Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 augustus 2010, 12:06   #136
PVB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2010
Berichten: 7
Ik heb ook gelezen dat kokosolie in je haar smeren zou helpen tegen dermatitis. Iemand ervaring mee?
Ik bedoel dan niet de kokosolie als gel gebruiken, maar bv. een uur laten inwerken en nadien uitwassen met shampoo.
PVB is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 14:16   #137
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PVB Bekijk bericht
Ik heb ook gelezen dat kokosolie in je haar smeren zou helpen tegen dermatitis. Iemand ervaring mee?
Ik bedoel dan niet de kokosolie als gel gebruiken, maar bv. een uur laten inwerken en nadien uitwassen met shampoo.
Het hangt misschien af van het soort dermatitis (eczeem), maar babyolie wordt ook vaak op die manier gebruikt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 15:02   #138
Castaignos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 2
Dag mensen,

Ik heb het zelfde probleem als ''Soldaat"

Heeft er iemand ervaring met ''Bioxsine''

Laatst gewijzigd door Castaignos; 10 maart 2011 om 15:03 Reden: foute tekst
Castaignos is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2011, 15:03   #139
Castaignos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 2
Altijd wanneer ik me hand over me hoofd wrijf en haartje pluk krijg ik haartjes op me hand?
En ik ben nog 19 jaar oud.

Laatst gewijzigd door Castaignos; 10 maart 2011 om 15:05
Castaignos is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2011, 15:42   #140
the_dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 45
Ik heb ook ongeveer hetzelfde gehad. Altijd veel talg en snel vet haar gehad (en acné).
Nadat ik medicijnen tegen de acné heb gebruikt kreeg ik veel haaruitval + schilfers. Als ik over mijn hoofdhuid krabte zat er een gelige of witte substantie onder mijn nagels die vettig aanvoelde. (door het medicijn droogt de huid uit en wordt ze schilferig dus icm met men overmatige talgproductie is dit de oorzaak geweest denk ik)

Ik heb dan van de dermatoloog minoxidil en topiderm anti-roos meegekregen en ik moet zeggen dat de haaruitval en schilfers sterk verminderd zijn, hoewel er nog altijd te zien zijn. Minoxidil en topiderm gebruik ik nu zelfs niet meer en ik denk dat mijn haaruitval nu al 3 maanden ongeveer normaal is (als ik door mijn haar strijk 1 of 2 haartjes, bij het douchen een 40 tal denk ik).
the_dude is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2011, 21:20   #141
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
dude dus je roos is weg ? minox helpt daar toch niet tegen? en als je daarmee stopt is de normale situatie dat het weer uitvalt?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2011, 10:37   #142
the_dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 45
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
dude dus je roos is weg ? minox helpt daar toch niet tegen? en als je daarmee stopt is de normale situatie dat het weer uitvalt?
Nee het is niet weg, maar wel minder. Als ik door mijn haar wrijf vallen er nog altijd witte pelletjes uit. En de minoxidil kreeg ik voorgeschreven voor mijn haaruitval (haaruitval is een mogelijke bijwerking van dat medicijn). De dermatoloog dacht dat ik kaal werd en heeft het daarom voorgeschreven. Ik heb dan mijn foto's hier gepost en volgens de leden was aga nogal voorbarig, dus ben ik gestopt met minoxidil.

Laatst gewijzigd door the_dude; 17 maart 2011 om 10:40
the_dude is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2011, 10:10   #143
Hallohoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2011
Berichten: 5
Ook maar even een account aangemaakt, aangezien ik via Google op dit topic terecht kwam.

Heb sinds een week last van het volgende;

Mijn haar jeukt sinds vorige week ontzettend erg, in combinatie met een ontzettende vette hoofdhuid en dito haar.
Wanneer ik mij gedouched heb dan voelen mijn haren vervolgens een klein half uurtje prettig, vervolgens begint het weer te jeuken. Ook 's nachts, wat mijn nachtrust op zijn zachtst gezegd niet ten goede komt. De jeuk zit over mijn hele hoofdhuid, echter bovenop is het het ergst.
Wat me verder opvalt is dat ik van mijn haren kleine harde korreltjes pluk. Ik heb dit topic doorgelezen en mijns inziens zou dit dan talg moeten zijn.
Verder stinken mijn haren ineens ontzettend muf en smerig.

