Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2011, 18:48   #16
Basjeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 31
Er zijn eigenlijk drie oorzaken (al las ik laatst ook iets over schimmels)
- bacterie
- gist
- chronisch (komt bijna niet voor)

En je raad het al waaronder ik val....
Een paar jaar geleden hebben ze al kweekjes afgenomen.
En een paar weken geleden ook weer omdat ik aan dringde op een oplossing bij de behandelend arts. Ik wacht nog op die uitslag.

Een bacterie en gist zijn het in elk geval niet. Dat kwam van het labaritorium af. Volgens mij heb ik uit voorzorg toch ooit medicijnen daarvoor gehad. Door de jaren heen is dat een hele lijst geworden met allerlei probeersels.
Ik kan je vertellen de artsen weten het ook niet, geven ze zelf ook toe en oplossingen hebben zij ook niet.

@ambo ik heb weleens gelezen over de microhair tattoo. Ik kom al jaren hier, kijk maar eens in mijn avatar. Maar ben meer een lezer dan een schrijver
Basjeva is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2011, 18:56   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basjeva Bekijk bericht
Een bacterie en gist zijn het in elk geval niet.
Vreemd dat ze antibiotica voorschrijven als er helemaal geen sprake is van bacterieën.

Bij 'haarwerk' denkt men nog steeds vaak aan zo'n lelijke ouderwetse toupet, maar tegenwoordig worden er bijzonder natuurgetrouwe haarwerken gemaakt, waarmee men ook zorgeloos kan sporten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2011, 19:01   #18
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basjeva Bekijk bericht
@ambo ik heb weleens gelezen over de microhair tattoo. Ik kom al jaren hier, kijk maar eens in mijn avatar. Maar ben meer een lezer dan een schrijver
Je hebt donker haar, dus een prima kandidaat.

Ik denk dat je toch wel minimaal 4.000 grafts nodig hebt. Dat worden dus wel meerdere behandelingen en prijzig. En je donorgebied oogt dus ook niet zo vol...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 00:23   #19
Basjeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 31
Dat ik het met één behandeling niet zou redden had ik zelf ook al ingeschat. Het liefst twee grotere. Het is dan wel twee jaar wat dokteren maar dan zou het ook weer goed toonbaar moeten zijn.
In elk geval een beter vooruit zicht dan ik nu heb.
Wat moet je ongeveer rekenen voor een HT van 3500 grafts in nederland of belgie?
Ik heb er veel geld voor over als het maar goed komt...


Ik baal er alleen wel wat van dat het donorhaar ook wat dun is....
Is me nooit eerder opgevallen, maar nu ik een foto heb gepost en jullie me erop wijzen weet ik het ook zo net niet...
Basjeva is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 00:28   #20
Basjeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Vreemd dat ze antibiotica voorschrijven als er helemaal geen sprake is van bacterieën.

Bij 'haarwerk' denkt men nog steeds vaak aan zo'n lelijke ouderwetse toupet, maar tegenwoordig worden er bijzonder natuurgetrouwe haarwerken gemaakt, waarmee men ook zorgeloos kan sporten.
Het werkt ook ontsteking remmend denk ik, het gevolg wordt dus wekl opgelost maar het probleem wordt niet aangepakt.

Verder geloof ik graag dat er mooie haarwerken te verkrijgen zijn maar als jongeman van 29 zou ik me daar ook echt niet prettig bij voelen. Zeker de omschakeling van nu naar ineens een bos haar.
Ik zou dan het liefst een jaar van de aardbodem verdwenen zijn, een Ht is overigens ook geen gemakkelijke stap anders had ik hem al lang gezet.

Ik ben toch altijd huiverig voor de reacties uit de omgeving, al zullen zij ook wel inzien dat het zo geen doen is.
Basjeva is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 00:52   #21
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Maling hebben aan je omgeving, of gaan verhuizen.

