Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 mei 2010, 19:00   #31
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Als iemand de Diane pil voorgeschreven krijgt, dan is dat sowieso voor AGA? want anders hoeft dat toch niet?
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2010, 00:33   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Als iemand de Diane pil voorgeschreven krijgt, dan is dat sowieso voor AGA? want anders hoeft dat toch niet?
Bij alopecia androgenetica inderdaad, maar ook bij hirsutisme, wat voor menigeen tegenstrijdig zal klinken, maar beide aandoeningen hebben te maken met te veel androgenen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 28 mei 2010 om 00:36
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2010, 09:52   #33
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Hanna, dat klopt, alleen slik ik al jaren allerlei supplementen en dat werkt ook niet optimaal. Gek en straatarm word ik ervan! Bovendien helpt minoxidil dan weer wel (wat). Volgens mij is het gewoon een samenloop van 3000 factoren en hormonen zijn er daar één van. Ik denk ook dat dit bij veel vrouwen het geval is, vooral als AGA niet veel in hun familie voorkomt of pas op hoge leeftijd.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2010, 11:37   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wanneer zoals in jouw geval het lichaam geen vit.B noch ijzer opneemt, moet daarvan volgens mij de oorzaak worden aangepakt of moeten die stoffen worden geïnjecteerd.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2010, 18:52   #35
huilen,huilen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2010
Berichten: 2
haaruitval tijdens Yasmin, na gestopt te zijn met Diane

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anouk0404 Bekijk bericht
Ladies,

Op zoek naar antwoorden op dit Forum terecht gekomen.
ik zie allemaal berichten van mensen die haaruitval kregen NA het stoppen met de Yasmin Pil. Ik slik nu de Yasmin Pil voor ongeveer een jaar en heb ook erge last van haaruitval.. het blijft maar doorgaan vandaar dat ik ongerust ben.. maar ik heb dus de haar uitval TIJDENS het slikken van de Yasmin pil.

ik weet niet wat ik nu het beste kan doen, het lijkt mij te stoppen..
ik heb jaren de Diane 35 Pil geslikt en toen had ik geen problemen.. omdat de Yasmin pil lichter was ben ik na een tijdje gestopt te zijn daarop over gestapt.. mn huid gaat wel goed nu door de Pil maar dit in combinatie met haarverlies heb ik er niet voor over..
heeft iemand tips? en iemand ook meegemaakt dat je haaruitval had tijdens het slikken van de Yasmin Pil? misschien moet ik weer overstappen op de Diane?
alle antwoorden zijn welkom!

groetjes,

Anouk

Hoi Anouk,

Ik kan me helemaal herkennen in jouw verhaal. Heb jaren de diane 35 geslikt. Ik moest dit van mijn arts,omdat ik last heb van endometriose. Ik slikte deze pil, zonder gebruik te maken van de stopweek, op doktersadvies. Doordat ik toen al last had van enige haaruitval, vroeg ik om over te stappen op een lichtere pil. Ik heb nooit last gehad van acne of overbeharing, dus hoefde de pil ook niet om deze redenen te slikken.
Nu dus overgestapt op de Yasminpil, ook weer zonder stopweek. Alleen....
Ik heb enorme last van haaruitval. Ik ben van hindustaanse afkomst, dus wij hebben eigenlijk van nature een volle haardos en weinig tot geen last van haaruitval. Maar ik durf mijn haren gewoon niet te borstelen of te wassen, omdat ik weet dat ik elke keer dat ik dat doe, een kwart van mijn haren verlies. Ik heb nu nog maar een heel klein en zielig bosje haar, last van trekkering gevoel op mijn hoofdhuid en het lijkt alsof mijn haren gewoon los op mijn hoofd zitten.
Ik ga dinsdag naar de dermatoloog, maar gezien de berichten hier, zal dat niet veel opleveren. Ik vroeg me af of jij inmiddels al wat wijzer bent geworden en of je bent gestopt en hoe het met de haaruitval is. Ik wil namelijk acuut stoppen, maar lees hier dat het alleen maar erger wordt als je dat doet.
Ik ben echt ten einde raad en zoals mijn gebruikersnaam al zegt kan ik de laatste tijd alleen maar huilen en huilen..
Ook aan alle anderen op dit forum, wat kan ik het beste doen, stoppen met de yasmin, stoppen met de pil in het algemeen, overstappen op een andere pil of terug naar de diane 35?

