Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 november 2008, 20:38   #1
doncobra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 17
wat is de oorzaak?

ik had altijd al een volle haardos en stond bekend vanwege me mooie haren. Maar ik begon vanaf het begin van de zomer met het gebruiken van murrays eeen zeer sterke waxsoort en dat ging de eerste 3 maanden goed. Maar daarna merkte ik dat ik veel haren verloor en dat haarverlies werd minder als ik het een tijdje niet gebruikte. Ik ging door met het gebruiken van murrays en merkte uiteindelijk ook op dat me haarstijl begon te verandere en het werd steeds slapper en en ik moest er meer in doen om me haar overeind te krijgen en uiteindelijk merkte ik dat ik aan me linker kant een inham begon te krijgen en best wel groot. Ik had destijds ook een slechte levensstijl en blowde zeer veel en rookte ook af en toe sigaretten (20 per week). Ik at ook heel slecht en spote nie meer en ontbeet bijna nooit en ging gelijk door naar de burger king of iets in die trend. ik merkte uiteindelijk ook dat me haar op me rechter inham doorzichtig begon te worden en dat als ik daar niks aan zou doen dat dat ook zou weg gaan en meer dan ik aan me rechter inham had verloren en dat terwijl ik nog 17 ben. Ik ging toen naar de huisarts en die zei tegen mij dat de jeuk die ik voelde wel door die wax kon komen maar da6t me haar er gezond uitzag en dat haaruitval ook daardoor kon komen maar dat het haar verlies op me inhammen door hormonen kwamen en dat het nog gewoon verder kon gaan en dat er niks aan te doen is en dat de wax wel voor haaruitval kon zorgen maar dat het dan over het hele hoofd verspreid zou zijn en niet alleen bij inhammen en hij advieseerde mij alsnog om die wax niet meer te gebruiken. Ik ben nog steeds overtuigd dat het door de wax komt die ik overigens voor maar 7 maanden heb gebruikt en daarvoor had ik zowat het perfecte haar.
weet iemand mischien wat voor mij de beste oplossing is als die er is want ik ben volgens mij te jong om medicijnen te slikken en wil het liever ook niet en heeft iemand mischien iets vergelijkend mee gemaakt ik zou graag jullie advies willen, alvast bedankt voor de reacties
doncobra is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2008, 21:12   #2
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Wat belangrijk is om te weten is hoe het haar bij je vader is? Is hij kaal, heeft hij een volle haarbos? AGA is genetisch bepaald, ofwel erfelijk. Als hij kaal is, is de kans aannemelijk dat jij uiteindelijk ook die kant op gaat (maar wees gerust, is veel tegen te doen ).
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2008, 21:20   #3
doncobra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 17
niemand in mijn familie lijd aan AGA. Mijn vader is 45 en heeft wel minder haar maar nog steeds oop de schaal van norwood een 2 of miskien zelfs iets beter en me opa aan me vaders kant is al helemaal een voorbeeld en had op ze zestigste een afro ( hoe dat weet ik ook nie). aan me moederskant lijd ook niemand eraan alleen 2 ooms van me waarvan vooral eentje hebben haaruitval en hun hebben dat ook niet extreem.
doncobra is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2008, 22:35   #4
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doncobra Bekijk bericht
niemand in mijn familie lijd aan AGA. Mijn vader is 45 en heeft wel minder haar maar nog steeds oop de schaal van norwood een 2 of miskien zelfs iets beter en me opa aan me vaders kant is al helemaal een voorbeeld en had op ze zestigste een afro ( hoe dat weet ik ook nie). aan me moederskant lijd ook niemand eraan alleen 2 ooms van me waarvan vooral eentje hebben haaruitval en hun hebben dat ook niet extreem.
In dat geval zal het bij jou denk ik ook blijven bij de inhammen die je net hebt gekregen. Veel jongens van jouw leeftijd (iets ouder/jonger) krijgen 'last' van beginnende inhammen rond die leeftijd. Denk dat het niets is om je daar zorgen over te maken, of in ieder geval niet om over te gaan op medicijnen.

Wat betreft de wax: als jij denkt dat het daardoor komt dan kan je er natuurlijk beter mee stoppen. Volgens mij hebben wax en gel weinig slechte invloed op je, maar als je daarbij ook een slechte levensstijl hebt, dan zal dat inderdaad ook niet veel goeds doen voor je haar. Is sowieso slecht voor je
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2008, 22:57   #5
doncobra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 17
bedankt voor het advies komt een beetje overeen met wat de huisarts zei maar dus aan die kleine inhammen is niet echt wat te doen

ps: is het dragen van een pet slecht voor je haar
doncobra is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2008, 23:19   #6
doncobra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 17
en is er ook nisk te doen tegen die kleine inhammen want bij me rechterkant ziet het er wel uit aslof ze heel groot gaan worden
doncobra is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2008, 23:51   #7
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Kalende inhammen zijn het moeilijkst te bestrijden, deze plekken zijn het meest gevoelig voor het kaler worden. Sommige mensen hebben hergroei ondervonden met behulp van Minoxidil, maar dit is zeldzaam. Daarbij, ALS het eenmaal is teruggegroeit op de inhammen zul je toch door moeten blijven gaan met het medicijn, omdat de gewonnen haren anders weer uitvallen.

Het meest effect op de inhammen (maar ook niet gegarandeerd) kan je halen met finasteride/dutasteride. Ook dat zijn medicijnen die je dan de rest van je leven zult moeten blijven slikken. Ze kunnen daarbij ook vervelende bijwerkingen hebben.

