Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2004, 16:51   #1
Daphne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Locatie: België, Gent
Berichten: 26
TTM'ers bijeenkomst in België?

Hoi Allemaal,

Sinds 2 maand heb ik jullie gevonden op deze site,
heel dikwijls lees ik jullie zorgen en bemoedigende woorden.
En heel wat van de leden zijn afkomstig uit nederland,
nu zou het mijzelf misschien helpen om eens 'face to face' met een lotgenoot te kunnen kletsen.
Maar het valt mij op dat er weinig mensen uit mijn streek op dit forum aanwezig zijn. Of heb ik dat verkeerd voor?

Jullie hebben mij zonder dat jullie het weten al fantastisch gesteund.
Maar het zou voor mij veel betekenen te weten dat er iemand bij me in de buurt woont,
waar ik eens een koffie mee kan gaan drinken.

Ik kan moeilijk met een vriend aan tafel gaan zitten en erover praten en ik denk dat ik daar wel nood aan heb.

Jullie niet?




Groetjes
Daphne is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2004, 19:18   #2
eva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2003
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 18
Hey Daphne,

Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel als jij. Ik ben hier zelf ook nog niet zo heel lang en schrijf hier ook niet zoveel maar'k lees wel elke dag wat er hier op het forum komt. En 'k heb daar ook ongelofelijk veel aan. Ik zou ook eens graag afspreken met mensen van het forum, ik denk dat'k daar echt veel aan zou hebben. Maar 'k weet nie echt goe hoe da ge zoiets organiseert. Misschien dat iemand anders daar wa meer ervaring mee heeft?

Groetjes, Eva
eva is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2004, 21:17   #3
Lelijk Eendje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Aalter (België)
Berichten: 12
Ik ben zelf ook van Aalter en ik voel me (behalve hier dan) afgesloten van de buitenwereld op dat vlak als ik t zo mag zeggen... 't Is heel moeilijk, vooral omdat niemand er ooit van gehoord heeft. Ik ben ook niet echt iemand die dat overal zou rondvertellen. Alleen tegen mijn vriend kan ik er echt over praten zonder dat ik mij belachelijk voel.
't Zou wel moeilijk zijn denk ik om zo als ttm'ers samen te komen maar het kan mensen helpen denk ik !

xxx
Sanne
Lelijk Eendje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2004, 21:53   #4
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo Daphne

Welkom op dit forum.
Ik ben ook van Gent, weliswaar wat ouder dan jij (52) en dus ook wat langer ttm, we kunnen gerust eens afspreken om ergens koffie te drinken en te kletsen, stuur maar eens een mailtje.
Misschien kan je al beginnen met wat meer over jezelf te vertellen op dit forum, de respons hierop is altijd zeer deugddoend.
Tot ziens !!!

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 10:05   #5
Daphne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Locatie: België, Gent
Berichten: 26
hoi

Ik ben blij dat jullie zo vlug reageerden op mijn vraag,

Eendje (ik vertik het die 'lelijke erbij te schrijven), ik begrijp dat je je daar in Aalter helemaal alleen voelt met je probleem. Het is inderdaad moeilijk als niemand in je omgeving er ooit van gehoord heeft.
Ik heb het idee dat het voor onze mede-lotgenoten in Nederland al meer sociaal aanvaard wordt!
Pas op ik zeg hiermee niet dat ze het gemakkelijk hebben!!!
Maar het lijkt mij dat er meer TTM'ers zijn in Nederland die durven uitkomen voor hun probleem.
Bij ons is het taboe nog groter.
Ik ben ervan overtuigd dat er ook heel wat mensen met TTM in onze streek rondlopen.
Maar niemand durft het erkennen.
(wat natuurlijk te begrijpen is)

En om aan Miejeffkes vraag te voldoen,
nu eens iets over mezelf!!


Ik woon in Gent (sedert 2003), ik wordt 23 dit jaar en woon samen met een hele lieve jongen.
Ik werk sinds kort en heb TTM altijd deels 'onder controle' gehad,
waarmee ik wil zeggen, dat ik na een hevige trekperiode mezelf altijd kon aanmanen tot stoppen.

Echt stoppen is dat niet,
maar ik kan het ergens verminderen.

Ik weet zelfs niet meer wanneer ik ermee begonnen ben,
voor zover ik weet is het altijd een deel van mijzelf geweest.

Het heeft veel met innerlijke rust te maken denk ik, maar ik ben de laatste 2 jaar gelukkig. Zo voel ik mij toch.

