Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 25 juli 2006, 01:13   #106
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Heel interessant dit. Ik ben zelf ook vrij ijdel, en krijg vaka complimenten van dames. Train me suf en heb halflang haar. Na het lezen over kaalheid besef ik me dat je haar best eens zomaar kwijt kunt zijn. Hoe meer je focust op je uiterlijk, hoe meer je je druk maakt om kleine zaken.

Als je er bij mensen op gaat letten, zie je overal inhammen, licht dat weerkaatst op kruinen. Maar face it, als je er niet op let, zie je die niet. Dan zie je mensen. En zo moet je het eigenlijk ook bekijken.

Na het lezen op dit forum denk ik als volgt: ik heb nu al mijn haar, en geniet daar van. Of ik nu mijn opa achterna ga (volle bos tot zijn 74e) of mijn vader (beetje een kruintje rond zijn vijftigste) of dat ik eerder kaal wordt omdat mijn oma's opa kala was (ik zeg maar iets), ik zal ook sexie zijn met minder haar.

Ik hoop dat jij uit d epunt komt. Als het fysieke aspect weg is (de jeuk) zal je er al minder aan denken. Ik denk dat daar de prioriteit ligt. Daarna komt het mentale stuk.

Zoals iedereen hier al zegt, je hebt prachtig haar, NW1 (of NW2?), en als je geen overmatig haarverlies hebt dan zal je dat voorlopig nog wel behouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizin
tja, een dwangneurose... het zou kunnen... het is misschien een beetje teveel mijn eigen hobby geworden, ja . ik let er ontzettend veel op bij anderen en raak het perspectief kwijt; de mate waarin andere mensen er eigenlijk op letten.
daarnaast heeft het inderdaad misschien iets te maken met een vrees voor verlies van sexuele vitalitiet... ik heb geen vaste relatie, en ben in het dagelijks verkeer dus het eerste aangewezen op mijn uiterlijk. toen laatst in de club een mooie vrouw op me afstapte, vond ik het heerlijk wanneer ze in mijn haar zat, maar de vrees om dit te verliezen werd er achteraf dus niet minder op...

de vraag is misschien wel of je kaal kan worden door er constant aan te denken... kan jejezelf kaal denken? de ratio zegt van niet.. maar het gevoel zegt wat anders..
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 06:16   #107
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizin
de vraag is misschien wel of je kaal kan worden door er constant aan te denken.
Het leven is en blijft the 'survival of the fittest'. Niet kaalheid of lelijkheid bepaalt die fitheid, maar de persoon zijn levenskracht. Door veel te piekeren, wordt je dus zwakker. Ik vind het goed van je Gizin dat je er nu over praat hier. Maar om te surviven op deze planeet, zul je zelf je denkpatroon moeten verslaan. Als je middelen gaat gebruiken, is een nadeel weer dat je er op blijft letten of het werkt (of niet) en hoe lang ? De beste oplossing is dus gewoon een paar levensdoelen (en/of een levensovertuiging) hebben, en de bijbehorende kracht vinden om ze uit te voeren en je door niets of niemand uit het veld laten slaan. Deze kracht staat ruim boven uiterlijke veranderingen die ieder in het leven te wachten staan. Helaas is het mij een aantal jaren niet gelukt om sterk te zijn. Kaalheid vormde daarbij het grootste probleem. Het heeft allemaal te maken met die sexuele vitaliteit. Een man lijkt wel gecodeerd om die zo lang mogelijk vast te houden. En de beloning is er ook naar. Ik kan uit eigen ervaring vertellen hoe prettig het is om in stilte meestal als leukste man bestempeld te worden in een groepje en oogcontact te hebben bij de vleet. Dit werd minder toen mijn haarlijn opschoof. Maar werd pas echt (logaritmisch) minder toen ik daar onzeker van werd.
Concluderend: Dus ja een kalende man is iets minder sexy dan die zelfde man met al zijn haar. Maar een kalende man die van zijn kaalheid een punt maakt is nog een flink stuk minder aantrekkelijk. Het leven is wat dat betreft hardstikke duidelijk. Slikken of stikken. Aanpassen of op de achtergrond verdwijnen. Je hebt eigenlijk geen keus als je mee wil blijven doen. Mijn betoog is dus de mensen die zich kunnen aanpassen de fittest zijn. Zorg dat je daarbij hoort, op welke manier dan ook.

