Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 januari 2009, 21:08   #1
rena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2009
Berichten: 5
hoe was je een synthetisch haarwerk

tja nieuw op dit forum en zoveel pagina's om te lezen hahaha
ik ben taxi chauffeuse en draag sinds kort mijn eerste haarwerk
complimenten alom van collega's en familie...het was hun dus niet ontgaan dat ik het erg dun had en ik heb ze ronduit vertelt over mijn probleem en de oplossing om een haarwerk aan te schaffen.
nu is mijn vraag hoe was ik het en hou ik het in goede conditie
ik heb eeb synthetisch hw en bevestig ik met klemmetjes 's avonds zet ik het netjes op een steun en 's morgens na de douche weer op
maar wil ook graag het hw wassen
hoe vaak en waarmee wie heeft een goede tip voor mij
groetjes van een dolgelukkig en verzekerde Rena
rena is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2009, 08:41   #2
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Hey rena,

Fijn om lezen dat je zo tevreden bent met je haarwerk!! Een synthetisch haarwerk was je best in koud water! Een klein scheutje shampoo(voor synthetisch haar) en dan het haarwerk 5 minuutjes in shampoo laten weken,nadien goed afspoelen met koud water en dan nog 5 minuutjes in koud water met balsem in!! Nadien weer goed uitspoelen en dan droog deppen met een handdoek(niet uit vorm wrijven,ook niet tijdens het wassen)! Dan laat je het een nachtje drogen op je steun en s'morgens even flink mee schudden en het ligt weer helemaal in model!! Er is niets moeilijk aan en neemt amper 15 min in beslag!!
Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2009, 13:52   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Rena,

Je had dezelfde vraag gesteld in een ander topic, waar ik je al geantwoord heb.

S.v.p. geen vragen dubbel posten.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 22:57   #4
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Dag Hanna,

Is het een probleem als een vraag 2 x wordt gesteld? M.n. door iemand die nog maar pas hier komt kijken en wellicht nog wat zoekende is.
Jouw posting komt bij mij onvriendelijk over.

Heidiken je legt het volgens mij zo prima uit.
Ik doe het op exact dezelfde wijze en werkt prima zo.
Rena, veel succes en geluk met je nieuwe haarwerk

Groetjes,
Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2009, 23:08   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Cross-posting is zelfs niet toegestaan volgens de reglementen.
Het is ook erg vervelend voor degene die dubbel moet antwoorden, dat kun je je toch wel voorstellen?

Voor een synthetisch haarwerk heb je echt geen speciale shampoo nodig. Het zijn gewoon synthetische vezels, net zoals in kledingstukken. Je kunt de pruik zorgvuldig wassen zoals dure lingerie, dus in een veilig wasmiddel, en wasverzachter werkt ook uitstekend. Gebruik ook altijd lauw water, want door warm water kan de vorm verloren gaan.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2009, 12:51   #6
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Ik wil hiermee helemaal geen discussie mee aanwakkeren, maar je vraagt of ik het me voor kan stellen? Ik wil je hier nog wel even op antwoorden, omdat we allemaal met dezelfde bedoeling hier aanwezig zijn, neem ik aan. Elkaar te ondersteunen!
Nou nee, ik snap het niet. Zeker niet gezien dit individuele voorbeeld.
3 postings, waarvan 2 wellicht hetzelfde, maar gepost door iemand die nog duidelijk zoekende is op de site...
Dan is het voor mij de toon waarop geantwoord wordt, hetgeen wat mij tegenstaat. (maar goed, het is mijn gevoel en mijn keuze geweest om erop te reageren.)
Zo wijs jij er iemand op dat er 2 gelijke vragen gesteld worden.
En geef ik aan wat het met mij doet de manier waarop dat gebeurt..
Veel succes verder. Niks mis mee toch?

Vriendelijke groet,
Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2009, 14:18   #7
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Thumbs up Feedback + behoefte aan Moderators.

Dag Madelief,

Goed dat je aangeeft hoe je je bij iets voelt. Het probleem bij electronisch communiceren is dat je nooit precies weet hoe iemand iets bedoeld, c.q. met welke intentie iets is geschreven.

Woorden kunnen goed bedoeld zijn, maar averechts overkomen.