En toch komt het trekken weer terug.
Het is er altijd geweest,
maar nu gaat het weer slecht,
er zijn weer dunne plekken.
En ik probeer er alles aan te doen opdat het weer geen kale plekken worden...
Daphne is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 12:05   #6
Fgx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: België, Gent
Berichten: 1
Dag Daphne,

Voor mij is het de eerste keer dat ik op website kom en merk dat ik waarschijnlijk bij deze groep hoor. Ik wist niet eens dat er een naam voor bestond.
Ik weet wel niet waarom ik het doe. Ik heb gisteren een programma gezien waarin iemand zei dat ze dit deed door de stress, maar ik weet niet of dit bij mij het geval is. Ik doe het al sinds mijn 15 jaar en toen had ik niet bepaald veel last van stress.
Ik begijp je volledig wat de deelse controle betreft, dat is bij mij ook zo.
Heeft al iemand ervaring met hypnose om die drang weg te krijgen?
Fgx is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 12:14   #7
Daphne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Locatie: België, Gent
Berichten: 26
Welkom fqx

Ik ben blij dat je ons gevonden hebt,
zelf heb ik deze site maar 2 maand geleden leren kennen.
Je hebt het deels aan Eline te danken dat je ons gevonden hebt,
zij was het meisje met TTM in de uitzending van gisteren.

DANKU ELINE!

Ik ben zelf op zoek naar mensen met TTM uit mijn omgeving,
ik heb er nood aan iemand te ontmoeten.

Weet je wat je veel kan helpen?
Daniela Van lancker haar boek lezen; met de handen in het haar.

De meesten hier hebben hem gelezen,
en we herkennen onszelf er nogal in.


Je mag me altijd mailen,
s'avonds kan ik wel geen gebruik maken van een pc.
Maar als ik overdag tijd heb...
I'll be there!

Lees er maar op los op deze site. In België is TTM nog een groter taboe dan in Nederland. Maar zij weten er al heel wat meer over.
Dus ik stel voor dat je eens de onderwerpen van onze mede lotgenoten gaat lezen en je wordt heel wat wijzer.

Veel sterkte en tot gauw.
Daphne is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 13:07   #8
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dag, iedereen
Wow, het gaat werkelijk razendsnel. Ik heb vandaag pas dit forum ontdekt, meteen een lief mailtje gehad van Daphne, en ineens al een afspraakje gemaakt!
Zo'n ontmoeting met meerdere TTM-ers zie ik zeker zitten, in Gent of Antwerpen, mij om het even. Misschien kunnen Daphne en ik, aangezien we morgen afspreken, iets uitdenken?

Ik heb ook nog niets over mezelf verteld. Ik sukkel al een jaar of 9 met TTM, ik trek op allerlei plaatsen; het begon met mijn wimpers. Momenteel gaat het het slechtst met mijn hoofdhaar.
Ik heb een paar jaar geleden gedragstherapie gevolgd en hypnose, beide zonder suxes omdat ik er volgens de therapeuten niet vanaf WILDE. Het is vreemd: je wilt er wél vanaf, je haat het, en toch houdt het niet op en heb je het nodig. Ik ben een controlefreak, en mijn haar is zowat het enige dat echt ontsnapt aan mijn controle. Dat doet zeer. Ik ben een heel gelukkig persoon en ik zie niet in waarom ik vlucht in zulk dwanggedrag...maar het is er, en ik moet ermee leven.

x Janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 13:32   #9
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hey Belgjes...

Een ontmoeting wil ik altijd wel bij mij organiseren, op een zondag ofzo... Ik heb er al eens één georganiseerd en vind het geen probleem om iedereen bij mij thuis uit te nodigen.

Ikzelf woon in Antwerpen, in het district Hoboken... Laten jullie weten of je dit een goeie plek vindt?

Groetjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 13:59   #10
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Beste Janika,

Eén zin uit je bericht is me bijzonder opgevallen, toen je schreef: "Ik ben een controlefreak, en mijn haar is zowat het enige dat echt ontsnapt aan mijn controle."
Denk daar eens heel goed over na. Net omdàt je een controlefreak bent, wil je ook daar alles onder controle hebben. Je bent als het ware gefixeerd op je haar, waarschijnlijk omdat je andere, meer fundamentele dingen in je leven niet onder controle kunt krijgen? Die fundamentele dingen kunnen zeer ver opgeslagen zijn, maar wel in je onbewuste verder leven...
Wat wij moeten leren is 'los-laten', onze verwachtingen, onze drang, misschien ook onze illusie en een beetje meer mee-leven met de golven van de 'zee van het leven'... ons meer durven over-geven aan eb en vloed en beseffen dat wij daar deel van uitmaken.
Klinkt misschien wat filosofisch? Heb er ook lang over gedaan...
Groetjes, Daniëla (Bolleke)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 14:13   #11
Daphne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Locatie: België, Gent
Berichten: 26
inderdaad

