Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 februari 2011, 14:16   #1
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Haargroeimiddel bij muizen ontdekt

17 februari 2011 Kevin Kosterman

Bij een onderzoek met genetisch gemodificeerde muizen hebben onderzoekers uit Los Angeles van het UCLA per ongeluk een haargroeimiddel ontdekt. In het experiment werden muizen aangepast om overmatig veel van het stresshormoon CRF (orticotrophin-releasing factor) aan te maken. Het is een bekend gegeven dat stress haaruitval kan veroorzaken. In het experiment kregen de muizen dan ook een kale rug.

Muizen voor en na de behandeling.



Het experiment van de Califonische groep richtte zich op het werkingsmechanisme van het maagdarmkanaal wanneer de muizen de peptide astressin-B kregen toegediend. Astressin-B is door de groep ontwikkeld om de werking van CRF te blokkeren. De muizen kregen het middel vijf dagen toegediend en plaatsten daarna de muizen weer bij de niet kale controlegroep.
Drie maanden later moest er een vervolgonderzoek plaatsvinden en kwamen de onderzoekers tot hun verbazing erachter dat alle muizen weer volledig behaard waren.
Uiteindelijk heeft het effect enkele maanden aangehouden, wat betrekkelijk lang is op het leven van een muis (levensverwachting: circa twee jaar). Of de peptide hetzelfde effect heeft bij mensen is nog niet bekend. Wel is bekend dat zich in de huid van mensen CRF, CRF-receptoren en CRF-regulerende peptiden te vinden zijn.
Bron:

C2W

http://www.c2w.nl/geen-gepieker-meer...d.122477.lynkx

PLoS One
http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0016377
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2011, 14:50   #2
haartrauma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 29
hmmm zeer interessante ontwikkelingen de laatste tijd. Maar ik snap niet, dat er relatief weinig investeringen gedaan worden in onderzoeken naar kaalheid. De heilige graal om van kaalheid af te komen zal heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geld opleveren.
haartrauma is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2011, 19:23   #3
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Wederom nieuws in haarland

http://www.nu.nl/wetenschap/2449177/...-gevonden.html

Ik heb (slecht he) het artikel zelf nog niet gelezen, dus vind ik het ietwat kort door de bocht om te zeggen dat dit middel AGA-haarverlies verhelpt, maar het is wel interessant genoeg om te vermelden
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2011, 19:24   #4
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 263
Geslacht:
astressin B

Het gaat om deze stof, astressin B
Het stofje zit ook in soja.
Google maar, je zult er veel over vinden, en ook dat het met stres te maken heeft.
Misschien is het mogelijk om het stofje na te laten maken in China, net als de ASC-J9




__________________________________________________ ________


Huidig regime:

- SAW Palmetto 750 mg bijna elke dag 2x
- Spectral DNC begonnen in 2011
- Finasteride 1mg om de 2 dagen

- Revita shampoo

- voedingssupplementen: biotine
Vitamine c 1000mcg
PURO Magnesium 400 + B6
PURO SHN Suprème
Omega 3 / krillolie
Maca L-tryptofaan


- sporten 3 keer per week
Zwemmen + likken


- in 1999 haartransplantatie bij transhair

- met een beetje onderhoud alles stabiel en verbeterd
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2011, 19:51   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Veelbelovend, niet zozeer voor AGA, maar wel voor stressgerelateerde uitval en uitval door ouderdom, als ik het artikel goed begrijp. Want bij AGA zelf zijn volgens mij geen stresshormonen betrokken (hooguit dat ze AGA tijdelijk wel eens kunnen versnellen).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2011, 20:05   #6
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Leuk zo'n bericht dat weer even een nieuwe draai geeft aan het AGA verhaal. Dat DHT kennen we nu wel en we weten dat het weldegelijk een belangrijke factor is. Het ziet er echter naar uit dat we met het remmen van DHT niet veel verder komen dan een beetje remming en lichte hergroei. Laatst het bericht over dat de haren nooit echt dood gaam (wisten we al toch ? ) en nu dit over de koppeling met stress.

Ik denk dat stress een belangrijke factor is, afgelopen paar weken berhoorlijk drukke periodes met deadlines en de bijbehorende fysieke spanning. Resultaat, duidelijk meer jeuk op m'n hoofd en haren in m'n kam. Dit zou ons gerust weer een stapje verder kunnen brengen, ik kijk met spanning toe hoe dit zich gaat ontvouwen.

