Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 oktober 2010, 22:49   #106
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
op je foto's lijkt het niet erg dun.....
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2010, 10:44   #107
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Het zijn misschien ook niet zulke hele goede foto´s, maar je ziet de verdunning ook eigenlijk pas vanaf echt dichtbij, op een foto is het niet zo snel vast te leggen.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2010, 00:46   #108
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
No offense OP, maar je linkt naar uitleg over DUPA. DUPA en DPA zijn twee héél andere dingen!

DUPA is Diffuse UnPatterned Alopecia en omvat je gehele hoofd (dus ook de zijkanten en achterkant). Middeltjes werken meestal niet bij deze vorm.

DPA vindt plaats OP je hoofd. Middeltjes kunnen het wel doen.

Laatst gewijzigd door jdh; 9 november 2010 om 00:48
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2010, 00:51   #109
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Mijn DPA-hoofd nat:



Mijn DPA-hoofd droog:



Ben momenteel fina+minox aan het onderzoeken. Denk dat ik eerst aand e fina ga, omdat minox me toch iets teveel gedoe lijkt.
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2010, 12:39   #110
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdh Bekijk bericht
DUPA is Diffuse UnPatterned Alopecia en omvat je gehele hoofd (dus ook de zijkanten en achterkant). Middeltjes werken meestal niet bij deze vorm.
Ik ken geen verschil tussen DUPA en de vrouwelijke vorm van AGA of FPHL (female pattern hair loss), waarbij de bewezen middelen vaak wel werken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2010, 13:12   #111
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik ken geen verschil tussen DUPA en de vrouwelijke vorm van AGA of FPHL (female pattern hair loss), waarbij de bewezen middelen vaak wel werken.
Vrouwelijk haarverlies is een heel ander verhaal ja. Maar voor mannen is het wel van groot belang onderscheid te maken tussen DUPA en DPA.
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2010, 15:52   #112
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdh Bekijk bericht
Vrouwelijk haarverlies is een heel ander verhaal ja. Maar voor mannen is het wel van groot belang onderscheid te maken tussen DUPA en DPA.
Off topic, maar voor vrouwen met de mannelijke vorm of de vrouwelijke vorm van AGA, maakt de medicatie geen verschil en ik zou dus niet weten waarom de middelen die bij FPHL werken, niet zouden werken bij DUPA. Het gaat om het bekende rijtje minoxidil-lotion, spironolactone-lotion, cyproteronacetaat, finasteride.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2010, 16:45   #113
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdh Bekijk bericht
No offense OP, maar je linkt naar uitleg over DUPA. DUPA en DPA zijn twee héél andere dingen!

DUPA is Diffuse UnPatterned Alopecia en omvat je gehele hoofd (dus ook de zijkanten en achterkant). Middeltjes werken meestal niet bij deze vorm.

DPA vindt plaats OP je hoofd. Middeltjes kunnen het wel doen.
No offense either ... maar het geen waar ik naar link gaat over DUPA én DPA als je eerst eens het stuk doorleest dan had je kunnen zien dat deze 2 vormen in dit stuk apart behandeld worden, tevens worden de verschillen uitgelegd.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2010, 02:06   #114
jdh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2010
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
No offense either ... maar het geen waar ik naar link gaat over DUPA én DPA als je eerst eens het stuk doorleest dan had je kunnen zien dat deze 2 vormen in dit stuk apart behandeld worden, tevens worden de verschillen uitgelegd.
OK, duidelijk! Ik zag 'DUPA' en dacht 'fout!'. Je zou niet de eerste zijn die het onderscheid niet maakt, dus vandaar
jdh is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2011, 18:19   #115
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Zo, inmiddels weer een hele tijd verder. Momenteel zit ik ongeveer anderhalf jaar aan de fina en minox 5% (1 keer per dag, maar hier wil ik vanaf). De status? Bij momenten heb ik dat het gestabiliseerd is, maar over de gehele periode moet ik toch zeggen dat het helaas langzaam verslechterd is. Van de zomer had ik mijn haren eens een stuk korter laten knippen, ongeveer 5-6 cm, en als ze droog waren was er nog niet veel te zien. Momenteel zijn de haren even lang, maar als de haren helemaal droog zijn moet ik ze echt even goed leggen, anders begin je toch op plekken hoofdhuid te zien. Voor de duidelijkheid, ik heb DPA.

Nu vroeg ik me af wat nou het beste kapsel is, wanneer de haren toch te dun worden. Millimeteren met een kapje op de tondeuse lijkt me geen optie, ik denk dat je dan duidelijk een grens van dun en dik haar gaat zien (dat de krans goed doorschijnt). Iemand een idee?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2011, 18:50   #116
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ok dat was even een flink pak leesvoer...
Interessant en nuttig om te lezen. Helaas niet veel goede resultaten teruggevonden.

Zal me er even bij voegen.
Ben momenteel 22, DPA is duidelijk zichtbaar en gaat snel achteruit. Voel me de ene week er prima bij maar soms zit ik er weer dagen mee. Heb mn haar nu op 9mm en hoefijzer is zichtbaar.
Gebruik momenteel lage dosis Minox. Ben aan het overwegen voorzichtig te starten met fina en LLLT.
Als dat na een jaar niks heeft opgeleverd gaat het eraf..

Waarschijnlijk binnenkort eens proberen op 3mm.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2011, 21:09   #117
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
@ dZinee

Ik vind het rot om te zeggen, maar alleen minox zal je haren niet behouden. Je kan altijd aan finasteride beginnen. Krijg je bijwerkingen, kan je er altijd mee stoppen. Waarom niet proberen?

Wat betreft het kapsel, het is klote dat er een soort van 'tussenfase' niet of nauwelijks mogelijk is. Ik wil het al lang millimeteren, maar heb het tot nu toe nog steeds niet gedaan. Overigens is het ook nog niet noodzakelijk, gezien het haar dat ik nog heb (maar lang ga ik dat niet behouden). Ik denk idd dat hoe korter je gaat, hoe minder zichtbaar de DPA is. Iets langer dan 5 cm werkt bij mij voorlopig nog. Wind en regen is wel een probleem natuurlijk Voor jou is het hoefijzer dus duidelijk, maar is het anderen ook al opgevallen?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2011, 23:01   #118
Haarbaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2010
Berichten: 26
Ik ga ook even hier posten:

Mijn diffuse haarverlies bovenop wordt nu toch wel heel erg. Ik heb spierwit haar dus dat helpt ook niet met de dekking dus ik overweeg nu om het maar te millimeteren. Ik vraag me alleen af hoe dat eruit ziet? Diffuus erg dun haar bovenop en erg blond met witte huid dus en dan millimeteren...
Heeft iemand ervaringen of foto's en hoe kort moet ik dan gaan?
Haarbaas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2011, 14:25   #119
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
@ Haarbaas in andere forum.
@ gast1985. Ja, dat begin ik mij ook steeds meer te beseffen. Ga proberen asap een afspraak te maken met een dermatoloog en eventuaal aan fina beginnen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2011, 15:57   #120
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Alweer lang stil hier.
Iemand nog updates voor werkende behandelingen?

@ Hanna: Je noemt ook spironolactone-lotion, cyproteronacetaat.
Is dit nu voor mannen met DPA, DUPA, of beide?

edit: en is er nog nieuws over die PRP behandelingen?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is de AAPV (Alopecia Areata Patiëntenvereniging)? Webmaster Alopecia Vereniging 0 13 november 2009 13:43
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.