Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2004, 12:05   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Gevaar medicijnen

Hey iedereen,

Ik wil toch ff iets kwijt na het lezen van dit forum. Ik weet hoe het voelt om kaal te worden, geloof me. Het maakt je helemaal gek, en je kunt er helemaal wanhopig van worden. Maar ik denk dat het heel belangrijk is om je hoofd erbij te houden. Veel mensen hier lopen maar als een kip zonder kop wat te slikken of te smeren.

Zo heb ik het idee dat het hier bijna normaal is om Avodart (dutasteride) te slikken. Het verzoek om dit middel officieel goed te keuren als haargroeimiddel is nog in behandeling bij de Amerikaanse Federal Drug Agency. De FDA bestaat niet voor niets!! Dit is om te voorkomen dat mensen zelf voor dokter gaan spelen en vervolgens ernstige bijwerkingen krijgen! Ik wil iedereen er even aan helpen herinneren dat er nog NIETS te zeggen is over de veiligheid van dutasteride als haargroeimiddel op de lange termijn!!

Blijkbaar maakt niemand het wat uit als zodadelijk de prostaat is wegverschrompeld of dat je zaad groen wordt. Ik zeg maar wat. Zolang er niets bekend is over de werking op lange termijn zou IK dat dus nooit nemen!!

Ook schijnt iedereen maar duta te nemen zonder overleg met een arts. Niet doen!!! Ga niet voor eigen doktertje spelen! Een arts weet of het met andere medicijnen samen kan en kan je meer vertellen over wat het met je doet.

Medicijnen zijn geen speelgoed waarmee je zomaar effe wat kan gaan experimenteren.

Verder komen er regelmatig mensen op dit forum die dan een "uitvinding" hebben gedaan en die mensen zoeken die het willen "testen". Je moet dan geld overmaken naar iemand en hopen dat er iets komt wat echt werkt. Voorbeeldje:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk21
100mg is $150 US, and you will want to buy at least 200mg. i think the average person is buying about 300mg. some are buying 500, some 200. it just depends on how much you can afford and how much you want to invest. we know this stuff grows hair, it's just a matter of finding out how high of a concentration we need and how long we have to use it for. so, it will cost you at least $300, but i believe it's worth it.

i am not actually the person you would send money to. you will send your money to derkheim
sorry hoor maar ik vind dat dit riekt naar GELDKLOPPERIJ. Ik hoop dat iedereen nuchter blijft en niet de wnahoop achtervolgt. Als je dat geld overmaakt is het natuurlijk 99% kans dat het gewoon weg is. En als je al iets thuis krijgt ga je dat toch niet zomaar op je kop smeren!?!?!? Wederom niets bekend over bijwerkingen e.d.

Ikzelf slik alleen Propecia omdat ik weet dat dat goed getest is en omdat dat in overleg met mijn huisarts is gegaan.

Voor mij is m'n gezondheid nog altijd belangrijker dan dichtgroeiende inhammen.

Tot zover mijn moraliserende praatje.
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 16:51   #2
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hey iedereen,

Ik wil toch ff iets kwijt na het lezen van dit forum. Ik weet hoe het voelt om kaal te worden, geloof me. Het maakt je helemaal gek, en je kunt er helemaal wanhopig van worden. Maar ik denk dat het heel belangrijk is om je hoofd erbij te houden. Veel mensen hier lopen maar als een kip zonder kop. wat te slikken of te smeren.

Zo heb ik het idee dat het hier bijna normaal is om Avodart (dutasteride) te slikken. Het verzoek om dit middel officieel goed te keuren als haargroeimiddel is nog in behandeling bij de Amerikaanse Federal Drug Agency. De FDA bestaat niet voor niets!! Dit is om te voorkomen dat mensen zelf voor dokter gaan spelen en vervolgens ernstige bijwerkingen krijgen! Ik wil iedereen er even aan helpen herinneren dat er nog NIETS te zeggen is over de veiligheid van dutasteride als haargroeimiddel op de lange termijn!!

