Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 november 2011, 20:17   #31
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Zou het niet zo zijn Lucky dat je door die ht's er niet veel meer mee bezig blijft
dan wanneer je er niets aan had laten doen?

Oftewel als je toen die eerste stap niet had genomen, het accepteren uiteindelijk makkelijker was geweest dan na die 1e ht? Na 1 ht kun je niet meer terug he. Zeker niet na de Futjes van toen.

Maar idd is ieder mens anders, en mijn ervaringen gelden zeker niet voor iedereen. Ik weet wel dat ik toen op mn 24e heel anders er over dacht dan nu met mn 35e.

Maar uiteraard ben ik nog wel tevreden met mn ht's, en heb er geen spijt van ik het heb laten doen. Maar je blijft er mee bezig.
Anders was het gewoon de tondeuze er overheen en verder...
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2011, 20:46   #32
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Zou het niet zo zijn Lucky dat je door die ht's er niet veel meer mee bezig blijft
dan wanneer je er niets aan had laten doen?

Oftewel als je toen die eerste stap niet had genomen, het accepteren uiteindelijk makkelijker was geweest dan na die 1e ht? Na 1 ht kun je niet meer terug he. Zeker niet na de Futjes van toen.

Maar idd is ieder mens anders, en mijn ervaringen gelden zeker niet voor iedereen. Ik weet wel dat ik toen op mn 24e heel anders er over dacht dan nu met mn 35e.

Maar uiteraard ben ik nog wel tevreden met mn ht's, en heb er geen spijt van ik het heb laten doen. Maar je blijft er mee bezig.
Anders was het gewoon de tondeuze er overheen en verder...
Ik vraag me af of mensen die het hebben geaccepteerd het altijd met je eens zullen zijn. Een collega van mij moppert regelmatig over zijn verbrandde schedel en het geklooi met zonnenbrand. Loopt in zijn ogen en verpest het beetje kapsel dat ie nog heeft. En 's winters schijnt de kou wel eens extra pijnlijk te zijn op de fiets.

Maar goed, ik denk ook dat mijn leven een stuk eenvoudiger zou zijn geweest als ik kaalheid had kunnen accepteren. Dan zat ik hier niet, om maar iets te noemen. En dan had ik geen problemen met het kiezen van een kapsel dat bij me past ... dan ging de tondeuze er eens in de week overheen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2011, 21:26   #33
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Zou het niet zo zijn Lucky dat je door die ht's er niet veel meer mee bezig blijft
dan wanneer je er niets aan had laten doen?

Oftewel als je toen die eerste stap niet had genomen, het accepteren uiteindelijk makkelijker was geweest dan na die 1e ht? Na 1 ht kun je niet meer terug he. Zeker niet na de Futjes van toen.

Maar idd is ieder mens anders, en mijn ervaringen gelden zeker niet voor iedereen. Ik weet wel dat ik toen op mn 24e heel anders er over dacht dan nu met mn 35e.

Maar uiteraard ben ik nog wel tevreden met mn ht's, en heb er geen spijt van ik het heb laten doen. Maar je blijft er mee bezig.
Anders was het gewoon de tondeuze er overheen en verder...
Mijn 1e ht was in 2008 pas. Ik heb jaren getracht het te kunnen accepteren en de eerste jaren wist ik helaas niks van medicaties af. Ik kan er heel duidelijk in zijn, die transplantaties voelen als een lot uit de loterij.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 02:05   #34
alopeciaphobia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 22
Hai,

Wist je dat het in het leger ook een vaak gemaakte fout is dat jongens denken dat hun haren uitvallen door het dragen van een legerhelm.
Echter komt dit eerder omdat jongens rond hun 18-19e met het leger beginnen en kaalheid juist dan vaak begint, gegeven dat je er gevoelig voor bent
alopeciaphobia is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 02:38   #35
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alopeciaphobia Bekijk bericht
Wist je dat het in het leger ook een vaak gemaakte fout is dat jongens denken dat hun haren uitvallen door het dragen van een legerhelm.
Echter komt dit eerder omdat jongens rond hun 18-19e met het leger beginnen en kaalheid juist dan vaak begint, gegeven dat je er gevoelig voor bent
Inderdaad, een vergelijkbare mythe is dat haren sneller groeien doordat je je gaat scheren. Dat komt omdat de haren sneller gaan groeien in de periode na de pubertijd en omdat jongens zich dan gaan scheren. Eerst weinig en dan steeds meer. In plaats van te bedenken dat ze meer moeten scheren omdat hun haren sneller groeien, bedenken ze dat hun haren sneller groeien omdat ze zich zijn gaan scheren.

Heel vreemd hoe dat soort zaken soms werkt. Alsof je concludeert dat het in de zomer warmer is doordat je meer bent gaan zweten
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 10:04   #36
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R0elof Bekijk bericht
Ik ben 20, en heb inhammen helaas. Nu is dit door een brommerhelm gekomen (ook al beweren ze hier op het forum stellig dat dat niet zo is, terwijl ik toch echt er zelf bij ben en hun niet ) en sinds ik geen helm meer draag is het zo gebleven.

Nu wil ik een FUE nemen om mijn inhammen weer op te laten vullen, zal ik daar met 500/750 grafts genoeg hebben? En kom ik/word ik toegelaten tot een HT?
Indien je toch serieus overweeg om een haartransplantatie te ondergaan dan zul je moeten accepteren dat de haarlijn nu al zo hoog mogelijk, wat acceptabel is wordt gemaakt. Je hebt nu eenmaal maar een beperkt donorgebied. Je kunt het nu wel herstellen met de hoogst haalbare dichtheid maar dit is niet verstandig. Als er op 20 jarige leeftijd al sprake is van beginnende kaalheid dan moet je rekening houden dat er een grote kans is dat je aanleg hebt om een zeer grote kaalheid te krijgen. Nu ben je 20 en kun je de haarlijn herstelen. Ga er financieel ook van uit dat je op je ca. 25e a 28e weer aan de beurt kunt zijn. Ook daarna zal er waarschijnlijk weer een herstel nodig zijn omdat haaruitval niet zomaar stopt. Je zal dus ook Propecia moeten blijven gebruiken om alles zo veel mogelijk te remmen. Indien de kaalheid doorzet heb je vaak voldoende donor om heel de bovenkant netjes bedekt te krijgen. Indien ook de kruin nog volledig kaal wordt is er vaak niet voldoende donor om alles volledig goed bedekt te krijgen. Indien je hier allemaal rekening mee houd dan kun je overwegen om op je 20e aan een haartransplantatie te beginnen. Hoe langer je wacht hoe beter is in te schatten wat er met je haaruitval gaat gebeuren.
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.