Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 mei 2009, 22:04   #1
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
Ben weer zo boos op mezelf! Heb weer staan janken en toch pluk ik rustig (nou ja..rustig...eerder zwaar agressief en met plukjes tegelijk) weer verder.
Acht..ik hoef het ook eigenlijk niet uit te leggen hier, iedereen hier kent het klotegevoel wat ik nu heb.
het ging zo goed, ik had weer en vol koppie met haar en nu...het is weer grotendeels kaal met bovenop nog een klein stukje waaraan ik kan zie hoe lang alles geweest zou zijn als ik niet een terugval zou hebben gehad na 4 weken plukvrij te zijn geweest. Hoe vaak kan ik dit nog aan, denk ik wel eens. Elke keer weer, een (bijna) vol koppie met haar en elke keer weer eindigt het in een (bijna) kaal koppie. Al 20 jaar lang.
Ik heb de 21-tel manier geprobeerd van Bolleke en dan zit ik tijdens het tellen te denken, nog een paar getallen en dan MAG IK WEER! Tja...
dat schiet dus ook niet op bij mij.

Heb net jankend staan roepen dat ik mijn vingers er af wil snijden...
nee dat doe ik niet, ben maar niet bang, maar zulke gedachten en gevoelens krijg ik gewoon omdat mijn stomme handen niet luisteren naar mijn wil !!!!

Ik dacht, ik ga maar even hier typen en lezen, dan raak ik mijn woede een beetje kwijt.

IK ga maar slapen, dan pluk ik tenminste niet.
Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen, zullen we maar zeggen.

Liefs Poema

Laatst gewijzigd door Lila; 8 mei 2009 om 15:49 Reden: dubbele post
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 09:47   #2
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
reactie

Door dit soort reacties in mijn privé berichten, neig ik er erg toe om hier niet meer te komen op Haarweb. Ik verwacht hier mensen die zich in TTM hebben verdiept of er zelf aan lijden. En geen botte ongevoelige en vooral kwetsende (dit lezen deed me echt pijn) reacties vol onbegrip en verwijt !!

lees zelf maar:


Eerst trek je je eigen haren eruit en daarna kom je hier
klagen dat je geen haren meer hebt. Ironie? Wat verwacht je dan? Dat er meer haren teruggroeien als je ze eruit trekt?

__________________
Het regime van Doopliss
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 10:21   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
bot, lomp en zeer kortzichtig...

Tja, zo'n mensen heb je dus ook...
Onwetendheid is een gevaar voor de mens. Helaas weten we zoooo weinig...
Lieve Poema, schud deze reactie van je af, delete het en bedenk dat dit soort mensen eigenlijk meedelijden verdient, ze weten niet beter, hebben nog veel te leren...
Hopelijk maken wij niet dezelfde fout als we dikke mensen, domme mensen of 'andere' mensen tegenkomen. Oordelen en veroordelen... de meesten doen het om niet zelf het middelpunt van onderwerp te zijn. Angst dus en onzekerheid...
Laat je zeker niet afschrikken door dit soort reacties en blijf hier 'thuiskomen'.

En met deze een oproep aan alle ttm'ers; laat ons elkaar een beetje meer steunen. Het is jammer te zien dat er zo weinig ondersteunend gereageerd wordt op berichten. Het van je kunnen af-schrijven is zeker goed, maar een woordje van troost doet zoveel meer!!!

Dus, Poema... kl*te wat je overkomt! Probeer opnieuw de moed bij elkaar te rapen en GA DOOR!!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 10:22   #4
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey Poema,

Ik begrijp je reactie na het lezen van je prive bericht maar probeer jij ons ook een beetje te begrijpen!! Voor mensen die er werkelijk "alles" aan doen om hun haar te behouden maar die er machteloos tegenover staan is het heel moeilijk te snappen!! In het begin had ik ook heel veel moeite om jou/jullie situatie te begrijpen omdat het haast niet te begrijpen valt!! Waarschijnlijk zal het voor jou even moeilijk zijn om niet te plukken als voor iemand met haaruival die iedere dag zijn haren dunner ziet worden!! Verschil is wel dat wanneer jij niet meer trekt je met een mooi koppie haar kan pronken maar die keuze hebben wij helaas niet!! Ik wil je echt niet kwetsen al doe ik dit waarschijnlijk nu onbewust maar t'is echt niet mijn bedoeling!
Sterkte, Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 10:42   #5
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
re4actie1