Blijkbaar maakt niemand het wat uit als zodadelijk de prostaat is wegverschrompeld of dat je zaad groen wordt. Ik zeg maar wat.
Hmm.... ik lees overeenkomsten....
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 17:02   #3
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hey iedereen,
Ook schijnt iedereen maar duta te nemen zonder overleg met een arts. Niet doen!!! Ga niet voor eigen doktertje spelen! Een arts weet of het met andere medicijnen samen kan en kan je meer vertellen over wat het met je doet.
Moeten vooral 70-80% van de huisartsen doen alsof hun neus bloed \o/ en je niet helpen ook al is Fina WEL in Nederland verkrijgbaar.
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 18:02   #4
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Laurensj, Dutasteride is vrijwel hetzelfde als Propecia, alleen heel veel sterker. Verder zijn nog nooit de lange-termijn effecten van Propecia bewezen.

Dat verhaal van Henk21 is heel betrouwbaar, is al eerder gebleken. Je bent best nog een newbie op dit gebied zo te zien, dus alsjeblieft, zoek eerst wat informatie op, en kom daarna pas met meningen.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 22:13   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Bemerk ik hier struisvogelgedrag?? Het is toch niet zo raar als ik zeg dat je niet zomaar medicijnen moet gaan slikken? zelfs een newbie kan zoiets zeggen denk ik... En trouwens Robert18, remember:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster
Robert18,

De term 'dom' zal ik niet gebruiken... maar het is in ieder geval niet slim om op deze wijze je mede-lotgenoten op HaarWeb tegemoet te treden.

Het is nu al de zoveelste keer dat jij betrokken bent c.q. de aanleiding bent voor wrijvingen/conflicten op ons HaarWeb Forum. En eerlijk gezegd heb ik daar nu genoeg van... het kost mij teveel energie om hier mee geconfronteerd te blijven worden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 april 2004 om 22:21
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 22:27   #6
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Bemerk ik hier struisvogelgedrag?? Het is toch niet zo raar als ik zeg dat je niet zomaar medicijnen moet gaan slikken? zelfs een newbie kan zoiets zeggen denk ik... En trouwens Robert18, remember:
+

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj 'van Webmaster'
Robert18,

De term 'dom' zal ik niet gebruiken... maar het is in ieder geval niet slim om op deze wijze je mede-lotgenoten op HaarWeb tegemoet te treden.

Het is nu al de zoveelste keer dat jij betrokken bent c.q. de aanleiding bent voor wrijvingen/conflicten op ons HaarWeb Forum. En eerlijk gezegd heb ik daar nu genoeg van... het kost mij teveel energie om hier mee geconfronteerd te blijven worden.
Heeft lekker veel met elkaar te maken...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--

Laatst gewijzigd door pindakaas; 22 april 2004 om 22:30
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 23:04   #7
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Ja inderdaad Pindakaas... Heheh.

Vreemd mannetje die Laurensj.

Toch heb ik een tip voor hem: Stop eens met het openen van al die nieuwe topics en kom van je luie gat en zoek zelf eens wat informatie op, er is GENOEG hier op het forum en de rest van het www te vinden.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 23:20   #8
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Bemerk ik hier struisvogelgedrag??
What the fuck?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Blijkbaar maakt niemand het wat uit als zodadelijk de prostaat is wegverschrompeld of dat je zaad groen wordt. Ik zeg maar wat. Zolang er niets bekend is over de werking op lange termijn zou IK dat dus nooit nemen!!
Over de langetermijnseffecten van Propecia (Finasteride) is er ook NIKS bekend...

Citaat:
Het is toch niet zo raar als ik zeg dat je niet zomaar medicijnen moet gaan slikken? zelfs een newbie kan zoiets zeggen denk ik... En trouwens Robert18, remember:
Is helemaal niks raars aan, inderdaad, daar zei ik dan ook niks over . Ik snap jouw reactie totaal niet. Ik zei alleen dat Dutasteride hetzelfde is als Finasteride, alleen sterker. Eigenlijk spreek je jezelf dus tegen. Je loopt te verkondigen dat mensen dat soort middelen niet zou moeten slikken, terwijl je het zelf ook gewoon doet.