Groetjes ludmila
huilen,huilen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2010, 18:59   #36
huilen,huilen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2010
Berichten: 2
Hoi Anouk,

Ik kan me helemaal herkennen in jouw verhaal. Heb jaren de diane 35 geslikt. Ik moest dit van mijn arts,omdat ik last heb van endometriose. Ik slikte deze pil, zonder gebruik te maken van de stopweek, op doktersadvies. Doordat ik toen al last had van enige haaruitval, vroeg ik om over te stappen op een lichtere pil. Ik heb nooit last gehad van acne of overbeharing, dus hoefde de pil ook niet om deze redenen te slikken.
Nu dus overgestapt op de Yasminpil, ook weer zonder stopweek. Alleen....
Ik heb enorme last van haaruitval. Ik ben van hindustaanse afkomst, dus wij hebben eigenlijk van nature een volle haardos en weinig tot geen last van haaruitval. Maar ik durf mijn haren gewoon niet te borstelen of te wassen, omdat ik weet dat ik elke keer dat ik dat doe, een kwart van mijn haren verlies. Ik heb nu nog maar een heel klein en zielig bosje haar, last van trekkering gevoel op mijn hoofdhuid en het lijkt alsof mijn haren gewoon los op mijn hoofd zitten.
Ik ga dinsdag naar de dermatoloog, maar gezien de berichten hier, zal dat niet veel opleveren. Ik vroeg me af of jij inmiddels al wat wijzer bent geworden en of je bent gestopt en hoe het met de haaruitval is. Ik wil namelijk acuut stoppen, maar lees hier dat het alleen maar erger wordt als je dat doet.
Ik ben echt ten einde raad en zoals mijn gebruikersnaam al zegt kan ik de laatste tijd alleen maar huilen en huilen..
Ook aan alle anderen op dit forum, wat kan ik het beste doen, stoppen met de yasmin, stoppen met de pil in het algemeen, overstappen op een andere pil of terug naar de diane 35?

Groetjes ludmila
huilen,huilen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2010, 14:58   #37
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Ludmila,

Hoe lang geleden ben je gestopt met de Diane 35? De haaruitval kan namelijk ook iets tijdelijks zijn door hormonale veranderingen, net zoals na een zwangerschap. Maar als dat al meer dan een jaar geleden is, dan is die kans niet zo groot.

Verder had je al haaruitval toen je de Diane nog slikte, dus waarschijnlijk zijn er meer oorzaken.

Komt het hele riedeltje weer; haaruitval kan ook veroorzaakt worden door: stress, schildklierproblemen, een te laag ferritinegehalte, een zinktekort, vitamine d tekort, algemeen tekort aan vitaminen en mineralen, tekort aan essentiële vetten, candida, diabetes of hypoglycemie, pcos en last but not least een ongezonde levensstijl met veel suiker, wit meelproducten, ongezonde vetten en te weinig beweging.

En dan zijn er ook nog vrouwen die juist van de pil haaruitval krijgen!

Maar wat nu precies de oorzaak is en wat eventueel werkt, ontdek je pas door ermee aan de slag te gaan! Het is een proces van vallen en opstaan.

Sterkte en succes!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2010, 15:06   #38
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Oh ja, ik ben ook een keer overgestapt van de Diane naar de Yasmin en kreeg na 3 maanden ook een dijk van een haaruitval. Ik ben toen acuut weer teruggekeerd naar de Diane, maar meer dan stabiliseren deed dat niet.

