Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 februari 2011, 17:00   #511
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Met fina drie jaar terug had ik een flinke shedding en die haren heb ik nooit meer terug gezien.
Je bent ook flink kaal op die avatar....
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2011, 17:41   #512
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Tja met zon fotootje kan iedereen doen voorkomen of ie een volle bos heeft dus ik zou daar niet teveel op afgaan...

feit is dat ik tijdens die shedding flink wat haar verloren ben, maar ik was er redelijk op tijd bij dus er stond nog wat.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2011, 20:36   #513
shavoc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2010
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Alleen in het begin? Ging dat over dan?
Ik heb het na 12 dagen opgegeven
Ik lag uren klaarwakker.
En de volgende dag toch weer hartstikke fit.....maar dat zijn twee kanten van de medaille hè?

Ik had nog een half flesje minox met ASC-J9 over (0,025%) en vond het zonde om dat weg te gooien, dus vorige week heb ik twee dagen geprobeerd om slechts een kwart mililiter van het mengsel op te doen, en de andere driekwart gewone minox.
Nou, na de tweede dag lag ik weer twee uur wakker 's nachts
Toen heb ik de resterende inhoud van het flesje weggekieperd.

Maar blijkbaar ben ik er extreem gevoelig voor, heb sowieso al een slaapprobleem. Ik kan alleen doorslapen met melatonine, en misschien breekt die ASC-J9 mijn melatonine wel af.
In ieder geval hoor ik dit probleem in deze mate verder bij niemand, maar ik hoor wel over dikker haar. Ik ben jaloers op die mensen
Yep, vooral de eerste 2 weken merkte ik die extra energie 's avonds wel. Ik zit aan een concentratie van 0.040%, wel gebruik ik maar 0.5ml per keer (inhammen). Slapen gaat nu zonder probleem, of het komt omdat ik het gewoon ben geworden kan ik eigenlijk niet zeggen. De laatste tijd heb ik het een stuk drukker op werk en kom ik ook vermoeider terug thuis aan .
shavoc is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2011, 20:49   #514
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fstluxe Bekijk bericht
Mijn conclusie na enkele maanden gebruik opgesomd:

- op 0.025% al het sterkste middel wat ik ooit gebruikt hebt. (fluta, RU, spiro, duta, fina)die middelen voelden minder sterk aan.
Bijwerkingen gehad van RU?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2011, 17:07   #515
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik ben trouwens al na een dag 6 gestopt met dit spul. Het was dus echt knalgeel en ondanks dat ik nog haar genoeg heb zag je gewoon een gele gloed !

Daarbij vind ik het ook niet echt geruststellend om iets te gebruiken waarvan ik niet weet wat het doet wanneer het in mijn lichaam terecht komt.

Wanneer de positieve reacties blijven binnenstromen en meer bekend is over de veiligheid begin ik er wellicht weer aan. Heb nog een aantal mg hier liggen en dit blijft volgens mij wel lang stabiel als het droog bewaard wordt. Als iets al een jaar stabiel blijft, blijft dit het vaak veel langer...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 12:03   #516
haartrauma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 29
Ben nu een paar week aan de asc-j9. Ik zie nu donkere haren opkomen voorbij mijn haargrens (denk iets van 20-25 ofzo). Ik ben benieuwd in hoeverre deze ontwikkeling zich doorzet.

Wat ik ook merk is dat het zijn werk goed lijkt te doen, want normaal als ik nizoral in me haar laat zitten gaat het jeuken als een gek, en dat is nu niet meer het geval.
haartrauma is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 12:55   #517
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
gebruik je ook nog fina of minox?
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 13:12   #518
ey!
HaarWeb lid
 
ey!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2009
Berichten: 86
TIP: laat dit spul niet op je kleren komen, je krijgt het er praktisch niet uit!
__________________
Regime:
  • 2x per dag: Kirkland minoxidil (5%)
  • Elke ochtend: 0,25mg Finasteride

    Verder: Multivitamine, Omega 3

    Status: stabiel en dekkend
ey! is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 14:07   #519
diederik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 20
Ik zal mijn ervaring met ASC-J9 ook even met jullie delen.