Als ik jou was zou ik me nergens zorgen over maken. Die inhammen heeft echt bijna elke man (let er voor de grap maar eens op). Mocht het erger worden of als je er toch mentaal onder begint te lijden, kun je altijd nog op medicijnen overgaan.

Petten zijn overigens niet slecht voor je haar, is een broodje aap
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2008, 23:53   #8
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Overigens zal ik allereerst gewoon beginnen met een gezonde levensstijl aanhouden
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2008, 00:05   #9
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Is dat echt zo stifter, dat je met finasteride/duasteride meer effect op de inhammen hebt dan minoxodil? Ik twjfel nog daarover!
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2008, 00:11   #10
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedroefd007 Bekijk bericht
Is dat echt zo stifter, dat je met finasteride/duasteride meer effect op de inhammen hebt dan minoxodil? Ik twjfel nog daarover!
Voor zover ik weet is hergroei op de inhammen met minoxidil zeldzaam. Voor de kruin werkt het daarentegen wel goed. Met fina/duta is er vaak meer effect.

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik (nog) geen ervaring heb met beide middelen. Dit is puur wat ik heb gevonden op internet (waaronder de meningen op dit forum )
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2008, 00:18   #11
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stifter Bekijk bericht
Voor zover ik weet is hergroei op de inhammen met minoxidil zeldzaam. Voor de kruin werkt het daarentegen wel goed. Met fina/duta is er vaak meer effect.

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik (nog) geen ervaring heb met beide middelen. Dit is puur wat ik heb gevonden op internet (waaronder de meningen op dit forum )
Oh, ik snap je verhaal. Maar dus eigenlijk denk jij dat je met finasteride zowel een betere kans op de kruin en inhammen heb? Of interpreer ik jou dan verkeerd?
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2008, 00:32   #12
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedroefd007 Bekijk bericht
Oh, ik snap je verhaal. Maar dus eigenlijk denk jij dat je met finasteride zowel een betere kans op de kruin en inhammen heb? Of interpreer ik jou dan verkeerd?
Minoxidil heeft voor zover ik weet een betere werking op de kruin dan Finasteride. Finasteride heeft echter weer een betere werking op haaruitval in het algemeen en geeft daarbij een grotere kans op hergroei in het frontale gebied.

Wat verder ook over het algemeen wordt aangenomen dat het combineren van beide middelen een 'extra' effect geven, d.w.z. 1+1=3.

Wel dus de sitenote, dit is allemaal uit eigen onderzoek (lees: het doorspitten van fora). Mensen met ervaring met beide producten kunnen een beter beeld geven over de mogelijkheden.
Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2008, 09:27   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik kan mijn eigen ervaring toevoegen. Voor de rest moet ik het ook vooral hebben van het delen van ervaringen met lotgenoten en daarvan geeft Stifter de ervaring al goed weer.

Ik heb in het bijgevoegde plaatje weergegeven welke weg ik heb afgelegd.

2002, mijn inhammen waren aan het oprukken en ik merkte dat mijn kruin ook dunner en dunner werd. Nog niet kaal en ik kreeg (nog) geen opmerkingen, maar zorgwekkend genoeg. Ik begon dus met minoxidil.

2004, na twee jaar minox geen probleem meer op de kruin, middenvoor leek het te verbeteren, maar bij de inhammen veranderde niets. Mijn gevoel zei zelfs dat het iets achteruit ging nog. Ik ging er dus finasteride bij gebruiken.

2006, na twee jaar fina was de haardos toch merkbaar dichter. Dat laat zich lastig in een plaatje vangen. Mijn gevoel zei dat het middenvoor toch iets beter was geworden weer en dat de inhammen in ieder geval niet meer achteruit gingen. Maar de inhammen stoorden me, dus nam ik een haartransplantatie om de inhammen te dichten en de haarlijn sterker aan te zetten.

2008, geen problemen meer. Een mooie NW2 met beschaafde inhammen ... heel soms voel ik de prikkel om die inhammen misschien nog iets te verondiepen, maar vaak maak ik mezelf meteen voor gek uit dat ik dat wil
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg progressieA.JPG‎ (17,7 KB, 43x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2008, 11:43   #14
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
2008, geen problemen meer. Een mooie NW2 met beschaafde inhammen ... heel soms voel ik de prikkel om die inhammen misschien nog iets te verondiepen, maar vaak maak ik mezelf meteen voor gek uit dat ik dat wil
Die prikkel heb ik nu al, en de haren moeten nog beginnen met groeien.

Ik wacht dit jaar af, maar sluit niks uit.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2008, 16:00   #15
doncobra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 17
zijn er overigens manieren om het DHT gehalte dat je hebt te verlagen door iets tegen stress te doen of door beter te slapen of anders te eten enzovoorts
ook hoorde ik van me vader dat je altijd 1 soort shampoo moet gebruiken en dat het slecht is voor je haar om verschillende soorten shampoo te gebruiken.
doncobra is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Oorzaak van seksproblemen? Guoy Medicijnen/haargroeimiddelen 36 19 april 2008 19:29
Kale kruin en inhammen andere oorzaak? kaledildo20 AGA - Algemeen 0 3 januari 2008 23:31
Straightener oorzaak haaruitval? Josianne40 Haarproblemen bij vrouwen 4 9 april 2007 17:19
Proefschrift vergroot inzicht in oorzaak kaalheid pindakaas Overige behandelingen 3 29 september 2003 10:47
oorzaak Jacqueline TTM - Algemeen 1 2 september 2002 15:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.