Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 februari 2006, 03:29   #1
Sol
HaarWeb lid
 
Sol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 38
Alopecia Diffusa of seborrhoisch eczeem?

Hallo! ik ben nieuw en ik zal maar meteen mijn problemen voorleggen. Ik had vroeger lang haar (ben wel een jongen maar IK vond dat heel hip toen.. ) maar toen ik bijna twaalf werd heb ik het eraf geknipt. Voorheen had ik nooit gel gebruikt maar nu ik een kort koppie had deed ik dat wel. Rond mn twaalfde, begin dertiende in de tweede klas werd er door iemand tegen mij gezegd dat ik kaal leek te worden aan de voorkant. Ik begon erop te letten en inderdaad, het voorste gedeelte van de bovenkant van mn hoofd begon een diffuse haaruitval te vertonen die toen nog heel weinig was. Ik heb er nooit over gesproken en begon naarmate het heeeeeel geleidelijk steeds een beetje erger begon te worden gewoon mijn haar steeds ander te dragen. Pas toen ik 17 was begon ik me te beseffen dat er iets niet klopte want ik had altijd gedacht dat ik gewoon door androgenetica kaal werd. Maar mijn haarlijn bleef gewoon hetzelfde, het werd niet heel snel erger, het begon heel jong..heel veel van de symptomen van mannelijke kaalheid had ik gewoon niet. Ik heb eerder symptomen van mannelijke kaalheid bij vrouwen, maarja ik ben geen vrouw. Ik begon naar de huisarts te gaan en die zei tegen mij dat het vaker voorkomt, vanzelf waarschijnlijk weer weg gaat en dat ik niet helemaal kaal zal worden. Dermatoloog zei echter dat ik mannelijke kaalheid had en dat ik aan de finasteride zou kunnen gaan..ik zei nee .
Ik heb ook een bloedtest laten doen maar daar kwam niets fouts uit (zei de arts maar ik weet niet of ik dat nog wel vertrouw). Ik ben inmiddels 18 en ik zit constant te piekeren en na te denken over mijn haar en ik wordt er ook echt psychisch niet goed van. Ik heb gelukkig een kapsel waarbij het voor andere mensen niet opvalt maar zodra het begint te regenen moet ik toch echt rennen en iemand hoeft maar iets te dicht met zn handen bij mn haar te komen en ik spring van schrik achteruit. Omdat het zo geleidelijk is gegaan is het voor mij moeilijk in te schatten hoeveel erger het is geworden sinds mijn twaalfde. Ik weet wel dat in dezelfde jaren mijn haren steeds sneller vet worden. Als ik in de ochtend niet onder de douche kan om mijn haar te wassen ga ik niet eens naar buiten omdat het er na 1 nachtje slapen uitziet alsof ik een week niet gedouched heb, dit was vroeger niet zo en het is niet handig want dan zie je de kaalheid erger. Ik begin me de laatste tijd ook steeds vaker te realiseren dat mijn hoofd best vaak jeukt, ik krijg dat steeds vaker (denk ik, gaat namelijk ook heel geleidelijk). Ik hoef maar op de fiets te stappen en het even iets warmer te krijgen en het voelt alsof iemand op verschillende plaatsen op mn hoofd met een naald zit te steken en dit had ik vroeger geloof ik niet.

Dat is dus een beetje het verhaal maar ik weet het echt niet meer wat het nou allemaal kan zijn. Het kan elke keer iets zijn want het lijkt er dan wel op maar toch ook weer net niet?! Wat treed er zo langzaam en geleidelijk op wat deze symptomen veroorzaakt? Als iemand hier iets in herkend of er iets vanaf weet zeg het dan alsjeblieft zo snel mogelijk want het begint me een beetje te slopen elke keer rekening te moeten houden met mijn haar.

Met vriendelijke groeten enzoo, Sol.

Laatst gewijzigd door Sol; 27 februari 2006 om 03:33
Sol is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2006, 08:36   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hallo Sol!
Welkom! Ik kan natuurlijk niet zonder dat ik naar je haar heb gekeken een diagnose stellen, maar ik zie zo snel geen reden om te denken dat het geen alopecia androgenetica is. Het is geen uitzondering dat haaruitval bij mannen volgens het vrouwelijk patroon verloopt, en het komt ook wel vaker voor dat het feest op hele jonge leeftijd begint.
Dat jeuken is ook niet zo abnormaal, heel veel mensen hebben dat, zeker op jouw leeftijd. Denk dat het gewoon roos is. Je zou eens ketoconazol-shampoo kunnen proberen (meer info: zie haarwoordenboekje).
Misschien kun je eens een foto plaatsen van je haar? Ik denk dat we er dan meer over kunnen zeggen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2006, 08:40   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
sol

Dat stekende en jeukende gevoel hoort bij een seborrische dermatitis. daarvoor is zoals tiuri als zegt het middel ketoconazol hoofdgel verkrijgbaar via je huisarts.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2006, 16:11   #4
Sol
HaarWeb lid
 
Sol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 38
Hallo, bedankt voor jullie reply's!

