Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 7 september 2011, 01:41   #1201
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Een gezichtsbruiner lijkt me in ieder geval beter dan niets. Maar misschien hebben je ouders, grootouders of andere familieleden nog wel ergens een hoogtezon op zolder liggen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2011, 22:42   #1202
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
laten we hier geen hoogtezon topic van maken! Strider denk logisch, en probeer het eerst bij bv een studio voor je er een aanschaft, of als je opzoek bent naar een goedkope is er altijd nog marktplaats. En ps. dit kan wellicht een klein beetje helpen maar verwacht geen wonderen.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2011, 02:17   #1203
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
laten we hier geen hoogtezon topic van maken! Strider denk logisch, en probeer het eerst bij bv een studio voor je er een aanschaft, of als je opzoek bent naar een goedkope is er altijd nog marktplaats. En ps. dit kan wellicht een klein beetje helpen maar verwacht geen wonderen.
Zon en zee helpen geweldig bij seb. eczeem en psoriasis, dat is algemeen bekend. Tegelijkertijd zal meespelen dat stress tijdens vakantie meestal afwezig is.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2011, 11:10   #1204
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
laten we hier geen hoogtezon topic van maken! Strider denk logisch, en probeer het eerst bij bv een studio voor je er een aanschaft, of als je opzoek bent naar een goedkope is er altijd nog marktplaats. En ps. dit kan wellicht een klein beetje helpen maar verwacht geen wonderen.
Ik wil de gezichtsbruiner iedere dag gaan gebruiken, vandaar dat een studio geen optie is. Daarnaast heb ik ook geen zin om mijn gehele huid te verpesten in een studio.

Ik ben sowieso van plan om er eentje van marktplaats te kopen, ze zijn daar gelukkig niet zo prijzig.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2011, 12:40   #1205
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
je kan misschien combineren met je huid te wassen met een licht gezouten oplossing (fysiologisch water- 1 liter water en 9 gram zout)...
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2011, 15:09   #1206
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Tussen mijn uitgevallen haren zitten soms ook haren met een wit stukje talg? aan het uiteinde. Ik denk dat ik meer uitval heb doordat het talg/SE de haarzakjes verstopt (het droogt op) zodat er geen voedingsstoffen/zuurstof meer toegereikt kunnen worden en ze afsterven/uitvallen.

Hebben meer mensen hier last van en komt dit door de SE? Of komt dit ook voor bij alleen Aga?

Voorbeelden:


Brokje opgedroogd talg aan uiteinde haar.



Brokje opgedroogd talg aan uiteinde haar en iets lager nog een stukje.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2011, 15:37   #1207
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat haren zouden afsterven door gebrek aan zuurstof of voeding omdat haarschachten verstopt raken met talg is een oud verhaal dat gewoon niet klopt. Haarwortels worden gevoed vanuit het bloed en daar halen ze ook de zuurstof vandaan. Niet vanuit de lucht.

Maar ....

Talg is wel een goed groeimedium voor schimmels en bacteriën. En die kunnen mogelijk wel schade aanrichten. Ze produceren afvalstoffen en ze kunnen infecties veroorzaken.

Talg is dus niet de oorzaak, maar wel een serieus onderdeel van het probleem. En ook een mogelijk onderdeel van de oplossing. Je kunt het wegwassen met een shampoo en je kunt middelen gebruiken om schimmels en bacteriën te doden. Of je kunt misschien proberen om overmatige talgproductie terug te brengen op een normaal niveau.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 19:04   #1208
haarbalans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 2
re: seborroisch eczeem

