Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 december 2005, 09:25   #1
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
afvallen na de kerstdagen

Kilo's snel kwijt met dna-pillen
door Martijn Koolhoven
AMSTERDAM - Aan de vooravond van kerst krijgen Amerika en Nederland een spraakmakende primeur voor mensen die snel op hun ideale gewicht willen komen: de dna-pil. Amerikaanse en Nederlandse wetenschappers zijn er na jaren van onderzoek in geslaagd een formule te ontwikkelen waarmee het op basis van iemands persoonlijke dna mogelijk is een pil te fabriceren waarmee een cliënt binnen enkele maanden zijn ideale gewicht bereikt. De overtollige kilo's verdwijnen, zonder dat men eten of drinken hoeft te laten staan.

Iedere klant krijgt zijn eigen unieke pillen, geproduceerd op basis van zijn eigen dna. Volgens fabrikant Salugen inc. zijn stofwisseling van de betrokkene en het gewicht gemiddeld binnen drie maanden weer op orde.


---
gelukkig heb ik het niet nodig, maar t is toch wat he
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 10:10   #2
Natascha24
HaarWeb lid
 
Natascha24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Locatie: Belgium
Berichten: 86
Ik sta toch een beetje sceptisch tegenover dit bericht!
Als het zo makkelijk is om op je ideale gewicht te komen, dan is obesitas binnen enkele maanden van deze aardbol verdwenen! Het stond gister nog in de krant: 1 op de 3 Amerikaanse vrouwen is te dik, 2 op de 3 Amerikaanse mannen ook. Nou, die moeten zich alvast geen zorgen meer maken als dit waar is. Deze wetenschappers hebben een goudmijn ontdekt!

Trouwens, als zo'n pilletje inderdaad werkt, dan zal het prijskaartje dat er aan vasthangt waarschijnlijk zeer hoog oplopen. t'Zal weer niet voor de "modale" werkmens weggelegd zijn...

Natascha
__________________
Regime:
2 x daags minoxidil 5 % (sinds november 2005)
visarome van La Biosthetique + ampules (sinds 10 november 2005)
Rooscure 3 à 4 x per week (sinds november 2005)
af en toe Toppik (sinds oktober 2005)
Cystine B6 met zink (sinds december 2005)
Ijzer (sinds december 2005)


Gestopt:
minoxidil 3,75 %


In de toekomst?
Diane-35
Spiro
Finasteride???
Natascha24 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 11:27   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Wat een gemakzucht. Ga bewegen, eet en drink gezond, dat is veel beter en dan kun je wat mij betreft meer trots zijn op jezelf, dan je heil te zoeken in allerlei pilletjes en drankjes en operatietjes.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2005, 12:16   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je maar kan vreten en op de bank kan hangen zoveel als je zelf wilt, en dat je door een simpel pilletje op je streefgewicht blijft. Dat is erg tegennatuurlijk, en als het al werkt zul je wel doodgaan aan hoge bloeddruk ofzo. Don't fool nature!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 13:40   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik las dit bericht vandaag ook weer in de Metro. Er stond ook bij dat Oprah dit pilletje gaat testen in haar oudejaarsshow.

Nu ben ik eens even gaan zoeken, en zowel de naam van het bedrijf (Salugen, www.salugen.com) als de naam van het product (Genotrim) leveren nauwelijks hits op op google. En de hits die het oplevert, zijn Nederlands. Er wordt ook genoemd dat Nederland de primeur krijgt voor deze wonderpil. Ik word hier erg sceptisch van, bij mij gaan alle scam-bellen af. Als een dergelijke pil werkelijk ontdekt zou zijn, zou de hele wereld toch op zijn kop staan? Met name de VS, zeker als Oprah het gaat testen.

Het zou me niks verbazen als dit een uit de hand gelopen grap is, en al die flutkrantjes als Spits en Metro publiceren toch ieder persbericht zonder te checken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 14:31   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Het zou me niks verbazen als dit een uit de hand gelopen grap is, en al die flutkrantjes als Spits en Metro publiceren toch ieder persbericht zonder te checken.
Ik ben ook erg sceptisch en ik heb precies gedaan wat jij ook deed en mijn eerste zoektocht was daarom naar 'salugen+hoax'

De enige hit daarbij is van een 'MeisjeMeisje' die meldt 'Hmmm, grappig genoeg is er verder op het hele internet helemaal niets over deze pil te vinden. Het schema van Oprah Winfrey's uitzendingen in Amerika geeft een totaal ander onderwerp aan, op de laatste dag dat zij uitzendt. Salugen inc. heeft wel een webpagina, en ze doen inderdaad iets met DNA pillen, maar over deze pil wordt met geen woord gerept. Does anyone else smell a hoax?'

Een gezond gewicht blijft gewoon een kwestie van goed eten en voldoende bewegen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 14:44   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Het is inderdaad een heel erg vreemd verhaal Op telegraaf.nl staat:

Kilo's snel kwijt met dna-pillen
door Martijn Koolhoven
AMSTERDAM - Aan de vooravond van kerst krijgen Amerika en Nederland een spraakmakende primeur voor mensen die snel op hun ideale gewicht willen komen: de dna-pil.

