Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 mei 2003, 23:00   #46
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Pardon.......

Heb jij hier echt iets te zoeken............????????????of heb je gewoon niets beters te doen?!!..M-chibi ofzo en gebruik anders je eigen naam ja!
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2003, 23:47   #47
gre
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2002
Locatie: zuid-holland
Berichten: 45
gefeliciteerd

Beste Bolleke,

Ik had het programma op video opgenomen.
Zojuist heb ik het gezien.
Je hebt het fantastisch gedaan. Precies verwoord hoe het is.
Je komt er (vind ik) nooit van af. Wel stabiel zoals je zegt.
Je komt heel goed over op TV. Ook bij de kapper.
Je zag geen kale plekken? Toch? Of heb ik het mis.
Ik geef het je te doen om zo je verhaal te vertellen.
Bij mij weet, behalve mijn broer, niemand dat ik het mijzelf aandoe.
Het is al heel goed, als je stabiel bent.
Groeten Gre.
gre is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2003, 23:54   #48
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
thanks!

Hoi Ellis en Madelief,

Bedankt voor jullie fijne woorden, ze doen deugd... echt waar.
Ik zit hier nog altijd een beetje te beven van de emotie, heb al zoveel fijne reacties gekregen. Dit is inderdaad alweer een overwinning. En we gaan door... langzaam maar zeker...
Heel veel sterkte nog voor jullie!
Bolleke (Daniëla)

M-chibi, ook ik vraag me af, net als Madelief, wat jij hier zoekt. Wat wij geleerd hebben is elkaar te blijven respecteren, en ik hoop voor jou hetzelfde.
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 00:05   #49
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
thanks!

Hoi Miejefke, Gre, Madelief en Monique,

Wat fijn dat jullie zo snel reageren... bij mij zindert het nog allemaal een beetje na, moet nog een beetje bekomen van de emoties.
Maar goed, ik vind dat ze daar bij Canvas heel mooi werk geleverd hebben, heel sereen en respectvol, en dat is mooi...
Zelfs mijn man was opgetogen over de uitzending, en een beetje fier. Zelf ben ik heel blij dat ik een positieve noot heb kunnen brengen aan een moeilijk en problematisch onderwerp.
Ik kan er nu niet veel meer over schrijven, heb vanavond al 5 koppen kamillethee gedronken om mezelf tot rust te brengen en nu ga ik mijn bed opzoeken...
Een nachtje rustig slapen... de spanning voorbij...

Liefs en sterkte aan ieder van jullie!
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 16:49   #50
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb webcast TTM uitzending Canvas.

Citaat:
Originally posted by Fara

Komt er nog een link naar de uitzending als deze is geweest, of is dat technisch niet haalbaar? (= dus eigenlijk een vraagje voor die vriendelijke, hooggeachte webmaster die ik nooit of te nimmer zou willen kwetsen of boosmaken met als gevolg dat ik mogelijk ge-ignored zou kunnen worden - voor degenen die dit niet snappen: zie post: verhuizen&examens--> kaal- )

Bolleke: veel sterkte vandaag en wees trots op je moed!!!

Veel liefs, Fara
Tjonge, die TTM-ers worden steeds mondiger hier! Vooral als ze 'Fara' heten.... Waar zit toch die ban-button? Uhmmm.....

Een link naar de uitzending komt er zeker: deze zal ik op een centrale plek (nl: in de Mededelingen) zetten. Als de TTM website verdere vormen gaat aannemen, zal de link op de website zèlf gezet gaan worden, maar dat duurt nog ff. ('ff' = eventjes )

Ik hoop u, geachte mevrouw Fara hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Groetend,

die vriendelijke hooggeachte,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 17:27   #51
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb Re: webcast TTM uitzending Canvas.

Citaat:
Originally posted by Webmaster
Een link naar de uitzending komt er zeker: deze zal ik op een centrale plek (nl: in de Mededelingen) zetten
Sterker nog: hij staat er NU op. Althans, een héél klein gedeelte van de oorspronkelijk uitzending, dus daar heb je nog niet heel veel aan. Zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=9423#post9423

Wordt vervolgd...
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 20:15   #52
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
HOi Daniella en alle forum mensen,

Ik heb het even laten bezinken gisteren nadat ik had gekeken. Ik heb er nog wel wat zenders voor moeten instellen want CANVASS had ik nog niet geprogameerd. Ik wilde het toch echt niet missen. Vanaf acht uur heb ik mentaal me voorbereid en heb ik jouw Daniela moed ingeprend op afstand dan. Ik vond het mooi gefilmd voor mij hadden ze nog wel wat meer mogen laten zien want ze hadden vast veel meer film van je geschoten. Je kan trots op jezelf zijn. Hoe gaat het nu Daniela? Vandaag een beetje op wolkjes gelopen??
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 21:52   #53
m-chibi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2003
Berichten: 3
Re: thanks!

