer betrapt op snurken, maar als dit het is... Vind ik het erg meevallen allemaal!

Hoe tevreden ik ben, weet ik pas over 6 maanden. Om de behandeling zelf hoef je het in ieder geval niet te laten. Feest is anders, maar erg pijn doet het allemaal niet. Foto's in de volgende post!
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)

Laatst gewijzigd door jdh; 23 december 2012 om 17:14
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 16:51   #2
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Foto's donor

Donorfoto's twee dagen na behandeling

Je ziet op onderstaande foto's dat de donor er redelijk netjes uitziet. Aan de linkerkant zit een bloedinkje en is de irritatie wat duidelijker, maar op zich niets schokkends. Het jeukt een beetje en voelt wat beurs aan, maar that's it. Ook zie je dat er op de kruin met de tijd wel wat dichtheid bij kan, maar eerst de haarlijn.





__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)

Laatst gewijzigd door jdh; 23 december 2012 om 16:53
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 16:55   #3
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
Heb destijds met verbazing jouw fotos gezien met jouw resultaten van fina, minox en keto, voor mij ook een reden om hiermee te beginnen. Ben nu zo'n 5 maanden bezig en de resultaten tot nu toe zijn stabilisatie en dikkere haren. Ook heb ik ze wat korter laten knippen waardoor het ook meer lijkt. Ik wil na 1 jaar het eindresultaat beoordelen maar denk dat ik daarna toch weer voor een aanvullende HT ga.

1.
Wat waren voor jou de redenen om voor Hasci te kiezen naast de andere goede klinieken die hier zijn? En zijn er in australie geen goede klinieken?

2.
Kan ik na 1,5 jaar nog bijwerkingen van de fina verwachten? Ik heb de eerste 2 weken hevige bijwerkingen gehad (mn brainfog), nu ervaar ik alleen gewichtstoename.

Laatst gewijzigd door hairloss; 23 december 2012 om 16:59 Reden: aanvulling
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 17:01   #4
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Ontvangstgebied

Ontvangstgebied direct voor de behandeling

Door mijn lichte haarkleur gecombineerd met de lichtinval lijk ik wel een NW7, maar dat valt in werkelijkheid reuze mee.



Ontvangstgebied twee dagen na behandeling

__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)

Laatst gewijzigd door jdh; 23 december 2012 om 17:28
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 17:04   #5
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairloss Bekijk bericht
Heb destijds met verbazing jouw fotos gezien met jouw resultaten van fina, minox en keto, voor mij ook een reden om hiermee te beginnen. Ben nu zo'n 5 maanden bezig en de resultaten tot nu toe zijn stabilisatie en dikkere haren. Ook heb ik ze wat korter laten knippen waardoor het ook meer lijkt. Ik wil na 1 jaar het eindresultaat beoordelen maar denk dat ik daarna toch weer voor een aanvullende HT ga.

1.
Wat waren voor jou de redenen om voor Hasci te kiezen naast de andere goede klinieken die hier zijn? En zijn er in australie geen goede klinieken?

2.
Kan ik na 1,5 jaar nog bijwerkingen van de fina verwachten? Ik heb de eerste 2 weken hevige bijwerkingen gehad (mn brainfog), nu ervaar ik alleen gewichtstoename.
1. Ik heb op het forum van hairsite.com (zie hier) veel goede verhalen over HaSci gelezen. Met name iron_man heeft veel bewijs verzameld voor hergroei in het donorgebied. In Australie zijn ook klinieken, maar de prijzen zijn daar echt idioot. Ook het feit dat HST nagenoeg geen litteken geeft speelt voor mij wel mee. Ik heb volgens de arts een bijzonder goed donorgebied en dat wil ik graag zo houden

2. Geen idee. Ik ben vanwege een laag libido een half jaar geleden gestopt. Omdat ik minox ben blijven gebruiken, is mijn haar weinig achteruit gegaan. Wellicht dat ik in de nabije toekomst fina nog een keer ga proberen ter ondersteuning van deze behandeling.
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)