Laatst gewijzigd door ietsmethaar; 25 juli 2006 om 06:23
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 10:08   #108
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Gizin, je hebt het eigenlijk allemaal prima door, dat bied je een goede kans om de spiraal te doorbreken. Zoek bv een andere obsessie Je haar ziet er prima uit, je hebt een wat smaller hoofd, lijkt veel op dat van een vriend van mij. Hij heeft wat meer inhammen, maar ziet er allerminst kaal uit. Een wat optrekkende haarlijn heeft simpelweg ook met volwassen worden te maken.
Je stress sit een goede behandeling van Seb. exceem, je kan jezelf meer last van je exceem denken (de focus op iets maakt het intenser). Praat met de dermatoloog over ander opties mbt tot de exceembehandeling. laat het haarprobleem rusten, want dat is er nu simpelweg niet, een kopzorg minder. succes!


@ Kniekous:
Mensen die teveel hun zelfvertrouwen en waardering halen uit hun schoonheid begeven zich op een hellend vlak. Schoonheid wordt vaak minder en na een ongeluk kan de zaak 180 graden gedraaid zijn. Daarnaast is knap zijn geen prestatie, het is een gegeven waar je je ouders voor kan bedanken maar je hebt er niks voor hoeven doen. Je zelfvertrouwen halen uit iets dat het genetische lot bepaalt heeft geeft weinig voldoening uiteindelijk. Prestaties waar je hard voor hebt moeten werken en leren, waar bloed, zweet en tranen in zitten, daar mag je gerust je zelfvertrouwen uit putten.

Knap zijn is leuk en handig, maar als interne motivator is het toch echt te eendimensionaal.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 13:07   #109
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
pizzacat, wat een woorden van waarheid!

Inderdaad, je kan er niks aan doen hoe je eruit ziet, maar wel hoe je je voordoet
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 18:32   #110
asdfg
Banned user
 
Geregistreerd: 5 juli 2005
Berichten: 15
Thumbs down <Probeer je grappig te zijn?>

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizin
Hi Kitty, je verschaft me veel bruikbare informatie. Als ik naar mijn huisarts ga zal ik hem naar die andere middeltjes vragen. Het klinkt allemaal als zware medicijnen, en aangezien de klacht steeds weer terug komt is het de vraag of het het waard is. Over die GUHL shampoo las ik ook al goede dingen in het seb. eczeem topic. Misschien is dat een optie.

Wat betreft de dermatoloog: Ik weet niet of ik dat zo 1,2,3 zou doen; ik voel me toch een beetje bezwaard...

Iets wat ik nog niet over de "inhammen" heb verteld, is dat ik meen dat de linker groter is dan de rechter (misschien een beetje op de fotos te zien). Voornamelijk dit maakte me bang.

Hierbij nog een foto van achteren, waarbij te zien is dat mijn hoofdhuid op de kruin rood is gekleurd... uitval op de kruin is natuurlijk een onverbiddelijk teken van kaalheid, vandaar dat ik em misschien te vaak in de spiegel bekijk...
of toch aandacht tekort? Dit is belachelijk! ga toch weg met je nep probleempjes, mocht je er toch echt mee zitten(>>??<<).
dan raad ik je psychische hulp aan http://www.bolijn-praktijk.nl/


pff wat een bullshit
asdfg is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 19:58   #111
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Rare reactie dit. okay, hij heeft NW1, en prachtig haar, maar wel exceem en maakt zich zorgen. Nu doe ej echt lullig. maar anderzijds, tis wel ene compliment voor zijn haar

Oh, over je asymetrie, zelfs het norwood 1 mannetje heeft iets ongelijke inkepingen. Gene hoofd is symetrisch. Je schedel bepaaltd e manier waarop je haarlijn loopt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door asdfg
of toch aandacht tekort? Dit is belachelijk! ga toch weg met je nep probleempjes, mocht je er toch echt mee zitten(>>??<<).
dan raad ik je psychische hulp aan http://www.bolijn-praktijk.nl/