Andere mensen in dit topic hadden ontzettende last van haaruitval met douchen etc. , maar daar heb ik geen last van. Ik heb wel redelijk uitdunnend haar, dus helaas lijkt het kalingsproces te zijn begonnen ofzo.

Wie herkent bovenstaande punten en kan mij adviseren. Ook advies betreffende shampoo zou erg welkom zijn.
Gekke is dat dit alles (bovenstaand dus) ineens is gekomen. Ik was me nog altijd met dezelfde shampoo en doe verder niks vreemds. Mijn haar wordt al een aantal jaren dunner, dus is niet iets wat van de ene op de andere dag is geconstateerd.
Ter informatie: Ben 26 jaar.
Ik ben jullie erg dankbaar voor adviezen.

Groeten.

Laatst gewijzigd door Hallohoi; 18 augustus 2011 om 10:24
Hallohoi is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2011, 12:21   #144
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Van hieruit is het moeilijk te beoordelen, dus je kunt beter eerst je hoofd laten inspecteren door de huisarts. Het kan seborroïsch eczeem zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2011, 12:46   #145
Hallohoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2011
Berichten: 5
Ik ga vanmiddag even langs de huisarts inderdaad.
Zal uitkomst wel even hier posten en wat ik ervoor heb gekregen.
Is dat een gevolg van beginnende kaalheid die ecszeem wat jij daar noemt?
Hallohoi is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2011, 13:21   #146
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Eczeem op het hoofd gaat inderdaad vaak gepaard met haaruitval.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2011, 13:42   #147
Hallohoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2011
Berichten: 5
Hebben we het hier dan over BLIJVENDE haaruitval. Of tijdelijke?
Heb namelijk zelf niet zoals anderen in dit topic ineens last van honderden haren die uitvallen...
Hallohoi is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2011, 14:52   #148
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Seb. eczeem gaat wel vaak samen met erfelijke haaruitval, maar dat hoeft niet het geval te zijn.
En je hoeft ook geen honderden haren tegelijk te verliezen om AGA te hebben, het haarverlies kan bij AGA ook traag gaan.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2011, 23:06   #149
Hallohoi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2011
Berichten: 5
Nou volgens dokter had ik inderdaad beginnend SE.
Heb een flesje Ketoconazol shampoo meegekregen.
Volgens de bijsluiter mag je je daar eigenlijk maar 2x per week mee douchen.
Maar hoe hebben de gebruikers hier dat dan gedaan na bijvoorbeeld het sporten? Neem toch niet aan dat je dan niet even je haren kan wassen toch?
Duurt wel lang, dat 5 minuten laten intrekken Spul is ontzettend chemisch, bijt als een tierelier.
Hallohoi is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2011, 01:52   #150
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Na het sporten kun je je haren uitspoelen met alleen lauw water of met een beetje ph-neutrale shampoo erbij.
Verder doen de meesten vóór de ketoconazol-shampoo eerst een voorwas met gewone milde shampoo en direct erachteraan de ketoconazol-shampoo.
Als het irriteert/bijt, dan korter dan 5 minuten laten inwerken. Waarschijnlijk staat dat ook wel ergens in de bijsluiter.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
20 jr, krullend haar, man, haaruitval kapler AGA - Algemeen 31 3 juni 2009 13:42
Haaruitval Door Slag In Mijn Haar? rickjuh Overige (haar)discussies - Algemeen 4 7 augustus 2007 20:49
Droog haar sterker met als gevolg minder haaruitval Lambert AGA - Algemeen 4 7 maart 2007 21:45
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Je haarprobleem en je vriendin/vriend. ray AGA - Algemeen 90 22 maart 2006 17:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.