Ik heb niet egt last van roos, je ziet niet egt schilfertjes maar als ik erover krabbel dan zie ik ze wel onder mn nagels zitten. Wat ik graag zou willen weten is of seborroisch eczeem erfelijk is want mijn vader heeft wel last van roos. En hij heeft een keer last gehad van zijn hoofdhuid en heeft daarvoor ketoconazol gekregen.
En nog iets, het is net of aan de linkerkant van mijn haargrens, meer haar komt te zitten? zegmaar de haarlijn wordt daar dikker en aan de rechterkant istie ook nog wel dikker maar niet zo het is vreemd. Ik zal kijken of ik een plaatje kan vinden van hoe het eruit ziet want onze camera heeft het helaas begeven.
Sol is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2006, 20:45   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
seborrisch eczeem

Eczeem = sowieso idd erfelijk, ook seb. eczeem. Ik kreeg het toen ik aga kreeg als presentje erbij. Mijn dochter van 3 heeft het nu al, maar gelukkig zonder jeuk..
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2006, 22:56   #6
Sol
HaarWeb lid
 
Sol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 38
Hey kitty, ik zat net weer aan de site te denken toen mijn hoofd als een bezetene begon te steken.. maargoed!
Kan het ook zijn dat ik seborroisch eczeem heb maar in lichte mate dat ik alleen last krijg van lichte haaruitval en jeuk ofzow? want als het AGA was dan zou ik tog ook allemaal donshaartjes ertussen moeten krijgen enzo, en dan zou het ook verder naar achter moeten trekken? want het stopt echt..halverwege de bovenkant van mn hoofd en zo is het al sinds ik het me kan herinneren.
Ik heb ook af en toen bultjes op mijn hoofd, niet egt grote maar dan voel ik een ongelijk oppervlak en de jeuk komt vaker ineens opzetten terwijl ik niet aan mn hoofd zit ofzow (dan is het trouwens wel minder erg dan als ik het bijvoorbeeld warmer krijg)
Nog even een edit, ik ben al vaker naar de dokter geweest omdat ik dacht dat het in verband was met mijn schildklier, hier kun je namelijk alopecia diffusa van krijgen en ik heb ernstig veel symptomen van hypothyreoidie (langzame schildklier) maar bloedtest wees nix uit, moet nog steeds naar een internist.
En mijn eetpatroon is niet normaal, ik ben een grote brede gozer en ik eet op een normale dag soms niet eens meer dan 500 calorieen, zonder hongegevoel.

Laatst gewijzigd door Sol; 27 februari 2006 om 22:58
Sol is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2006, 23:45   #7
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Ik denk dat er wel een verband is met je schildklier symptomen, haaruitval gaat daar vaak mee gepaard.

Ik zal als ik jou was ten eerste je voedingspatroon sterk verbeteren dat heb je immers zelf in de hand.

Je symptomen zijn voor mij erg herkenbaar, ik ben naar de dermataloog geweest en die heeft mij Diprsone lotion gegeven en ik was me haar nu met rooscure (ketazonacal).
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2006, 00:25   #8
Sol
HaarWeb lid
 
Sol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 38
Echt wel fijn dat iedereen zo snel reageerd hier
maar ff dus een vraagje, die lotion en die ketoconazol, kan dit verder kwaad aanrichten?
Ik wil sowieso eerst weleda shampoo proberen want ik las dat hier nul schadelijke stoffen in zitten enne gel gebruik ik vanaf eergister ook nooit meer (deed daar altijd al moeilijk over maarja) ik laat het lkkr weer wat langer groeien! hoppa!
En ja mijn eetpatroon, daar moet ik voor naar een dietist en waarschijnlijk, als ik daadwerkelijk schildklier problemen heb, moet dat eerst goed komen. Al eet ik nu meer dan wordt ik vaak misselijk of kan ik dat gewoonweg echt niet
maarja ik kost wel lkkr weinig, als zou ik dan stoppen met roken zou ik misschien heel wat dure dingen kunnen kopen
Sol is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2006, 06:42   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sol
Kan het ook zijn dat ik seborroisch eczeem heb maar in lichte mate dat ik alleen last krijg van lichte haaruitval en jeuk ofzow?
Wat je beschrijft doet je denken aan wat ik ervaren heb op jouw leeftijd. Mijn haar is ook altijd erg dun geweest en zo rond mijn 17e of 18e had ik een periode dat ik bang werd kaal te worden. Zo bang dat ik zelfs steeds mijn haar ging wassen. Als ik met mijn nagels over mijn hoofdhuid krabde (want ik had ook jeuk) zat er allemaal troep onder ... en haren.