pff wat een bullshit
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 00:43   #112
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ietsmethaar
Het leven is en blijft the 'survival of the fittest'. Niet kaalheid of lelijkheid bepaalt die fitheid, maar de persoon zijn levenskracht. Door veel te piekeren, wordt je dus zwakker. Ik vind het goed van je Gizin dat je er nu over praat hier. Maar om te surviven op deze planeet, zul je zelf je denkpatroon moeten verslaan. Als je middelen gaat gebruiken, is een nadeel weer dat je er op blijft letten of het werkt (of niet) en hoe lang ? De beste oplossing is dus gewoon een paar levensdoelen (en/of een levensovertuiging) hebben, en de bijbehorende kracht vinden om ze uit te voeren en je door niets of niemand uit het veld laten slaan. Deze kracht staat ruim boven uiterlijke veranderingen die ieder in het leven te wachten staan. Helaas is het mij een aantal jaren niet gelukt om sterk te zijn. Kaalheid vormde daarbij het grootste probleem. Het heeft allemaal te maken met die sexuele vitaliteit. Een man lijkt wel gecodeerd om die zo lang mogelijk vast te houden. En de beloning is er ook naar. Ik kan uit eigen ervaring vertellen hoe prettig het is om in stilte meestal als leukste man bestempeld te worden in een groepje en oogcontact te hebben bij de vleet. Dit werd minder toen mijn haarlijn opschoof. Maar werd pas echt (logaritmisch) minder toen ik daar onzeker van werd.
Concluderend: Dus ja een kalende man is iets minder sexy dan die zelfde man met al zijn haar. Maar een kalende man die van zijn kaalheid een punt maakt is nog een flink stuk minder aantrekkelijk. Het leven is wat dat betreft hardstikke duidelijk. Slikken of stikken. Aanpassen of op de achtergrond verdwijnen. Je hebt eigenlijk geen keus als je mee wil blijven doen. Mijn betoog is dus de mensen die zich kunnen aanpassen de fittest zijn. Zorg dat je daarbij hoort, op welke manier dan ook.
Jij bent maaaaaster maar het is zo hardstikke ongelooflijk waar! MIjn vader is 45, hij is nou wat je noemt aan het uit dunned significant overal behalve waar iedereen ahar behoudt. Je ziet dus al ene kaalheid patroon maar heeft nog wel overal haar maar wat dunner. Iig dit doet er niet toe.
Vroeger met een volle bos een echt sexy man. Nu vind ik hem persoonlijk niet echt wat je noemt een knappe man. Hij is klein wat ik al lelijk vind, kort haar dikke neus knak neus zelfs. kortom het is niet model nummer 1.

Maar je wil zijn vriendin niet zien. 31 jaar. Blond, slank en omg wat lekker Niet leuk meer. En puur doordat hij een player aars is met gutts balls en charisma als ene otter.
waarom ik dit vertel weet ik niet maar vond jou punt wle leuk

Laatst gewijzigd door EEC; 26 juli 2006 om 00:46
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 01:46   #113
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Je vertelt dit omdat dit forum ook leuk moet zijn.

Ik denk dat uiterlijk 90% uitstraling is, en 10% knapheid. Een zelfverzekerde glimlachende kale man van 1 meter 50 met een haakneus, is aanterkkelijker dan een verlegen, ingezakte, twee meter lange adonis. Niet je pa's chick afpakken, he?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2006, 17:01   #114
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
je bent niet kaal en hebt geen inhammen. Als het wel ooit zo komt dan kam je een middenscheiding net als ik. De vrouwen vinden dat geil
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2006, 14:02   #115
gizin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 22
nieuw materiaal

Dag dames/heren,

Het spijt me te moeten bekennen dat ik nog steeds met dit topic bezig ben, maar naar mijn gevoel is het nog niet helemaal afgesloten.

Hier een foto die het overtuigendst laat zien waar ik me zorgen over maak. Als het jullie nog niet overtuigt, denk ik dat ik maar een andere fobie ga zoeken ...

Greets!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 00000013.jpg‎ (45,5 KB, 783x gelezen)
gizin is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2006, 14:56   #116
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizin
Dag dames/heren,

Het spijt me te moeten bekennen dat ik nog steeds met dit topic bezig ben, maar naar mijn gevoel is het nog niet helemaal afgesloten.

Hier een foto die het overtuigendst laat zien waar ik me zorgen over maak. Als het jullie nog niet overtuigt, denk ik dat ik maar een andere fobie ga zoeken ...