Citaat:
Originally posted by bolleke

M-chibi, ook ik vraag me af, net als Madelief, wat jij hier zoekt. Wat wij geleerd hebben is elkaar te blijven respecteren, en ik hoop voor jou hetzelfde.
Zou ik jullie aandacht willen vestigen dat respect niets te maken heeft met het al dan niet aantonen van iemand zijn grammaticale fouten.

Als iemand je terecht wijst, met juiste rede, zou je hem/haar niet moeten afsnauwen en met termen zoals respect smijten die totaal niet in deze context passen. Je zou het moeten aannemen en gewoon proberen de fout proberen te vermijden, kwestie van zelfverbetering, niet?

Citaat:
Heb jij hier echt iets te zoeken............????????????of heb je gewoon niets beters te doen?!!..M-chibi ofzo en gebruik anders je eigen naam ja!
Dit is het internet madelief, elk van ons heeft het recht om ten eerste zijn opinie te spuien en ten tweede om een naam of bijnaam naar keuze te nemen.
Mijn eerste punt is het belangrijkste, want aangezien dit een forum is, waar IEDEREEN zijn gedachten mogen weergeven, voel ik mij als nieuwe bezoeker in zekere mate niet welkom.

Wat heb ik gedaan dat ik "niet welkom" zou zijn? Door je te verbeteren? Vind je dat erg als mensen je verbeteren ?
__________________
When in doubt, ask m-chibi!
m-chibi is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 23:13   #54
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
een beetje duidelijkheid graag...

Beste M-chibi,

Eerst en vooral, ja, iedereen is welkom op dit forum. Ook jij dus.
Toch vinden wij het hier niet nodig om elkaar op schrijf- of spellingsfouten te wijzen. Mijn God als we dààr moeten aan beginnen...
Het is goed voor jou dat jij het zo opneemt, als iemand jou op fouten wijst, dat je daar dankbaar om bent en er iets mee doet.
Maar, op dit forum gaat het niet om dàt soort 'fouten'... laat alsjeblief iedereen hier gewoon zijn 'ding' doen. Ik kom uit België, de overgrote meerderheid uit Nederland. Soms begrijp ik zelfs niet wat er staat, en daar kunnen de meest verwarde situaties uit voortkomen. (vb 'ik ben druk'. Als men bij ons die uitdrukking gebruikt, dan ben je hyperkinetisch of op z'n minst ADHD, wij zeggen: 'ik héb het druk')
Maar altijd gaan wij ervan uit dat het spontaan en vanuit het hart geschreven is, en dat is wat telt. De manier waarop is verpakking, doet hier niets ter zake... laat het dus maar achterwege...
Trouwens, eigenlijk ging het ook allemaal een beetje te snel. Ineens was je daar, je hebt je nog niet eens voorgesteld.
Want dàt is iets waar we wel belang aan hechten. Wij hebben hier allemaal hetzelfde probleem, lotgenoten die voor elkaar geen schaamte hoeven te hebben...
Ben jij een lotgenoot, of ben je gewoon nieuwsgierig??
Mag hoor, geen probleem, maar dan wel met het nodige respect, oké?
En nog iets, wat mij persoonlijk raakte..
Wat bedoelde je met;
..."Leuke prestatie geleverd!
voor zover..."
Ken ik jou ergens van? Wou je iets duidelijk maken met die 'voor zover...'?
Mij kennen ze ondertussen allemaal. Vertel jij nu maar eens een beetje meer over jezelf, wil je?

Groetjes, Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2003, 14:23   #55
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Hoi Bolleke, nog gefeliciteerd met je TV-optreden. Ik vond het geweldig. Ik dacht even aan de aankondiging te zien dat ze jou gingen overslaan maar gelukkig.....
Bij de kapper vond ik het er heel goed uitzien. Door al dat schuim zag je je haar niet ineens bij de close up en dus zeker geen lichtere plekken. Nee heel goed gedaan en leuk om je weer eens te zien al was het op TV.

Die M-chibi...misschien een kennis van je? Jammer dat hij/zij het over het forumPJE heeft.