Ik kan tientallen foto's van jonge mannen met haarwerk laten zien, zoals deze:

mannen.jpg <-- klik voor vergroting
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 01:59   #22
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basjeva Bekijk bericht
Dat ik het met één behandeling niet zou redden had ik zelf ook al ingeschat. Het liefst twee grotere. Het is dan wel twee jaar wat dokteren maar dan zou het ook weer goed toonbaar moeten zijn.
In elk geval een beter vooruit zicht dan ik nu heb.
Wat moet je ongeveer rekenen voor een HT van 3500 grafts in nederland of belgie?
Ik heb er veel geld voor over als het maar goed komt...


Ik baal er alleen wel wat van dat het donorhaar ook wat dun is....
Is me nooit eerder opgevallen, maar nu ik een foto heb gepost en jullie me erop wijzen weet ik het ook zo net niet...
Een grove indicatie is 2,50 per graft. Met wat onderhandelen ben je wellicht wat voordeliger uit.

Besef je je wel dat je gemillimeterd moet worden als je een FUE ondergaat?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2011, 23:50   #23
Basjeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 31
Dat milimeteren voor een FUE is me bekent.
Dat is ook even doorbijten maarja zal toch moeten.
Eerst maar eens afwachten wat de doktoren zeggen.

Ze weten altijd zo goed wat je juist niet moet doen i.pv. een goed advies.
Ik heb soms het gevoel dat ik met de rug tegen de muur sta en geen kant op kan.

Van Hanne zie ik wel goede dingen mbt een haarwerk en die kerel op de foto straalt weer helemaal en ziet er opeens 10 jaar jonger uit.
Maar ik zou die stap toch niet zetten denk ik.

eerlijk gezegd ook nooit over nagedacht en durven denken..
Basjeva is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2011, 00:03   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik zit me af te vragen....als je niet vantevoren weet wanneer je weer ontstekingen krijgt, hoe kun je dan een datum voor een haartranplantatie plannen?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2011, 01:12   #25
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Ik zou even aan je dermatoloog vragen wat de mogelijke risico's en gevolgen kunnen zijn als je voor een HT zou gaan. Om zeker van je zaak (en investering) te zijn zou je nog een second opinion kunnen vragen bij een andere dermatoloog.

Daarnaast zou ik naast je consult bij Transhair ook een consult doen bij Prohair in Mechelen en dr Feriduni.

Owja, probeer goed geïnformeerd je beslissing te nemen. Kan me voorstellen dat het verleidelijk is om snel knopen door te willen hakken. Doe rustig aan.

Veel succes!
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2011, 20:12   #26
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Huidproblemen zijn extreem vervelend, ik kan daar helemaal over mee praten.

Maar wat ik me af vroeg, je hebt al een hele waslijst aan middeltjes gebruikt, maar heb je ook al een keer geprobeerd om je dieet grondig aan te passen?

Een dieet dat een hoog prebiotica (ik bedoel niet probiotica) gehalte bevat; witlof, uien, knoflook, artisjok en baan.

Plus misschien extra zink (50mg), fastfood producten en suiker producten laten staan, vlees producten minderen en vezelproducten flink omhoog schroeven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prebiotica
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2011, 23:14   #27
Basjeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik zit me af te vragen....als je niet vantevoren weet wanneer je weer ontstekingen krijgt, hoe kun je dan een datum voor een haartranplantatie plannen?
Als ik medicijnen gebruik heb ik weinig tot geen last en is mijn hoofdhuid vrij rustig. Omdat ik al jaren medicijnen gebruik is in december de vraag gesteld door de dermatoloog wat er zou gebeuren als ik de dosering weer zou halveren of zou stoppen. Uit ervaring had ik al verwacht dat de problemen dan in now time weer terug waren. Wat je op de foto's ziet is 3 maanden geen medicijnen.
Als ik weer zou beginnen denk ik dat ik binnen twee weken weer zo goed als klacht vrij ben. Probleem is dat zowel roacutane als antibiotica niet langdurig gebruikt kan worden en dat na veel proberen toch echt het enige wat helpt.