Laatst gewijzigd door jdh; 23 december 2012 om 17:11
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2012, 17:14   #6
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
transplants zien er goed uit. Zig-zag patroon haarlijn doet men als het goed is altijd, een volledig rechte haarlijn ziet er onnatuurlijk uit. Bij jou lijken de zig-zaggen wel wat aan de grote kant maar ik denk dat het prima meevalt als je 1 jaar verder bent.
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2012, 17:23   #7
HairRobinHood
HaarWeb lid
 
HairRobinHood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2010
Berichten: 199
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairloss Bekijk bericht
transplants zien er goed uit. Zig-zag patroon haarlijn doet men als het goed is altijd, een volledig rechte haarlijn ziet er onnatuurlijk uit. Bij jou lijken de zig-zaggen wel wat aan de grote kant maar ik denk dat het prima meevalt als je 1 jaar verder bent.
How about the following hairline ...

10-days-after: Full Size http://www.fileden.com/files/2012/3/...ys-after-a.jpg

10-days-after: Full Size:
http://www.fileden.com/files/2012/3/...ys-after-c.jpg

I got this hairline just 1 week before
jdh's treatment in the clinic in Amsterdam.

HINTS
In the middle (forelock and straight behind the forelock), where you may think “there is a low density!!” and where you still can see the most dandruff and redness – there is, in fact, the highest density where they implanted follicular units (1400 all in all).

So after precisely 10 days of the implantation part - where are all the forelock hair shafts if there is indeed the highest density?

You can find them anywhere around day 7 to day 10 in such a combed-out “dandruff-soup” under the microscope:


The HAIRLINE itself, has been my own, personal design & decision - for the FIRST step.


Anyway, here you can find more photos and 1 video ...
http://www.hairsite.com/hair-loss/bo...casc-DESC.html
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Front-Area-10-days-after-b.jpg‎ (35,1 KB, 873x gelezen)
Bestandstype: jpg Front-Area-10-days-after-d.jpg‎ (33,3 KB, 876x gelezen)
Bestandstype: jpg Dandruff-Soup.jpg‎ (60,0 KB, 868x gelezen)
HairRobinHood is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2012, 17:36   #8
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Allereerst veel succes gewenst met het herstel. Leuk dat je je verhaal wilt delen.

Wat mij opvalt aan jouw foto's en die van anderen die behandeld zijn bij Hasci, is dat zowel het implantatiegebied als de donor er zo schoon uitzien net na de behandeling. In ieder geval veel minder rood dan het slagveld dat je vaak ziet bij andere klinieken. Ik kan me toch voorstellen dat dat een reden kan zijn voor mensen met een representatieve functie om te kiezen voor Hasci.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2012, 19:41   #9
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door websenior Bekijk bericht
Allereerst veel succes gewenst met het herstel. Leuk dat je je verhaal wilt delen.

Wat mij opvalt aan jouw foto's en die van anderen die behandeld zijn bij Hasci, is dat zowel het implantatiegebied als de donor er zo schoon uitzien net na de behandeling. In ieder geval veel minder rood dan het slagveld dat je vaak ziet bij andere klinieken. Ik kan me toch voorstellen dat dat een reden kan zijn voor mensen met een representatieve functie om te kiezen voor Hasci.
Klopt, het geneest allemaal erg netjes. Ik ben nu 4 dagen post op en heb eigenlijk alleen nog wat pijn aan het donorgebied. Met name op de plaatsen waar de verdovingsspuiten erin gegaan zijn, voel ik het nog wel. Maargoed, dat zal met een paar dagen ook wel over zijn neem ik aan Zelf denk ik dat het gebrek aan roodheid en bloedingen komt omdat ze fijnere instrumenten gebruiken dan andere klinieken.
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)

Laatst gewijzigd door jdh; 25 december 2012 om 20:08
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2012, 19:48   #10
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairRobinHood Bekijk bericht
How about the following hairline ...