Het ging pas weer beter toen ik weer eens grondig en regelmatig mijn haar ging wassen met een stevige antiroos shampoo (ook al was het zeker geen roos).

Ik denk dat wat daarvoor zichtbaar was eerder een teken van verwaarlozing was (door die angst goed mijn haren te wassen). Mijn haar werd vetter en daardoor leek het nog minder. Met goed wassen kwam veel volume terug.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2006, 10:49   #10
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sol
Echt wel fijn dat iedereen zo snel reageerd hier
maar ff dus een vraagje, die lotion en die ketoconazol, kan dit verder kwaad aanrichten?
Ik wil sowieso eerst weleda shampoo proberen want ik las dat hier nul schadelijke stoffen in zitten enne gel gebruik ik vanaf eergister ook nooit meer (deed daar altijd al moeilijk over maarja) ik laat het lkkr weer wat langer groeien! hoppa!
En ja mijn eetpatroon, daar moet ik voor naar een dietist en waarschijnlijk, als ik daadwerkelijk schildklier problemen heb, moet dat eerst goed komen. Al eet ik nu meer dan wordt ik vaak misselijk of kan ik dat gewoonweg echt niet
maarja ik kost wel lkkr weinig, als zou ik dan stoppen met roken zou ik misschien heel wat dure dingen kunnen kopen
Lotion Diprosone is alleen op recept verkrijgbaar je krijgt daarbij ook een gebruiksaanwijzing bij: nooit teveel opdoen want het is zwaar spul en je huid wordt er dunner van. Ketocozanol kan voor de rest volgens mij geen kwaad tenzij je een direct tegenreactie van krijgt moet je het verder neit gebruiken.

Owja je rookt ook nog , moet je ook maar snel mee stoppen
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2006, 10:52   #11
Sol
HaarWeb lid
 
Sol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 38
Haren zitten er bij mij nog net niet onder als ik over mijn hoofd krabbel maar wel kleine vettige schilfertjes en ja, ik heb mijn haren altijd sinds ik gel begon te gebruiken elke dag gewassen omdat ik er anders weinig mee kon. Ik probeerde gister ook te kijken of mijn hoofdhuid misschien rood-achtig of roze is maar dat is heel lastig te zien! ik ben er zo aan gewend dat het er zo uitziet en ik weet nou niet of het echt spierwit moet zijn of niet.
Ik was in ieder geval mijn haar nu al twee dagen met de geconcentreerde guhl antiroos shampoo met zeemineralen, en ik heb net opnieuw een afspraak met de huisarts gemaakt. Ik vond het toendertijd ook al vreemd dat de huisarts gewoon zei "veel mensen hebben het, je wordt niet helemaal kaal, het gaat wel weer weg" terwijl dat een van de beste huisartsen moet zijn (zeggen mensen uit mijn omgeving )

edit! ik zag dat er een nieuwe post bij stond.
Ik zal navragen over die ketoconazol en het proberen, als het toch geen kwaad kan. Heeft iemand nog andere tips, welke shampoo (ik dacht aan weleda) misschien een haarmasker, lotion?? dingen die gewoon in een winkel verkrijgbaar zijn?
En ja roken.. ik rook ook maar iets van 30 sigaretten in een week dus dat is verder niet echt al te erg, dat blijf ik maar zeggen anders kan ik niet meer slapen 's avonds

Laatst gewijzigd door Sol; 28 februari 2006 om 10:55
Sol is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2006, 19:48   #12
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
vroeger waste ik maar haar ook elke dag omdat het anders niet zat, maar ik denk dat dat juist slechte invloed heeft gehad op me hoofdhuid en haar.
je moet denk ik echt je haar minder vaak wassen.
mss door het wassen droog je haar huid uit waardoor als tegenreactie meer
huidceltjes gaat produceren of extra talg met als gevolg vet haar en schilfertjes (roos)
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2006, 09:31   #13
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
sol

Ik denk dat je er goed aan doet om je huisarts er ff naar te laten kijken, die bultjes zijn ook een uiting van eczeem. Je kunt idd ook haaruitval krijgen van alleen seborrisch eczeem, maar dat zou dan moeten afnemen na geslaagde aanpak.
Product dat ik er nu voor heb gekregen = ketoconazol gel (op recept via arts verkrijgbaar) pakt schimmels/gisten aan en dat helpt bij nu wel echt.
Ketoconazol zit idd ook in rooscure dat vrij verkrijgbaar is bij de drogist, doch ik kreeg daar meer jeuk/schilfering van. Die samenstelling is niet hetzelfde (lager % keto+ andere toevoegingen) dan de gel die op recept is te verkrijgen.

