Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 21 mei 2008, 00:42   #436
nil77
HaarWeb lid
 
nil77's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 9
jahh jullie hebben ook gelijk..
nil77 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2008, 13:31   #437
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nil77 Bekijk bericht
jahh jullie hebben ook gelijk..
Dank je! Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 16:32   #438
Pharell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 3
Haar Stamcel Transplantatie

Beste Mensen,

Heeft iemand ervaring met Haar Stamcel Transplantatie? Of met de kliniek "Hair Science Institute"? Of heeft iemand meer info over "Coen Gho" ? Ben zeer benieuwd naar deze kliniek en deze techniek en vroeg me af of iemand op deze forum al iets van wist.

Ik hoor wel,

gr.

Pharell
Pharell is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 16:47   #439
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Helemaal onderop de eerste pagina met het overzicht van haarimplantatie topics is de thread over stamcellen/Coen Gho.

Slotje op deze?
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 18:42   #440
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Even samengevoegd, nu zit Pharell meteen in het juiste hoekje
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2008, 23:11   #441
Pharell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 3
thanx!

thanx!!!! Allemaal!hele goeie tips hier mang!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Even samengevoegd, nu zit Pharell meteen in het juiste hoekje
Pharell is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 22:50   #442
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pharell Bekijk bericht
Beste Mensen,

Heeft iemand ervaring met Haar Stamcel Transplantatie? Of met de kliniek "Hair Science Institute"? Of heeft iemand meer info over "Coen Gho" ? Ben zeer benieuwd naar deze kliniek en deze techniek en vroeg me af of iemand op deze forum al iets van wist.

Ik hoor wel,

gr.

Pharell

Hoi Pharell,

Ik heb 22 augustus 2007 een HaarStamcelTransplantatie (HST) behandeling (900 Grafts) in Amsterdam bij Hair Science Institute gehad.

Dat was bij de club van Coen Gho (aardige man trouwens, maar dat terzijde).

Ben zeer tevreden over de behandeling. De getransplanteerde grafts zijn blijven groeien vanaf de eerste dag (een uitzondering, bij de meeste mensen vallen de getransplanteerde haartjes eerst uit en groeit er - na een maand of 6 - uit de getransplanteerde stamcellen nieuwe haartjes).

Ook het donorgebied (achter) groeide na enkele weken weer goed aan.

Het donorgebied (achterhoofd) kan dus eigenlijk (theoretisch) bij HST oneidig vaak stamcellen leveren.

Wel 2 weken last van veel jeuk/lichte zenuwpijn op mijn achterhoofd gehad, ze prikken je natuurlijk behoorlijk "lek" met het verwijderen van al die grafts. Dat was dus 2 weken wat moeizaam slapen.


Ik ben enkele weken geleden voor 9 maands controle geweest, alles prima, meer een formaliteit.

Voorts heb ik deze week besloten om 24 december a.s. (dus vlak voor de kerst, hoef ik een weekje niet te werken) er weer 900 bij te laten plaatsen.

Trouwens uit de getransplanteerde stamcellen groeien meestal zo'n 2 á 3 grafts (nieuwe haartjes).

Die 900 grafts zijn dus eigenlijk zo'n 2.250 nieuwe haartjes geworden.

Tip is om hen - tijdens je eerste consult - naar hun behandelingstarief op basis van "educatie" te vragen. Dat betekent dat er naast volleerde mensen, ook mensen in opleiding een stuk werk doen.

Dat scheelt zo'n 25% in kosten.

Een en ander duurt dan wel een uurtje of 2 langer, maar je bespaart daardoor al gauw 1000 euro of meer (afhankelijk van het aantal grafts).

Heb je nog vragen, dan lees ik het wel.

