Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 oktober 2008, 17:46   #1
harry48888
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 17
FUT of FUE

Beste lotgenoten.

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor zijn of haar inzet voor het verspreiden van juiste (onjuiste) informatie c.q. ervaringen.
Sind langere tijd constateerde ik, dat mijn haar dunner (en met name bij me inhammen en kruin) en minder werd.
Ik heb dit altijd negeerd en zit nu met de gebakken peren.
Sinds kort heb ik een eigen regime namelijk finasteride en minoxidil. Verder gebruik ik een tonic en shampoo (active M) van Schartzkopff en shampoo van Rooscure.
Dit alle aangeschaft naar aanleiding van de vele tips die ik gekregen heb..
Uiteraard is het te kort dag om te zeggen of dit alle werkt omdat ik pas 2 maanden dit gebruik.
Toch kon ik het niet laten om naar een kliniek te gaan om informatie te krijgen over een eventuele HT.
Na het lezen van verschillende discussie hierover, had ik het gevoel dat een FUE voor mij het perfect zou zijn.
Ik scheer namelijk me achterhoofd kort.
Nu blijkt dat ik met mijn haartype afro/kroes niet geschikt ben voor een FUE behandeling.
Motivatie is dat men niet weet waar het haarzakje zich bevind en daardoor niet weet hoe men moet insteken!!
Dit was een heel teleurstellend moment voor mezelf en ik heb nog geen second opion gehad van een tweede kliniek. Binnenkort heb ik en afspraak...
Graag had ik van jullie willen weten of deze bewering klopt en of er mensen zijn met dezelfde haartype die en HT hebben ondergaan en welke ervaring zij hebben gehad.

Alvast bedankt voor je reactie
Harry!
harry48888 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 19:04   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harry48888 Bekijk bericht
Nu blijkt dat ik met mijn haartype afro/kroes niet geschikt ben voor een FUE behandeling.
Dat is nieuws voor mij. Ongetwijfeld hebben de klinieken (bverotti, transplantaatje en Graft) hier wel een antwoord op!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2008, 19:49   #3
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Dat is ook nieuws voor mij.

Los van het feit dat je misschien kroeshaar heb, doet het toch helemaal niet meer te zake als je hoofd kaal geschoren is ? Of is het dan onderhuids ook kroes ?

Ben je wel naar een beetje respectabele kliniek geweest ?
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 15:57   #4
harry48888
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Dat is nieuws voor mij. Ongetwijfeld hebben de klinieken (bverotti, transplantaatje en Graft) hier wel een antwoord op!

Okay bedankt voor de tip!
Ik neem aan dat dit leden zijn en geen klinieken?
harry48888 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 16:05   #5
harry48888
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Dat is ook nieuws voor mij.

Los van het feit dat je misschien kroeshaar heb, doet het toch helemaal niet meer te zake als je hoofd kaal geschoren is ? Of is het dan onderhuids ook kroes ?

Ben je wel naar een beetje respectabele kliniek geweest ?
Ik heb een afspraak gehad bij hairplus!
Daar heb ik een supersnelle consult gehad.
Dank zij haarweb had ik al wat enige kennis in huis, dus kon ik de betreffende medewerker snel volgen.
Omdat ik dus kroes haar heb werd mij verteld dat ik FUE behandeling kon vergeten. Men weet niet waar de haarwortel zich bevind (kroeshaar komt gekrult naar de oppervlakte) waardoor ik een risicogeval ben.
Sterker...er werd aangegeven als ik toch voor een FUE handeling wilde ondernemen, dat hairplus mijn niet zou behandelen.
harry48888 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 16:14   #6
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Het is ook nieuw voor mij FUE niet geschikt zou zijn voor dit haartype. Dat het haar krult okee, maar ik zou denken dat het haarzakje nog wel zichtbaar zou moeten zijn.

Hairplus doet ook FUE volgens hun site, dus als ze er niet aan willen beginnen dan is dat wel een signaal om rekening mee te houden denk ik

Zowel Bverotti, Graft en Transplantaatje zijn leden op dit forum die tevens werkzaam zijn bij haartransplantatieklinieken (en wel voor respectievelijk Prohair, Tanshair en Aesthetic Clinics). Als zij het niet weten dan weet niemand in de Benelux het vrees ik.
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 16:35   #7
harry48888
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Het is ook nieuw voor mij FUE niet geschikt zou zijn voor dit haartype. Dat het haar krult okee, maar ik zou denken dat het haarzakje nog wel zichtbaar zou moeten zijn.