Hallo,

Ik heb laatst een opleiding gevolgd Dermatologie voor kappers.
Hun gaven aan dat je het beste teershampoos, menthol, seleniumdisulfide (zink), ketoconazolgel (recept) kon gebruiken.
haarbalans is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 19:15   #1209
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
hey Noob, jouw uitgevallen haren zien er precies zo uit, zoals ze bij mij maanden terug er ook uit zagen! (volgens mij heb ik zelfs nog foto's hiervan geplaatst in het topic wat ik een tijd terug zelf gestart ben) Tegenwoordig verlies ik geen haren meer met deze dikke stukken met talg. Het enige wat ik heb gedaan is mijn haar een hele tijd gewassen met alleen maar Dermolin shampoo (dus geen crèmespoeling hierna), plus een lagere temperatuur van het water (30-36C). Verder gebruik ik enorm weinig shampoo (niet meer dan een knikker), ondanks dat ik heel lang haar heb. Sinds ik geen haaruitval meer heb met dikke stukken talg er aan is mijn haaruitval ook veel minder. Ik hoop dat je hier iets aan hebt
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 19:41   #1210
desperado26
SE-lijder
 
desperado26's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 48
Noob, ziet jouw haar er erg droog en warrig uit? En heb je een jeukende hoofdhuid? Dan kan stress misschien de oorzaak zijn van die bolletjes, heb ik ook soms in stressvolle periodes. Een vochtinbrengende shampoo doet wonderen, Tea tree oil shampoo bv.
__________________
Stand tall or don't stand at all.
desperado26 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 21:13   #1211
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Bedankt voor de tips:
@lenora: Ik gebruik ook alleen maar dermolin maar mijn haar wordt daar heel droog van. (het heeft een soort van antiroos werking)

@Desperado: Het klopt dat ik een stressvol persoon ben met warrig haar. Maar het is niet droog, het wordt juist snel vet en doordat ik het om de dag met bv dermolin/of een antiroos shampoo was wordt het idd droog. Het ziet er dan droog uit, maar een paar dagen later is het weer heel vet.

Ik heb net als jij (SE lijder) SE. Ook last van schilfering en een geïrriteerde huid.

Wat kan ik het beste doen?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 22:23   #1212
desperado26
SE-lijder
 
desperado26's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 48
tja, iedereen persoon is anders, maar bij helpt het als ik slechts om de 2 dagen was met een weinig shampoo, geen antiroosshampoo

*Stress belemmert de circulatie van bloed met het nodige zuurstof naar de uiterste punten van je hoofdhuid (vooral kruin en inhammen), dat zorgt ervoor dat die punten het eerst uitdrogen en dus een ideale voedingsbodem worden voor roosvorming. Ik zou dus niet meteen antiroosshampoo's gaan gebruiken want dat droogt doorgaans nog meer uit, maar eerder een shampoo die zorgt voor een vochtinbrengend effect, mss zelfs een shampoo op basis van olie? om toch je hoofdhuid vochtig/'vettig' te houden. Het valt te proberen.

*Ook: geniet van het leven, erger je niet teveel aan kleine dingen, denk niet teveel na over alles, lach dagelijks, er zijn miljoenen mensen die het erger hebben dan jij, what doesn't kill you makes you stronger

personal motivator signing off
__________________
Stand tall or don't stand at all.
desperado26 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 22:35   #1213
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Maar de Talg is toch de hoofdoorzaak van SE (de talg is zo samengesteld dat deze de huid irriteert) dan is de huid toch vet ipv droog. De roos en schilfering komt doordat de huid in snel tempo nieuwe cellen aanmaakt en de oude afstoot?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2011, 23:43   #1214
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Ik weet niet precies welke shampoo je pakt van Dermolin (je hebt flacons met anti-roos werking en 'normale' shampoo). Als je kijkt naar de ingrediënten zit er wel een verschil tussen deze twee. Ik gebruik de versie zonder anti-roos, die met anti-roos werking is volgens mij ook wel iets agressiever.

Zoals desperado26 al zei idd weinig shampoo gebruiken, als ik een keer uitschiet met de hoeveelheid heb ik gelijk een bos met stro
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 13:09   #1215
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Lenora ik gebruik de "normale" Dermolin. Maar deze verwijderd ook schilfers en maakt het haar droog. Ik denk dat ik de tea tree oil shampoo ga proberen. Gebruik jij deze nog steeds Desperado?
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.