Heidiken,

Ik kan begrijpen inderdaad als je haaruitval hebt of door andere redenen je haar verliest, dat onze aandoening dan heel erg moeilijk is, omdat je dan echt denkt: je doet het ZELF!
Als je je meer verdiept in TTM zul je lezen dat ondanks dat het onze eigen handen zijn die HET doen, dat wij het niet ZELF zijn. Hoe moeilijk is dit om uit te leggen...daarom begrijp ik ook zeer zeker dat het NOG moeilijker is om te begrijpen, wij begrijpen het zelf maar amper.
Nogmaals, ik kan me voorstellen dat het voor jullie met haaruitval heel anders overkomt. Ik weet ook niet of de afzender vh privebericht iemand is met haaruitval. of was jij de schrijver?

Overigens je opmerking dat wij een keuze hebben om niet te plukken en dat jullie tegenover jullie aandoening machteloos staan, dat geldt zeer zeker ook voor ons TTM-ers. Wij staan -ondanks dat we zelf plukken- ook volledig machteloos omdat het gebeurt, je het niet tegen kunt houden, of je wilt of niet, en machteloosheid is juist één van de vele emoties waar wij mee kampen. Een keuze hebben we niet helaas, was het maar waar. Dan zou het makkelijk zijn. Maar ik kan 10000000x denken en tegen mezelf de keuze maken ´NIET PLUKKEN´.....probleem is alleen dat mijn hersens en handen er niet naar luisteren, om het maar even simpel uit te leggen.


Liefs Poema

Laatst gewijzigd door Poema; 8 mei 2009 om 10:45
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 10:56   #6
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Tja, en alweer wordt (door een niet ttm'er) dezelfde denkfout gemaakt, want als wij écht de keuze hadden, dan hadden we geen ttm. Helaas hebben ook wij die keuze niet..
En geloof me Heidiken, voor mij zou het véél makkelijker zijn om 'gewoon kaal' te zijn. Dan hoefde ik niet elke dag af te rekenen met schuld- en schaamtegevoelens, woede en onmacht. Dan hoefde ik ook niet elke dag te vechten tegen die onweerstaanbare drang. Dan hoefde ik me niet blauw te betalen aan hulpverleners. Dan hoefde ik geen pruiken te kopen die - in België - niet worden terugbetaald. Dan hoefde ik ook niet bang te zijn dat, als ik een pruik heb, ik ook dààr dan weer de haren van uittrek (jawel, heb ik jàren gedaan...)...

Indien ik 'gewoon kaal' was, hoefde ik alleen maar te leren accepteren. Maar ik geloof vast dat dit voor andere mensen ook ontzettend moeilijk is. Laat ons dus niet discussiëren over 'het verschil', laat ons gewoon begrip opbrengen voor eenieder zijn probleem...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 11:06   #7
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey poema,

Laat ik eerst heel duidelijk stellen dat IK NIET de schrijver was!! Ik veroordeel je ook niet en besef dat het zeker niet makkelijk voor je moet zijn!! Volgens mij ben je een heel lief persoon vandaar dat ik je ook heel veel sterkte toewens! Ik wou gewoon maar een vergelijk maken met mijn situatie!! Ik heb al 20 jaar last van haaruitval waardoor ik al heel wat ongelukkige momenten heb beleefd en me erg onbegrepen heb gevoeld!! vandaar dat het soms niet te vatten valt maar nogmaals,dan nog zou ik je geen prive bericht sturen met zo'n pijnlijke confrontatie!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 11:52   #8
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Nou Poema,volgens mij is het niet moeilijk om erachter te komen wie je dat prive bericht gestuurd heeft! Zijn naam staat duidelijk onder zijn reactie! Wel vreemd dat je er even vanuit ging dat ik er voor iets tussen zat!!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 12:05   #9
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
Sorry Heidiken, ik weet dat er een naam onder de afz. stond maar wist even niet welke gerbuikersnaam het was, ben op mijn werk kon zo 123 het bericht niet openen toen ik dat typte, mijn excuses!
Vind het ook laf dat zo iemand een privébericht stuurt waar hij wel durft maar het niet durft te posten in het openbaar. vandaar dat ik dat ff voor ´m heb gedaan
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 12:36   #10
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Beste Poema,