Hanna wordt vaker aangesproken op haar wijze van communiceren (en ze is zich daar ook van bewust). Als je specifiek naar hetgeen kijkt wat jij hier aandraagt, dan kán ik me voorstellen dat je het zo opvat (omdat wellicht een vriendelijk 'Welkom op HaarWeb' ontbreekt? - wat overigens niet een taak is van een lid om mensen welkom te heten), hoewel ik er zelf geen verkeerde toon in zie in de reactie van Hanna.

Het is maar net hoe je de tekst leest. En inhoudelijk heeft Hanna gelijk in wat ze zegt.

Maar als ik mij verplaatst (zoals jij dat goed doet) in een lotgenoot die nieuw is hier op HaarWeb, dan zou ik een eerste welkomstwoord (door een Moderator) ook op prijs stellen. Dan zou de terechte en goed bedoelde opmerking van Hanna ook in een ander daglicht gezien worden.

En dáár is waar feitelijk het probleem ligt. Wij hebben al jaren behoefte aan meer lotgenoten die zich zouden willen inzetten op HaarWeb om elkaar te helpen. Hoewel Hanna gigantisch veel waardevolle inzet toont voor lotgenoten op HaarWeb is zij geen Moderator. Het welkom heten van nieuwe leden en het wijzen op het Huishoudelijk Reglement zijn taken die behoren bij een Moderator. Dat een niet-Moderator als Hanna dit uit haarzelf ook oppakt kunnen wij alleen maar zeer waarderen.

Wat wij ook zeer waarderen is dat leden zoals jij dit soort belangrijke feedback geven. Dit gebeurt -helaas- heel erg weinig. Alleen met feedback van jullie kunnen wij HaarWeb verbeteren. Als wij nooit horen wat er niet goed gaat, zijn wij ons daar niet van bewust en kunnen we weinig veranderen.

Mochten jullie verdere feedback hebben, laat het dan weten hier: Suggesties en feedback
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 28 januari 2009 om 14:22
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2009, 22:38   #8
rena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2009
Berichten: 5
beste madelief
hartstikke bedankt voor je tips en dat je het voor me opneemt tegen hanna
intussen mijn eerste wasbeurt gedaan en via dit forum nog de wasverzachter als spray gebruikt en ja lekkere geur en heerlijk zacht groetjes van mij
rena is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2009, 00:14   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rena Bekijk bericht
beste madelief
hartstikke bedankt voor je tips en dat je het voor me opneemt tegen hanna
intussen mijn eerste wasbeurt gedaan en via dit forum nog de wasverzachter als spray gebruikt en ja lekkere geur en heerlijk zacht groetjes van mij
Hallo Renate,

Je bent kennelijk een beetje in de war, want Madelief is niet degene die jou tips gegeven heeft. Dat was Heideken, en ik had jou al eerder dan Heideken geantwoord met de tips over wasmiddel en wasverzachter, zie:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14759&#5
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2009, 13:23   #10
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
ECHT HAAR!!!

Ik wist niet goed waar ik deze vraag moest stellen,dus doe ik het hier maar even!! Weet iemand hoelang het ongeveer duurt vooraleer een haaraanvulling van "echt haar" droog is na het wassen ??? Ik ben niet echt van plan om het te gaan fohnen! Uit ervaring weet ik dat synthetisch bijna de hele nacht moest drogen maar volgens mij is dit anders bij echt haar,toch?
Groetjes, Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2009, 02:13   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wat zeg je nou? Synthetisch haar absorbeert helemaal geen vocht; het kan wel zijn dat het basismateriaal nog een tijd lang nat blijft, maar dat knijp je gewoon zo goed mogelijk uit met een handdoek.

Ook een haaraanvulling van mensenhaar kun je na het wassen het beste voorzichtig in een handdoek rollen en dan het water er zo goed mogelijk uit persen; vervolgens laten drogen op zo'n ijzeren of plastic standaard als op bijgevoegde afbeelding, zodat de lucht er doorheen kan circuleren. Maar föhnen mag ook wel, als je het maar niet te heet doet; hou dan rekening met de richting waarin de föhn blaast, want anders krijg je al gauw teveel volume.

folding stand.jpg

Een klein haarwerkje kun je natuurlijk ook gewoon op een omgekeerde schone zeef laten drogen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2009, 13:17   #12
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
Dank je wel Hanna!
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 11:08
splijten/dof worden synthetisch haarwerk Do Haarwerken 7 6 januari 2003 22:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.