Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 16 oktober 2010, 10:48   #2881
_Suske_
HaarWeb lid
 
_Suske_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door --koen-- Bekijk bericht
Dat klopt, maar dit resultaat al na 5 weken gebruik had ik nooit verwacht. Het lijkt me ook niet dat je direct sterke dikke haren terug krijgt, maar dat dit een proces is van langere tijd.

Ik ben dus super blij!
Bij mij ging het ook supersnel met de minox. Al na enkele weken vele donshaartjes die begonnen te groeien aan mn inhammen. Dit worden na enkele maanden volwaardige haren

Fina werkt anders, ik zie het vooral op foto's van mezelf. In het begin zag ik op sommige foto's mn hoofdhuid erdoor in een hoefijzervormige plek bovenop mn hoofd. Nu zie je naarmate de maanden passeren die plek kleiner worden. In de spiegel valt het zo niet op, waarschijnlijk omdat je dagelijks in de spiegel kijkt
_Suske_ is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2010, 11:19   #2882
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
Dus jouw inhammen zijn bijna helemaal weg door de minox Suske? Ik heb ook donshaartjes gekregen van de minox 2% en wat langer dan 4 weken bezig, hopelijk maandag aan de 5%. Als dat wekerlijk normale haren worden zouden heel mijn inhammen weg zijn straks Lijkt me beetje sterk!

Laatst gewijzigd door Ozonlaag; 16 oktober 2010 om 11:25
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2010, 12:49   #2883
Dav
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2010
Berichten: 3
Werkt dit product nou echt? Ik ben hier pas nieuw op het forum en heb al het nodige geprobeert maar ken minox verder niet echt!?
Dav is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2010, 13:09   #2884
Brasileiro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 7
Dav, bij mij werkt minoxidil heel erg goed...
Brasileiro is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2010, 15:16   #2885
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
minoxidil is voor mij ook echt heilig.. Ik gebruik welleiswaar Xandrox 15 plus van doctor Lee. Daar zit naast 15% minox ook finasteride en nonaandizuur in. Maar ik reageerde ook al prima op normale 5% minox!

Succes
__________________
Regimen:


Spectral DNC-L + Remox
Dagelijks Propecia
Hairmax Lasercomb SE om de dag ongeveer 25 a 30 minuten
echoes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2010, 18:15   #2886
_Suske_
HaarWeb lid
 
_Suske_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozonlaag Bekijk bericht
Dus jouw inhammen zijn bijna helemaal weg door de minox Suske? Ik heb ook donshaartjes gekregen van de minox 2% en wat langer dan 4 weken bezig, hopelijk maandag aan de 5%. Als dat wekerlijk normale haren worden zouden heel mijn inhammen weg zijn straks Lijkt me beetje sterk!
Neen, ze zijn zeker niet helemaal weg maar het is wel een enorm verschil, nu heb ik een redelijk normale haarlijn voor mn leeftijd hoewel.

Deze pics zijn genomen in januari 2010 en de tweede in april 2010. Ik zal ASAP nog is een recente foto plaatsen, ter vergelijking dan kan je het resultaat van de Fina erbij zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Suske_ Bekijk bericht
Omdat er toch nogal wat vragen ivm resultaten zijn, wou ik alvast mijn resultaat na slechts 3 maanden tonen.



Ik denk dat ik toch al wel kan spreken van een goed resultaat
De fina moet nog zn werk doen want dit zou pas een goed resultaat geven na 9 - 12 maanden. Ik denk niet dat ik nog veel meer mag verwachten van de minox, aangezien dit resultaat momenteel blijft zoals het is. Wel is de shedding grotendeels gestopt momenteel, dus hopelijk nog wat hergroei
_Suske_ is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2010, 19:49   #2887
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
Tja, als het zo door zou zetten zou mooi voor je zijn!

Hoeveel betalen jullie eigenlijk voor de 5% 100 ml lotion?
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2010, 00:16   #2888
levii
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 20
Ik begin meer en meer te denken dat mijn dermatologe haar vergist heeft. Ben zo foto's tegen gekomen van DUPA, dit lijkt echt wel serieus op mijn situatie. Geen uitgeweken haarlijn en heel erge verdunning van het haar bovenaan.

Maar ik lees ook dat minox hier niet veel bij helpt, klopt dit?
levii is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2010, 02:59   #2889
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Minox 2% inderdaad niet, maar starten met 2% was wel verstandig om te testen hoe je daarop reageert.
Voor goed resultaat heb je echter wel 5% nodig en daar zou je nu op kunnen overschakelen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2010, 08:23   #2890
Ozonlaag
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2010
Berichten: 116
Is het erg asl je een dagje mist? Het was nog niet binnen :@
Ozonlaag is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2010, 11:04   #2891
levii
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Minox 2% inderdaad niet, maar starten met 2% was wel verstandig om te testen hoe je daarop reageert.
Voor goed resultaat heb je echter wel 5% nodig en daar zou je nu op kunnen overschakelen.
Hoe komt het dan dat die 2% geen verschil maakt en die 5% wel?