Het gevoel dat je beschrijft...is precies hoe ik me voel tijdens zo een hevige terugval nadat je je haren hebt laten groeien. Woede, emotie en machteloosheid.
Met TTM is het vallen en opstaan al is het zoooo erg moeilijk...geef de moed niet op.
Ik leef met iedereen mee en door jou bericht wordt ik emotioneel omdat ik me dan bedenk zo gaat het ook bij mij...mooie haren laten groeien en dan zo verpest binnen enkele minuten.
Veel succes en geef niet op....en uit je gevoelens en woede dat lucht op!

Liefs Rainbow!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 12:42   #11
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
De persoon die zo een reactie heeft verzonden is voor mij een ZIELIG persoon die waarschijnlijk geen leven heeft en zo andere mensen probeert te kwetsen...ik kan me hier zo boos over maken!!!

Maar ja aan de andere kant...kunnen wij hier juist de kracht uit halen om door te gaan en sterker te worden om de strijd aan te gaan tegen TTM...

Succes allemaal!!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 13:48   #12
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Moderators en omgangsvormen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poema Bekijk bericht
Ben weer zo boos op mezelf!...

(...)

Ik dacht, ik ga maar even hier typen en lezen, dan raak ik mijn woede een beetje kwijt.
Beste Poema,

Heel goed dat je je frustratie uit... en zoals Bolleke ook aangeeft hoop ik dat dit soort openhartige berichten in de toekomst op wat meer steun kunnen rekenen. Toevallig heb het hier (gebrek aan activiteit/interactie/steun onder TTM lotgenoten) gisteren nog over gehad met één van onze TTM Moderators. Ik zou zo graag zien dat dit verbeterd, want dit is de reden waarom HaarWeb is opgezet voor lotgenoten met TTM: om een veilige, anomieme plek op internet te creëren waar je terecht kunt voor steun en informatie.

En om met dat laatste te beginnen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poema Bekijk bericht
Door dit soort reacties in mijn privé berichten, neig ik er erg toe om hier niet meer te komen op Haarweb. Ik verwacht hier mensen die zich in TTM hebben verdiept of er zelf aan lijden. En geen botte ongevoelige en vooral kwetsende (dit lezen deed me echt pijn) reacties vol onbegrip en verwijt !!

lees zelf maar: (...)
Het is volkomen begrijpelijk dat je na een dergelijke botte begriploze reactie het voor gezien houdt. In de afgelopen 8 jaar HaarWeb is het héél af en toe (stuk of 4 keer) voorgekomen dat jonge mensen uit de AGA (Alopecia Androgenetica) hoek hun onbegrip denken te moeten uitten richting onze TTM lotgenoten. Natuurlijk, voor velen zal TTM een onbegrijpelijke aandoening zijn, maar dat wil in mijn ogen nog niet zeggen dat je dat onbegrip vervolgens op een respectloze, kwetsende wijze dient te uitten. Wij hechten (juist om dit soort situaties te voorkomen) veel waarde aan de omgangsvormen op HaarWeb. Heel goed, dat je je ongenoegen hebt laten weten op deze manier: het betreffende lid zal van ons nu een officieële waarschuwing ontvangen.