Ik ben 3 maanden geleden gestopt met dutasteride, omdat de bijwerkingen veels te erg waren. Kon nauwelijks uit mn bed komen door de vermoeidheid en moest af en toe de collegezaal uitlopen door paniekaanvallen. Minox ben ik toen ook mee gestopt, omdat mijn huid er niet mooier op werd.

Duta werkte overigens wel extreem goed, maar dit was gewoon niet vol te houden. Maar het komt er op neer dat ik de afgelopen tijd helemaal niks heb gebruikt voor mijn haar en haaruitval ook enorm was toegenomen.

Twee weken geleden begonnen met ASC-J9. ik heb dit gemixed door Spectral-RS (.0030%).

Negatieve bijwerking:
Hoofdhuis is stuk droger geworden en het is iets meer gaan jeuken.

Positieve bijwerkingen:
Haaruitval is compleet gestopt. Als ik onder de douche met mijn handen door mijn haar ga, zit er geen haar meer aan mijn hand. En ja, dit is wel eens anders geweest. Maar wat misschien nog wel belangrijker is, is dat ik me gewoon veel beter voel. Ik voel me opgewekter en vrolijker. Slaap problemen heb ik geen enkele last van, ik heb het idee dat ik zelfs lekkerder slaap. Die gele laag zie ik ook niet op mijn hoofdhuid, ondanks dat de vloeistof er aardig chemisch uitziet na het toevoegen van de ASC. Dat heeft er mede mee te maken dat mijn haar nog dekkend is, maar ook als ik het in een scheiding kam zie ik niks geels.

Hergroei? Geen idee, kan ik voorlopig slechts op hopen.

Na twee weken ben ik er dus heel blij mee en zelfs als het mijn haaruitval straks weer vrolijk verder gaat zou ik het overwegen om het te blijven gebruiken.
diederik is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 14:45   #520
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Geen last van bijwerkingen die 'anti-mannelijk' zijn?

Ik vraag me af, stel het wordt wel systemisch opgenomen, wat doet het dan met je? Waar zorgen AR receptoren in de rest van je lichaam precies voor?

Kan dit dan bijvoorbeeld ook leiden tot libidoproblemen, aangezien dit toch ook afhangt van androgenen...

Dit is nog iets wat ik op internet vond:

Anti-androgenen

Hiervan zijn er twee soorten medicamenten op de markt. Eenvoudig gesteld leiden ze tot een remming van de testosteron aanmaak en/of het blokkeren van de androgeenreceptor. Gewenste effecten zijn vermindering van de libido (minder erecties), minder beharing, en minder kaalheid. Bijwerkingen zijn echter niet gering: vermoeidheid, lusteloosheid, depressiviteit, spierzwakte, botontkalking, en onvruchtbaarheid. Anti-androgenen zijn in ons land beschikbaar in tabletvorm: cyproteron-acetaat of Androcur® of Cyproplex® (dosering 50 tot 100 mg/dag) of spironolactone (Aldactone® of de ”plaspil”) in een dosering van 100 tot 200 mg/dag.

Het blokkeren van de androgeenreceptor wordt bijvoorbeeld gebruikt wanneer mannen vrouw willen worden, omdat het dus mannelijke eigenschappen tegengaat. Ik ben daarom erg huiverig om zoiets te gebruiken, ondanks dat ik het zelf besteld heb en een paar dagen opsmeerde.

Ik denk daarom dat degene die het wel opsmeren alles erg goed in de gaten moeten houden...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.