Amerikaanse en Nederlandse wetenschappers zijn er na jaren van onderzoek in geslaagd een formule te ontwikkelen waarmee het op basis van iemands persoonlijke dna mogelijk is een pil te fabriceren waarmee een cliënt binnen enkele maanden zijn ideale gewicht bereikt. De overtollige kilo's verdwijnen, zonder dat men eten of drinken hoeft te laten staan.

Iedere klant krijgt zijn eigen unieke pillen, geproduceerd op basis van zijn eigen dna. Volgens fabrikant Salugen inc. zijn stofwisseling van de betrokkene en het gewicht gemiddeld binnen drie maanden weer op orde.

Voor meer informatie: www.salugen.com; tel: 070-85.00.824

Er wordt dus ook een telefoonnummer vermeld, wat het opzich wel realistischer maakt. En verder heeft nos.nl er ook melding van gemaakt, en van hen verwacht je toch dat ze niet zomaar wat publiceren:

http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/1007

Hoogst eigenaardig. Misschien zijn we hier toevallig echt op een wereldprimeur gestuit
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 27 december 2005 om 15:06
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 15:56   #8
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Dna-afvalpil nu al mateloos populair
door een onzer verslaggevers
DEN HAAG - Tijdens de kerstdagen is er al een run ontstaan op de nieuwe dna-pil, waarmee het mogelijk wordt om in zo'n drie maanden tijd zonder dieet je ideale gewicht te bereiken. De Telegraaf berichtte afgelopen zaterdag over deze nieuwe vinding, waar jarenlange research aan vooraf is gegaan en waar door Nederlandse miljonairs meer dan 30 miljoen dollar in is geïnvesteerd. De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey gaat de pil in haar oudejaarsshow presenteren en neemt daarna zelf de proef op de som.

Zowel dagblad De Telegraaf als de Amerikaanse fabrikant Salugen inc. en het Nederlandse bureau dat in de arm is genomen voor de Nederlandse marktintroductie (ToBeOne in Amsterdam) zijn het afgelopen kerstweekeinde overstelpt met reacties van mensen die zonder dieet van hun overgewicht af willen. De belangstelling voor de nieuwe pil was op een gegeven moment zó groot (13.000 hits) dat de website van Salugen plat ging. Ook de websites van De Telegraaf en van het bureau in Amsterdam moesten alle zeilen bijzetten om de stortvloed aan reacties te verwerken.

Sommige mensen denken overigens met een 1-aprilgrap te maken te hebben.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 16:13   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
1 april met kerst?

ha interessant, bedankt mhogen!!

De telegraaf laat weer eens zien waarom het met stip de grootste flutkrant van Nederland is. Kijk ook naar die laatste zin, waar gaat dat over?? Een serieuze journalist zet dat toch niet zo in zijn artikel?

Blijkbaar zijn ze met open ogen in die grap gestonken en durven ze dat nu niet meteen toe te geven.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 16:21   #10
Sjaak88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 23
Je hebt helemaal geen pillen nodig...

Met een beetje inzet kan je kilo's kwijtraken. Gewoon gaan sporten.

Ik ben zelf ook 25 kilo afgevallen in 6 maanden tijd, zonder pillen, alleen sport.
Je moet 't alleen volhouden, dat is 't enigste. Pillen en al die rotzooi is naar mijn mening voor luie mensen die snel willen afvallen, alleen dit is zeer ongezond. Sport is de beste oplossing!

ik woog eerst net iets boven de 100 kilo, nu nog 76/77 en ben 1.81 lang (17 jaar) ook binnen enkele maanden m'n ideale gewicht m.b.v. sport
Sjaak88 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 17:31   #11
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
HEt is zeker een glossy en sensatiekrant. luchtig om te lezen, maar erg veel onzin. Noem DNA en praktisch heel niet-kritisch-kijkend-nederland koopt het voor onder de boom ipv juist de kat uit de boom te kijken. Waarschijnlijk hebben ze nu allemaal een kat in de zak

maar goed met dit soort pillen op de markt denk ik dat de taboe op haarmedicijnen ook snel verdwijnt. een maand geleden bereikte mij ook al het bericht dat in de UK gestunt werd met botox en plastische chirurgie. Daar was ook een ontzettende run op en mensen gaven massaal tegoedbonnen voor dat soort klinieken voor kerst. Als dit soort dingen normaal worden, is de taboe op haarmedicijnen helemaal zo verdwenen!
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 17:32   #12
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak88
Je hebt helemaal geen pillen nodig...

Met een beetje inzet kan je kilo's kwijtraken. Gewoon gaan sporten.

Ik ben zelf ook 25 kilo afgevallen in 6 maanden tijd, zonder pillen, alleen sport.
Je moet 't alleen volhouden, dat is 't enigste. Pillen en al die rotzooi is naar mijn mening voor luie mensen die snel willen afvallen, alleen dit is zeer ongezond. Sport is de beste oplossing!

ik woog eerst net iets boven de 100 kilo, nu nog 76/77 en ben 1.81 lang (17 jaar) ook binnen enkele maanden m'n ideale gewicht m.b.v. sport
That's the way to do it brother!
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2006, 19:33   #13
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
onderwerp inmiddels ook op kwakzalverij.nl opgenomen
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bij de dermatoloog geweest fender Hirsutisme - Algemeen 15 11 september 2002 11:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.