Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 december 2014, 18:17   #1
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Aesthetic FUE 09-12-2014 1530 grafts

Hallo allemaal,

Korte introductie:
Ik ben een 28 jarige man die last heeft van uitdunnende haren op de inhammen en haarlijn. 2,5 jaar geleden had ik compleet kale inhammen, maar door het gebruik van minoxidill en finasteride heb ik me haar grotendeels waar terug gekregen al dan niet uitgedund. Met fullmore spray heb ik altijd alles kunnen verbergen, maar daar was ik wel een beetje klaar mee en wilde ik graag een haartransplantatie ondergaan.
Nadat ik in juli diverse consults gehad te hebben besloot ik om een haartransplantatie te nemen bij Aesthetic Beauty Clinics te Veldhoven.

Gisteren 09 december was het dan zover. Waar ik eerst zo naar uitkeek naar de HT was het de laatste week omgeslagen in angst. Ik keek op tegen het kaal zijn en tegen de verhalen die ik hoorde over de pijn van de de verdovingen. Helaas was er geen andere optie dan alles eraf te scheren aangezien de eerste schatting rond de 1400 grafts was.

De behandeldag:
Nerveus als ik was melde ik me rond 08.15u in Veldhoven. Om 08.30u werd er begonnen met het ontwerp van mijn haarlijn. In samenspraak met mijn persoonlijke wens heb ik hen de haarlijn laten ontwerpen aangezien zij er een betere kijk op hebben en meer ervaring hebben in haarlijnen dan ik.
Na het tekenen was het zover, mijn haren werden voor het eerst in mijn leven eraf geschoren. Ik wilde niet eens in de spiegel kijken, maar aangezien ik nu nog een gave hoofdhuid had keek ik vluchtig in de spiegel. Ik vond het maar niks, maar ach me gedachten waren allang bij de verdovingsspuiten.

Eenmaal in de stoel ligging werd ik op me gemak gesteld door het medisch personeel. Dit team bestond uit 3 assistentes en een plastisch chirurg.
De behandelend arts bracht de verdovingen aan met een trillend apparaatje die bedoeld was om de zenuwen te misleiden. Datgene waar ik zo angstig voor was viel echt reuze mee. Sterker nog ik vond het niet eens pijn doen. (iedereen ervaart pijn op een andere wijze)

Na de verdovingen werd er begonnen met het handmatig uitboren van de grafts. Zonder enige pijn hebben de assistenten elkaar afwisselend de grafts uitgeboord. Aangezien ik veel sport en een goede doorbloeding heb, bloedde ik nogal veel, wat het uitboren natuurlijk niet vergemakkelijkte. Desondanks ging dit prima en vrijwel geheel pijnloos.

Rond de middagpauze werden er verdovingen in het voorhoofd/haarlijn/inhammen geplaatst, waarna er incisies konden worden gezet op de plaatsen waar de grafts teruggeplaatst zouden worden. Nadat dit gebeurd was, kon ik lekker genieten van me lunch.

Na de lunch werd ik door een van de assistenten opgehaald en werden de grafts teruggeplaatst in mijn hoofd. Ditmaal niet in buikligging maar een comfortabele rugligging. Met 2 personen werd er gewerkt aan het inzetten van de grafts.
Dit gebeurde met een zeer gemoedelijke en gezellige sfeer.
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit erg veel weg had van een prettige huiskamer sfeer. Wil je niet praten dan is dat ook prima, maar ik vond persoonlijk contact juist wel prettig.
De tijd vloog hierdoor voorbij en om 17.15 waren alle grafts teruggeplaatst. Dit waren er 1530 grafts voor het verdichten van de haarlijn en inhammen.

Na een wasbeurt om de bloedrestjes weg te spoelen, kreeg ik mondelinge instructies waar ik de komende weken allemaal rekening mee kan houden. (de Do's en Don'ts) Hiernaast kreeg ik ook een pakketje mee met alle informatie zodat ik die thuis rustig kan lezen.

