Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 oktober 2011, 19:15   #1
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Vitamine D3 in combinatie met magnesium/calcium tabletten

Hey!

Ik slik sinds kort vitamine D3 tabletten. Ik merk namelijk dat ik in de winter en herfst veel meer last heb van haaruitval.

Echter heb ik sindskort last van kramp in de kuit tijdens het sporten. Ik heb ergens gelezen dat magnesiumtabletten dit kunnen voorkomen. Calcium is echter nodig voor het opnemen van magnesium.
Ik vroeg mij af of hier toevallig iemand op het forum zit die weet of het schadelijk is om 1000IU D3 tabletten te nemen in combinatie met deze tabletten : http://www.bodyenfitshop.nl/vitamine...cium-magnesium

Ik kan het namelijk nergens anders op het internet vinden.

Alvast bedankt!
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 21:08   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die combinatie kan volgens mij geen kwaad, maar het enige dat mij hielp bij kramp in de kuiten, was glutamine.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 21:15   #3
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Die combinatie kan volgens mij geen kwaad, maar het enige dat mij hielp bij kramp in de kuiten, was glutamine.
Bedankt voor je reactie. Ik lees echter dat magnesium het volgende doet:
Magnesium is een veelzijdig mineraal en is van belang voor soepele spieren, het behoud van een gezonde bloeddruk, bij stresssituaties en vele andere functies. Magnesium wordt dan ook vaak ingezet door sporters, ter ontspanning bij stress, maar ook door senioren en vrouwen tijdens de menstruatie.

En een medespeler heeft het mij een keer aangeraden, maar hij wist niet zeker of het door de tabletten kwam!

Ik heb nu wel een antwoord op mijn vraag. Dat D3 tabletten geen kwaad kunnen in combinatie met magnesium/calcium tabletten.

Bedankt!

Edit: is glutamine niet voor het herstellen van de spieren na een zware training? Ik heb er last van aan het einde van de wedstrijd of vlak voor het einde.. Terwijl ik de dag ervoor niet heb getraind.

Laatst gewijzigd door Fruit; 31 oktober 2011 om 21:17
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 21:46   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fruit Bekijk bericht
Edit: is glutamine niet voor het herstellen van de spieren na een zware training?
Ja, het is voor herstel van uitgeputte spieren...e.d.
Ik werd vaak zomaar middenin de nacht wakker met extreem heftige kramp in een kuit of voet; zo heftig dat ik meteen het bed uit moest om te proberen de spier weer in de juiste positie te krijgen, maar als dat eindelijk gelukt was, schoot de kramp er meteen weer opnieuw in. Doodmoe werd ik ervan, had al een tijd lang magnesium en kinine uitgeprobeerd, maar dat hielp totaal niet.
Toen leek mij glutamine geen gek idee, want volgens mij konden mijn spieren wel wat hulp gebruiken en er stond toch een halve kilo L-glutamine in huis...
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 22:12   #5
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, het is voor herstel van uitgeputte spieren...e.d.
Ik werd vaak zomaar middenin de nacht wakker met extreem heftige kramp in een kuit of voet; zo heftig dat ik meteen het bed uit moest om te proberen de spier weer in de juiste positie te krijgen, maar als dat eindelijk gelukt was, schoot de kramp er meteen weer opnieuw in. Doodmoe werd ik ervan, had al een tijd lang magnesium en kinine uitgeprobeerd, maar dat hielp totaal niet.
Toen leek mij glutamine geen gek idee, want volgens mij konden mijn spieren wel wat hulp gebruiken en er stond toch een halve kilo L-glutamine in huis...
Oh op die manier.. Bij mij is het dan toch iets anders. Nergens last van buiten het sporten om.. Alleen tijdens het sporten. Mijn spieren kunnen het waarschijnlijk niet aan als ik te lang op het veld sta.

Maar jij weet zeker dat vitamine D3 en magnesium/calcium geen kwaad kan?
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2011, 02:17   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fruit Bekijk bericht
Oh op die manier.. Bij mij is het dan toch iets anders. Nergens last van buiten het sporten om.. Alleen tijdens het sporten. Mijn spieren kunnen het waarschijnlijk niet aan als ik te lang op het veld sta.
Yep, en die spieren kunnen dus wel wat hulp gebruiken.
Kou/sterke afkoeling kan trouwens ook een oorzaak zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fruit Bekijk bericht
Maar jij weet zeker dat vitamine D3 en magnesium/calcium geen kwaad kan?
Ja. Die combinatie wordt ook kant-en-klaar verkocht, zoals bijvoorbeeld hier
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2011, 12:06   #7
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Yep, en die spieren kunnen dus wel wat hulp gebruiken.
Kou/sterke afkoeling kan trouwens ook een oorzaak zijn.


Ja. Die combinatie wordt ook kant-en-klaar verkocht, zoals bijvoorbeeld hier
Bedankt!
Fruit is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.