I got this hairline just 1 week before jdh's treatment in the clinic in Amsterdam.

HINTS
In the middle (forelock and straight behind the forelock), where you may think “there is a low density!!” and where you still can see the most dandruff and redness – there is, in fact, the highest density where they implanted follicular units (1400 all in all).

So after precisely 10 days of the implantation part - where are all the forelock hair shafts if there is indeed the highest density?

You can find them anywhere around day 7 to day 10 in such a combed-out “dandruff-soup” under the microscope:


The HAIRLINE itself, has been my own, personal design & decision - for the FIRST step.


Anyway, here you can find more photos and 1 video ...
http://www.hairsite.com/hair-loss/bo...casc-DESC.html
Looking good. I'm not worried about recipient graft density at the moment. I still have a bit of existing hair around the hairline and whilst it may look like there's a few gaps here and there with the redness and all, when I look under a lamp I actually notice that these 'gaps' are intentional, because they are populated by native hair follicles. I just hope I don't temporarily lose those to shock loss, although I've learned that I look fine on a buzz cut for a while if that happens
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)

Laatst gewijzigd door jdh; 25 december 2012 om 20:10
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2012, 23:02   #11
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
Jdh, top die foto's!

Hou ons op de hoogte ben benieuwd naar de dichtheid haarlijn op termijn.
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 00:24   #12
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Als ik zo'n kop als jou had dan zou ik (zelfs wanneer ik haar zou hebben) het erg kort houden want dit ziet er gewoon erg goed uit! Heel erg goed zelfs. Ik wens je veel succes met het herstel en hopelijk krijg je een super eindresultaat.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 06:22   #13
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
hairrobinhood, ik digg je avatar

Donor gebied door hasci ziet er wel heel nice uit.. Maar vertel eens, de haren die terug groeien in het donor gebied worden die later weer gebruikt
bij een volgende ht? opnieuw gesplitst?

Laatst gewijzigd door Kuit; 26 december 2012 om 06:25
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 09:19   #14
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Als ik zo'n kop als jou had dan zou ik (zelfs wanneer ik haar zou hebben) het erg kort houden want dit ziet er gewoon erg goed uit! Heel erg goed zelfs. Ik wens je veel succes met het herstel en hopelijk krijg je een super eindresultaat.
Dankje

Ik heb het normaal gesproken ook redelijk kort: de zijkanten en achterkant scheer ik op en de bovenkant blijft wat langer. Dit omdat ik een rond hoofd heb en dus de zijkanten niet moet accentueren. Soms ga ik helemaal kort als ik bijvoorbeeld op reis ga ofzo.
__________________
Regime tegen mijn DPA

- 1.25mg finasteride om de dag (15-02-2011, gestopt in juni 2012 wegens bijwerkingen, opnieuw gestart in februari 2013)

- Nizoral 1% om de dag (sinds 24-02-2011)

- Minox 5% iedere dag (sinds 27-03-2011, gestopt in februari 2013 wegens gebrek aan effect en kostprijs)

Fina/minox/keto - Resultaat na 6 maanden

- 21 dec 2012: 1000 grafts HST bij HaSci (update geplaatst in April 2013)
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2012, 11:46   #15
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Even compleet offtopic:

Hoe is het leven in Australië? Ik hoor dat de huizen erg goedkoop zijn daar en het klimaat perfect is vergeleken met Nederland. Dat huizen daar tot 5 keer goedkoper zijn dan een normale rijtjeshuis hier in NL klinkt een beetje ongeloofwaardig, en toch heb ik dit van iemand gehoord die heel lang in Australië heeft gezeten. En wat voor werk doe je daar als Nederlander?

Ik ben zelf verliefd op Australië maar het is denk ik onmogelijk om daar naar toe te gaan en te blijven zonder een HBO/WO diploma. Volgens mij leef je daar een leven die je hier in NL nooit kunt beleven en wordt je ook niet doodgegooid met al die belastingen en bezuinigingen.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.