Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 november 2008, 22:12   #1
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
Help, wat te doen?

Hi mensen,

Ik heb in 2002 een FUE 500 grafts gehad, in 2004 nog een FUE 1000.
Het eindresultaat was prima.

Helaas ging de haaruitval gewoon verder. Finasteride kan ik op medische indicatie niet gebruiken.

Ik overweeg nu nogmaals een behandeling maar mijn donorgebied is toch wel een stuk dunner geworden. Bij FUE is de hergroei 50-60%
GHO claimt 80-90% hergroei in het donorgebied. Heeft hier iemand ervaring mee?

Een andere optie is FUT. met 3000 grafts wordt mijn hele kop volgezet. Maar wat als de zijkanten en achterkant verder naar beneden zakken?
De vraag is of er dan nog mogelijkheden zijn voor een 2e FUT of 3e FUE.
Wie heeft er ervaring met zo'n litteken? Pijn/gevoeligheid op langere termijn? Zichtbaarheid, bv als je haarkrans met 65 of 70 dunner begint te worden?
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2008, 22:29   #2
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Hergroei in het donorgebied 50/60 % bij Fue? Wie heeft je dat wijsgemaakt? Hergroei in het donorgebied bestaat niet of bijna niet. Ook niet bij Gho.

Als je nu nog maar 1500 grafts verbruikt hebt dan moet je normaal gesproken nog genoeg reserve hebben voor een fikse Fue.

Fut kan, maar als het niet nodig is zou ik het niet doen.
Post anders eens wat foto's van je ontvangstgebied en donor.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 09:28   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Je moet je een ding realiseren: als je je haaruitval niet kunt stoppen dan krijg je op de langere termijn wel een raar resultaat. Waar je nu geen haren hebt heb je haren, waar je ze nu wel hebt ben je ze kwijt (met uitzondering van je donorgebied). Wat is erger??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 09:38   #4
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
it all depends

Het hangt er allemaal af van hoe je proces van uiteindelijke kaalheid zal verlopen.
Als je genetisch zo geprogrammeerd bent dat je uiteindelijk maar een haarkrans van 2 of 3 cm overhoudt dan heeft transplanteren inderdaad alleen maar zin als je ook medicatie gebruikt. Zou je natuurlijke eindfase zo zijn dat je wel nog redelijk wat haar zou behouden dan heeft transplanteren wel zin. Het probleem is echter dat niemand kan voorspellen tot hoever je haren normaalgesproken zouden uitvallen. Vandaar de filosofie van sommigen om de beschikbare grafts alleen te gebruiken voor het front, je aangezicht. Ga je alles volzetten en gaat de kaalheid verder dan krijg je een "eilandeffect" en zul je nog meer behandelingen moeten ondergaan.
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 10:23   #5
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
ga er maar vanuit dat over 10 jaar er wel een passend medicijn gevonden is.
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 11:06   #6
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Wat is dat voor een rare flatspraat van GHO, het is toch heel simpel dat als er een haarwortel wordt weggehaald dat er geen nieuwe voor in de plaats komt??
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 11:20   #7
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
ga er maar vanuit dat over 10 jaar er wel een passend medicijn gevonden is.
Dat zou ik toch maar niet doen.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 11:31   #8
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Wat is dat voor een rare flatspraat van GHO, het is toch heel simpel dat als er een haarwortel wordt weggehaald dat er geen nieuwe voor in de plaats komt??
Ze beweren door een gedeelte van het haarzakje in het donorgebied te laten zitten, er een nieuwe haar met wortel uit kan groeien. Dat is wat ik eruit begrijp.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 11:49   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ze beweren door een gedeelte van het haarzakje in het donorgebied te laten zitten, er een nieuwe haar met wortel uit kan groeien. Dat is wat ik eruit begrijp.
Inderdaad, er schijnt een groepje haarstamcellen aan de basis van de haarwortel en eentje wat hogerop te zijn. Volgens de theorie van Gho kan uit ieder van die clustertjes stamcellen weer een volledige nieuwe haar groeien.

Hoewel ik nog geen overtuigend bewijs heb gezien, zou ik toch wel heel graag willen geloven in deze theorie. Maar het is nu dusdanig duur dat voor iemand met een normaal donorgebied en ingreep van minder dan 2000 grafts de keuze voor FUE veel meer voor de hand ligt.

Na zo'n eerste FUE is hooguit 10% van je donorhaar weg, daar merk je dan nog helemaal niks van. Je zult voor het donorgebied dus echt geen verschil zien tussen iemand met een standaard FUE en iemand in een vergelijkbare situatie met de methode Gho.