Trouwens, als je vindt dat je niet goed benaderd wordt door wie dan ook op HaarWeb, meldt dit dan aan de Moderators van ons TTM forum. Zij hebben vrijwillig hun tijd aangeboden om juist dit te doen: de sfeer te bewaken en ervoor te zorgen dat je je als TTM lotgenoot hier thuis kunt voelen.

Waar wij -mede n.a.v. jouw ervaring- ook voor zullen zorgen is dat wij onze software binnenkort zullen verbeteren op dit gebied. Zodat het mogelijk wordt voor jullie om een ongewenst privé-bericht direct aan de Moderators te melden via een - button.

Erg vervelend dat je dit hebt moeten ervaren, net op een moeilijk moment. Hopelijk blijft ons dit zoveel mogelijk bespaard in de toekomst.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 8 mei 2009 om 13:51
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 14:49   #13
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
Bedankt voor deze fijne en lieve en vooral begripvolle reactie Webmaster!
Dank! Ik vind het erg fijn dat jullie dit serieus nemen, want zoals je al zegt...net in een moeilijke periode.
Ben overigens benieuwd naar een eventuele reactie van de schrijver in kwestie. Ik begrijp uit je verhaal dat er vaker zoiets is voorgekomen met mensen uit een andere catagorie van Haarweb. Ergens kan ik hun gevoel wel begrijpen (als je niet goed op de hoogte bent van TTM tenminste), maar ik blijf het wel respectloos vinden om zo te reageren. Zeker wat betreft TTM...iemand kan iemand op deze manier zo weer in een flinke treksessie doen belanden. (gelukkig niet gebeurd hoor!)


Overigens staat mijn topic per ongeluk 2x in de lijst (de eerste keer kreeg ik een ´Pagina kan niet worden weergegeven´ dus was in de veronderstelling dat hij niet was aangemaakt). Wellicht kun jij de enkele reactie in het andere topic overzetten naar deze en die topic verwijderen.
Alvast bedankt.
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 15:44   #14
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poema Bekijk bericht
Door dit soort reacties in mijn privé berichten, neig ik er erg toe om hier niet meer te komen op Haarweb. Ik verwacht hier mensen die zich in TTM hebben verdiept of er zelf aan lijden. En geen botte ongevoelige en vooral kwetsende (dit lezen deed me echt pijn) reacties vol onbegrip en verwijt !!

lees zelf maar:


Eerst trek je je eigen haren eruit en daarna kom je hier
klagen dat je geen haren meer hebt. Ironie? Wat verwacht je dan? Dat er meer haren teruggroeien als je ze eruit trekt?
__________________
Het regime van Doopliss
Dit kan echt niet. De Moderatoren beraden zich op actie.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 15:51   #15
Jorinde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2009
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poema Bekijk bericht
Door dit soort reacties in mijn privé berichten, neig ik er erg toe om hier niet meer te komen op Haarweb. Ik verwacht hier mensen die zich in TTM hebben verdiept of er zelf aan lijden. En geen botte ongevoelige en vooral kwetsende (dit lezen deed me echt pijn) reacties vol onbegrip en verwijt !!

lees zelf maar:


Eerst trek je je eigen haren eruit en daarna kom je hier
klagen dat je geen haren meer hebt. Ironie? Wat verwacht je dan? Dat er meer haren teruggroeien als je ze eruit trekt?
__________________
Het regime van Doopliss
Dus ik ben niet de enige! Dat persoon zit mij ook heel erg te beledigen! Het is echt niet normaal hoe zielig sommige personen kunnen zijn.

En over je verhaal, ik weet hoe je je voelt, en het is ook vreselijk.. Geef de moed niet op, vecht tegen TTM, laat het niet winnen!
Jorinde is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Yessssssssssssssssssssss marly TTM - Algemeen 47 18 september 2005 00:08
Verdorie ! Mislukt !!! karin_68 TTM - Algemeen 3 20 april 2005 15:50
Boos op kapper en mezelf en mijn haar Jente TTM - Algemeen 37 20 januari 2005 14:59
Boos op mezelf. Nerakje TTM - Algemeen 13 29 november 2004 21:30
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.