Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juni 2009, 12:57   #481
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
We wijken inderdaad af. Je zult deze hele discussie moeten teruglezen voor een precies antwoord, maar volgens mij was er algemeen consensus dat je van roken waarschijnlijk niet kaler wordt, maar dat het hele kalingsproces wel versneld wordt. Hetzelfde effect dus op zowel haren als huid, versnelde veroudering. Zie deze folder van huidinfo.nl.
Daar zit inderdaad wat in ja dat het versneld wordt.
Hoe lang rook jij dan al ? en geprobeerd om te stoppen?
Een vriend waar ik mee omga zegt ook elke keer ja over een maand stop ik,maarja blijkbaar kan die het toch niet laten :p
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 14:38   #482
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Daar zit inderdaad wat in ja dat het versneld wordt.
Hoe lang rook jij dan al ? en geprobeerd om te stoppen?
Een vriend waar ik mee omga zegt ook elke keer ja over een maand stop ik,maarja blijkbaar kan die het toch niet laten :p
Ik rook niet en ik heb het nooit zelfs ook maar geprobeerd. Te vaak ziek geweest van ellende achterin de auto bij twee rokende ouders

Maar het is dus te kort door de bocht om kaalheid aan roken toe te schrijven. Het is een factor in het verloop van het proces, maar het is geen oorzaak.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2010, 17:45   #483
DomiDein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 3
Roken en kaalheid

Ik las hier dat roken voor een inflammation effect zorgde en dat de DHT waardes bij rokers hoger liggen dan bij niet rokers.

Hier word echter iets anders gesteld, iniedergeval wat die conclusie naar mijn idee tegenspreekt.

"Bovendien hebben rokers minder van het mannelijke hormoon testosteron in hun bloed. Testosteron zorgt voor de aanmaak van sperma, maar wakkert ook de zin in seks aan." http://babyboom.ncrv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemi d=180

Dat rokers minder van het mannelijk hormoon testosteron in hun bloed hebben, waardoor bij rokers de sperma-aanmaak word aangetast en hun libido. Testosteron word tevens omgezet in DHT, maar als rokers dus een lager testosteron gehalte hebben in hun bloed dan niet rokers, betekend dat dus ook dat er minder testosteron in DHT kan worden omgezet.
Dat zie je iniedergeval steeds op deze forums staan, hoe meer testosteron, hoe sneller je kaal word.

Dus hoe zit het hier dan mee? Ik kan het helemaal fout hebben maar ik vroeg me af hoe rokers over het algemeen minder testosteron in hun bloed konden hebben, maar daarbij wel 14% meer DHT konden hebben. Aangezien testosteron dan veranderd in DHT-testosteron.
Dus als rokers minder testosteron in hun bloed hebben valt er toch ook minder om te zetten naar DHT?

Ik ben wel van mening dat roken haaruitval bevorderd, maar naar mijn idee omdat het de doorbloeding van de huid remt waardoor er minder voedingsstoffen de haren kunnen bereiken.
Maar hoe zit het dan met dat de bovenstaande site juist verteld dat rokers over het algemeen juist een lager gehalte testosteron in hun bloed hebben? Omdat testosteron juist word omgezet in DHT...

Laatst gewijzigd door DomiDein; 16 maart 2010 om 18:00
DomiDein is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2010, 19:40   #484
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Tabak-, drugs- en alcoholgebruik heeft er niets mee te maken; ik zou bijna zeggen: integendeel, kijk maar naar de vele alcoholisten en junkies met een volle haardos.

Je bent gewoon gevoelig voor DHT of je bent 't niet.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 14:05   #485
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Jouw logica is niet helemaal correct.

Let op;

1.Twee mannen hebben gelijke veel testosteron in hun bloed.
2.De ene man rookt, de andere niet.
3.Door roken wordt meer (aantoonbaar, zo'n 20% of meer!) testosteron omgezet in DHT.
3.Gevolg, de man die rookt heeft minder testosteron, maar meer van het potente DHT dan de man die niet rookt.

Comsumptie van soja en andere producten leidt in veel onderzoeken tot meer testosteron, maar minder DHT.