Verder... die soms 'loze' opmerkingen van een huisarts ken ik maar al te goed, weten vaak echt weinig van haarproblemen af vind ik.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 1 maart 2006 om 09:33
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2006, 01:01   #14
Sol
HaarWeb lid
 
Sol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 38
Het kan idd zijn dat ik te vaak shampoo's gebruikte die mijn haar te erg ontvette maar dat weet ik niet zeker =S het is al zo lang aan de gang. Ik gebruik nu in ieder geval de guhl anti-roos van mn vader en merk dat mijn haar minder snel vet wordt!! (heey, super goed =p) en ik ga dus om de dag mn haar wassen en de andere dag mn haar alleen spoelen met water. Mijn vader heeft ook last van roos en zegt op sommige tijden van het jaar dat het dan erger wordt..
Ik wil toch ook weleda proberen omdat daar niets schadelijks inzit en ik maak morgen een afspraak met de huisarts. Al ben ik daar wel angstig voor, ik ga nu wel naar een andere huisarts (al hoop ik stiekem dat de ander gelijk had over "het gaat wel weer over" ) en ik hoop dat die me niet laat voelen als een of andere idioot die ze zo snel mogelijk weer weg wil hebben =\
Maargoed, ik las laatst ook een stuk van iemand die zei dat ze die bultjes kreeg omdat haar haar juist weer terug ging groeien, door de huid heen moest zegmaar.
Maar ik ben van die ketoconazol ook nog steeds niet zeker Kitty als ik mag vragen, wat zijn jou symptomen? Want ik heb het idee dat ik pas ketoconazol meekrijg als de klachten veel erger zijn, als ik al last heb van eczeem tenminste.
Dat is het vervelende bij mij, het is het allemaal net niet En als ik wist dat het gewoon androgenetica was dan zou ik er een stuk meer vrede mee hebben en lekker aan de fina gaan..en dan over 20 jaar erachter komen dat het slecht voor je is en je er een derde been van gaat groeien ofzo =p
in ieder geval bedankt voor jullie hulp!

ps. die rooscure shampoo wat doet zete precies allemaal, zijn er bijwerkingen en waar kan ik het halen? las ook dat dat dunner haar dikker maakt?

Laatst gewijzigd door Sol; 2 maart 2006 om 08:16
Sol is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2006, 13:09   #15
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
sol

Mijn probleem was dat ik, net als jou nauwelijks last had van schilfering, wat 'hele kleine korreltjes, meer niet. Wel sneller vet haar dat overigens ook hoort bij seborrisch eczeem.
Mijn hoofdhuid was ook niet 'rood' genoeg volgens de dermatoloog enfin maar ik had last als een gek, jeuk steken noem maar op. Zo erg dat het m'n dagelijkse doen en laten volledig ging beheersen. Over duidelijk voor mij is wel dat het allemaal is begonnen toen alopecia androgenetica doorbrak. Daarvoor had ik het echt helemaal nooit.
Op basis van mijn klachten is toen de diagnose seborrisch eczeem gesteld.
Als aga doorbreekt kunnen de talgklieren harder gaan werken, bij personen die daar gevoelig voor zijn kan dit de 'huidflora' verstoren met als gevolg roos of seb. eczeem. Beiden lijken op elkaar seb. eczeem gaat wel vaak gepaard met rode huid en duidelijk meer talgafscheiding. Met de Ketoconazol vd (huis)arts heb ik nu goede resultaten met rooscure waar dat ook inzit (lager percentage) had ik dat niet. Keto = een substantie die gisten en schimmels aanpakt, waarvan je er dan dus veel te veel op je hoofdhuid hebt.
Andere aanpak is bijv. met denorex=teershampoo die aanmaak huidcellen afremt en talgaanmaak afremt al dan niet in combinatie met Topicorte (costerocoide emulsie) de de ontsteking 'wegneemt'. Vaak is die comb. ook doeltreffend,,, bij mij dus niet.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Seborroïsch eczeem Tiuri AGA - Algemeen 1580 26 juli 2020 02:11
Oorzaak Van Alopecia Gevonden!!!!! JaRule17 AA - Algemeen 29 15 december 2012 10:58
alopecia verband met eetstoornis en zwangerschap? Jolande AA - Algemeen 2 20 september 2005 16:10
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.