Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2013, 13:59   #1
Rene90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2013
Berichten: 2
Haaruitval, 21 jaar

Hallo,

Ik wil jullie graag vragen mij wat meer duidelijkheid te geven over het probleem dat ik sinds 1.5 jaar heb. Ga het zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven en het zou fijn zijn als jullie mij zouden kunnen helpen. Ik zal het verhaal vooraf vertellen zodat jullie duidelijk beeld krijgen. Mijn haaruitval begon na de tijd die ik door had gebracht in het buitenland. Deze periode heeft 14 maanden geduurd en was zeer stressgevend. Toen ik uiteindelijk terug kwam naar Nederland kreeg ik opeens veel haaruitval, werd elke dag helemaal bezweten wakker, hartkloppingen etc. Hier kwam nog bij de stress van het niet kunnen vinden van vast werk, niet genoeg geld om rond te komen, op straat leven, slechte thuissituatie.

Wat ik nu concreet wil vragen aan jullie is het volgende. Ik heb periodes gehad als ik door mijn haren ging dat er een regen van haren naar beneden viel plus veel roos. Zelf toen ik gemilimeterd was en er doorheen ging vielen er heel veel haren uit. Ik dacht toen gewoon van ik word kaal. Heel mijn hoofdhuid boven werd zichtbaar en als ik dacht laat het wat langer groeien en er dan gel in deed zag ik dat veel van mijn haar verloren was en liet ik het weer afscheren. Het vreemde is dat het elke keer weer teruggroeide en ik weer normaal haar had. Maar dan opeens begon het weer uit te vallen. Het wisselde het zich de hele tijd af. De omstandigheden waren ook heel wisselend. Het is heel vreemd want mijn vader is kaal, zijn vader is kaal, mijn broer van mijn moeder is kaal, de vader van mijn moeder. Allemaal op vroege leeftijd behalve de broer van mijn vader begonnen ze kaal te worden. Allemaal de traditionele kruinen en inhammen. Daarom mijn dilemma. Heb bij de dokter onlangs vitaminen gekregen vitamine b, zink en selenium. Deze combinatie moest ik elke dag slikken met een periode van 5 weken. Deze vitaminen gaf die mij naar aanleiding van de constante stress die aanwezig is. De 5 weken zijn voorbij en nu wanneer ik door mijn haren ga maar echt elke keer komen er haren mee. Het zijn allemaal lange haren dat wel dus ik dacht het is miss her groei maar andere kant ervaar ik nog steeds teveel stress op het moment. Dus het is de her groei, de vitamines helpen misschien niet, of toch kaal worden? Heb kleine inhammen, haar is niet dun, bovenop wel wat minder haar als eerst maar heb periodes gehad dat het veel minder was. Haar groeit snel. Heb niet last meer van veel roos, nu alleen nog maar een klein beetje. Ik zou graag van jullie willen weten wat er precies aan de hand is want ik weet het zelf niet meer.

Alvast bedankt

Groet,

Rene

Laatst gewijzigd door Rene90; 9 januari 2013 om 22:28
Rene90 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2013, 15:16   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Zo te horen heb je vooral last van uitval door stress. Dat soort uitval is vervelend, maar haren die door stress uitvallen groeien wel weer terug. Als het 'AGA-haren' betreft groeien ze misschien wel iedere keer weer wat dunner terug. Vitamines helpen daar niet echt tegen (tenzij je ook nog last hebt van tekorten).

Probeer iets te doen aan die stress en ga in ieder geval niet daarbovenop ook nog stressen over haaruitval!

Overigens betekent veel haren verliezen niet per definitie dat je kaal wordt. Het gaat er om of die haren weer teruggroeien of niet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2013, 18:36   #3
Rene90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2013
Berichten: 2
Ik dacht dat door de stress ik de vitaminen niet goed kon opnemen in mijn lichaam en de huisarts vertelde mij toen die 3 vitaminen elke dag te slikken en dan zou mijn haargroei hersteld zijn. Het zou kunnen zijn dat door de stress een tekort is ontstaan of zie ik dat verkeerd?

Het probleem is dat ik er op dit moment niet veel aan kan doen vandaar dat ik naar de dokter ging en dacht dat op deze manier mijn haren er niet meer onder zouden lijden maar dat is wel nog steeds het geval.

Jaa dat klopt maar ik verloor op een gegeven moment zoveel haar dat ik wel bijna kaal was, en het groeide wel elke keer terug maar ben bang dat dit dadelijk een keer stopt. En daarbij speelt het feit mee dat er veel kaalheid is in mijn familie. Wat mij ook laat twijfelen is dat wat ik al zei bovenop de haren allemaal verloor, dat kwam later wel weer terug. Dan had ik opeens wel weer veel haar. Is het niet vreemd dat de zijkanten en achterkant niet zo getroffen word als boven?
Rene90 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.