Ik zou bijna zeggen, WESLEY APPORT!
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2011, 20:17   #7
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
O en AnthonieH.

Ik denk dat je het DHT verhaal niet afzonderlijk moet zien. Hoe meer ik erover lees hoe meer ik ervan overtuigd raak dat DHT een rol speelt bij het zogenaamde "inflammation" en daaraan gekoppeld de aanval van het lichaam op de haarzakjes als immuunreactie. Dus ik zou toch de mogelijkheid open houden dat fysieke stress in de vorm van cortisol wel degelijk een grote invloed kan hebben. Die stress hoef je overiegens niet eens actief mentaal te voelen. Dus je kunt gestressed zijn zonder symptomen.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2011, 20:58   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Ik denk dat je het DHT verhaal niet afzonderlijk moet zien. Hoe meer ik erover lees hoe meer ik ervan overtuigd raak dat DHT een rol speelt bij het zogenaamde "inflammation" en daaraan gekoppeld de aanval van het lichaam op de haarzakjes als immuunreactie. Dus ik zou toch de mogelijkheid open houden dat fysieke stress in de vorm van cortisol wel degelijk een grote invloed kan hebben. Die stress hoef je overiegens niet eens actief mentaal te voelen. Dus je kunt gestressed zijn zonder symptomen.
Ik weet dat je stress moet zien in de brede zin, dus niet alleen stress in je hoofd. Stress kan letterlijk op cellulair niveau optreden, wanneer cellen worden aangevallen door bacteriën, doordat ze tekorten hebben of door foute stofjes (gif).

Ik denk ook dat je het goed zegt, cortisol kan een grote invloed hebben. Kennelijk is het de reden waarom iedereen gedurende zijn of haar leven toch een dunnere haardos krijgt, zelfs als er geen sprake is van AGA.

AGA zelf, de beschadiging van haarcellen door DHT is op zich ook een vorm van stress, dus wellicht kun je de haren helpen als je iets van die stress weg neemt. Maar de aanval door DHT gaat door.

Overigens ervaart lang niet iedereen die last heeft van AGA ook 'inflammation'. Ik heb dat zelf altijd nogal een lastig te verklaren verschijnsel gevonden. Waarom zouden huidcellen meedoen met de haarcellen? Want een rode huid is toch een symptoom?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 21:04   #9
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
jammer dat dit dus niet voor aga zal werkenik heb ook nog nooit een muis met aga gezien.
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2011, 21:52   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Muizen worden ook nauwelijks ouder dan 1 jaar
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2011, 15:51   #11
7765
we denken erover
 
Geregistreerd: 18 januari 2011
Berichten: 20
Geen transplantaties meer nodig

Binnenkort kun je een spuitje krijgen tegen kaalheid, voor nu alleen nog voor muizen met stress, zie http://www.depers.nl/wetenschap/5469...-knikkers.html
7765 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2011, 17:40   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 7765 Bekijk bericht
Binnenkort kun je een spuitje krijgen tegen kaalheid, voor nu alleen nog voor muizen met stress, zie http://www.depers.nl/wetenschap/5469...-knikkers.html
Pfffff, wéér hetzelfde verhaal. Helpt hoogstens bij stress. Dus niet bij AA en ook niet bij AGA.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2011, 10:23   #13
amabelle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2011
Berichten: 25
Hallo allemaal,

Ik heb dus even verder onderzocht hoe ik aan de peptide Astressin B kan komen.

Op deze site dus: http://www.tocris.com/dispprod.php?ItemId=54112

De muizen kregen echter 5MG toegdiend. Ben benieuwd hoeveel ik moet gebruiken om resultaat te behalen..
amabelle is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2011, 10:38   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amabelle Bekijk bericht
Ik heb dus even verder onderzocht hoe ik aan de peptide Astressin B kan komen.

Op deze site dus: http://www.tocris.com/dispprod.php?ItemId=54112

De muizen kregen echter 5MG toegdiend. Ben benieuwd hoeveel ik moet gebruiken om resultaat te behalen..
5 microgram per dag gedurende 4 maanden om resultaat bij een muis van pakweg 25 gram te zien.