Ik zeg niet dat roken kaalheid veroorzaakt. Maar het versnelt de boel wel!

Laatst gewijzigd door Kniekous; 17 maart 2010 om 14:08
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 14:29   #486
thomaspomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Tabak-, drugs- en alcoholgebruik heeft er niets mee te maken; ik zou bijna zeggen: integendeel, kijk maar naar de vele alcoholisten en junkies met een volle haardos.

Je bent gewoon gevoelig voor DHT of je bent 't niet.
als aanvulling op wat kniekous zegt, als je ergens vatbaar bent of niet verandert veel aan iets.

bevoorbeeld iemand die heel haar leven gerookt heeft (is 90 nu) en dus ook tabak zonder filter gerookt heeft. heeft geen longkanker gehad.

iemand die nooit gerookt heeft, heeft op zijn 45ste longkanker.

moeten we dan concluderen dat roken ook geen invloed heeft op longkanker?
thomaspomas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 16:17   #487
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Bereid jullie maar vast voor op het antwoord dat komen gaat.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 16:28   #488
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Ik zeg niet dat roken kaalheid veroorzaakt. Maar het versnelt de boel wel!
Nee, alleen bij degenen die AGA hebben, oftewel alleen bij degenen die (over)gevoelig zijn voor DHT. Maar dat zouden we op dit forum allemaal al lang moeten weten.

Ik zou hier een foto kunnen plaatsen van één van mijn kennissen van 65+ die een prachtige dikke haardos heeft, ondanks kettingroker + alcoholist te zijn; die bofkont heeft echter doodgewoon geen AGA.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 17:48   #489
thomaspomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 77
volgens mij bedoelen we hier allemaal hetzelfde??

toch leuk dat discussiëren
thomaspomas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2010, 02:48   #490
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Jouw logica is niet helemaal correct.

Let op;

1.Twee mannen hebben gelijke veel testosteron in hun bloed.
2.De ene man rookt, de andere niet.
3.Door roken wordt meer (aantoonbaar, zo'n 20% of meer!) testosteron omgezet in DHT.
3.Gevolg, de man die rookt heeft minder testosteron, maar meer van het potente DHT dan de man die niet rookt.

Comsumptie van soja en andere producten leidt in veel onderzoeken tot meer testosteron, maar minder DHT.

Ik zeg niet dat roken kaalheid veroorzaakt. Maar het versnelt de boel wel!
Maar hoe kan dat dan?

Ik denk dat het sowieso niet goed is om te roken, maar ik moet zeggen... ik blow wel veel. En sinds ik zoveel blow (ongeveer vanaf nu tot anderhalf jaar geleden) zag ik mn haar duidelijk achteruit gaan. Had daarnaast ook een 1 zijding dieet, maar ik leefde nooit ongezond. Anders had ik vroeger meer last van haaruitval toen ik nog veel dronk leek mij?

Soja dus eh? Ik heb veel gelezen op bodybuilders forums dat soja je zou 'verwijven'. Dat het juist je testosteron verlaagt, en heel veel ook. Ik weet nu eigenlijk niet wat te geloven... Groene thee schijnt ook te helpen, maar caffeine dus niet.

Maar ik ga het maar proberen denk ik. Eiwit + test verminderen lijkt me wel goed.

EDIT: Oh en minder smoken natuurlijk. ^^ Misschien is een vaporizer een goed idee? Haalt de schadelijke effecten van de tabak weg (zeggen ze).
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2010, 03:05   #491
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Had daarnaast ook een 1 zijding dieet, maar ik leefde nooit ongezond.
... Groene thee schijnt ook te helpen, maar caffeine dus niet.
Een éénzijdig dieet is per definitie ongezond.
Caffeïne is in ieder geval niet slecht; ze stoppen het juist met opzet in anti-haaruitvalshampoo's.