Groet,
Roloff

Laatst gewijzigd door roloff; 28 juni 2008 om 22:58
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 23:02   #443
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Interessant. Echter, de ISHRS en ESHRS nemen deze techniek niet serieus omdat geen enkele arts van de paar die claimen dit te doen, met gevalideerde gegevens omtrent de behandeling komt tijdens de congressen. Sterker: tot dit zover is hebben ze het er daar niet meer over. Ik zou dus zeggen: foto's?
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 23:18   #444
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Interessant. Echter, de ISHRS en ESHRS nemen deze techniek niet serieus omdat geen enkele arts van de paar die claimen dit te doen, met gevalideerde gegevens omtrent de behandeling komt tijdens de congressen. Sterker: tot dit zover is hebben ze het er daar niet meer over. Ik zou dus zeggen: foto's?
Van zijn donorgebied? Dat mogen dan wel extreme close-ups zijn van een gemilimeterd achterhoofd, want anders is het verschil met een normale FUE van 900 grafts toch echt niet waar te nemen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 23:30   #445
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Nee, ik bedoel het meer sarcastisch. Een foto van een door een FUE naald doormidden gekliefde graft waarbij een deel van de stamcellen in het donorgebied blijft zitten, en het andere deel als graft in het ontvangstgebied geplaatst gaat worden..... Inderdaad: een onwaarschijnlijk verhaal waar ik graag foto's van zou willen zien....
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2008, 23:42   #446
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Nee, ik bedoel het meer sarcastisch. Een foto van een door een FUE naald doormidden gekliefde graft waarbij een deel van de stamcellen in het donorgebied blijft zitten, en het andere deel als graft in het ontvangstgebied geplaatst gaat worden..... Inderdaad: een onwaarschijnlijk verhaal waar ik graag foto's van zou willen zien....
Ik onderstreepte jouw opmerking eigenlijk gewoon nog een keertje. Zelf ben ik namelijk ook heel sceptisch. Het kan een werkzame methode zijn, maar het kan net zo goed niet meer dan een opgeschmukte FUE zijn.

Om het verschil te bewijzen zijn zeer gedetailleerde voor- en na-foto's nodig van delen van het donorgebied.

Maar ik zou zelf ook genoegen nemen met een heel gedetailleerde foto rond de grens van het donorgebied, zodat we haartellingen per cm2 in het donorgebied en in het ongebruikte gebied vlak ernaast met elkaar kunnen vergelijken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2008, 10:33   #447
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Beste allemaal,

Mijn vriendin (Nancy) heeft zojuist even achter naar het donorgebied gekeken - ik heb redelijk lang haar, dus foto's om haren te tellen zijn niet effectief - en zij ziet in het gebied geen mindere haardichtheid.

Aan de andere kant kun je ook zeggen "kun je 900 grafts die uit het donorgebied zijn gehaald en weer zijn aangegroeid wel zien, terwijl er in dit gebied misschien wel 15.000 haartjes staan ?'' Dus slechts een procentje of 5 á 6.

Het lijkt mij moeilijk om aan te tonen dat het geen FUE is, maar een HST. Maar aangezien er geen kale plekken zitten is er voor mij geen reden om daar verder mee bezig te zijn.

Aan de andere kant, de achterzijde (donorgebied) ziet er gewoon heel natuurlijk en perfect dichtbehaard uit en zonder littekens (die bij bepaalde andere technieken wel een groot probleem kunnen vormen).

En aan de voorzijde is het getransplanteerde haar bij mij niet uitgevallen (zoals Gho wel aangeeft), maar gewoon na HST transplantatie is blijven groeien. Dat laatste schijnt maar in een 3 tot 5 procent van de gevallen zo te zijn, zei zijn arts-medewerker Freek nog tegen mij (tijdens 9-maands controle).

Ik ben dus content met het resultaat en ga 24 december a.s. (is reeds ingepland) op basis van "educatie" weer 900 grafts op basis van HST laten transplanteren. In het contract staat dan tussen de 800 en 1000 grafst, zullen er dan wel weer zo'n 900 worden.