Verder zijn er foto's gemaakt zodat ik deze kan gebruiken om jullie te informeren. Ik heb ervoor gekozen om jullie te informeren omdat ik ook veel geleerd heb van mede lotgenoten hier op haarweb. Door ervaringen en informatie te delen kunnen we elkaar helpen.

Over 2 weken kan ik indien ik dit graag wil, terug naar de kliniek om eventuele korstjes te laten verwijderen. Echter ach ik mezelf in staat met tips van deze fora om dit zelfstandig te doen.
Verder staat een nacontrole gepland in de 4de en 12de maand, waarbij ik opnieuw foto's laat maken.

Kort samengevat heb ik de behandeling als zeer prettig ervaren. Helaas ontkom je niet aan het afscheren van het haar. Ik heb de behandeling mogen ondergaan in een kliniek die je alle persoonlijke aandacht geeft die nodig is om een prettig en geruststellend te hebben. Natuurlijk zal ik pas een goed oordeel kunnen veilen wanneer ik natuurlijk kan genieten van een gewenst eindresultaat. Hier kijk ik dan ook met smacht naar uit.

Tot op heden heb ik enkel wat vochtverlies gehad vannacht vanuit het donorgebied. (dit is volledig normaal en was ik al op voorbereid)

De komende tijd zal ik regelmatig updates en foto's plaatsen zodat jullie de vooruitgang kunnen aanschouwen. De foto's van behandeling krijg ik over enkele dagen. Deze zal ik dan ook meteen plaatsen.

Voor nu rest me enkel de hoop dat mijn haar vreselijk snel gaat groeien.


Met vriendelijke groet,

Rens
__________________
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 21:14   #2
LeonMaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 35
Geslacht:
Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.
LeonMaas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 23:37   #3
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Rens!

Het is duidelijk dat je jezelf goed ingelezen hebt..

Een goede voorbereiding is het halve werk!!!

Ben ook benieuwd naar de foto s!

Voor de korstjes vd HT eerder los te laten weken kun je na 4 a 5 dagen na je HT (zo lang heb IK gewacht) beginnen met het smeren van Calendula zalf (is bagger vet en werkt zeeer goed om korstjes eraf te laten vallen!)..

Veel sterkte, en houd ons op de hoogte!

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2014, 19:10   #4
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Hallo allemaal ik heb de foto's gepost en staan in mijn privebox.
Mocht je vragen stellen dan zou ik zeggen brand los.
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2014, 19:14   #5
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
haarlijn vooraanzicht.jpg

DSC_0023 (3).jpg

DSC_0022 (3).jpg

IMG_4213.jpg

IMG_4220.jpg
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2014, 19:45   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Nette ingreep. Bescheiden van opzet en naar mijn mening goed ontworpen. Van wat ik op de foto's begrijp is er vooraan dichter ingeplant dan verder naar achteren en ik vind de haarlijn mooi scherp ingestoken. Dat kleine beetje extra aandacht voor de zijkant gaat visueel misschien wel veel doen. Het is voor het eerst dat ik zoiets zie. Er is ook heel voorzichtig uitgenomen, stevig in het veilige gebied van de haarkrans.

Het is geen grote ingreep, maar gezien je situatie een hele goede. Ik denk dat je over een jaar tevreden zult terugkijken.

Hoewel, sprekend uit eigen ervaring. Ik weet niet precies wat je zelf van het resultaat verwacht, maar het zal me niks verbazen als het over een jaar toch nog gaat kriebelen om de haarlijn toch nog iets naar voren te laten trekken en te laten verdichten

En nu begint het grote wachten!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2014, 20:01   #7
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Hallo Antonieh, bedankt voor je complimenten. Ik had vooral dunner haar op de haarlijn en inhammen. De rest was een stuk minder nodig. Ze hebben gekozen voor een dichtheid van 50/55 grafts per cm2.
Ik zal verder niet zo snel achteruit gaan denk ik omdat ik al 2,5 jaar fina gebruikt wat mijn situatie zelfs heeft verbeterd.
Ik heb geen idee wat ik kan verwachten qua dichtheid.
Ik zal volgend jaar zowiezo de haarlijn niet verlagen maar aan een verdichting zal ik wel denken indien ik er niet geheel tevreden over ben. Bij een 2de behandeling kunnen ze het verdichten tot 70 grafts per cm2 hebben ze mij verteld.
Ik zal nog 2 foto's plaatsen waarbij je kan zien dat de haarlijn zo hoog nog niet is. de 2de foto is met gel in mijn haar voor de HT.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg zijaanzicht 2.jpg‎ (130,7 KB, 535x gelezen)
Bestandstype: jpg met gel.jpg‎ (43,2 KB, 576x gelezen)
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2014, 00:46   #8
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Ziet er netjes uit hoor!