Later ontdekte ik dat ik sowieso haaruitval krijg, ongeacht de aard van de hormonale verandering. Dat kan zijn door van pil te veranderen, met de pil te stoppen en na de zwangerschap (en vast ook later door de overgang). Maar de haaruitval stabiliseert uiteindelijk na verloop van tijd wel weer, of ik nu wel of geen pil slik. Ik ga dus nu niet meer aan de pil, want ik krijg er toch geen mooie volle bos haar mee terug. Wat ik wel doe is goede vitamines en mineralen slikken, (proberen te) minderen met suiker en andere rotzooi (zucht), veel meer ontspannen en minder piekeren en minoxidil gebruiken. Ook heb ik een haarwerk in de kast liggen, mocht ik dit heel plotseling nodig hebben. En ik moet zeggen, ik haal er waarschijnlijk de 70 niet mee, maar mijn haar zit niet onaardig, ondanks het feit dat ik al 12 jaar kamp met haaruitval. Kaal wordt je dus echt niet zo maar, al lijkt het daar soms wel op!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2010, 17:22   #39
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik denk ook, dat er op zeker moment een trigger is, zoals jij zegt. Ik heb de Diane lang gebruikt (voor heel lichte acne, mocht eigenlijk geen naam hebben, mijn huisarts schreef hem heel gemakkelijk voor). Ik ben er twee keer een jaar of zo probleemloos mee gestopt. Geen haaruitval, geen pukkels. Pas toen ik met de Mirena begon, begon ook de ellende. Daarnaast vind ik zelf voeding belangrijk, en ik volg redelijk strikt een ontstekingsremmend dieet: zie ook hier http://www.drweil.com/drw/u/ART02012...lammatory-diet

Brood eet ik bijv. niet meer, en daar voel ik me heel erg goed bij. Ik vermijd gluten, maar ben daar ook weer niet fanatiek in.
Ik at altijd al gezond (gebruik vrijwel geen suiker, geen junkfood) maar ik merk dat ik door het weglaten van brood (volkoren producten in het algemeen), nog wat meer eiwit en een goede mineralentoevoer er nog beter uitzie, met gezondere haar en huid. Dat is ook veel beter voor de hormoonbalans.

Daarnaast doe ik vrijwel dagelijks aan yoga en ik mediteer. Voor mij werkt dat goed. Ik wissel dat af met zeer intensieve cardiotraining (korte stukken snel hardlopen en intervaltraining.

Onlangs vroeg iemand me, of en wanneer we nog aan kinderen gingen beginnen (we zijn inmiddels 51 en 55).

Echt niemand naar het mij eerder vermelde clipje gekeken? Echt prachtig: Macy Gray, met Beauty in the World. Een opwekkend nummer, waarin wordt bezongen dat er naast veel ellende toch ook heel veel schoonheid in de wereld te vinden is.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 14 juli 2010 om 17:26
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2010, 18:57   #40
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Oh wow, ik schijn al uit mezelf al jaaaaaren het anti inflammation dieet te volgen; het enige dat ik niet eet is chocola en soja producten. En ik eet wel brood (nu kan je overigens volkoren brood vervangen door zuurdesem dan). Waarom mag je eigenlijk geen volkorenbrood eten? Dat is toch hartstikke gezond?
Overigens heb ik mijn bloed laatst eens goed laten testen en voor bijna alle zaken had ik een droomplaatje (lever, nieren, suiker, vitamines, etc etc). Ik dacht toen al; vast heel gezond eten;-). Daarnaast is dit dieet ook ontzettend lekker!!

Alleen jammer dat het bij mij niet helpt op; reuma (dus veel ontsteking) en haaruitval. Boehoe.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 07:54   #41
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
De meningen over het gebruik van volkoren granen zijn erg verdeeld. In de alternatieve hoek is het een groot no no, terwijl de normale voedingsdeskundigen erop hameren minstens 4 sneeën brood per dag te eten. (Niet natuurlijk als je een gluten- of tarweallergie hebt...) Meergranen volkoren is sowieso beter dan tarwe volkoren.

