Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2011, 17:39   #1
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Een combinatie van van alles...??

Hello allemaal,

hoe denken jullie over het combineren van middelen. En in mijn geval bedoel ik dan:

-3x per week LLLT, 20 minuten, 200 diodes (voorafgegaan door polysorbate 80, wellicht binnnekort Zixx II erna)
-7x per week minox, halve dosering, alleen in de avond
-en ik ben aan het overwegen om 2x per week fina te nemen.

Heeft die 2x fina uberhaupt zin? Of heeft het in dergelijke lage dosering geen resultaat.
Kan een lagere dosering van alles de bijwerkingen verkleinen? Maar de gunstige effecten wel teweegbrengen..?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2011, 21:17   #2
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik geloof bij iets als fina in dezelfde theorie die achter aandelen schuil gaat. Risk en return gaan altijd hand in hand, dus inderdaad verlaagt 2 keer per week het risico op bijwerkingen, maar het verlaagt ook het rendement dat je mogelijk kunt halen.

Give it a shot zou ik zeggen, je kunt altijd stoppen als je bijwerkingen krijgt.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2011, 23:47   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
-7x per week minox, halve dosering, alleen in de avond
Dat is te weinig. Vooral bij de halve dosering moet je 't 2 x daags doen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2011, 11:55   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Okey dat wist ik niet van de minox...
Ik heb nog steeds het idee dat ik er bijwerkingen van ondervind.. Ik zal komende tijd nog eens 2 maal daags halve dosering gebruiken en kijken hoe dat gaat.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2011, 12:57   #5
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Heeft die 2x fina uberhaupt zin? Of heeft het in dergelijke lage dosering geen resultaat.
Kan een lagere dosering van alles de bijwerkingen verkleinen? Maar de gunstige effecten wel teweegbrengen..?
Het heeft als het goed is wel zin:

"several studies show that a single dose of finasteride suppresses serum DHT for 7 days or more (Eur J Drug Metab Pharmacokinet. 1991 Jan-Mar;16(1):15-21, J Clin Endocrinol Metab. 1990 Apr;70(4):1136-41, Prostate. 1989;14(1):45-53)."
http://www.hairrestorationnetwork.co...other-day.html

De gunstige effecten en de (vervelende) bijwerkingen zijn bovendien niet evenredig aan elkaar geschakeld, want anders zou iedereen die baat ondervindt van finasteride, ook last van de bijwerkingen moeten hebben. En aangezien dat niet het geval is, kan het dus inderdaad het door jou beoogde effect sorteren om slechts tweemaal per week fina te nemen.

Echter, het verdwijnen van de bijwerkingen moet logischerwijs natuurlijk wel het gevolg zijn van een (iets?) verhoogd DHT-gehalte in je bloed, en dus zal het gunstige effect op je haar waarschijnlijk ook (iets?) afnemen.

Althans, dit lijkt mij het geval.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.