Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 november 2008, 07:57   #16
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
trouwens, herrinner me nu dat ik begin 30 ook eens minox heb gebruikt. 1 aar lang, kon echter niet/nauwelijks iets merken.

na nog op dit forum gelezen te hebben denk ik er eigenlijk steeds meer over om maar verder niets meer te doen en mijn kaalheid te accepteren. afscheren die handel, lekker stoer zo'n gemillimeterde kop.
maar ik vraag me af of dat uberhaupt nog wel kan bij mij, na mijn FUE's is toch ook wel littekenweefsel aanwezig en ook behoorlijk densiteitsverlies in donorgebied. hierboven en eronder een dikkere "haarlaag".
als je dat millimetert zie je toch ook het verschil in die lagen?
iemand hier ervaring mee? wil het zelf wel uitproberen maar dat wordt dan pas volgende zomervakantie. stel dat het niet uitziet, dan hoef je tenminste niet op je werk te verschijnen

Laatst gewijzigd door hairloss; 10 november 2008 om 12:34 Reden: aanvullign
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2008, 14:22   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Heb je echt in 2002 en 2004 al een FUE gehad, Hairloss? Ik ben wel heel benieuwd hoe dat toen in zijn werk is gegaan. Vooral omdat je littekenweefsel noemt en over 'hierboven' en 'hieronder' spreekt ... mij bekruipt het vermoeden dat je dus een FUT hebt ondergaan.

Je hebt alles bij elkaar helemaal niet zoveel grafts laten verplaatsen, dus zal het met die verminderde dichtheid in het donorgebied wel meevallen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2008, 09:55   #18
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
geen fut want geen litteken
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2008, 19:47   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Waar kon je dan in 2002 al voor FUE terecht? Ik heb zelf in 2004 rondgekeken en toen werd er al wel over gesproken, maar ik kon geen aanbieder vinden. De kliniek waar ik ging spreken praatte me richting FUT en toen liet ik het maar zitten.

Ik ben wel benieuwd wat dan het littekenweefsel is waar je van praat. Is er iets mis gegaan bij je FUE of hebben ze al die grafts steeds uit hetzelfde kleine gebied gehaald?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 12 november 2008 om 21:11
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 09:14   #20
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
op enkele plaatsen zie je littekentjes (vergiet effect).
Dammed, het blijft moeilijk. Het hangt van zoveel factoren af. Thanks dat er zoveel lotgenoten hier hun verhaal vertellen. Conclusies so far.

- FUT of FUE
voor en nadelen van beide methodes, grootste voordeel van fut is natuurlijk het grote aantal grafts. Nu is de techniek gelukkig erg verfijnd tov vroeger (heb op dit forum helaas een aantal trieste gevallen gelezen - sterkte mannen) maar er bestaat een heel kleine kans dat het niet goed gaat zoals blijvende gevoeligheid of wijken van het litteken. Dat heeft voglens mij te maken met de kwaliteit van de chirurg, met de situatie van je donorgebied, je gezondheid (hoe herstel je normaal gesproken van een wond) of je rookt enz, enz.
Maar ervanuitgaande dat het goed gaat, dan speelt weer de lange termijnfactor; wat als je 70 bent en je haarkrans is dun geworden? Of is het litteken dan zo vervaagd dat je het toch niet meer ziet? ik ben als kind eens geopereerd, dat litteken vind ik niet meer maar op je hoofd is volgens mij toch een ander verhaal. of is dan een alternatief trigo closure en met FUE nog wat grafts op het litteken zetten? of blijft de haarlijn bij het litteken altijd onderbroken?

- tot hoever zet de kaalheid door?
daar kan niemand een 100% garantie op geven. nu zijn de zijkanten bij mij dik en tot bovenaan maar kunnen deze - gezien mijn huidige leeftijd- dan over 20 jaar ook gezakt zijn naar 2 cm boven het oor? fina slikken heeft volgens mij geen want werkt blijkbaar het meeste op de kruin en daar ben ik al kaal. zou ik eigenlijk ook niet willen slikken al zou het kunnen want wat zijn de lange termijn effecten? ik heb al 2 ht gehad, waar stopt het?
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 18:27   #21
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Je hebt welliswaar al 2 HT's gehad, maar als ik 't goed begrijp rond de 1500 grafts totaal ? Dat is niks. Je bent blijkbaar ooit in een vroeg stadium begonnen en niet te grootschalig, ja dan blijf je wel druk bezig.

Ieder mens moet toch wel 4000-5000 grafts tot beschikking hebben tich (Kees Jansma daargelaten ).

Vervelend voor je dat je littekenweefsel in 't donorgebied ervaart, aangezien je dat zelden hoort en leest met FUE. Tuurlijk is er wel littekenweefsel, maar je ziet het niet. Misschien toch een resultaat van het feit dat FUE toendertijd nog in de kinderschoenen stond.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 19:37   #22
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Waar heb je je 2 Fue's laten doen dan?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 19:28   #23
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Het lijkt er op dat Hairloss ons niet wil vertellen waar hij die fue's heeft laten doen.

Ik -en ook Anthony- wil wel eens weten waar dat kon in NL in 2002.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 22:41   #24
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
heb het nog een s nagezocht maar de 1e behandeling was 2003 en niet 2002. naam kliniek is niet belangrijk. er zijn zaken niet geod gegaan maar dit is wel in orde gemaakt.

wat mag je nog aan grafts verwachten als er al 1500 verbruikt zijn? je zou dan nog genoeg over hebben voor een fikse fue maar wat is fiks? donor opzij en achtr is nog best vol

Laatst gewijzigd door hairloss; 15 november 2008 om 23:09 Reden: aanvulliing
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 23:10   #25
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Nou, ik ben anders ook erg benieuwd waar in 2003 je je FUE gedaan hebt? Was het in Nederland of Belgie of daarbuiten?

In ieder geval vandaag is dag is gaat overigens veel meer dan de door jou genoemde 50 a 60% van de transplantaten groeien.
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2008, 07:03   #26
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht

In ieder geval vandaag is dag is gaat overigens veel meer dan de door jou genoemde 50 a 60% van de transplantaten groeien.
Hairloss bedoelt hergroei in het donorgebied. Dat percentage is dus gewoon 0.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2008, 13:19   #27
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Oh zo. Maar hij is -als ik zijn eerste post goed interpreteer- niet bij Gho geweest. En toch zou het iemand geweest zijn die hergroei in het donorgebied dacht te kunnen bewerkstelligen.... Benieuwd welke arts dat dan is geweest. Naast Gho ken ik in ieder geval geen enkele andere arts die hergroei in het donorgebied belooft bij een FUE..
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2008, 13:23   #28
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Persoonlijk weet ik al helemaal net meer wat te geloven. Littekens bij FUE ? FUE gedaan in 2003 ?

Het is me allemaal om het even.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Al mijn lichaamshaar valt uit op me 16e wat moet ik doen? JaRule17 Overige (haar)discussies - Algemeen 26 30 oktober 2009 00:43
Help! Moii. Hirsutisme - Behandelingen 91 30 maart 2009 15:45
Wat te doen? T.I. AGA - Algemeen 9 19 november 2008 00:46
wat moet ik doen? heb zaterdag afspraak bij dr. Boersma, is dit een zinvol plan? lola-lola Haarproblemen bij vrouwen 10 24 augustus 2006 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.