Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 10 oktober 2010, 05:21   #2866
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Ook van de Minox zonder PG van dr. Lee?
Van de versie mét PG kreg ik helaas ook vreselijk veel jeuk, die van dr. Lee gebruik ik nu al probleemloos (en met geweldig resultaat) gedurende een jaar.
Helaas is die van dr. Lee volgens mij de enige zonder PG, dus als hij ooit nog eens stopt of als de douane er een stokje voor steekt kan ik het geld dat ik dan ga uitsparen aan anti-depressiva uitgeven
Toen mijn huid eenmaal geleerd had allergisch te reageren, kreeg ik overal een heftige reactie van. Zonder ppg óók. En natuurlijk heb ik vanalles eigenwijs nog een paar keer geprobeerd, maar helaas...werd knettergek van de jeukbultjes, ook als ik 't op een arm smeerde...
Rogaine Foam (niet de liquid) is ook minoxidil 5% zonder ppg en de foam smelt vrij snel als het in contact komt met de huid.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 21:03   #2867
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Hè da's echt balen Hanna!
Ik ben na de jeukende ervaring met de PG-Minox weer overgegaan op Minox zonder PG en kan dat gelukkig nog probleemloos gebruiken.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2010, 23:42   #2868
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Was het bij jou alleen maar jeuk? Bij mij zat namelijk mijn hele hoofd vol met jeukende bultjes, waar pikkerige vloeistof uitkwam als ik dat open krabde en het duurde dan minstens 14 dagen voordat alles weer genezen was en de bruine korstjes weggespoeld konden worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2010, 21:18   #2869
levii
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 20
Shit, ik word echt gek Ik heb nu nog veel ergere haaruitval dan toen ik met minox begon. Khoop dat het een "shedding" is maar dit is echt wel gek. Zelf vorige week was het zo erg niet. Hoelang kan zo een "shedding" duren? Is het ook mogelijk dat al die haren die er nu uitvliegen nooit meer terugkomen?
levii is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2010, 21:37   #2870
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
Het lijkt me vrij logisch dat de haren die eruit vliegen nooit meer terugkomen.....
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2010, 21:50   #2871
levii
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 20
Dan mag het wel gaan stoppen met uitvallen :p Straks mag ik het nog op een halve centimeter gaan scheren
levii is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2010, 10:19   #2872
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Was het bij jou alleen maar jeuk? Bij mij zat namelijk mijn hele hoofd vol met jeukende bultjes, waar pikkerige vloeistof uitkwam als ik dat open krabde en het duurde dan minstens 14 dagen voordat alles weer genezen was en de bruine korstjes weggespoeld konden worden.
Ja, alleen maar jeuk, geen korstjes of wat dan ook. En de dag nadat ik ermee stopte was ik ervan verlost.
Dus bij jou was er inderdaad wat anders (hevigers) aan de hand .
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2010, 16:27   #2873
levii
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozonlaag Bekijk bericht
Het lijkt me vrij logisch dat de haren die eruit vliegen nooit meer terugkomen.....
Is dit nu echt zo? Zijn er mensen die dit anders ervaren hebben?
levii is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2010, 16:35   #2874
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Natuurlijk is dat echt zo. Die haren vliegen door het hele huis en kruipen nooit meer terug in jouw hoofdhuid.

Hoe lang de shedding zal duren, is niet te voorspellen, want dat is afhankelijk van hoeveel haren reeds door DHT aangetast zijn.
Maar door minox worden er nieuwe haartjes aangemaakt, wat helaas wel lang duurt, want nieuwe haren groeien nu eenmaal traag.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2010, 00:08   #2875
levii
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Natuurlijk is dat echt zo. Die haren vliegen door het hele huis en kruipen nooit meer terug in jouw hoofdhuid.

Hoe lang de shedding zal duren, is niet te voorspellen, want dat is afhankelijk van hoeveel haren reeds door DHT aangetast zijn.
Maar door minox worden er nieuwe haartjes aangemaakt, wat helaas wel lang duurt, want nieuwe haren groeien nu eenmaal traag.
Het is vooral op mijn kruin dat ik nu heel erg veel haar verlies. Maar goed, we zetten door in de hoop dat er binnen een paar maanden verbetering is Aan de ene kant is het spannend aan de andere best wel eng.

In ieder geval bedankt voor de uitleg al
levii is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2010, 00:14   #2876
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je vreest voor joker te gaan lopen, kun je de kalende plek camoufleren met b.v. Fullmore. Is wel een beetje lastig combineren met minox, want overal waar camouflagemiddel op het hoofd zit, zou dat er eerst weer uitgespoeld moeten worden voordat je nieuwe minox aanbrengt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2010, 17:26   #2877
levii
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 20
Bah, valt wel mee hoor. Kheb nog veel haar maar super dun. Dus nu scheer ik het kort. Mensen vinden het wel tof Maar je moet er wel voor zijn natuurlijk.
levii is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2010, 23:06   #2878
--koen--
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 61
Ondertussen 5 weken aan de minox, de schedding(2 weken terug) die ik voornamelijk op mijn kruin had is al erg verminderd.

Mijn inhammen zijn momenteel iets minder geworden en bedekt met hele kleine donshaartjes. Hopelijk groeit het haar op me kruin ook snel aan, gezien er aardig wat aangetaste haren uit waren gevallen.

Ik sta versteld van de snelle werking van dit product.
--koen-- is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2010, 22:26   #2879
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
Ja donshaartjes heb je weinig aan, het zijn geen mooie sterke haren en je ziet ze amper, dus als het daar bij blijft heb je er nog weinig aan....

Laatst gewijzigd door Ozonlaag; 15 oktober 2010 om 22:38
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2010, 22:59   #2880
--koen--
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Berichten: 61
Dat klopt, maar dit resultaat al na 5 weken gebruik had ik nooit verwacht. Het lijkt me ook niet dat je direct sterke dikke haren terug krijgt, maar dat dit een proces is van langere tijd.

Ik ben dus super blij!
--koen-- is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.