Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2010, 19:15   #1
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
wie herkent dit?

Al een poosje ben ik niet op deze site geweest. Dat was een goed teken. Met de Diana, 2% minox en Rooscure leek mijn "haarsituatie" gestabiliseerd te zijn (nog wel meer uitval dan vroeger, maar niet zo veel om mij continue zorgen over te maken).
Maar nu is het ineens helemaal mis. Sinds twee weken valt het echt weer heel erg uit en heb ik veel last van jeuk. Of preciezer: het lijkt wel of ik voel dat elke haar die uitvalt er uit wordt geduwd (soort van prikkend gevoel). Meest vervelende daaraan vind ik nog wel dat ik de hele dag dus aan de haaruitval herinnerd wordt (naast de haren die voortdurend op m'n bureau belanden).

Wie herkent dit? Verder is er niets veranderd, behalve dat ik twee maanden geleden naar de tropen ben geweest (mijn haaruitval is twee jaar geleden ook begonnen na verblijf in de tropen). Komt een dergelijke plotselinge shedding ook bij sommigen van jullie wel voor? En hoe lang duurt het?
Ben zo bang dat de hele obsessie weer van voren af aan begint...
Hoor graag jullie, hopelijk hoopvolle, ervaringen. Groeten! Elisabeth
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 21:06   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Misschien is het een bijwerking van een inenting of medicijn dat je gebruikt hebt; medicijnen hebben vrij vaak haaruitval als bijwerking.
Maar 't kan ook zijn dat de combinatie van minox + Rooscure de hoofdhuid teveel begint te irriteren. Ik zou de 2% minox met ppg vervangen door de halve dosering van minox nr. 540 van minoxidil.com en de Rooscure voorlopig achterwege laten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 21:31   #3
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
Hi Hanna, Dank voor je snelle reactie ...als altijd. Ik had er even bij moeten zeggen dat ik deze keer voor bezoek aan tropen geen medicijnen heb geslikt, gaan malariapillen of zo dus. Verder denk ik niet dat het een allergische reactie is op de combi Rooscure en minoxidil omdat ik geen constante jeuk heb maar meer een prikkend gevoel (zoals ik al zei: alsof ik voel dat een haar naar buiten wordt geduwd). Maar vooral ook omdat het niet alleen gaat om gevoel op m'n hoofd, maar vooral de bos met haren die nu elke dag uitvalt.... Wat een stress zeg - ik voel me er enorm rot onder. Maar wat je suggereert om naar minox 5% over te stappen is wellicht wel een goed idee...

Maar wat ik ook graag wil weten: is het hebben van sheddings tijdens een op zich succesvolle aanpak iets wat vaker voorkomt??
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2010, 21:39   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elisabeth01 Bekijk bericht
Maar wat ik ook graag wil weten: is het hebben van sheddings tijdens een op zich succesvolle aanpak iets wat vaker voorkomt??
Dat ligt er aan wanneer de shedding optreedt, hoeveel tijd na het starten met het medicijn. En dat 't er met plukken tegelijk uitkomt, is volgens mij niet gebruikelijk bij een shedding...
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2010, 12:17   #5
Tamar24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2010
Berichten: 8
Dat prikkende gevoel herken ik. Bij mij voelt het alsof de haren heel langzaam één voor één mijn hoofd uit worden getrokken...
Tamar24 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval van korte haartjes!! Wie herkent dit? suli Haarproblemen bij vrouwen 6 16 februari 2016 01:56
Wie herkent hier iets van? Tifa Haarproblemen bij vrouwen 6 26 juli 2008 20:50
Wie heeft ook AA en herkent dit? Nikky AA - Algemeen 1 1 september 2006 11:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.