Greets!
Gizin,

Ja, er is bij jou sprake van inhammen. Als je iets aan wil doen, -> haarwoordenboekje voor de nodige info.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2006, 15:41   #117
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Gizin,

Ja, er is bij jou sprake van inhammen. Als je iets aan wil doen, -> haarwoordenboekje voor de nodige info.
Kitty
Valt wel mee! De hoek waarin de foto is genomen en hoe je je haar bij elkaar zet .. Dan heeft Antonio Banderas zelfs inhammen.

@ Gizin, heb je broers die kalend zijn? Is je vader kalend, of broers van hem? Je moeders broertjes kalend? Opa's hebben iets minder invloed, maar als er veel kaalheid in de familie voorkomt kan ik je Propecia aanraden. Niet aan de Minoxidil beginnen -> deze heeft nauwelijks/geen effect op de inhammen. Voor de rest zijn er geen middeltjes. Probeer van Finasteride wel de echte, dat scheelt achteraf de twijfel of je eigenlijk de echte had moeten kopen. Via je huisarts verkrijgbaar: http://www.propecia.nl

Tot nu toe vind ik je kapseltje wel relaxed. Iets minder pips kijken zou ook veel schelen.
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 14:29   #118
gizin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uitgeblust
@ Gizin, heb je broers die kalend zijn? Is je vader kalend, of broers van hem? Je moeders broertjes kalend? Opa's hebben iets minder invloed, maar als er veel kaalheid in de familie voorkomt kan ik je Propecia aanraden. Niet aan de Minoxidil beginnen -> deze heeft nauwelijks/geen effect op de inhammen. Voor de rest zijn er geen middeltjes. Probeer van Finasteride wel de echte, dat scheelt achteraf de twijfel of je eigenlijk de echte had moeten kopen. Via je huisarts verkrijgbaar: http://www.propecia.nl
Hi Uitgeblust, mijn vader is vrij kaal, en is dit denk ik vanaf zijn 30e/35e geworden. Zijn broers zijn ook allemaal kaal en hun vader ook. Mijn moeders broer is in zijn fifties heeft al zijn haar nog, terwijl zijn vader (opa) wel kaal was. Genetisch gezien ben ik dus lichtelijk benadeeld.

Ik ben op zich wel bereid finasteride te proberen, maar heb er toch wat problemen mee. Als ik het ga innemen:

- moet ik eerst langs mijn (kalende) dokter, en hem vertellen dat ik ondanks alle haren die ik op mijn hoofd heb toch aan de pillen wil
- begin ik echt aan een 'regime', met alle gevolgen van dien; ik een moet een (geheim) pillendoosje gaan aanleggen, en dagelijks slikken, waarbij ik telkens weer aan mijn haar wordt herinnerd.

Zoals zovelen hier, ligt de oplossing waarschijnlijk in mijn eigen hoofd. Als ik het probleem los kan laten, en het wegneem als oorzaak van stress, zullen het exceem en de uitval vanzelf verminderen.
Eigenlijk moeten we allemaal minder met 'onszelf' bezig zijn; zoals een boeddhistische spreuk luidt: Geen ik, geen probleem.

Dat verhindert niet dat ik nog steeds benieuwd ben of er meer zijn die op de foto 'inhammen' zien. Wat me zelf opvalt, is dat ik als jongetje altijd een soort van 'Beatleskapsel' had, waarbij het haar rondom volledig dekkend was. Als ik nu mijn haar naar voren laat vallen bedekt het slechts ten dele mijn voorhoofd...

Mazzels! gizin
gizin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 23:59   #119
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizin
Dat verhindert niet dat ik nog steeds benieuwd ben of er meer zijn die op de foto 'inhammen' zien. Wat me zelf opvalt, is dat ik als jongetje altijd een soort van 'Beatleskapsel' had, waarbij het haar rondom volledig dekkend was. Als ik nu mijn haar naar voren laat vallen bedekt het slechts ten dele mijn voorhoofd...

Ja, ik zie ook dat je inhammen hebt, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik er nu op let. Iemand die er niet mee bezig is/ niet op let, ziet het niet, denk ik.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2006, 23:02   #120
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
oops, double post.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 27 augustus 2006 om 23:21
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen? SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 17 25 september 2006 16:20
16 en al diepe inhammen, help!!!!!!!! flyehigh1987 AGA - Algemeen 92 29 september 2004 00:04
ten EINDE raad... vschoors Haarproblemen bij vrouwen 5 18 november 2003 15:28
Resultaten Fina bij inhammen Visitor Medicijnen/haargroeimiddelen 3 25 november 2002 20:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.