Groeten,
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2003, 14:28   #56
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hi Daniëla

Ik heb het programma met een beetje vertraging gezien (gisteren dus). Sjiek, je hebt het goed gezegd... Ik vond het ook wat spijtig dat er niet meer over is gezegd. Mijn mama heeft het ook gezien en ze vond jou 'een sympatiek madammeke'. Nu begint ze tegen mij over die hersenoperatie... Maar of dat wij voor zoiets in aanmerking komen en of het dan ook effectief werkt, I got my doubts... Die Loes Gabriëls zag mij er wel een heel sympatieke uit, ik zou me er direct bij thuisvoelen... Ik vond het wel jammer dat haarweb niet specifiek vermeld werd want als lotgenoten dit zien, hebben ze wel een naam maar nog geen plek waar ze terecht kunnen en het internet is heel laagdrempelig... Ik kan me voorstellen dat wanneer ik nog geen naam had en het voor heel de wereld angstvallig verborgen hield, ik minder problemen zou hebben met te surfen naar een site, eerder dan te bellen naar canvas voor andere coördinaten? Wat denk je? IK zou in september, samen met je boek, ook deze site promoten en misschien moeten we tegen dan eens samenzitten om een soort van zelfhulpgroep samen te stellen, waar mensen terecht kunnen voor 'ne klap'.

Wat denk je? Deze tekst is 'vanuit de buik' geschreven
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2003, 14:31   #57
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
M-chibi

Als je lastig wil doen, doe het dan op een ander. Wij hebben het hier ondertussen al wel gehad met sommige mensen dat je ons hier niet moet komen storen. Als je hier niet thuishoort, laat ons dan met rust. Ik maak zoveel spelingsvouten als ik zelf wil.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2003, 14:56   #58
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Oilily!
Je laatste berichtje vind ik grappig, moest er hartelijk om lachen, thanks!
Ja, wat de uitzending betreft, mijn inbreng was nogal kort en dat ze meer nadruk zouden leggen op de hersenoperaties, dat had ik voorspeld. Maar goed, één persoon heeft ondertussen (via Canvas) de 'weg gevonden'... nu nog de drempel overwinnen om naar dit forum te komen, maar dat lukt haar wel... beetje geduld geven hé...
Er volgen er vast meer, zoiets moet je ook een beetje tijd geven. De heruitzending is voorzien voor de zomer van 2004 en dàt is laat!
Wat je over Loes Gabriëls vertelt, dat klopt, je voelt je inderdaad direct op je gemak bij haar. Misschien moet je maar eens de stap zetten naar het UZA? Ik kan je altijd haar telnr. of e-mailadres geven.
Haarweb is niet specifiek vernoemd, maar op de website van de VRT, kan je naar Canvas, van daar naar Overleven en zo kan je aanklikken bij 'links'. t 'Is even zoeken, maar je komt er wel. (Hebben ze het ons ooit makkelijk gemaakt???)
Bij de links is Haarweb.nl wel vermeld. In mijn boek vermeld ik zeer uitdrukkelijk haarweb. Dus dat zit goed. En ik vind het een héél goed idee om vooraf eens samen te komen... die zelfhulpgroep moet er komen, zonder twijfel!
We houden contact, oké?

Hoi Edith,
Ook jij, bedankt voor je aanmoedigende woorden! Ik moet zeggen dat ik er verder van niemand iets van gehoord heb. Ik bedoel, niemand kijkt me na op straat of zo. Maar als ze dat al zouden doen, dan zou ik het niet eens merken. Die houding (Wat zullen ze van me denken? Hoe zie ik er uit?), heb ik al lang van mij afgegooid. Ik ben wie ik ben en ik weet waar ik vandaan kom. Ik ben héél blij met waar ik nu sta, en dat is het belangrijkste!
Hoe gaat het nu met jou? Zorg je al een beetje beter voor jezelf?
Doen hé!!!

Liefs,
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2003, 20:00   #59
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Originally posted by Oilily
Hi Daniëla

Die Loes Gabriëls zag mij er wel een heel sympatieke uit, ik zou me er direct bij thuisvoelen... Ik vond het wel jammer dat haarweb niet specifiek vermeld werd want als lotgenoten dit zien, hebben ze wel een naam maar nog geen plek waar ze terecht kunnen en het internet is heel laagdrempelig... Ik kan me voorstellen dat wanneer ik nog geen naam had en het voor heel de wereld angstvallig verborgen hield, ik minder problemen zou hebben met te surfen naar een site, eerder dan te bellen naar canvas voor andere coördinaten? Wat denk je? IK zou in september, samen met je boek, ook deze site promoten en misschien moeten we tegen dan eens samenzitten om een soort van zelfhulpgroep samen te stellen, waar mensen terecht kunnen voor 'ne klap'.