De gemiddelde mens in 2800 keer zo zwaar. Als je dat in doses zou vertalen, dan zou dat dus meer dan 10000 microgram per dag zijn ... 500 microgram kost op die site 269 dollar, dus dat wordt een experiment van meer dan 5000 dollar per proefpersoon per dag. En bij een mens moet je het toch een half jaar zien vol te houden ... dan ga je al richting 1 miljoen dollar

Ik sla deze test over

Hoewel, bij topische toepassing is waarschijnlijk veel minder nodig, alleen zijn daar geen tests mee gedaan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2011, 21:42   #15
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool

ik zou toch dit middel zomaar niet intern gebruiken hoor, nergens zijn effecten op lang termijn bekend , ik zou asc ook niet innemen , wie weet waar we daarmee zouden uitkomen , topisch lijkt me toch iets veiliger , dan kan maar 10% op zijn best in de bloedbaan komen....

alhoewel aga eigentlijk komt doordat androgenen zoals dht en zelfs testosteron de receptoren kunnen irriteren en een imuumreactie teweeg brengen bij de haarfollikel is het mechanisme zo ingewikkeld van haaruitval dat er meerder zaken dienen gewijzigd te worden bij de receptoren zelf , ik vermoed dat deze stress receptoren wel aanwezig zijn bij de mens ,alhoewel ik vermoed dat nog steeds de androgene zaken de hoofdzaak zijn bij aga kan deze andere receptoren ook wel toedragen aan de snelle haaruitval dat vele ervaren...

moest dit betaalbaar te proberen zijn is het mischien wel iets dat ik zou durven testen
alhoewel ik 300% zeker ben dat met enkel deze factor te verwijderen dat aga nog steeds zou doorgaan aangezien androgenen nog steeds de hoofdrol spelen bij aga....
dan nog het feit dat ik al veel onderzoeken gezien heb op muizen dat bij mensen niet werkten....
het eerlijkste resultaat zou een test zijn bij iemand met aga , een controlegroep , een groep dat enkel dit middel topisch gebruikt en een groep dat dit middel bij hun fina en minox bijgebruiken , mischien wel een topische oplossing maken : minox + asc + cb en dit middel erbij , dit in een 15% minoxidiloplossing met 0,5% cb en 0,025% asc zou wel eens iets goed kunnen zijn om enkel snachts te moeten smeren , smorgens haartje wassen/stylen en klaar....
gezien wat ze met dr lee gedaan hebben zou zo een brouwsel commercieel onmogelijk zijn, maar hardcore- aga -mensen zouden wel zoiets kunnen in elkaar steken voor eigen gebruik dan...

ik ga een 200x led mobiele microscoop bestellen , en 150 a 200x vergrotingen van mijn hergroeihaartjes bestuderen....
dit ook om nog een paar zaken te testen of er iets te zien valt aan de structuur van de haartjes net boven de huid , die cb bij alle andere middelen kan mischien wel iets meer boost
geven , tijd en veel testen zal hierin duidelijkheid maken , toch vrees ik dat de mensen waar aga nog in het beginstadium zit het meeste baad bij die nieuwe middelen zullen hebben....
technisch gezien zolang de haarfollikels niet overgaan naar huidcellen zou het proces omkeerbaar zijn.... ik ga met zo een microscoop men hoofdhuid afspeuren naar die kleine haartjes...
en kijken of er een reactie is op de manier hoe ik middelen gebruik , een deel doe ik met 1mm dermaroller , ander deel met 0,5mm en het andere gewoon smeren....
via de pc kan ik dan snapshots van de haartjes maken en kijken welk deel het beste reageerd op die topisch middelen.... (alles word bijgehouden voor men haaruitvalboek , door tijdgebrek
raakt deze maar niet klaar)
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 26 maart 2011 om 21:51
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Oproep] Het Laatste Nieuws zoekt vlaamse vrouwelijke lotgenoten voor reportage NINA Webmaster AA - Algemeen 1 21 januari 2007 21:00
Goed Nieuws Voor De Toppik Gebruikers memoli Chirurgische behandelingen 9 26 maart 2006 18:47
Slecht nieuws Eeyore TTM - Algemeen 3 20 augustus 2005 01:28
Slecht nieuws!! monique3 TTM - Algemeen 21 14 mei 2002 14:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.