Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 maart 2013, 03:45   #1
sonic77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 7
Dora Hospital in Istanboel ... ervaringen?

dag heren,


mijn vraag is heeft iemand goede ervaring met dora hospital istanbul? ik ga op 14-04-2013 richting istanbul vliegen voor een FUE behandeling bij dora hospital, voor 4000 grafs moet ik 2250 euro betalen,de operatie zou op 15-04-2013 plaats vinden,semih heeft paar jaar geleden daar gedaan maar ik weet niet of hij not actief is op deze site,graag wil ik wat informatie horen over dora hospital en zijn ervaring met FUE behandeling,ik vind 2250 euro voor 4000 grafs is best wel gooie prijs,in 2006 had ik in nederland een FUE gehad en ik betaalde toen die tijd 5000 euro voor maar 1500 grafs,ik hoor graag van jullie,groeten

Tishko

Laatst gewijzigd door sonic77; 23 maart 2013 om 04:18
sonic77 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2013, 07:03   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De prijs is ongeveer 1/5e van wat je dichter bij huis moet betalen. Verbazingwekkend dat ze het er voor kunnen doen. Zelfs voor Turkije zijn ze spotgoedkoop. Voor veel minder dan een dubbeltje op de eerste rang dus!

Je bent trouwens een beetje verkeerd om bezig. Normaal gesproken gaan mensen zich eerst orienteren en dan pas maken ze een afspraak
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2013, 13:02   #3
mp0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2011
Berichten: 75
3 kennissen van mij zijn behandeld bij Dora kliniek, ik moet eerlijk bekennen dat de resultaat niet heel goed is. Het kan ook komen omdat ik van nature kritischer ben als een gemiddeld mens. 2250euro is natuurlijk geen geld voor 4000 grafts, maar bedenk je erbij dat je slechts B/C kwaliteit ervoor terug krijgt.

Wil je een goed resultaat, zou ik Dr. Doganay aanraden, maar voor 4000 grafts zul je 8000euro betalen.

Ik kan me tevens ook niet voorstellen dat 4000 grafts binnen eendag geplaatst kunnen worden, het is niet om Turkse klinieken maar dat de meeste verhalen te mooi om waar te zijn.

Denk er goed over na, Esteworld, Estecity, Dorakliniek en vele andere die regelmatig ook sponsor zijn van Turkse zenders zijn enkel goed in marketing!
mp0 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2013, 15:59   #4
Haar-
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2012
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mp0 Bekijk bericht
3 kennissen van mij zijn behandeld bij Dora kliniek, ik moet eerlijk bekennen dat de resultaat niet heel goed is. Het kan ook komen omdat ik van nature kritischer ben als een gemiddeld mens. 2250euro is natuurlijk geen geld voor 4000 grafts, maar bedenk je erbij dat je slechts B/C kwaliteit ervoor terug krijgt.

Wil je een goed resultaat, zou ik Dr. Doganay aanraden, maar voor 4000 grafts zul je 8000euro betalen.

Ik kan me tevens ook niet voorstellen dat 4000 grafts binnen eendag geplaatst kunnen worden, het is niet om Turkse klinieken maar dat de meeste verhalen te mooi om waar te zijn.

Denk er goed over na, Esteworld, Estecity, Dorakliniek en vele andere die regelmatig ook sponsor zijn van Turkse zenders zijn enkel goed in marketing!
Volgens mij moet je je uitspraak over Esteworld iets nuanceren, aangezien Esteworld de enigste kliniek in Turkije is die goedgekeurd is door het Ministerie van Gezondheid. Kwaliteit ligt gewoon erg hoog bij Esteworld wat ik hoor.
Haar- is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2013, 17:11   #5
mp0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2011
Berichten: 75
@ Haar,

Het feit dat Esteworld enige kliniek is met goedkeuring wil niet zeggen dat het gaat om een kliniek met super resultaten. Je krijgt een goedkeuring van de ministerie indien je voldoet aan bepaalde eisen ( dokters/hygiene enz). Mijn mening is gebaseerd om feiten en resultaten. Een Esteworld is niet te vergelijken met een Prohairclinic en al helemaal niet met Feriduni.

Ik ben zelf ook van Turkse komaf en heb veel onderzoek gedaan naar Turkse klinieken aangezien ik ook plannen heb mbt haartransplantatie, om die reden kan ik je alles erover vertellen, zelfs meer als Chopper die Esteworld vertegenwoordigd in Nederland.