Wat roken betreft, verdiep je maar eens in de e-pipe. Die hebben batterijen die veel langer meegaan dan van de sigaretten, en cartridges heb je ook niet nodig. Je hebt keuze uit tientallen liquidsmaken, zoals ginseng, groene thee, zoethout, tabak, cacao, amandel, etc. met tegelijkertijd keuze uit een nicotinegehalte van hoog, medium, laag of nul, zodat je kunt afbouwen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2010, 21:33   #492
DomiDein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 3
Ik had gelezen dat drop je testosteron verlaagt, en dat de stof Glycyrrhizine in drop (zit in zoethout) ook de omzetting van Testosteron naar DHT tegengaat. Dat laatste weet ik niet zeker maar wel dat het je testosteron verlaagt, dat hebben verschillende studies al bewezen.
Ik zat zo te denken omdat dit forum over roken en kaalheid ging, voor of na elke sigaret maar een dropje om weer kiet te lopen?

Aangezien een sigaret je testosteron eventjes verhoogt, en drop je testosteron verlaagt, en een sigaret ervoor zorgt dat er meer testosteron in DHT word omgezet, en drop er(waarschijnlijk) voor zorgt dat er minder testosteron in DHT word omgezet.

Kan dit kloppen?

Ik ben zelf geen vaste roker trouwens, soms in het weekend maar komt neer op misschien 1-2 pakje per maand, in verhouding tot rokers die 1 pakje per dag roken (30 per maand) zou dat effect van 1-2 pakje per maand minimaal zijn lijkt mij....

Laatst gewijzigd door DomiDein; 20 mei 2010 om 21:37
DomiDein is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 00:45   #493
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Ik vraag me echt vele dingen af. Veel mensen zeggen ook dat melk en vlees producten je haaruitval versnellen, of 'triggeren'. Wat ik ook geloof! Had nergens last van totdat ik opeens veel van die dingen ging eten.

Maar wat doet Soja nou?? Verhoogt testosteron, verlaagt DHT? Komt dit product uit de hemel ofzo? Heb vandaag soja yoghurt en melk gekocht en het smaakt nog goed ook!

Weet iemand of wiet ook slecht is voor je haar?
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 06:11   #494
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Dreams Bekijk bericht
Ik vraag me echt vele dingen af. Veel mensen zeggen ook dat melk en vlees producten je haaruitval versnellen, of 'triggeren'. Wat ik ook geloof! Had nergens last van totdat ik opeens veel van die dingen ging eten.

Maar wat doet Soja nou?? Verhoogt testosteron, verlaagt DHT? Komt dit product uit de hemel ofzo? Heb vandaag soja yoghurt en melk gekocht en het smaakt nog goed ook!

Weet iemand of wiet ook slecht is voor je haar?
Volgens mij is soja goed voor je haar, maar wees je er van bewust dat een van de bijwerking van (volgens mij behoorlijk grote) sojaconsumptie bij mannen gynaecomastie is. Net als de hop die voor bier gebruikt wordt. Oftewel, je krijgt er mogelijk borstvorming door.

Het bevat isoflavonen ('plantaardige hormonen') die qua structuur erg lijken op oestrogeen ('vrouwelijk hormoon') en zich in het menselijk lichaam dus op dezelfde manier kunnen gedragen.

Ga dus niet vreselijk overdrijven met je sojaconsumptie
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 14:00   #495
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Dat hoeft natuurlijk niet. Aziatische mensen hebben ook veel soja in hun dieet, en toch hebben niet alle mannelijke Japanners borsten bijvoorbeeld.

Verder fitness ik ook, dus dat zou het oestrogeen tegenhouden. Verder kan ik ook eiwit-shakes met soja inplaats van melk nemen. Is misschien wel een goed idee want melk consumptie is in mn dieet de laatste 2 jaar duidelijk ewl ver vierdubbeld.

Maar om ff on-topic te blijven... Zou roken via een waterpijp of vaporiser (http://www.vaporiser.nl/) beter zijn dan tabak?
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik ben 20 en word kaal Donder AGA - Algemeen 6 9 december 2009 23:24
Hoe kom ik aan minoxidil als een minderjarige? ardah Medicijnen/haargroeimiddelen 31 15 juni 2009 21:21
Ik word kaal ! wenkbrauwen/wimpers ook dht gevoelig? Testosteron20 AGA - Algemeen 1 7 december 2008 20:29
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Aan Madelief en Ellis : informatie m.b.t. jullie therapieën. Grover TTM - Algemeen 6 1 augustus 2003 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.