Daar ben je dan - met educatie (tarief) - wel een hele dag zoet mee (vanaf half acht tot tegen 6 uur ! Dus een "hele lig").

Met vriendelijke groet,
Roloff

Laatst gewijzigd door roloff; 29 juni 2008 om 11:43
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2008, 12:47   #448
bally01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 7
Thumbs down gho

hoi roloff

Zou je koen gho kunnen vragen of je bijv 10.000 grafts kunt laten transplanteren? Daar groeit toch 8000 grafts van terug en van 2000 grafts, daar zie je toch bijna niks van.
Wedden dat ie het afraadt.

Kortom heel deze methode is klinkklare onzin.
bally01 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2008, 13:37   #449
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bally01 Bekijk bericht
Zou je koen gho kunnen vragen of je bijv 10.000 grafts kunt laten transplanteren? Daar groeit toch 8000 grafts van terug en van 2000 grafts, daar zie je toch bijna niks van.
Wedden dat ie het afraadt.

Kortom heel deze methode is klinkklare onzin.
Zo hard zou ik het niet willen stellen. Ik zou zelf in ieder geval heel graag in de methode willen geloven.

Gho zou het overigens terecht afraden. Zulke grote aantallen zijn ook volgens zijn theorie een probleem. Zijn haarstamceltruuk laat zich maar 1 keer uithalen omdat er twee groepen haarstamcellen per haar zijn. Na 1 keer delen is verder delen ook onmogelijk, dus de methode belooft geen oneindige hoeveelheden te transplanteren haar. Het belooft maximaal dat je donorgebied 2x zoveel haren kan opbrengen.

Na iedere ingreep wordt het risico dat eerder al 'gehalveerde' grafts worden uitgenomen steeds groter en zal het teruggroeipercentage kleiner worden.

Roloff is heel tevreden en hij heeft enorm geboft dat de getransplanteerde haren ook meteen zijn blijven doorgroeien! Ik vind het dus niet gek dat hij weer terug gaat.

Bovendien, aangenomen dat die 900 grafts er in 1 sessie van 3900 euro zijn uitgehaald, dan heeft hij er uiteindelijk maar 750 euro op vergokt dat de methode daadwerkelijk 2000 haren voorop heeft laten groeien en 2000 achterop heeft laten hergroeien ... 750 euro voor de kans op behoud van 2000 haren is een schijntje.

Misschien dat ik die gok toch ook eens ga wagen, maar dan moet ik nog even een tikje meer vertrouwen krijgen in de methode.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2008, 15:38   #450
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Hoi Anthonie,

Je mailt / beweert het volgende:

"Zijn haarstamceltruuk laat zich maar 1 keer uithalen omdat er twee groepen haarstamcellen per haar zijn. Na 1 keer delen is verder delen ook onmogelijk, dus de methode belooft geen oneindige hoeveelheden te transplanteren haar. Het belooft maximaal dat je donorgebied 2x zoveel haren kan opbrengen.

Na iedere ingreep wordt het risico dat eerder al 'gehalveerde' grafts worden uitgenomen steeds groter en zal het teruggroeipercentage kleiner worden."


Ik (Roloff dus) ben niet op de hoogte van het bovenstaande (dus dat de haarstamceltruc - zoals jij het noemt - maar 1 keer kan worden toegepast).

Hoe kom je aan die informatie, ergens gehoord of gelezen ? (graag wat bronvermelding).

Groeten,
Roloff

ps. de 900 grafts leverden mij ongeveer 900 x 2.5 = 2.250 haren aan de voorzijde op (heb vorig jaar daarvoor trouwens € 4.050 bij Gho betaald).

Laatst gewijzigd door roloff; 29 juni 2008 om 20:03
roloff is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 21:41
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 14:44
GOED NIEUWS!!!! 6-bap is verkrijgbaar!!!!!!! melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 20 14 oktober 2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.