Staar aub niet puur op een certificaat, kijk naar resultaten en als je geen verstand hebt van zaken, zoek geen oplossing in het buitenland.
mp0 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2013, 21:15   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mp0 Bekijk bericht
Staar aub niet puur op een certificaat, kijk naar resultaten en als je geen verstand hebt van zaken, zoek geen oplossing in het buitenland.
Ik zou ook willen toevoegen dat je je niet puur moet laten leiden door goedkoopte. De tarieven van goed aangeschreven behandelaars in Turkije, zoals dr. Dogonay zijn redelijk vergelijkbaar met die van klinieken in de Benelux.

Bij tarieven van minder dan 2 euro per graft moet je op z'n minst verder informeren. Goed en goedkoper kan. Door een lager salarispeil en soms ook door innovatieve technieken (mechanisatie). Maar in grote lijnen geldt ook in de HT wereld dat je waarde krijgt naar wat je betaalt.

Grote aantallen + lage kosten .... caveat emptor.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 00:52   #7
sonic77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 7
dora hospital

dag heren,

bedankt voor de informaties,maar ik wil jullie ook er bij zeggen dat ik niet zomaar besloten om daar te gaan en exact bij dora hospital te laten doen,ik heb veel informaties verzameld en ik hoorde dat ze een van de beste kliniek, en ik kan mensen die hadden kennisen daar HT gehad met goede resultaat,maar toch ik wou ik hier ook wat mening van mensen horen,hier ook iemand met semih naam zegt dat 3 mensen die hij ken hadden ook daar gedan met uitstekende resultaat dus ik hoop dat zo is,in iedere geval ga ik doen want ik heb mijn vlieg ticket al geboekt voor 14 april,zoals ik zei voor 4000 grafs moet ik 2250 betalen dan komen ze me ophalen vanaf vliegveld en later na de operatie terug bringen en die zit in de prijs van de HT, en hebben hotel voor me geregeld die dichtbij de kliniek is voor 55 per nacht inclusiev ontbijt,ik heb de goedkoopste ticket geregeld heen en terug voor 172 euro ik neme een vriend van me ook die ook van turkse afkomst,alles der op en der ann uiteindelijk zou ik 3000 kwijt raken voor alles,ik dank je mp0 maar 8000 euro kan ik niet betalen is veel te veel voor me ik moet ook aan mijn budjet kijken en ik zeg het errlijk deze 3000 euro hal ik van mijn creditcard uit,ik was vandaag bij dora vestiging zaandam daar had ik een cataloug gezien met fotos van echte bekende hollywood sterren die daar hadden diverse nehandeling gehad,maar natuurlijk voor mij meer belangrijk is mijn behandeling goed gedan kunnen worden met goede resultaat,ik zou toch gaan proberen en gokken dan zie ik wel,maar volgens die fotos die ik had gestuurd aan hun dat ik moet over 6 of 8 maanden terug gaan voor nog een behandeling dus dat betekend voor mijn haar 4000 grafs is niet voldoende en dat geloof ik zelf ook wel want ik heb best grote gebied tot achterkant dus ik weet zelf ook dat 4000 grafs is niet genoeg voor een goede resultaat,ik dank jullie heren,alles als goed gaat dan laat ik jullie weten
sonic77 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 00:55   #8
sonic77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 7
dora hospital

ik vergeet wat bij te voegen,over dat 4000 grafs in 1 dag vind ik nog steeds heel raar,want toen in 2006 in veldhoven een FUE behandeling gehad voor 1500 grafs er waren 2 mensen bezig met mijn hoofd en toch heeft 7 uur geduurd,dus 7 uur voor 1500 grafs nut doen ze 4000 grafs in een dag? dat had ik ook vandaag gevraagd en ik hoorde dat ze heel profisional doen ze dat,dus ik weet nog steeds niet maar ik zal kijken als ik daar ben
sonic77 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 15:00   #9
mp0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2011
Berichten: 75
@ Antonieh

Precies wat jij zegt. De prijs van Dr. Doganay voor 4000grafts is even veel als een behandeling bij PHC namelijk ook 8000euro.

Zolang je geen perfectionist bent en het feit dat de kaalheid zodanig is gevorderd, kan je in beginsel ook terecht bij de andere klinieken in Turkije, het is in mijn ogen 9/10x net niet/matig.
mp0 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 16:03   #10
sonic77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik zou ook willen toevoegen dat je je niet puur moet laten leiden door goedkoopte. De tarieven van goed aangeschreven behandelaars in Turkije, zoals dr. Dogonay zijn redelijk vergelijkbaar met die van klinieken in de Benelux.

Bij tarieven van minder dan 2 euro per graft moet je op z'n minst verder informeren. Goed en goedkoper kan. Door een lager salarispeil en soms ook door innovatieve technieken (mechanisatie). Maar in grote lijnen geldt ook in de HT wereld dat je waarde krijgt naar wat je betaalt.

