Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 maart 2011, 23:57   #601
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Sommigen hadden al een heftige reactie bij ca. 0,04%. Laat staan wat er gebeurt als je per ongeluk 0,4% of 4% op je kop smeert...
Ik heb waterstofperoxide 3% in huis; dat zou ik ook kunnen opdrinken, 't ziet er namelijk uit als water en ruikt nergens naar.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 10:46   #602
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Asc-j9

Dit topic gaat uiteindelijk over gebruikers ervaringen, bij deze van mij een update.

Ik ben er nu zeker van dat het spul voor mij geen easy fix biedt tegen haaruitval. Ik was een van de eerste gebruikers en ben dus al aardig wat tijd bezig. In het begin kreeg ik vrij snel allemaal nieuwe haartjes tussen m'n haren door wat na een maand of 2 a 3 al voor flink wat dikker haar leek te zorgen. Ik kreeg ook wel 'ns de vraag of ik m'n haar geverfd omdat m'n haarkleur donkerder werd. Het ging hierna echter met ups en downs.

Nu zit ik echter sinds een maand of 2 met flinke shedding, standaard een volle borstel. Ook is de kleur van de haren die groeien een stuk lichter en de dichtheid flink afgenomen. In de gebieden waar het veel uitvalt jeukt het. De jeuk heb ik door met met koud water te douchen wel minder weten te krijgen.

Wat ideeen over de oorzaak van dit al: Deze laatste fase begon tijdens een periode met extreme druk op het werk in het buitenland, weinig slapen en de meeste van je wakkere uren onder druk werken wat ook zijn invloed zal hebben gehad. Men zegt wel eens dat de huidige status van de haaruitval de situatie van 3 a 4 weken weerspiegelt. Dus ik hoop op een verbetering nu de druk van de ketel is hier in Nederland. ASC-J9 heeft dit al in ieder geval niet kunnen stoppen.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 11:08   #603
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik heb waterstofperoxide 3% in huis; dat zou ik ook kunnen opdrinken, 't ziet er namelijk uit als water en ruikt nergens naar.
Dit inkoppertje zou te makkelijk zijn...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 13:27   #604
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Wat ideeen over de oorzaak van dit al: Deze laatste fase begon tijdens een periode met extreme druk op het werk in het buitenland, weinig slapen en de meeste van je wakkere uren onder druk werken wat ook zijn invloed zal hebben gehad. Men zegt wel eens dat de huidige status van de haaruitval de situatie van 3 a 4 weken weerspiegelt. Dus ik hoop op een verbetering nu de druk van de ketel is hier in Nederland. ASC-J9 heeft dit al in ieder geval niet kunnen stoppen.
Hey moksel, houd de moed er in, misschien heb je stressgerelateerde haaruitval en helemaal geen AGA.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 17:09   #605
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik heb waterstofperoxide 3% in huis; dat zou ik ook kunnen opdrinken, 't ziet er namelijk uit als water en ruikt nergens naar.
Pas daarmee op Hanna. Niet opdrinken. Waterstofperoxide is giftig hoor. ;-)
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 17:15   #606
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Dit topic gaat uiteindelijk over gebruikers ervaringen, bij deze van mij een update.

Ik ben er nu zeker van dat het spul voor mij geen easy fix biedt tegen haaruitval. Ik was een van de eerste gebruikers en ben dus al aardig wat tijd bezig. In het begin kreeg ik vrij snel allemaal nieuwe haartjes tussen m'n haren door wat na een maand of 2 a 3 al voor flink wat dikker haar leek te zorgen. Ik kreeg ook wel 'ns de vraag of ik m'n haar geverfd omdat m'n haarkleur donkerder werd. Het ging hierna echter met ups en downs.

Nu zit ik echter sinds een maand of 2 met flinke shedding, standaard een volle borstel. Ook is de kleur van de haren die groeien een stuk lichter en de dichtheid flink afgenomen. In de gebieden waar het veel uitvalt jeukt het. De jeuk heb ik door met met koud water te douchen wel minder weten te krijgen.

Wat ideeen over de oorzaak van dit al: Deze laatste fase begon tijdens een periode met extreme druk op het werk in het buitenland, weinig slapen en de meeste van je wakkere uren onder druk werken wat ook zijn invloed zal hebben gehad. Men zegt wel eens dat de huidige status van de haaruitval de situatie van 3 a 4 weken weerspiegelt. Dus ik hoop op een verbetering nu de druk van de ketel is hier in Nederland. ASC-J9 heeft dit al in ieder geval niet kunnen stoppen.

Je bent ook genokt met fina toen je aan asc begon toch?

Lijkt me niet gek dat je haar het dan zwaar te verduren krijgt.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 18:15   #607
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Je bent ook genokt met fina toen je aan asc begon toch?

Lijkt me niet gek dat je haar het dan zwaar te verduren krijgt.
Inderdaad, als hij is gestopt met finasteride dan zou dat wel eens heel goed de oorzaak kunnen zijn.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 21:21   #608
magnetron01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Dit topic gaat uiteindelijk over gebruikers ervaringen, bij deze van mij een update.

Ik ben er nu zeker van dat het spul voor mij geen easy fix biedt tegen haaruitval. Ik was een van de eerste gebruikers en ben dus al aardig wat tijd bezig. In het begin kreeg ik vrij snel allemaal nieuwe haartjes tussen m'n haren door wat na een maand of 2 a 3 al voor flink wat dikker haar leek te zorgen. Ik kreeg ook wel 'ns de vraag of ik m'n haar geverfd omdat m'n haarkleur donkerder werd. Het ging hierna echter met ups en downs.

