Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 13 juni 2011, 17:22   #3466
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ja, op recept, voor een flinke prijs.
De 2% kun je zonder recept krijgen, maar inderdaad, voor de hoofdprijs.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2011, 23:47   #3467
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Even een vraag aan alle kenners..

Iedereen raad hier minoxidil aan maar als ik dan even verder ga kijken op het forum kom ik telkens weer hetzelfde tegen. Dat minoxidil enkel voor nieuwe haargroei zorgt, dat klinkt natuurlijk geweldig maar dan kijk ik weer verder

Enkel hele dunne haartjes, die zowat niet opvallen.
Wat heb je er dan aan?

Ik gebruik zelf ook minoxidil en heb er wel een goed gevoel bij.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2011, 21:21   #3468
rempie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2004
Berichten: 72
Kleine dunne zwarte haartjes inderdaad. daardoor wordt mijn HT nog minder zichtbaar. de dikkere HT haren worden gemixt met dunne haartjes. ziet er dan juist veel natuurlijker uit.

ik ben er erg tevreden over. zelfs als het hierbij zou blijven.
rempie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2011, 11:53   #3469
punani
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2010
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door punani Bekijk bericht
Pakketje (minoxidil zonder ppg) van genhair ontvangen. Was zeer netjes en discreet verpakt. Heb net de eerste dosis aangebracht, hopelijk blijven die vlokken nu weg. Ik laat nog iets weten!
De minoxidil zonder ppg zorgt voor een vermindering van de vlokken, maar ze blijven zeker niet weg. Ik denk ongeveer 60à70% minder vlokken ofzo. Verder is deze minox een stuk vloeibaarder, waardoor hij moeilijker is om aan te brengen. Hij werd ook geleverd met een spray in plaats van met een pipet. Ik gebruik nu de pipet van de potjes van kirkland om de minox zonder ppg aan te brengen. Zal wel geen kwaad kunnen denk ik?
punani is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2011, 19:57   #3470
MrBear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 4
Vanaf mijn 20e ben ik afgelopen 15 jaar geleidelijk ieder jaar wat kaler geworden en wil eens kijken of ik langs deze weg weer wat van mijn wilde haren terug kan winnen.


Ik wil die Minoxidil wel eens proberen in combinatie met Dutasteride. Ik heb begrepen dat deze combo samen met goede voeding over het algemeen het beste resultaat opleveren.

Ik heb inmiddels gezien dat ik de Minoxidil kan bestellen op http://www.solutions4hairloss.com. Heeft iemand ervaring met deze site?
En waar kan ik Dutasteride bestellen?

En is dit een goed product om mee te beginnen: Minoxidil 10% with 5% Azelaic ?
MrBear is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2011, 17:51   #3471
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Dat lijkt me nogal zwaar om te beginnen.
Begin eerst eens met 5%, halve dosering. Als dat goed gaat opschroeven naar volledige dosering en als je het dan echt wilt doorzetten naar 10/15%

edit: dan hebben we het dus wel over een zeker een paar maanden
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2011, 18:05   #3472
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBear Bekijk bericht
Vanaf mijn 20e ben ik afgelopen 15 jaar geleidelijk ieder jaar wat kaler geworden en wil eens kijken of ik langs deze weg weer wat van mijn wilde haren terug kan winnen.


Ik wil die Minoxidil wel eens proberen in combinatie met Dutasteride. Ik heb begrepen dat deze combo samen met goede voeding over het algemeen het beste resultaat opleveren.

Ik heb inmiddels gezien dat ik de Minoxidil kan bestellen op http://www.solutions4hairloss.com. Heeft iemand ervaring met deze site?
En waar kan ik Dutasteride bestellen?

En is dit een goed product om mee te beginnen: Minoxidil 10% with 5% Azelaic ?
Iemand? Ben ik ook wel benieuwd naar
Die website van pharmacieunited is erg vaag...
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2011, 14:34   #3473
RustyRyan
HaarWeb lid
 
RustyRyan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2011
Berichten: 1
Beste lotgenoten,

Ik overweeg 5% minoxidil te gebruiken na meer dan een jaar finasteride te hebben gebruikt.