Ik heb nog 2 flesjes van 100ml van 2% staan. Kan ik hier dan niet 4ml per dag van gebruiken in de plaats van 2ml?

Ik heb wel de indruk dat mijn uitval al 2 dagen stabiel is na die 2 - 3 weken gekke haaruitval. Ik heb geen haren meer in mijn handen als ik door mijn haar wrijf.

Dus als ik het overal goed lees is er tegen DUPA niet echt veel te doen maar zal je nooit volledig kaal worden?
levii is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2010, 11:20   #2892
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Rogaine Foam (niet de liquid) is ook minoxidil 5% zonder ppg en de foam smelt vrij snel als het in contact komt met de huid.
Omdat ik blijkbaar de rest van m'n leven Minoxidil moet blijven gebruiken en ik niet tegen PPG kan ben ik dus gebonden aan Dr. Lee. Tenzij ik op Rogaine foam overga, ik begrijp dat je daar voordeliger aan kunt komen?
Werkt dat echter ook bij wat langer haar? Dus zodat het op de hoofdhuid komt en niet de helft in je haar? Hoe meet je met schuim de juiste hoeveelheid af?

Hanna je schrijft dat het vloeistof wordt als het met de huid in contact komt. Zou het een idee te zijn om er met je vinger in te roeren zodat het vloeibaar wordt en je het met het pipetje van Dr. Lee kunt afmeten en aanbrengen?
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2010, 12:17   #2893
Brasileiro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door levii Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat die 2% geen verschil maakt en die 5% wel?
- Dat 5% beter werkt dan 2% lijkt me niet meer dan logisch het bevat immers meer dan het dubbele aan minoxidil.
Ik heb nog 2 flesjes van 100ml van 2% staan. Kan ik hier dan niet 4ml per dag van gebruiken in de plaats van 2ml?
- Ik denkt dat 2% gewoon 2% blijft en mocht je de dosis verdubbelen je gewoon meer 2% minoxidil binnen krijgt, lijkt mij dus niet echt nuttig..
Ik heb wel de indruk dat mijn uitval al 2 dagen stabiel is na die 2 - 3 weken gekke haaruitval. Ik heb geen haren meer in mijn handen als ik door mijn haar wrijf.
- Dat is wel mooi natuurlijk, hopen dat dat zo blijft..
Dus als ik het overal goed lees is er tegen DUPA niet echt veel te doen maar zal je nooit volledig kaal worden?
- Van DUPA weet ik eigenlijk niet zoveel en kan deze vraag dus niet echt beantwoorden, excuses.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Omdat ik blijkbaar de rest van m'n leven Minoxidil moet blijven gebruiken en ik niet tegen PPG kan ben ik dus gebonden aan Dr. Lee. Tenzij ik op Rogaine foam overga, ik begrijp dat je daar voordeliger aan kunt komen?
- Ik haal mijn Rogaine foam voor +/- 7 euro per flesje in de Verenigde Staten omdat ik hier toch voortdurend heen moet ivm werk, voor jou zou dit waarschijnlijk geen mogenlijkheid zijn maar de verzendkosten kunnen niet erg hoog zijn, dus je moet zelf maar een beetje kijken of het voordeliger is dan de minoxidil van Dr. Lee.
Werkt dat echter ook bij wat langer haar? Dus zodat het op de hoofdhuid komt en niet de helft in je haar? Hoe meet je met schuim de juiste hoeveelheid af?
- Ik had eerst ook vloeibare minoxidil maar ben hier al na 1 week mee gestopt omdat ik het maar niks vond hierna heb ik Rogaine foam gehaald en vind dit veel makkelijker. De hoeveelheid schuim meet je door ongeveer de inhoud van de dop te doseren..
Hanna je schrijft dat het vloeistof wordt als het met de huid in contact komt. Zou het een idee te zijn om er met je vinger in te roeren zodat het vloeibaar wordt en je het met het pipetje van Dr. Lee kunt afmeten en aanbrengen?
- Dit kan denk niet en het lijkt me bovendien ook helemaal niet handig, dan kan je inderdaad beter voor vloeibare minoxidil blijven gaan.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, als ik het ergens mis heb voel je dan vrij om me te verbeteren.
Brasileiro is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2010, 16:04   #2894
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Bedankt Brasileiro!
Ik vraag me alleen af of het überhaupt mogelijk is om Rogaine schuim alleen op je hoofdhuid aan te brengen en niet voor een groot deel op je haar als je (nog, of eigenlijk wéér) een behoorlijke bos haar hebt .
Zouden anderen hun ervaringen daarover met me willen delen?
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2010, 16:35   #2895
_Suske_
HaarWeb lid
 
_Suske_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 januari 2010
Berichten: 55
Met langer haar zal het idd moeilijker zijn. Sowieso blijft er van dat spul aan je haar kleven, waardoor het in mijn geval sneller 'vettig' wordt. Dagelijks mn haar wassen is dan ook een must, wil ik een beetje verzorgd voor de dag komen
_Suske_ is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.