Grote aantallen + lage kosten .... caveat emptor.
ja maar is niet altijd zo in praktisch, zoals ik zei toen betaalde ik hier in veldhoevn voor een FUE behandeling 5000 euro voor maar 1500 grafs en dat is best wel echt duur geweest maar toch ben ik niet echt tevreden met de resultaat die klootzaken hebben heel slordig die graft terug gezet als mijn haar grooiet ieder gaat naar verschilenden richten dus hier in nederland werd ik genaaied voor die prijs, dus met andere worden betekend duur is niet altijd goed je moet gewoon geluk hebben en bij wie terecht komt,vak die goedkoopste doen ze beter dan die duure
sonic77 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 16:38   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonic77 Bekijk bericht
ja maar is niet altijd zo in praktisch, zoals ik zei toen betaalde ik hier in veldhoevn voor een FUE behandeling 5000 euro voor maar 1500 grafs en dat is best wel echt duur geweest maar toch ben ik niet echt tevreden met de resultaat die klootzaken hebben heel slordig die graft terug gezet als mijn haar grooiet ieder gaat naar verschilenden richten dus hier in nederland werd ik genaaied voor die prijs, dus met andere worden betekend duur is niet altijd goed je moet gewoon geluk hebben en bij wie terecht komt,vak die goedkoopste doen ze beter dan die duure
Je kunt pech hebben inderdaad. Maar als je nu 4000 grafts nodig hebt, dan vraag ik me af waarom je er destijds maar 1500 kreeg. Wat kon je daar nou helemaal van verwachten ... en vooral, wat verwachtte je er nou helemaal van?

Dat je je voor een flinke prijs 'genaaid' voelde, betekent overigens niet dat je niet ook nog voor een lage prijs wéér flink 'genaaid' kunt worden. Heel eerlijk gezegd acht ik die kans nog veel groter.

Maar goed, met HT's is het bijna net als met religies. Eenmaal voor een pad gekozen weet je zeker dat wat je gelooft ook de enige echte waarheid is en wil men niets horen dat toornt aan dat geloof. Alleen komt het oordeel bij religies pas veel later terwijl bij een HT het oordeel al na een jaar kan worden geveld

Ik lees graag over je ervaringen met de behandeling dalijk en natuurlijk zeker ook begin volgend jaar over je resultaten!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 17:33   #12
Hallo12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 121
Dr. Doganay was eerst anders ook niet heel duur. Pas sinds dat hij ze prijzen omhoog heeft gegooid paar maanden geleden komt hij in de buurt van Benelux klinieken. Maar je moet ook niet vergeten het kost je misschien minder maar mocht de behandeling tegenvallen ben je wel donor kwijt

Succes met je behandeling en hoop voor je een goed resultaat!
Hallo12 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 18:31   #13
sonic77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je kunt pech hebben inderdaad. Maar als je nu 4000 grafts nodig hebt, dan vraag ik me af waarom je er destijds maar 1500 kreeg. Wat kon je daar nou helemaal van verwachten ... en vooral, wat verwachtte je er nou helemaal van?

Dat je je voor een flinke prijs 'genaaid' voelde, betekent overigens niet dat je niet ook nog voor een lage prijs wéér flink 'genaaid' kunt worden. Heel eerlijk gezegd acht ik die kans nog veel groter.

Maar goed, met HT's is het bijna net als met religies. Eenmaal voor een pad gekozen weet je zeker dat wat je gelooft ook de enige echte waarheid is en wil men niets horen dat toornt aan dat geloof. Alleen komt het oordeel bij religies pas veel later terwijl bij een HT het oordeel al na een jaar kan worden geveld

Ik lees graag over je ervaringen met de behandeling dalijk en natuurlijk zeker ook begin volgend jaar over je resultaten!
dat is een goede vraag,maar ik zal je ook eerlijk en goed beantwoorden,
in 2006 toen deed ik die 1500 grafs had nog veel haren te vergelijken met nu vooral achterkant was nog helemaal vol en ook boven mijn hoofd was ook redelijk nog goed maar nu is 7 jaar late dus binnen die 7 jaar nog heel veel gevalen en dat moet je ook weten bij mensen die kal zou worden gaat geduurende de jaren door,dus heel kort die 1500 grafs voor die tijd was niet voldoende eingelijk maar ik kon niet meer doen want mijn finance helpde niet ik verdien maar 1700 per maand en nog heel veel vaste lasten heb ik,die 5000 euro had ik echt met mooiete gespaard,en natuurlijk toen die tijd de prijzen waren bijna overal duur alleen de laatste 5 jaar begon de prijzen beetje zaken wegens veel klinieken nu doen HT en natuurlijk ze doen acties om klanten te trekken die eene kost zo veel en die andere zo veel,dus nu al weet ik dat die 4000 grafs ook niet voldoende zou zijn ik moet volgens hun 2 keer nog doen,natuurlijk ik verwacht nooit dat mijn haar zou zoals mijn 16 de leeftijd worden maar ik iwl gewoon goede resultaat tenminste,ik ga zo en zo 14 april daar heen en zoals ik zei 15 april word ik geopereerd,ik zeg nog steeds niet dat dora hospital de beste is maar ik geef gewoon toe dat ik ga proberen zolas gokken of gaat goed of niet,ik zou jullie in de hoogte houden ook na de operatie en als jullie willen zal ik ook foto uploaden voor jullie,alvast bedankt heren
sonic77 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 18:38   #14
sonic77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallo12 Bekijk bericht
Dr. Doganay was eerst anders ook niet heel duur. Pas sinds dat hij ze prijzen omhoog heeft gegooid paar maanden geleden komt hij in de buurt van Benelux klinieken. Maar je moet ook niet vergeten het kost je misschien minder maar mocht de behandeling tegenvallen ben je wel donor kwijt