En nogmaals, over dat stukje dat je van Henk21 had: Ik kan me voorstellen dat als je dat zo voor de eerste keer leest dat je denkt dat het om een oplichter gaat. Echter, ik volg het al een tijd, en ik heb er heel veel vertrouwen in. In het verleden is er ook al eens zo'n 'inzamelingsactie' geweest bij de betreffende user (voor een ander middel), en succesvol, tientallen leden van amerikaanse hairloss-sites hebben er profijt van gehad.
Het ging trouwens niet om een middel dat deze user zelf had 'uitgevonden', maar om een stof waaraan hij kon komen via een laboratorium.

Verder zei je nog:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Verder komen er regelmatig mensen op dit forum die dan een "uitvinding" hebben gedaan en die mensen zoeken die het willen "testen". Je moet dan geld overmaken naar iemand en hopen dat er iets komt wat echt werkt
Ik heb er nog geen ÉÉN gezien... Ik vind het gek dat je als newbie praat over dit forum alsof je er al jaren rondhangt. (IntrusionNow is naar HaarWeb toe 'gehaald')

Laatst gewijzigd door Robert18; 22 april 2004 om 23:23
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 23:26   #9
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Staan hier weer 2 mensen als een stel kinderen naar mekaar te schreeuwen
De een zegt dit..de ander reageert met "vreemd mannetje" fijn hoor...
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2004, 03:04   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Inderdaad kinderachtig van ons ja, mijn excuses Robert18
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2004, 18:20   #11
the stig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 224
Je zou er een boek over moeten schrijven laurensj,je weet er in ieder geval een hoop van.
the stig is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2004, 20:14   #12
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Mensen, zullen we dit topic even in de richting houden welke de topicstarter bedoelt heeft? Laurensj heeft het beste met iedereen voor -blijkt- en wat een ieder met dit advies doet moet hij of zij voor zichzelf weten.

Als mensen aanvullingen hebben op het advies, of het tegenovergestelde beweren dan is hun inbreng in dit topic uiteraard welkom. Hiervoor is dit topic.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2004, 12:10   #13
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Exclamation Nogmaals.... omgangsvormen op HaarWeb!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Staan hier weer 2 mensen als een stel kinderen naar mekaar te schreeuwen
De een zegt dit..de ander reageert met "vreemd mannetje" fijn hoor...
Inderdaad 'Iemand',

Je haalt me de woorden uit de mond. Op geheel HaarWeb ondervinden wij werkelijk nauwelijks tot géén problemen m.b.t. de omgangsvormen tussen leden onderling.
Helaas is er altijd 1 sectie die hier een negatieve uitzondering op vormt.... de 'Medicijnen/Haargroeimiddelen' en aanverwante rubrieken. En vaak betreft het dan ook nog hetzelfde selecte groepje leden wat bij dergelijke discussie's betrokken is.

Inderdaad... 'fijn hoor!'. Niet dus. Dat vinden wij ook : leden die het nodig vinden om deze vriendelijke verzoeken m.b.t. gedragsvormen te blijven negeren en het -daardoor- voor andere leden steevast lastig maken zich thuis te voelen op HaarWeb zullen dan ook strenger ge-Moderate gaan worden.

Jammer dat het zo moet, maar daar maken ze het zèlf naar. Spijtig om te zien dat niet iedereen de term/slogan 'voor en door lotgenoten' op waarde weet te schatten ( recent voorbeeld: http://www.haarweb.nl/forum/showpost...1&postcount=28 )

Onze (Moderators en Webmaster) taak is, ervoor te zorgen dat al onze leden die zich bewust zijn van de betekenis achter deze slogan zich thuis voelen op HaarWeb. Gelukkig is dat 99% van onze achterban.

Er zijn in ieder geval extra Moderators gezet op de betreffende rubrieken om deze beter te kunnen monitoren en in goede banen te leiden. Mocht je moeite hebben met een bepaalde posting dan kun je -naast dat je een reactie kwijt kunt in de betreffende thread/discussie- óók een Moderator hiervan op de hoogte brengen d.m.v. de 'Report Bad Post'-optie:

In ieder geval bedankt 'Iemand' voor je opmerking. Laten we ervoor zorgen dat onze 99% zich thuis blijft voelen op HaarWeb!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 1 mei 2004 om 12:22
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.