Wat denk je? Deze tekst is 'vanuit de buik' geschreven
Hoi Oilily,

Ik ben het helemaal met je eens. Mevrouw Loes Gabriëls kwam erg sympathiek over. Dat dit zo was had ik reeds van Daniëla begrepen, maar toch erg prettig dat wij allen nu een gezicht bij haar naam kunnen plaatsen.

Ook je punt m.b.t. HaarWeb onderschrijf ik. In eerste instantie was het een beetje jammer om te zien dat Daniëla tijdens het surfen van een afstand gefilmd werd, zodat kijkers niet konden zien naar welke site -in dit geval HaarWeb- ze aan het surfen was. Maar wij zijn al ontzettend blij dat er nu dankzij de uitzending van 'Overleven' voor het eerst in België op deze wijze aandacht wordt besteed aan Trichotillomanie en dat ons lid/medewerkster Daniëla hierin een belangrijke bijdrage heeft mogen en kunnen vervullen!

Daarbij komt dat het -althans in Nederland- niet echt gebruikelijk is dat een zender een (externe) weblink opneemt in of na de uitzending, tenzij het de website van de zender zèlf betreft. Dit was ook bij de uitzending van Canvas het geval. Zoals Daniëla al zei: op de website van Canvas is een link opgenomen naar HaarWeb. En inderdaad... ga er maar vanuit dat op het moment dat het boek van Daniëla wordt gepubliceerd, veel TTM-lotgenoten hun weg naar HaarWeb zullen vinden. Ik zat in de bijzondere positie dat ik als eerste het boek van Daniëla heb mogen lezen dus neem van mij aan dat het goed zit!

Ook je punt m.b.t. de zelfhulpgroep is een hele goede. Wij vinden het van essentieel belang dat deze zelfhulpgroepen er komen. Zowel in België als in Nederland. Via deze zelfhulpgroepen/patiëntenverenigingen zullen TTM-ers straks hun weg naar HaarWeb ook weten te vinden, aangezien HaarWeb zal gaan fungeren als electronisch platform voor deze verenigingen.

Trouwens, ik heb de uitzending bekeken met een goede vriendin van mij en ook zei vond Daniëla een 'sympathiek madammeke'... maar dan in de Nederlandse vertaling : 'een lieverd'. Maar goed, dàt wist ik natuurlijk al lang!

In ieder geval... mijn eerste reactie op het 'optreden' van Daniëla was : tjonge, wat doet ze dat goed! Heel rustig en duidelijk kwam je over Daniëla! Echt heel goed! Pluim!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2003, 10:37   #60
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hi Daniëla

Heeft er al iemand de weg gevonden via Overleven? Oh, dat zou fijn zijn! Is ze al aangelogd?

Kan je me het nummer van die Loes Gabriëls eens geven via sms ofzo? Ik weet nog niet of ik er mee contact ga opnemen maar ik hou het in beraad... Het trekken gaat iets beter door de vernieuwing (het verbreken van mijn relatie) die ik weer in mijn leven heb doorgevoerd. Bij elke vernieuwing valt er precies iets van mijn schouders en dat doet me minder trekken. Het is die beslissing dat het trekgedrag altijd verhoogt. Maar ik heb toch zooveel problemen met 'het zwarte ghat'. Een hele avond alleen thuiszitten, om dat te overbruggen, die avond lijkt eindeloos (ik heb er gisteren nog zo één gehad). Ik ben eigenlijk naarstig op zoek naar een andere uitdaging, één of andere creatieve zomercursus of iets anders, waar ik mijn zinnen mee kan verzetten en trots kan zijn op mezelf (meewerken aan een project ofzo of bijvoorbeeld het opzetten van een zelfhulpgroep). Ik wil naast mijn gewone job iets doen waar ik me volledig in kan storten... maar ik ben nog op zoek naar wat.. Want ik kan niet altijd rekenen op mijn vriendinnen en vrienden om me 'bezig te houden' op weekavonden en tijdens het weekend. Ik wil dus iets meer met mijn leven dan alleen werken en uitgaan... Iemand tips? Ik ben gisteren terug beginnen tekenen en ik fitness ook wel maar dat doe ik allemaal op mijn eentje en ik heb wat vaste structuur nodig, snap je?

Groetjes

Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.