Wat bolleke daar zegt gaat voor velen van ons op denk ik.
Ikzelf ben ook nogal een 'planner'!
Alles verloopt volgens schema en ik vind het vervelend wanneer dingen in de war lopen of er zich situatie's voordoen die ik niet ingecalculeerd had.
Bij alle beslissingen die ik al ooit in mijn korte leventje nam, heb ik eerst de voor -en nadelen overwogen.

En soms moet je inderdaad het leven meer nemen zoals het komt. Want ik betrap mezelf er soms op dat ik niet meer geniet van bepaalde zaken. Juist omdat ik altijd bezig ben met alles strak te plannen.

Zo zal ik nooit mijn huis uitgaan als het niet piekfijn in orde is.
Er mag niets rondslingeren, want de gedachte dat er toevallig iemand zou langskomen en ik heb de tijd niet gehad om de rommel op te ruimen doet mij 'flippen'.

Ikzelf ben al op de goede weg, om meer van het leven te genieten. En alles zijn beloop te kunnen laten.

Ik kan niet zeggen dat ik ooit iets heel ingrijpends heb meegemaakt. Ik zou ook niet weten wat aan de oorsprong van mijn TTM ligt.

Maar het ligt gewoon een beetje in mijn aard om alles onder controle te willen hebben.

En zoals Jannika zegt, het doet pijn als je merkt dat je ergens de controle over verliest!

Oilily bedankt voor het voorstel om eens bij jou samen te komen!
Vertel je eens wat meer over de vorige samenkomst bij jou?

Ik denk dat miejefke, sanne, eva en fqx ook gerust eens zouden willen afspreken,
niet??


kus
Daphne is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 14:25   #12
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ja, het klopt wel wat jullie zeggen. Een jongen die mij eigenlijk helemaal niet goed kende heeft ook ooit eens gezegd dat ik moet durven te mislukken. Je kunt niet alles in de hand hebben... Het is ook een beetje de tijdgeest om in alle opzichten goed te willen zijn: er goed willen uitzien, goede contacten hebben, goed zijn in je studie, op het werk, etc. Soms wordt dat allemaal een beetje teveel om te dragen. Ik probeer soms ook bij mezelf te denken: ik heb gefaald, nou én! Maar toch blijft het moeilijk. Wel interessant, dat jullie dat gevoel begrijpen, en misschien ook zo zijn als ik.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 14:34   #13
Daphne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Locatie: België, Gent
Berichten: 26
Conclusie

Heel juist ,


En het is in 1 woord te noemen,
FAALANGST.

We leggen de lat misschien te hoog voor onszelf.

Nog iemand die zich hierin herkend?
Daphne is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 14:36   #14
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Thumbs up Welkom!

Citaat:
Originally posted by Fgx
Dag Daphne,

Voor mij is het de eerste keer dat ik op website kom en merk dat ik waarschijnlijk bij deze groep hoor. Ik wist niet eens dat er een naam voor bestond.
Ik weet wel niet waarom ik het doe. Ik heb gisteren een programma gezien waarin iemand zei dat ze dit deed door de stress, maar ik weet niet of dit bij mij het geval is. Ik doe het al sinds mijn 15 jaar en toen had ik niet bepaald veel last van stress.
Ik begijp je volledig wat de deelse controle betreft, dat is bij mij ook zo.
Heeft al iemand ervaring met hypnose om die drang weg te krijgen?
Beste Fgx,

Welkom op HaarWeb! Ik hoop dat je veel zult hebben aan de berichten van de meer dan 100 TTM-lotgenoten hier op het TTM-forum.

Tot spreeks,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2004, 22:19   #15
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
beste FGX

om even te antwoorden op je vraag wie ervaring heeft met hypnose.

ik heb destijds hypnotherapie gevolgd. en ik moet zeggen; als je er volledig achterstaat heeft het zeker effect, dat was bij mij toch het geval.

dus ik raad het zeker aan om het te proberen. maar zeer belangrijk is dat je iemand neemt waarbij je je goed voelt.

btw: ik ben die eline van Je Zal Het Maar Hebben

groetjes
eline is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.