Laatst gewijzigd door Balou; 10 februari 2011 om 14:55
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 15:43   #521
haartrauma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 29
Ik denk dat het qua systematische opname wel meevalt. Toen ik aan de fina was was ik na een paar dagen al vrijwel geheel impotent terwijl ik daarvoor een ontzettend hoog libido had. Nu ben ik ongeveer 2-3 week aan de asc-j9 en qua libido, qua fitness gaat het hartstikke goed.

Ik heb het volgende stukje over anti androgenen gevonden wat wellicht wat positiever is dan het stukje wat jij zojuist schetste. Ik denk dat het grote verschil is tussen mannen die willen vervrouwelijken en mannen die haaruitval willen tegen gaan dat de eerste categorie androgenen in het hele lichaam willen vernielen terwijl de tweede categorie voornamelijk lokaal haar werk doet.

"Omdat zij het testosterongehalte niet doen dalen, veroorzaken de antiandrogenen geen wijziging van de mannelijke karakteristieken. Libido en zelfs erecties blijven meestal behouden.
Wel vertonen anti-androgenen, net als de meeste geneesmiddelen, een aantal bijwerkingen, zoals pijnlijke zwelling van de borsten (gynaecomastie) of spijsverteringsstoornissen. Deze bijwerkingen zijn doorgaans mild en verdwijnen meestal bij stopzetting van de behandeling."

Bron: prostaat.be
haartrauma is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 15:46   #522
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Tsjah, ik weet het ook niet precies. Ben geen dokter !

Maar het is denk ik wel belangrijk dat mensen zich bewust zijn van wat zoiets mogelijk voor effecten heeft. Wat er wel en niet gebeurt, that's the question...

Waar heb je dat precies gevonden op die site?
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.

Laatst gewijzigd door Balou; 10 februari 2011 om 15:51
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 15:58   #523
haartrauma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 29
http://www.prostaat.be/prostaatkanke...ndrogenen.html

Dit is de link. Ben het met je eens dat voorzichtigheid geboden is, totdat het officieel goedgekeurd wordt. gebruik voorlopig dan ook slechts 0.5 ml per dag
haartrauma is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 16:02   #524
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Toch is het stuk wat jij citeert denk ik niet helemaal van toepassing. Het gaat hier om anti-adrogenen. De werking van ASC-J9 is volgens mij het blokkeren van de androgeen receptor. Hierdoor blijft de hoeveelheid androgenen hetzelfde, ze hechten alleen niet meer aan de receptor.

Wat de precieze gevolgen hiervan voor het lichaam zijn weet ik niet.. Als je geen libidodaling hebt valt dit misschien mee, hoewel libido natuurlijk ook deels tussen je oren zit! Als je maar lang genoeg denkt dat je een probleem hebt, dan helpt je lichaam je wel een handje !
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2011, 21:37   #525
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Dit is nog iets wat ik op internet vond:

Anti-androgenen

[Hiervan zijn er twee soorten medicamenten op de markt. [/B]Bijwerkingen zijn echter niet gering: vermoeidheid, lusteloosheid, depressiviteit...........
Blijkbaar is ASC-J9 een ander soort goedje, want van vermoeidheid en lusteloosheid is toch echt geen sprake, integendeel: ik was niet meer moe te krijgen, zo erg, dat ik niet langer sliep dan vier uur per nacht en hoewel ik normaal de volgende dag gebroken zou zijn had ik daar tijdens m'n ASC-J9 periode de volgende dag ook echt geen last van.
En er zijn meerderen die dat ervaren.
Om die reden ben ik ermee gestopt want slaap is heilig voor mij .
Maar ik begin me bijna af te vragen of ik door de ASC-J9 misschien gewoon met vier uur slaap toe kan
Is altijd een droom van me geweest. Maar nee, ik ga toch voor een lekkere zeven of acht uur slaap, ook omdat ik slapen gewoon héérlijk vind!
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)

Laatst gewijzigd door Lokje64; 10 februari 2011 om 21:40
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gebruikerservaringen lastig terug te vinden. LaVie Suggesties en feedback 3 12 januari 2009 17:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.