Dat gezegd, als de methode Gho echt werkt, als het hergroeipercentage in het donorgebied hoog is en als het ernaar uitziet dat mijn kaalheid toch zal voortschrijden tot NW5 of erger, dan is de keuze voor Gho bij een vervolgingreep snel gemaakt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 12:22   #10
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
hergroei

de techniek van gho is inderdaad om een stukje haarwortel te laten zitten. hieruit groeit weer een nieuwe haar, tevens ook het gedeelte dat in het ontvangstgebied geplaatst wordt.
Na het faillissemtn heeft hij zijn oude techniek verder ontwikkeld en claimt nu dat de hergroei in het donorgebied 80-90% is ipv eerder 50-60%.
Gho is een gedreven onderzoeker, hij doet research dat doen niet veel klinieken volgens mij.
Terug naar mijn eerste vraag, heeft iemand ervaring met de hergroei met de nieuwe methode? Als ik nog eens FUE laat doen en de hergroei is minimaal dan ben ik verder uitbehandeld. Om daarna nog eens een FUT te doen, dan zal het donorgebied denk ik te dun zijn om het litteken te verbergen.
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 13:17   #11
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
hergroeide haren zullen dunner zijn...

die zogezegde stamcell fue , of hoe ze het nu ook noemen...
ze laten een klein deeltje van de haartjes zitten, en er kan een nieuw haar zich ontwikkelen... ja het kan, maar ik heb al meerdere keren gelezen
dat de haren dunner zijn , of het nu zowel van het ingeplante haar als het
teruggegroeide donorhaar is weet ik niet...
ik ben ook geld opzij aan het zetten maar ik zou wel afwachten wat het met die haircloning zal zijn in 2010... we worden al ver 2009 , dus zolang is het niet meer wachten , gewoon zien dat je genoeg $$ op je rekening staan hebt... en kijken of ze hun belofte van hun produkt in 2010 op de markt kunnen waarmaken lost wel het probleem met beperkt donorhaar volledig op

ik heb een FUT en het is totaal niet zichtbaar, ook niks van last erin en niks van pijn... moet ik men hoofd nu wel op 3mm scheren , ja dan zou je het denk ik wel zien hoor , das dan weer het nadeel aan FUT , als ik ooit nog eentje doe is het ofwel FUE of die cloning...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 14:03   #12
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairloss Bekijk bericht
Het hangt er allemaal af van hoe je proces van uiteindelijke kaalheid zal verlopen.
Als je genetisch zo geprogrammeerd bent dat je uiteindelijk maar een haarkrans van 2 of 3 cm overhoudt dan heeft transplanteren inderdaad alleen maar zin als je ook medicatie gebruikt. Zou je natuurlijke eindfase zo zijn dat je wel nog redelijk wat haar zou behouden dan heeft transplanteren wel zin. Het probleem is echter dat niemand kan voorspellen tot hoever je haren normaalgesproken zouden uitvallen. Vandaar de filosofie van sommigen om de beschikbare grafts alleen te gebruiken voor het front, je aangezicht. Ga je alles volzetten en gaat de kaalheid verder dan krijg je een "eilandeffect" en zul je nog meer behandelingen moeten ondergaan.
Blijft moeilijk. Je hebt natuurlijk al 2 keer een ht ondergaan. Ik weet ook niet hoe oud je bent nu. Als je 22 bent is het een ander verhaal dan als je 38 bent of zo...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018

Laatst gewijzigd door Limbo; 9 november 2008 om 17:26 Reden: typo
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 15:09   #13
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
ik ben 46. hoe groot is dan de kans op verdere haaruitval of heb je het dan zo'n beetje gehad? de eerste tekenen van kaalheid (kruin) waren bij mij toen ik begin 30 was, dat ging in een stroomversnelling toen ik begin 40 was. (uitbreiding naar voorzijde + terugtrekkende haarlijn)
2x FUE hebben de haaruitval kunnen camoufleren maar het gaat gewoon verder. waar stopt het dan, volgens mij kan niemand dat zeggen. vader van moederszijde was helemaal kaal, hij had alleen maar een haarkrans. vader van vaderszijde had met 87 nog ongelooflijk veel haar. mijn vader is kalend maar het stoort helemaal niet, veel haren nog die zijn kruin bedekken.

wat ga ik doen, vroeger had ik dik en vol haar, nu zijn alleen de zij- en achterkant nog dik. kruin behoorlijk kaal, front daar zitten de transplantaten, tot hoever blijft het uitvallen?

haarclonen in 2010?heb ik op de site van gho niet gelezen. hoe kom je aan die info? ik weet dat gho er al vanaf beginjaren '90 mee bezig is maar het blijft moeilijk om het goed te krijgen. in interview gelezen dat het sommige keren wel goed gaat maar soms ook weer niet.

Laatst gewijzigd door hairloss; 9 november 2008 om 16:07
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 17:27   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairloss Bekijk bericht
ik ben 46. hoe groot is dan de kans op verdere haaruitval of heb je het dan zo'n beetje gehad? de eerste tekenen van kaalheid (kruin) waren bij mij toen ik begin 30 was, dat ging in een stroomversnelling toen ik begin 40 was. (uitbreiding naar voorzijde + terugtrekkende haarlijn)
Moeilijk te zeggen. Ik vrees echter dat het proces zonder fina/minox door zal gaan. Je kunt geen fina slikken, maar mag je wel minox gebruiken??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 9 november 2008, 20:58   #15
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
heb net gelezen dat je voor minox eigenlijk < 30 moet zijn. en dat ben ik al lang geweest.
hairloss is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Al mijn lichaamshaar valt uit op me 16e wat moet ik doen? JaRule17 Overige (haar)discussies - Algemeen 26 30 oktober 2009 00:43
Help! Moii. Hirsutisme - Behandelingen 91 30 maart 2009 15:45
Wat te doen? T.I. AGA - Algemeen 9 19 november 2008 00:46
wat moet ik doen? heb zaterdag afspraak bij dr. Boersma, is dit een zinvol plan? lola-lola Haarproblemen bij vrouwen 10 24 augustus 2006 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.