Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2010, 21:27   #1
Bumblebee
HaarWeb lid
 
Bumblebee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 31
Smile Hoi, ben nieuw hier en heb dun haar

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus kom me even voorstellen.

Ik ben een vrouw van 35 jaar, en heb boven op mijn hoofd dunner wordend haar. Misschien een beetje mijn eigen schuld
Vanaf mijn 17e ben ik de pil gaan slikken en toen is geleidelijk aan mijn haar wat dunner geworden.

Toen het tijdperk van de extensions en nepdreads kwam, ben ik nepdreads gaan dragen om mijn haar wat voller te laten lijken, stond echt hartstikke leuk! Het wende snel om alleen maar rond te willen lopen met "iets" in mijn haar.
Voor de afwisseling toch eens een keer extensions laten zetten, maar dat was geen succes...binnen een maand lagen er 9 strengetjes uit, die ook nog eens kale plekken veroorzaakten
Dus eruit laten halen...en voelde me doodongelukkig.

Heb toen weer mijn nepdreads in laten vlechten, en ben mij eens gaan verdiepen in haar opvulsystemen, en kwam toen terecht bij vlechtextensions, dat bleef beter zitten dan de waxextensions...
Maar omdat ik telkens moest reizen om het erin te laten zetten werd me dit te gek, en ik had geen groot budget op dat moment.

Ben toen bij mijzelf dreads in gaan zetten, en heb ze zo'n 7-8 jaar in mijn eigen haar ingevlochten, alleen aan de achterkant, omdat mijn voorkant al dunner aan het worden was.

Nu na 8 jaar ben ik het zo zat!
Mijn haar aan de voorkant is helemaal afgeknapt door het gewicht van de dreadstaart die ik altijd boven op mijn hoofd heb zitten...
Stond soms 30 min in de badkamer om die staart goed te krijgen, en als ik dan rechtop stond, zakte hij net weer zo makkelijk naar beneden...

Een vriendin van mij attendeerde mij op een lace wig, en ben me daar in gaan verdiepen via internet. Heb heel veel prachtige resultaten voorbij zien komen, veel filmpjes op youtube bekeken, contact gelegd met iemand die ze hier in nederland verkoopt, en ondanks dat ze een webwinkel heeft, mocht ik toch bij haar thuis langskomen om een lace wig in het echt te zien, want het is toch een hele uitgave.

Na een bezoek te hebben gebracht bij deze mevrouw, en ik met een glimlach bij haar vandaan kwam, moet ik nog ongeveer 2 weken wachten totdat mijn nieuwe haar arriveerd...

Ze had mij een aantal kleuren laten zien, hoe de lace eruit zag, advies over verzorging kreeg ik mee, en waar ik heel blij mee was, ze stelde me gerust en op mijn gemak.

Ik heb er gewoon zin in om de nepdreads eruit te halen als mijn lacewigs binnen komen. Ja lacewigS, want ik krijg er 2 van mijn lieve vriend
(was eerst de bedoeling dat ik zelf 1 zou aanschaffen, maar omdat ik binnenkort jarig ben, had hij al bedacht dat ik er nog 1 bij zou krijgen, en nu krijg ik ze beiden van hem, zo lief!!)

Ik zit ook al helemaal te bedenken hoe ik straks mijn haar zou kunnen dragen.

Ik heb voor de rest geen ziekte, maar heb dus wel dunner wordend haar, en vind dat voor mijzelf heel vervelend, het maakt mij onzeker, hou me vaak op de achtergrond, kleed me vaak in zwarte onopvallende kleding.
En daar wil ik van af...
Betrap me zelf er nu al op dat ik naar kleurige kleding ga kijken...

Ik ben overigens heel benieuwd naar ervaringen van mensen die ook een lace wig dragen, dus alle tips, ervaringen etc is welkom!

Groetjes van mij

Laatst gewijzigd door Bumblebee; 7 maart 2010 om 21:32
Bumblebee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2010, 21:32   #2
Bumblebee
HaarWeb lid
 
Bumblebee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 31
Denk dat ik dit per ongeluk in de verkeerde categorie heb geplaatst...
Bumblebee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2010, 21:59   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bumblebee Bekijk bericht
Denk dat ik dit per ongeluk in de verkeerde categorie heb geplaatst...
Hoi Bumblebee. Welkom op ons forum. Ik heb je discussie verplaatst naar de rubriek "haarwerken". Ik denk dat hij hier meer op z'n plaats is.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2010, 22:03   #4
Bumblebee
HaarWeb lid
 
Bumblebee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Hoi Bumblebee. Welkom op ons forum. Ik heb je discussie verplaatst naar de rubriek "haarwerken". Ik denk dat hij hier meer op z'n plaats is.
Dank je wel Henk...

Hier staat het idd op een betere plaats...
Bumblebee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2010, 23:31   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het rondom vastlijmen van een lacewig is iedere ochtend een hele klus en dat is de reden waarom de meeste lotgenoten de pruik 's nachts vastgeplakt laten zitten, maar dat heeft tot gevolg dat het haar ernstig aan slijtage onderhevig is door wrijving op het kussen e.d. en daarom vaak al na 3 maanden moet worden vervangen. Een hele dure aangelegenheid.