Succes met je behandeling en hoop voor je een goed resultaat!
thanks man,ik ga gewoon proberen echt want ik weet ook zelf niet of ik een goede resultaat zou krijgen,ik hoorde alleen van mensen dat dora zijn heel goed met HT en bovendien had ik ook naar de prijzen van hun gekeken dus ik ben ook beneiud hoe doen ze 4000 grafs in 1 dag ik zal na de behandeling alles en eerlijk aan jullie uitlegen hoe en wat gebeurt preccies,18 april vlieg ik terug naar nederland maar we kunnen niet meteen de resultaat zien dat duurt even,toen ik in vldhoven gedan pas 6 maanden later kwamen de haren terug,dus we zien het wel
sonic77 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2013, 18:45   #15
sonic77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonic77 Bekijk bericht
dat is een goede vraag,maar ik zal je ook eerlijk en goed beantwoorden,
in 2006 toen deed ik die 1500 grafs had nog veel haren te vergelijken met nu vooral achterkant was nog helemaal vol en ook boven mijn hoofd was ook redelijk nog goed maar nu is 7 jaar late dus binnen die 7 jaar nog heel veel gevalen en dat moet je ook weten bij mensen die kal zou worden gaat geduurende de jaren door,dus heel kort die 1500 grafs voor die tijd was niet voldoende eingelijk maar ik kon niet meer doen want mijn finance helpde niet ik verdien maar 1700 per maand en nog heel veel vaste lasten heb ik,die 5000 euro had ik echt met mooiete gespaard,en natuurlijk toen die tijd de prijzen waren bijna overal duur alleen de laatste 5 jaar begon de prijzen beetje zaken wegens veel klinieken nu doen HT en natuurlijk ze doen acties om klanten te trekken die eene kost zo veel en die andere zo veel,dus nu al weet ik dat die 4000 grafs ook niet voldoende zou zijn ik moet volgens hun 2 keer nog doen,natuurlijk ik verwacht nooit dat mijn haar zou zoals mijn 16 de leeftijd worden maar ik iwl gewoon goede resultaat tenminste,ik ga zo en zo 14 april daar heen en zoals ik zei 15 april word ik geopereerd,ik zeg nog steeds niet dat dora hospital de beste is maar ik geef gewoon toe dat ik ga proberen zolas gokken of gaat goed of niet,ik zou jullie in de hoogte houden ook na de operatie en als jullie willen zal ik ook foto uploaden voor jullie,alvast bedankt heren
maar ik denk zelf niet dat in totaal kunnen ze 8000 grafs weg halen want zo veel heb ik zeker niet,hus hebben gezegd als niet voeldoende kunnen weg halen dan gaan we van je boorst pakken,ik vrag me zelf af hoe zou een borst haar er uit zit op je hoofd klinkt beetje grappig maar is toch de waarheid,en wat ik bedoelde met dat ik werd genaaied in veldhoven is niet dat ze hebben weinig grafs gedan of zo maar ik bedoelde puur dat hebben ze die grafs niet netjes getransplanteerd want als mijn haren beetje lang wordt dan elk haar gaat andere richting dus dat is gewoon kut werk eerlijk gezegd vooral met zo een prijs van 5000 euro, dan tenminste moesten ze netjes doen want ze wisten al dat ik voor zo weinig grafs had ik behoorlijk veel betaalde,dus dat is mijn enige negative beeld over mijn eerste behandeling,als ik staks bij dora bent in istanbul dan zal ik zeker voordat gaan ze beginnen ook aan hun dit vertel om niet opnieuw dezelfde drama krijg,nog een vrag hoe kan ik fotos uploadem hier kan je me uitleggen? dank je man
sonic77 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.