Ik denk dat het ook heel erg aan jezelf en aan je lichaam ligt wat voor jou gezond is. Ik doe het zelf niet goed op een dieet zonder brood. Bij mij is variatie het grote sleutelwoord om me goed te voelen, maar anderen ervaren dit mogelijk anders. Hoe dan ook, ik geloof niet in het standaard dieet voor iedereen. Ik geloof er wel in dat je zaken als suiker, geraffineerde producten, slechte vetten, overmatig zoutgebruik, sigaretten, alcohol e.d. maar beter zoveel mogelijk kunt laten staan als je gezond wilt zijn en ik geloof ook zeker in biologische producten! Verder kan de gemiddelde Nederlander wel wat meer (rauwe) groenten gebruiken.

En linksom of rechtsom, dit heeft effect op je haar! Het is algemeen bekend dat Aziaten ook steeds meer met haaruitval te kampen krijgen, sinds ze een Westers voedingspatroon zijn gaan overnemen.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 10:39   #42
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Volkorenbrood is niet voor iedereen gezond. Ik heb het ook lang gegeten, maar kreeg er steeds meer last van. Enorm opgezette buik e.d. De vezels van volkorenbrood zijn ook 'hard': ze kunnen langs de darmwand schuren en daar irritatie veroorzaken. Wat dat betreft kun je beter oplosbare vezels uit fruit en groenten hebben. Mijn huisarts adviseerde me ook altijd veel volkorenvezels te eten (ik heb een licht geïrriteerde darm). Ik slikte op zijn advies zelfs vezeltabletten... Echt van de regen in de drup. Toen ik eens op reis was en een week geen brood e.d. at, verdwenen mijn klachten als sneeuw voor de zon. Toen ging er bij mij ook een lichtje op, zal ik maar zeggen.

Gluten worden gezien als 'ontstekingsbevorderend', en dat is bij mij zeker het geval. Zuurdesembrood bevat ook gluten.

Zuivel gebruik ik overigens ook vrijwel niet, op wat yoghurt en kaas na.

Een instantie als het Voedingscentrum wordt zwaar gesponsord door allerlei productschappen. Ik vind de informatie die ze verstrekken dan ook deels erg gekleurd.

Mijn lichaam is mijn graadmeter: als ik merk, dat mijn huid en haar opknappen en ik me over het algeheel veel beter voel, met een gezond gewicht en vetpercentage, dan werkt het voor mij. Iedereen is anders, maar een dieet met minder onbewerkte, verse producten zou voor veel mensen inderdaad een goede zaak zijn.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 11:48   #43
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
... met een gezond gewicht en vetpercentage ...
Hoe meet jij je vetpercentage op, want die weegschalen schijnen alleen je vetpercentage van je benen te kunnen meten...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 12:08   #44
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Hoe meet jij je vetpercentage op, want die weegschalen schijnen alleen je vetpercentage van je benen te kunnen meten...

Huidplooimeter (tang).
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 20:09   #45
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Ik vind het wel ingewikkeld al die theorieën, want een vriendin van me die ook reuma heeft, zei juist dat je wel zuurdesem brood moet eten. Zucht.

Vervelende is bij reuma dat je eigenlijk niet goed kan meten wat goed is; een week, maand goed eten en er zit nauwelijks fluctuatie in, of er zijn nog tig andere oorzaken voorhanden die fluctuaties kunnen veroorzaken. Ik heb al snel geleerd dat wel of geen extra ontsteking 'echt aan alles kan liggen', zelfs of de zon schijnt, of ik met verkeerd been uit bed ben gekomen, of mezelf heb overbelast, glaasje teveel op had, of wat dan ook. Ik denk eigenlijk dat reuma te heftig is dat je het niet met voedsel kan sturen. Aan de andere kant; wat weten we er nu allemaal van (ze weten nog niet eens waarom reuma ontstaat), dus ja.....maar als je ziet wat voor heftige medicatie ik heb, dan kan ik me niet voorstellen dat een broodje zuurdesem nou zoveel kwaad kan.

Voor mijn haar zie ik ook nooit structurele verschillen; ik heb ook teveel andere zaken die weer van alles beïnvloeden; mijn reuma medicatie en haar medicatie, mijn shampoo, het weer, and so on.

Dus ik ga mee met Georgie; gezond eten waar je je lekker bij voelt.
Josie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.