Ik heb voornamelijk last van dunner wordend en afnemend haar op de kruin. Ik twijfel alleen nog sterk, aangezien minoxidil weer risico's met zich mee brengt. Op dit moment gebruik ik ''hair growth therapy serum'' van de Schwarzkopf Bonacure lijn met de bijbehorende shampoo. Ik zie veel nieuwe kleine haartjes verschijnen maar dat kan natuurlijk ook een reactie zijn van de Finesteride kuur. Heeft iemand van jullie ervaring of feitelijke informatie over dit product? (klik hier voor het exacte product: http://www.haarshop.nl/product/bc-bo...r-growth-serum )

Daarnaast, wat is de meest ideale site om Minoxidil te kopen? (goedkoop en betrouwbaar).

Alvast bedankt!!
RustyRyan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2011, 15:47   #3474
NOOT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2008
Berichten: 90
Ik gebruik een tijdje Mino 5% (DS Spectral). Ben daar behoorlijk tevreden over, maar was beetje bezorgd over een lage bloeddruk. Ik heb toen een bloeddrukmeter gekocht (zijn er al vanaf € 15,-). En heb een tijdje m'n bloeddruk gevolgd. Maar er was niks aan de hand. Bloeddruk en hartslag is prima. Soms een beetje hoger, dan soms weer lager. Idem voor hartslag. Volgens mij is dat normaal. Misschien een tip voor mensen die mino niet vertrouwen.

Verder zou ik mensen willen adviseren om rust op hun hoofdhuid te bewerkstelligen. Zo was ik mijn haar 1 x per 2 weken met Revita. Meer is niet echt nodig. Ik spoel alleen om de 2 dagen m'n haar uit met lauw water. Dit samen met 2 x per dag mino 5% werkt voor mij prima.
NOOT is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2011, 15:54   #3475
NOOT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2008
Berichten: 90
@rustyryan: ik koop mijn mino (DS Laboratories Spectral UHP en Revita shampoo) bij http://biovea-europe.com/

Wel gek dat DS op hun website niet meer UHP noemen. Volgens mij willen ze dat je DS DNC, DNC-L of RS willen gaan gebruiken. Welke duurder zijn. Maar beter werken? Heeft iemand hier ervaring met de overstap van UHP naar DNC?
NOOT is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2011, 18:12   #3476
MrBear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R-yan Bekijk bericht
Iemand? Ben ik ook wel benieuwd naar
Die website van pharmacieunited is erg vaag...

Ik heb vandaag Rogaine Foam For Men 5% Minoxidil Hair Regrowth System (4 month supply) besteld bij Solutions4hairloss.com. Kosten (incl. verzendkosten) $77, oftewel iets van 57 Euro.
And now we wait!
MrBear is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2011, 07:49   #3477
MrBear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBear Bekijk bericht
Ik heb vandaag Rogaine Foam For Men 5% Minoxidil Hair Regrowth System (4 month supply) besteld bij Solutions4hairloss.com. Kosten (incl. verzendkosten) $77, oftewel iets van 57 Euro.
And now we wait!
Binnen 5 dagen had ik het pakketje binnen. Opmerkelijk snel!
Kortom het werkt!

Ik heb inmiddels Proscar besteld bij unitedpharmacies (30x5mg) voor 55 Euro (incl. verzendkosten), ik ben benieuwd hoe lang dat duurt.
MrBear is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2011, 16:01   #3478
Whyme
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2011
Berichten: 15
Ik ben een jongen van 19 jaar, met al redelijke inhammen (NW 2-3(er staan nog microhaartjes op) en mijn kruin begint ook al redelijk te dunnen. helpt minoxidil hierbij? en werkt het bij iedereen of is het eerder een gokje wagen?
Whyme is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2011, 16:07   #3479
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whyme Bekijk bericht
Ik ben een jongen van 19 jaar, met al redelijke inhammen (NW 2-3(er staan nog microhaartjes op) en mijn kruin begint ook al redelijk te dunnen. helpt minoxidil hierbij? en werkt het bij iedereen of is het eerder een gokje wagen?
Minoxidil op de kruin werk bij velen, maar nooit bij iedereen. Het is dus een gok, maar een redelijk veilige. Hoewel 19 wel erg vroeg is om te kalen ... bij echt agressieve AGA weet ik niet hoe goed minoxidil werkt, meeste succes hebben toch mannen met iets meer jaren op de teller.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2011, 19:38   #3480
MrBear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 4
In de handleiding staat dat minoxidil alleen werkt voor de kruin en niet voor de terugtrekkende haarlijn.
Waarom is dat?
Wat moet je gebruiken tegen inhammen?
MrBear is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.