Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 januari 2011, 02:16   #1
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
Fictie of feit?

ik zat een beetje op youtube te zoeken over haarverlies en minox en dat soort dingen, kwam ik opeens op dit filmpje en een merwaardig stukje text kwam naar voren hier is de link

http://www.youtube.com/watch?v=mZ80u...eature=related

het stukje tussen 4:40 en 5:10 word dus gezegd door deze man die een of ander kruidenmengseltje gebruikt, dat als je opa en/of vader kalende zijn en je merkt dat het bij jezelf ook aan het gebeuren is dat je het proces stop kan zetten door je poriën te reinigen......

komop mensen dit is toch pure onzin wat hier verteld word of niet dan!!

gr.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2011, 08:55   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Vroeger geloofde men dat je haren niet meer groeiden omdat talg je poriën verstopte. Die gedachte is volledig achterhaald, maar heel veel mensen willen het nog graag geloven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2011, 03:30   #3
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
Maarja, een vieze hoofdhuid draagd ook niet echt bij aan het bevorderen van de haargroei in het algemeen maar heeft niks met AGA te maken inderdaad.

AGA is genetisch.

gr.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2011, 16:52   #4
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
De precieze oorzaak waarom een haartje afsterft vanwege DHT is volgens mij nog niet bekend.

Net zoals.. waarom krijg je dan geen kaal hoofd als je jong bent en pas als je vaak in de 20 bent.. of 30.

Wordt een receptor ineens actief of iets?
En wat gebeurt er precies als die recepter DHT ontvangt.. krijgt de haar dan geen voeding of wat?

Tsja ik vind het nog steeds een vaag verhaal dat kaal worden.. Maar oke.
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....
wax is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2011, 02:20   #5
Dirty Hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2010
Berichten: 125
nou ik ben zelf 22 en binnekort ga ik de 23 tegemoet. Mijn eerste verandringen merkte ik al op hele jonge leeftijd, op mijn 17e toen begonnen mijn inhammen anders te worden maarja ik dacht er niet veel van. Met ouder worden is dat normaal dan krijg je een volwassen haarlijn. Ik was r ook vol van overtuigd dat ik niet kaal zou worden omdat mijn vader niet kaal was. Maar omdat ik de ogen van mijn opa heb en mijn opa kaal was begon ik wel te zweten op mijn 19e-20e want mijn haarlijn was nog steeds verder aan gort aan het gaan en tot op de dag van vandaag nog steeds.

Er word ook beweert volgens een of andere studie dat de haren blijven groeien maar dan onzichtbaar voor het oog, dus in feite lopen kale mensen dan met meters lang haar, alleen het is onzichtbaar hahaha.

is ook zoiets maarja ach ja, het is business. Net als dat kanker en aids business is, niet voor niets het spreekwoord de een zijn dood is de ander zijn brood, hoe hard het ook is.

gr.
Dirty Hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 20:18   #6
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Wel er is opzich wel iets te zeggen voor het schone porien verhaal. Er wordt dus gezegd dat DHT een grote rol speelt bij het kaalworden, althans dat is zeker. En volgens mij valt het lichaam door de DHT de haarzakjes aan, en dat talg wat je lichaam produceert zit dan weer vol met DHT. Heb je geen schone hoofdhuid kan je talg niet weg en gaat je lichaam nog meer je eigen haarzakjes aanvallen en krijg je jeuk en al die dingen meer.

Ik merk zelf altijd dat wanneer ik m'n hoofdhuid goed schoonmaak met nizoral ik veel minder last van jeuk en uiteindelijk ook minder uitval heb. Dus het lijkt me dat het schoonhouden van de hoofdhuid en vooral je porien echt nodig is wanneer je haaruitval wil tegengaan.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 22:13   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik geloof niet dat DHT iets in het talg te zoeken heeft en sowieso is talg vet en zal het als een beschermlaagje op de huid liggen en dus niet weer terug de huid indringen om de haarwortels aan te vallen.

Dat een echt vieze huid een ongezonde huid kan zijn, is waar. En dat het kan leiden tot haaruitval kan ik me ook voorstellen. Maar dan altijd een vorm van haaruitval die wel weer herstelt als de huid gezond wordt. Maar niet doordat je haarwortels zouden verstikken onder de talg of zo, zoals men vroeger beweerde. Je raakt dan haren kwijt door schimmel- en bacteriegroei. En door het krabben.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bekende "koppen" en hun haaroplossingen Francis AGA - Algemeen 4072 31 januari 2024 11:46
zou het echt? Savior AGA - Algemeen 30 25 januari 2019 13:44
Zelfmoordgedachten door kaalheid Eminem AGA - Algemeen 323 30 september 2007 14:25
eerste ttm-ontmoeting is een feit!! monique3 TTM - Algemeen 3 15 april 2002 15:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.