Het zou beter zijn om eerst medicatie uit te proberen, want als je door medicatie een gezonde haardos van jezelf krijgt, is dat toch veel prettiger. Ik vermoed dat je diffuus haarverlies hebt rondom het hele hoofd (waarschijnlijk Female Pattern Hair Loss) in combinatie met kale plekken (traction alopecia veroorzaakt door extensions, dreads,e.d.)
Welk anticonceptiemiddel je gebruikt, is ook van belang; er mogen namelijk geen androgene stoffen in zitten.
Allereerst zou je via de huisarts je bloed kunnen laten onderzoeken op eventuele tekorten of overschotten, en de schildklierfunctie laten controleren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2010, 09:18   #6
Bumblebee
HaarWeb lid
 
Bumblebee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 31
Het zou kunnen dat ik diffuus haarverlies heb, maar zelf denk ik dat het door het jarenlang dragen komt van zware nepdreads.

Mijn haar bovenop mijn hoofd is gewoon afgeknapt.

Om mijn eigen haar nu rust te geven heb ik besloten om een lace wig te gaan dragen omdat ik niet met dun haar wil lopen.
Ik sta in een winkel en wil er representatief uit zien.

Ik heb heel wat anticonceptiepillen geslikt, maar voelde mij bij velen niet goed, en slik nu al jaren trichinon (3-fasen pil) en die bevalt mij prima.

Ik wil eerst eens gaan kijken of mijn haar bijkomt door het dragen van een lace wig, zo niet, dan kan ik altijd nog het medische circuit in gaan.
Mijn broer heeft ook niet dik haar, en mijn vader had dat ook niet.
Bumblebee is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2010, 12:48   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik denk dat je Trigynon bedoelt en dat bevat levonorgestrel, een stof met androgene werking.
Die dreads zullen inderdaad ook nog traction alopecia hebben veroorzaakt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2010, 19:21   #8
Bumblebee
HaarWeb lid
 
Bumblebee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 31
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik denk dat je Trigynon bedoelt en dat bevat levonorgestrel, een stof met androgene werking.
Die dreads zullen inderdaad ook nog traction alopecia hebben veroorzaakt.
Idd die bedoel ik , maar ik voel me wel het beste bij deze pil, bij vorigen had ik teveel bijwerkingen wat geen pretje was...

De nepdreads zitten alleen aan de achterkant van mijn hoofd gevlochten, en daar is mijn haar niet dun.
Alleen bovenop, en dat is nu dus afgeknapt...

Thanks voor je reacties en meedenken...
Bumblebee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 13:51   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je schreef dat je haren al vanaf je 17e dunner zijn geworden door de pil en daarom denk ik dat je toch beter een anti-androgene pil kunt gaan slikken, zoals de Diane35 of Yasmin/Yaz/Yasminelle. Ook zou je minoxidil-lotion kunnen gaan overwegen:

__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 20:41   #10
Bumblebee
HaarWeb lid
 
Bumblebee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 31
Het zou kunnen dat mijn haar dunner is geworden door de pil...maar een internist vertelde mij toen dat het niet mogelijk was...

Maar nu de laatste tijd, is mijn haar afgeknapt zoals ik al eerder zei...

Ik ontkom er nu niet aan om een haarstuk te gaan dragen, nu ik mijn dreads ook soort van zat ben...

Ik doe dit om te kijken of het bovenop mijn hoofd ook weer dikker wordt, zo niet, dan kan ik altijd nog medische stappen ondernemen.

Ik waardeer je adviezen, maar ik wil gewoon gaan kijken hoe mijn haar zich herstelt door het niet dragen van dreads.

Ook zou ik graag ervaringen van mensen horen die ook een lacewig dragen, welke lijm ze gebruiken, etc.
Alle info is welkom!
Bumblebee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 06:46   #11
mimi1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2010
Berichten: 4
replay lace wig

Hoi

Je kan maar beter weave in laten zetten het haar groeit dan ook. Lace wig is prachtig maar als je het ieder keer vast lijmt aan de voorkant wordt je nog kaaler
mimi1 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 13:20   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Mimi, weaves en extensions zijn zeker niet aan te bevelen voor mensen met AGA. En van lace-wigs plakken langs de randen met speciale lijm of tape wordt niemand kaal.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 21:26   #13
Bumblebee
HaarWeb lid
 
Bumblebee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 31
Ha Mimi al terug bericht dat ik nog geen last heb van meer kalend worden door de plakranden, dat heb je zelf in de hand door manier van verwijderen.

Mijn haar is ook niet geschikt voor hairweave, en ik heb geen zin om om de zoveel weken ergens naar toe te moeten om het opnieuw te laten doen.
Nu doe ik het zelf, en dat gaat prima!!
Bumblebee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 17:25
Nieuw hier met permanent haarwerk lisje Haarwerken 11 13 juli 2009 01:32
Dochtertje van twee trekt haar uit haar hoofd! Mieneke TTM bij kinderen 19 26 mei 2006 18:57
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.