Laatst gewijzigd door Basjeva; 6 april 2011 om 23:32
Basjeva is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2011, 23:19   #28
Basjeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Ik zou even aan je dermatoloog vragen wat de mogelijke risico's en gevolgen kunnen zijn als je voor een HT zou gaan. Om zeker van je zaak (en investering) te zijn zou je nog een second opinion kunnen vragen bij een andere dermatoloog.

Daarnaast zou ik naast je consult bij Transhair ook een consult doen bij Prohair in Mechelen en dr Feriduni.

Owja, probeer goed geïnformeerd je beslissing te nemen. Kan me voorstellen dat het verleidelijk is om snel knopen door te willen hakken. Doe rustig aan.

Veel succes!
Dank je Tibetaan, ik heb het laatste consult ook aangedrongen op een oplossing. En duidelijk vermeld dat dit ik me absoluut niet prettig voel bij de huidige situatie. Veel hier op forum zullen het met mij eens zijn dat er vaak wat makkelijk over gedacht wordt door de dermatolagen. Tja zij hebben makkelijk praten met een bos haar of geen klachten.
Bij het laatste consult hebben ze op aandringen toch weer een kweekje afgenomen, de uitslag heb ik nog niet binnen. Zal volgende week worden. Tevens heb ik aangedrongen op een nieuw consult met dr pash. Een haar en nagel doker, tevens gezegd dat ik over een HT na zit te denken.

Een medisch fotograaf heeft foto's genomen van de huidproblemen en de kaalheid. Dit zou men intern eerst overleggen om vervolgens de vervolgstappen te bespreken.
Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Basjeva is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2011, 23:29   #29
Basjeva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Huidproblemen zijn extreem vervelend, ik kan daar helemaal over mee praten.

Maar wat ik me af vroeg, je hebt al een hele waslijst aan middeltjes gebruikt, maar heb je ook al een keer geprobeerd om je dieet grondig aan te passen?

Een dieet dat een hoog prebiotica (ik bedoel niet probiotica) gehalte bevat; witlof, uien, knoflook, artisjok en baan.

Plus misschien extra zink (50mg), fastfood producten en suiker producten laten staan, vlees producten minderen en vezelproducten flink omhoog schroeven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prebiotica
Nee, dat heb ik tot op heden nog niet gedaan. Wel heb ik al meerdere malen vragen gesteld aan de behandeled artsen of het iets met voeding of allergie te maken zou kunnen hebben. Dit wordt direct van tafel geveegd. Zelfs een allergietest heb ik nooit gehad omdat de artsen van mening zijn dat het onmogelijk is dat deze klachten daar uit voort zouden komen. Je zult begrijpen dat ik wel alle opties open houd.

Ik moet je wel eerlijk zeggen dat de producten die je dan niet of minder zou mogen gebruiken me weer aan staan , maarja wie weet.

Inmiddels heb ik wel ervaren dat het probleem van binnenuit ontstaat en het ook op die manier aangepakt dient te worden. dus medicijnen of voeding etc.
Paardenmelk schijnt ook te werken tegen bepaalde huidproblemen dus misschien dat ik dat eens ga proberen.

De laatste jaren heb ik steeds hetzelfde medicijn gehad met de hoop dat de klachten dan een keer over zouden zijn. Helaas is dat niet het geval.
En omdat je niet twee dingen door elkaar moet proberen ben ik nu weer op zoek naar iets nieuws.

Vanaf januarie heb ik lichttherapie met een leembehandeling geprobeerd. Misschien ben ik te ongeduldig maar voor mijn gevoel was er weinig tot geen verbetering dus daar ben ik nu mee gestopt.
Op naar het volgende.
Basjeva is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2011, 23:42   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Okay, je zou dus nog een tijdje antibiotica kunnen gebruiken tot de haartransplantaties achter de rug zijn?
Maar medicijnen hebben vaak haaruitval als bijwerking, vooral Roacutane.
En welk antibioticum hielp het beste?
Ik dacht dat je al onder behandeling van dr. Pasch geweest bent...
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.