Nu zit ik echter sinds een maand of 2 met flinke shedding, standaard een volle borstel. Ook is de kleur van de haren die groeien een stuk lichter en de dichtheid flink afgenomen. In de gebieden waar het veel uitvalt jeukt het. De jeuk heb ik door met met koud water te douchen wel minder weten te krijgen.

Wat ideeen over de oorzaak van dit al: Deze laatste fase begon tijdens een periode met extreme druk op het werk in het buitenland, weinig slapen en de meeste van je wakkere uren onder druk werken wat ook zijn invloed zal hebben gehad. Men zegt wel eens dat de huidige status van de haaruitval de situatie van 3 a 4 weken weerspiegelt. Dus ik hoop op een verbetering nu de druk van de ketel is hier in Nederland. ASC-J9 heeft dit al in ieder geval niet kunnen stoppen.
Wel herkenbaaar het stuk met stress, jeuk en shedding. In het begin had ik geen last van jeuk maar nu in maand 3 van asc merk ik dat ik last krijg van jeuk in het uitvallende gebied frontaal. Echt van die jeuk waarvan je weet dat het voor haaruitval zorgt. Super naar is dat. Ik kan ook niet zeggen dat ik nu hergroei oid heb.

Heeft er iemand last van een extreem droge huid in het gezicht bij het gebruik van ASC? Want ik heb echt een superdroge huid met kleine witte schilfers.. Dit is iets van na het gebruik van ASC want ik had daarvoor eigenlijk ' de perfecte huid'
__________________
MSM 1000 gr
Omega 3
2x/3x mok groene thee
Chastberry
Vitamine C
magnetron01 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2011, 01:44   #609
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Bij mij werkt het tot nu toe nog steeds goed en ik was er ook vanaf het begin bij. Ik ben daarentegen niet met finasteride gestopt. Ik gebruik de ASC- J9 slechts 1 keer per dag: 's avonds. 's Morgens gebruik ik Rogaine. Ik ben er nu ettelijke maanden mee bezig en meen heel duidelijk het verschil te kunnen zien.
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2011, 09:30   #610
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Je bent ook genokt met fina toen je aan asc begon toch?

Lijkt me niet gek dat je haar het dan zwaar te verduren krijgt.
Dat stoppen met finasteride was al ver daarvoor, dat was mei 2010. Dit omdat ik toch al heel weinig nam en me er niet goed bij voelde. Dat ik nu na bijna 1 jaar begin te shedden van het stoppen met finas kan ik me bijna niet voorstellen. Zeker niet omdat ik in die periode nog flinke hergroei heb gehad. De komende maand laat ik m'n flesje Spectral DNC met asc-j9 even links staan, hoe jammer ook want hij was nog vrijwel vol, en gebruik ik standaard DNC.

@ magnetron
Die jeuk is heel specifiek inderdaad en steeds op plekken waar de uitval het meest zichtbaar is. Het vervelendste aan de jeuk is dat het een voelbare manifestatie is van een proces waar je niet op zit te wachten. Dus dat vergt wat wilskracht om het links te laten (net als m'n flesje asc )

Laatst gewijzigd door moksel; 25 maart 2011 om 09:35
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2011, 09:33   #611
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik ben wel onlangs gestopt met finasteride en begonnen met ASC. Wil het echter wel minimaal een half jaar gebruiken alvorens van resultaten te spreken. Met duta werd het bij mij ook eerst slechter en daarna bizar veel beter. Alleen jammer dat duta ook nog wat andere symptomen veroorzaakte !

Ik hoop dus ergens rond augustus te kunnen zeggen dat ik ASC een heerlijk spulletje vind. En dat dit ook geldt voor revita en spectral dnc.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2011, 10:02   #612
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
Ik ben ook gestopt met fina toen ik ben begonnen met asc, dit was dus in november! Ik merk dat de aangetaste haren iets dikker zijn geworden en dat de haarlijn bij de inhammen iets is verlaagd! Ik durf mijn haar weer lekker omhoog te spiken. Op mijn werk noemen ze me Johny bravo

Ik heb van november asc gemixed met minox gebruikt en sinds een paar dagen alleen asc met alcohol met glycerine! Dus hopen dat het stabiel blijft en niet alleen aan de minox heeft gelegen!
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2011, 13:31   #613
Chueff
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2010
Berichten: 12
Waar kan je dat spul vinden?
Chueff is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2011, 23:05   #614
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bombarie Bekijk bericht
Ik ben ook gestopt met fina toen ik ben begonnen met asc, dit was dus in november! Ik merk dat de aangetaste haren iets dikker zijn geworden en dat de haarlijn bij de inhammen iets is verlaagd! Ik durf mijn haar weer lekker omhoog te spiken. Op mijn werk noemen ze me Johny bravo

Ik heb van november asc gemixed met minox gebruikt en sinds een paar dagen alleen asc met alcohol met glycerine! Dus hopen dat het stabiel blijft en niet alleen aan de minox heeft gelegen!
Hoe lang heb je alleen minox gebruikt voordat je ASC met minox ging gebruiken? Had je van alleen minox geen resultaten?
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2011, 15:52   #615
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
van mei tot september heb ik minox gebruikt, dit leek toen weinig te doen, 2 maanden later begon ik het weer te gebruiken met asc, dus het zou kunnen dat het alleen van de minox komt
bombarie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gebruikerservaringen lastig terug te vinden. LaVie Suggesties en feedback 3 12 januari 2009 17:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.