Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 januari 2005, 23:47   #1
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
belastingaangifte

Hallo allemaal,

ik heb misschien een vreemde vraag, maar ik vroeg me af of iemand misschien het antwoord weet.

Ik heb ooit wel eens begrepen dat je medijnen die je koopt voor zelf medicatie ( zoals visoliecapsules) kan aangeven bij de belasting, zodat je het geld van de belasting kan terug krijgen? Eveneens zal dit voor medische kilometers( van huis naar het ziekenhuis/arts enz.) gelden?
Weet iemand of dit waar is? en als dat zo is vanaf wel bedrag dat zal gelden?

In elk geval bedankt.

Groetjes Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 10:00   #2
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Hey Liesbeth.

Je kunt niet het gehele bedrag terugkrijgen van de Belastingdienst. Wat wel kan is het bedrag uitgegeven aan ziektekosten in mindering brengen op je belastbaar inkomen. Gevolg hiervan is, dat je over een lager bedrag inkomstenbelasting betaalt. Er moet dan (volgens de wet IB) wel een medische noodzaak nodig zijn, echter iedere inspecteur behandelt dit weer verschillend. Mijn ht hebben we bv. ook opgegeven als ziektekosten en dat vond de inspecteur prima. Terwijl je daarvan niet kunt zeggen dat dit vanuit medisch opzicht noodzakelijk was.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 01:47   #3
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Zijn de kosten van het gebruik van Propecia dan ook belasting aftrekbaar. Dan ga ik voortaan liever naar de huisarts (medische noodzaak), want het scheelt!

Verder heb ik bril en contactlenzen (niet vergoed door mijn ziektekostenverzekering), ziekenfondspremie betaald door mij en werkgever, vast bedrag van € 23,- voor de huisapotheek afgetrokken. Ik krijg volgens de berekening zelfs geld terug. Als ik de kosten van mijn Propecia daarbij optel (wat ik dit jaar niet heb gedaan), dan krijg ik zelfs het vijfvoudige terug. Lekker terugverdient dan .. .. Voortaan maar even bij de huisarts langs.
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 09:26   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smorlez
Hey Liesbeth.

Mijn ht hebben we bv. ook opgegeven als ziektekosten en dat vond de inspecteur prima. Terwijl je daarvan niet kunt zeggen dat dit vanuit medisch opzicht noodzakelijk was.
Ik meende dat de regelgeving een paar jaar geleden veranderd is en dat het sindsdien niet meer aftrekbaar is.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 16:28   #5
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Ziektekosten zijn nog steeds aftrekbaar. Het is alleen aan de belastinginspecteur of iets ziektekosten zijn. Kaalheid is geen ziekte, wel een aandoening. Maar zoals ik al zei, mijn ht hebben we kunnen aftrekken in 2002.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2005, 01:00   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je hoeft helemaal niet naar de huisarts. Je kunt alles aftrekken wat niet door de verzekering wordt vergoed. Contactlenzen zijn ook puur luxe en toch wordt de aftrek daarvan ieder jaar geaccepteerd door mijn belastinginspecteur. Ook alle lensvloeistoffen en ultrazyme tabletten. Trouwens ook die goedkope leesbrilletjes. En de minox ga ik ook aftrekken, want die heb ik ook niet voor de lol aangeschaft.
Zorg wel dat je de kassabonnen altijd bewaart om eventueel te kunnen laten zien als de inspecteur er om vraagt.

Laatst gewijzigd door Hanna; 11 februari 2005 om 01:04
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2005, 10:13   #7
charliegirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Berichten: 51
Wauw, zou dat in België ook zo zijn?

Mijn Diane 35, duta en minox kosten me ook zo'n 60 euro per maand. Inderdaad allesbehalve voor de lol. Wel allemaal op recept, maar niet terugbetaalbaar (geen idee waarom, volgens mij is het vaak gewoon pure willekeur wat wel en niet terugbetaald wordt).
__________________
Alopecia androgenetica veroorzaakt door PCOS


Mijn huidig regime:

- Diane 35
- Dutasteride (Avodart): 1 pil per dag
- 3% minoxidil
-MSM
charliegirl is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2005, 14:18   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Of dat in België ook zo is, weet ik niet, maar in Nederland geldt wel een drempelbedrag: de aftrekbare lasten moeten in totaal boven een bepaald percentage van je inkomen uitkomen en 't bedrag wat je dan overhoudt, mag je aftrekken. Toch loopt 't bedrag aardig op, als je goed oplet.

De premies voor de uitvaartverzekering horen er namelijk ook bij, alsmede het werkgevers- en werknemersgedeelte van de ziektekostenpremie en ook de aanvullende premies die je betalen moet voor de ziektekostenverzekering.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 23:17   #9
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
bedankt voor jullie antwoorden

Hai,

bedankt voor jullie antwoorden. Ik kan hier wel wat mee. ik ga morgen mijn aangiftes doen dus dat moet wel goed komen.
ja ik bewaar de kassa bonnen ook altijd. het komt helemaal in orde.
Thankx voor het meedenken.

Groetjes Liesbeth
lies is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.