Inderdaad "apart" de zijkanten, normaal is apart in mijn ogen niet positief, maar ik bedoel het dit keer positief!

50 a 55 grafts p cm2 is de maximale verdichting in 1 behandeling, dit zou best wel eens een (met 1 HT) voor jezelf (zeer) tevreden resultaat kunnen geven.

Dikte van de haren / haarstructuur is natuurlijk ook weldegelijk van belang!

Succes!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2014, 20:11   #9
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@renszo

Hoeveel heb je voor het hele ingreep betaald?
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2014, 21:09   #10
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
De prijzen voor en fue zijn te vinden op de site van aesthetics beauty clinics. Ik heb net iets minder dan 4000 euro betaald.

Gr Rens
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2014, 11:06   #11
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renszo Bekijk bericht
De prijzen voor en fue zijn te vinden op de site van aesthetics beauty clinics. Ik heb net iets minder dan 4000 euro betaald.

Gr Rens
dure grap man... hoop dat het er allemaal straks goed uitziet.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2014, 12:04   #12
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Ziet er netjes uit! Nu geduld hebben��
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2014, 15:11   #13
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Misschien heeft iemand met het volgende ervaring. Omdat ik veel draaiingen in me haar heb en verschillende haargroeirichtingen hebben ze in het donorgebied een aantal misboringen gedaan. Zij vertelden mij al dat ik ongeveer vanaf de 4de a 5de dag last van kon gaan hebben. Die haren zitten namelijk nog in het donorgebied en gaan door de misboring ontsteken om vervolgens weer te groeien. Ik heb van hen celebrex meegekregen daarvoor. Nu voel ik steeds pijnen/steken in het donorgebied. Het donorgebied ziet er overigens wel rustig en goed uit. Hoe lang duurde dit ongemak bij jullie? en nog tips?

Alvast bedankt.
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2014, 16:17   #14
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Het uiteindelijke resultaat gaat nooit jouw verwachtingen bevredigen.
Je had nog een hele goeie kop met haar en door deze behandeling zal je ontevreden blijven, met hetgeen er verplaats is...(Althans in mijn beleving.)

Dat zal namelijk nooit de dichtheid bereiken van het ''bestaande haar''.

Daarbij zullen vervolgbehandelingen in de toekomst nodig blijven, dus ze (lees: kliniek) hebben jou aardig bij de ballen.

Succes met je herstel!
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2014, 17:15   #15
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Daar hebben we dino onze rasoptimist en realist daar heb ik wat aan. Haha
Je maakt 1 fout, mijn insteek is alleen dat het beter zou worden dan de oude situatie en niet terug naar de dichtheid toen ik 18 was. Mocht ik dan nog niet tevreden zijn dan kan ik altijd nog een verdichting doen. Verder leef ik bij het moment. Mocht ik later kaler worden dan is mijn doelstelling dit netjes bijhouden dat ik een kop met haar heb en geen kale knikker want dat staat me niet.(blijkt ook wel na het scheren)
Verder gebruik ik fina en minoxidil wat al 3 jaar zeer goed werkt. Ennnn wie weet is er over 10/15jaar een nieuwe doorbraak om ons kalende mensen te helpen. Gelukkig ben ik nog niet zo kalend dankzij de finasteride en heb ik enkel en alleen me haarlijn bij hoeven te werken.
Het resultaat van deze behandeling mogen we over een jaar aanschouwen en ik hoop dat jij als criticus dan gaat zeggen dat het zo slecht nog niet is.

Gr Rens
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.