Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 mei 2010, 20:25   #1
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Welke vloeibare zelfbruiner is goedkoop?

Welk merk zelfbruiner geeft een sterke bruining en is toch relatief goedkoop? Dat kan bijvoorbeeld een zelfbruinende crème zijn of een lotion.

Kale plekken in donker haar vallen minder op als je je hoofdhuid daaronder bruin maakt met een zelfbruinende crème met dihydroxyaceton (DHA). Dat is veilig en watervast. Het moet wel een aantal uur intrekken en daarna moet je het deel dat niet is ingetrokken afspoelen. Je kunt eventueel ook een heel goedkope zelfbruiner kopen en die heel dik opsmeren denk ik.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2010, 10:52   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Hema en Kruidvat komen prima uit de testen. Het is niet de bedoeling dat je het zo dik opbrengt, dat er na twee uur nog crème op het hoofd ligt.
Vrijwel alle zelfbruiners bevatten DHA.

Het heeft niets te maken met 'watervast' of 'intrekken': de DHA gaat een reactie aan met de huidcellen, die daardoor donker kleuren.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2010, 11:34   #3
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Hema en Kruidvat komen prima uit de testen. Het is niet de bedoeling dat je het zo dik opbrengt, dat er na twee uur nog crème op het hoofd ligt.
Vrijwel alle zelfbruiners bevatten DHA.
Bedankt. Welke tests bedoel je precies? En welke betaalbare zelfbruiner geeft al na één keer aanbrengen een sterke bruining?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2010, 11:37   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Na één keer dun en vooral gelijkmatig aanbrengen, zul je inderdaad zien dat de huid al bruiner is geworden. Na het aanbrengen wel goed je handen wassen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2010, 18:01   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Bedankt. Welke tests bedoel je precies? En welke betaalbare zelfbruiner geeft al na één keer aanbrengen een sterke bruining?
Van de Consumentenbond en Kassa.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2011, 18:10   #6
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Wat zijn nu de zelfbruiners die het sterkst werken en die dus de hoogste concentratie DHA hebben?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 18:20   #7
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Ik heb zelf geen ervaring met dit merk zelfbruiners; maar op internet kom ik regelmatig mensen tegen die helemaal lyrisch zijn over de producten van Sun Laboratories. Prijzig is het wel een beetje, maarja als het goed werkt Op youtube zijn wel wat filmpjes te vinden van mensen die deze producten uit hebben geprobeerd met de resultaten. Succes ermee!
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2011, 19:38   #8
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenora Bekijk bericht
Ik heb zelf geen ervaring met dit merk zelfbruiners; maar op internet kom ik regelmatig mensen tegen die helemaal lyrisch zijn over de producten van Sun Laboratories. Prijzig is het wel een beetje, maarja als het goed werkt Op youtube zijn wel wat filmpjes te vinden van mensen die deze producten uit hebben geprobeerd met de resultaten. Succes ermee!
Dank je. Wie heeft nog meer informatie over zelfbruiners die een donker resultaat geven?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2011, 22:40   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Dank je. Wie heeft nog meer informatie over zelfbruiners die een donker resultaat geven?
Zelf slik ik betacaroteenpillen. Goedekope, van Etos. 15mg pillen. Ze schrijven er 1 per dag voor, maar ik slik er 2. Je krijgt een bruinere basis en als je in de zon komt (of onder de zonnebank), dan bruin je veel sneller. Ik ben ondanks mijn blonde haar het hele jaar door de bruinste onder de autochtonen in de fitness

Mmm, zag net de titel pas, vloeibare zelfbruiners. Ik laat het toch maar staan, ter leringhe ende vermaeck.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2011, 23:20   #10
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Toevallig heb ik de laatste 3 maanden behoorlijk wat zelfbruiners uitgetest. (wel op mijn lijf niet in mijn gezicht)

Alle merken doekjes slechte ervaring mee! Op de een of andere manier altijd strepen en de kleur trekt lelijk weg.

Twee merken ben ik wel over te spreken, namelijk Dove Summer Glow Lotion (goedkoop!) en Chanel Soleil Identité (duur). Bij alletwee deze producten heb je een versie voor de lichte/normale huid en de normale/donkere huid. Ik ben van mezelf behoorlijk licht van huid, maar kan gewoon de versie voor normale/donkere huid gebruiken zonder problemen. Qua resultaat vind ik Chanel iets beter, ook vanwege de manier van 'slijten'. Bij Dove (als je niet goed gesmeerd heb) heb je kans dat de bruine kleur vlekkerig vervaagd, bij Chanel verdwijnt de kleur geleidelijker. Zolang je alles netjes uitsmeerd en vooral niet een te dikke laag is Dove een prima manier om goedkoop de huid bruiner te krijgen
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2011, 23:36   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Mijn partner heeft vroeger zelfbruiners gebruikt met ogenschijnlijk groot succes... totdat we ontdekten dat de kleur onder TL-licht groenig bleek te zijn...

__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2011, 11:10   #12
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Haha Hanna wat erg! Een verandering tot Hulk onder tl-licht klinkt niet erg aantrekkelijk Is dit bij bepaalde merken zelfbruiners of gewoon in zijn algemeenheid?
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2011, 11:35   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Of dat voor alle zelfbruiners geldt, weet ik niet, maar 't lijkt me wel verstandig om uit te testen voordat je je in het openbaar vertoont.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2011, 20:20   #14
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Smile

Wat ben ik blij dit topic gevonden te hebben. Ik heb altijd Couvre gebruikt wat een creme is die mijn hoofdhuid donker maakt. Dit werkte zo fijn omdat dit er pas uitging bij zeer intensief shampoo gebruik.

Omdat ik momenteel meer shampoo (3x in de week) en elke morgen minoxidil op de hoofdhuid aanbreng was Couvre niet meer handig voor mij. Maar nu ik lees dat ik dmv zelfbruiners ook ongeveer eenzelfde effect kan creeren klinkt me als muziek in de oren. Ik merk zelf ook op dat mijn hoofdhuid echt spierwit is (waarschijnlijk mede door jarenlang camouflagetechniek). Ik ga morgen meteen een flinke fles aanschaffen en de boel goed ondersmeren! Thanks topicstarter!
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2011, 23:19   #15
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Als je huid echt spierwit is kun je het beter opbouwen met steeds een klein beetje zelfbruiner ipv gelijk een dikke laag Mocht de kleur niet goed uitpakken (sommige zelfbruiners kunnen enorm oranje uitslaan op bepaalde huidtypes) dan loop je iig niet rond met een knal oranje hoofd
lenora is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.