Hairplus doet ook FUE volgens hun site, dus als ze er niet aan willen beginnen dan is dat wel een signaal om rekening mee te houden denk ik

Zowel Bverotti, Graft en Transplantaatje zijn leden op dit forum die tevens werkzaam zijn bij haartransplantatieklinieken (en wel voor respectievelijk Prohair, Tanshair en Aesthetic Clinics). Als zij het niet weten dan weet niemand in de Benelux het vrees ik.
Jah...ik snap het ook niet!
Maar goed, ik zal zeker rekening hiermee moeten houden.
Ik zal terzijne tijd hierop terugkomen.
harry48888 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 17:24   #8
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harry48888 Bekijk bericht
Ik heb een afspraak gehad bij hairplus!
Daar heb ik een supersnelle consult gehad.
Dank zij haarweb had ik al wat enige kennis in huis, dus kon ik de betreffende medewerker snel volgen.
Omdat ik dus kroes haar heb werd mij verteld dat ik FUE behandeling kon vergeten. Men weet niet waar de haarwortel zich bevind (kroeshaar komt gekrult naar de oppervlakte) waardoor ik een risicogeval ben.
Sterker...er werd aangegeven als ik toch voor een FUE handeling wilde ondernemen, dat hairplus mijn niet zou behandelen.
Dat dacht ik idd ook. Heb er ook ooit een consult gehad. Veel gebla gebla, weinig luisterend oor. Wel een lieve dame.

Hoe dan ook, net als bij TH, ging ik voor FUE maar uiteindelijk doen ze alleen FUT bij Hairplus. Waren twee vruchteloze ondernemingen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 19:35   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Hairplus doet ook FUE volgens hun site, dus als ze er niet aan willen beginnen dan is dat wel een signaal om rekening mee te houden denk ik.
Het is misschien paranoïde van me, maar ik ken gevallen waarbij een kliniek mensen lokt met FUE om ze vervolgens eigenlijk geen andere keus te bieden dan FUT. Misschien is het kroeshaar dus een smoesje.

Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar de mening van experts als Graft, Bverotti en Transplantaatje.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 20:04   #10
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is misschien paranoïde van me, maar ik ken gevallen waarbij een kliniek mensen lokt met FUE om ze vervolgens eigenlijk geen andere keus te bieden dan FUT. Misschien is het kroeshaar dus een smoesje.

Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar de mening van experts als Graft, Bverotti en Transplantaatje.
Erg negatief gedacht maar je kunt gelijk hebben.

Waar zijn onze experts eigenlijk??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 21:20   #11
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik d8 eigenlijk hetzelfde anton. Ik dacht alleen, deze keer geen rant norwood, ga van het positieve uit.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 22:49   #12
harry48888
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is misschien paranoïde van me, maar ik ken gevallen waarbij een kliniek mensen lokt met FUE om ze vervolgens eigenlijk geen andere keus te bieden dan FUT. Misschien is het kroeshaar dus een smoesje.

Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar de mening van experts als Graft, Bverotti en Transplantaatje.

Gezien het feit dat ik niet weet of de desbetreffende consultant gelijk heeft of niet, wacht ik in spanning af op de reactie van experts.
Ik ben van mening dat ik dezelfde haarzakjes heb als ieder ander mens!
Klinkt allemaal plausibel maar heb weer geleerd dat ik niet zomaar alles klakkenloos moet geloven.
harry48888 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2008, 08:03   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het sowieso wel handig om even te shoppen voor een dure 'aankoop' als een haartransplantatie. Wellicht krijg je door een consult bij een andere kliniek uitsluitsel als je hier niks leert ... we horen er dan natuurlijk graag over terug!

Op deze site wel een reactie van een kliniek ... volgens hun gaat het wel, maar trager.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2008, 08:56   #14
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harry48888 Bekijk bericht
Gezien het feit dat ik niet weet of de desbetreffende consultant gelijk heeft of niet, wacht ik in spanning af op de reactie van experts.
Ik ben van mening dat ik dezelfde haarzakjes heb als ieder ander mens!
Klinkt allemaal plausibel maar heb weer geleerd dat ik niet zomaar alles klakkenloos moet geloven.
Kroes haar is wel te verplaatsen d.m.v de FUE methode. Wij hebben dit ook al verschillende keren uitgevoerd. Wat wel klopt is dat dit niet eenvoudig is. Je ziet niet de juiste groeirichting van de haar. Hierdoor zullen wel vaker moeten boren dan het aantal FUE`s dat je uiteindelijk nodig hebt. Iedere transplantaat die wordt teruggezet is eerst goed gecondoleerd zodat er geen halve of beschadigde transplantaten geplaatst wordt. Wel is het verstandig om eerst de chirurg zelf de donorsituatie te laten zien. Ook mag u geen last hebben van Keloit (lelijke wondgenezing) vorming.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2008, 10:12   #15
Graft
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2008
Berichten: 152
FUE bij kroeshaar.

Onmogelijk is het niet om kroeshaar te behandelen middels FUE, maar de kans dat de haarwortellen geraakt worden en het verlies wordt groter bij deze haartypes. Bij kroeshaar lopen de haarwortellen kris kras door elkaar heen.

Ook TH staat niet direct te springen om deze man middels FUE te behandelen. Het is voor de man een afweging van haardracht en risico dat de behandeling niet helemaal conform zijn verwachting wordt.
__________________
Transhair, al 20 jaar haartransplantatie ervaring!

Al meer dan 30.000 behandelingen!

Voor meer informatie: www.transhair.nl
email: info@transhair.nl

Het bovenstaande bericht is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb

Laatst gewijzigd door Graft; 13 oktober 2008 om 10:15
Graft is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.