Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2011, 00:31   #1
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
verandering in haaruitval

Dag Lieve mensen,

Zoals sommigen van jullie wellicht weten heb ik nu ongeveer twee jaar last van haaruitval, allemaal begonnen na bevalling van kindje. Sinds de laatste weken merk ik dat er een verandering plaatsvindt in de wijze van haaruitval. Heb ik maandenlang alleen maar korte haartjes verloren, de laatste weken verlies ik die veel minder. Nu verlies ik meer donkere dikke haren. Dus meer normale haren. Voorheen was vond ik het altijd raar dat ik die normale dikke haren niet uitvielen, maar alleen van die korte zwakkere haartjes. Nu is het juist andersom. Er is bij mij een lichte vorm van AGA geconstateerd, maar wat betekent dit toch allemaal?

Ik heb pas over een maand of 2 afspraak bij mijn dermatoloog, dus misschien kunnen jullie me alvast helpen met mijn vraag.

Mutsuz
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 09:17   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Mutsuz, het valt me op dat je heel vaak nieuwe discussies begint, terwijl het antwoord op je vragen heel makkelijk te vinden is hier. Is er niet een oude discussie van jezelf waar je dit als vervolgvraag zou kunnen stellen? Dan bouw je meteen een beetje 'geschiedenis' op voor de mensen hier en kun je betere antwoorden verwachten ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 00:37   #3
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Ik snap dat het best irritant is dat ik vele topics heb geopend over mijn probleem, maar het is om eindelijk eens antwoord te krijgen op mijn vele vragen. Op mijn allereerste topic werd niet meer gereageerd. Daarna een nieuw topic geopend bij de vrouwengedeelte, geen reacties. Dus maar de vraag ook gesteld bij het mannenforum, een aantal reacties, maar helaas geen antwoorden. Maar het is me inmiddels wel al duidelijk dat ik al die vragen voor niets stel omdat ik, na een jaar lang te hebben geprobeerd, toch geen antwoorden zal krijgen op mijn vragen, hier op dit forum. Zie, ook in dit topic weer geen enkele reactie op mijn vraag. Daarom zal ik voortaan maar ophouden met mijn vervelende topics, over mijn onbelangrijk probleem. Ik word kaal, ach wat maakt het ook uit he
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 00:55   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Lid geworden op 19 juli 2010 en meer dan een jaar later nog steeds niet kaal.
En blijkbaar ook nog steeds niet aan de medicijnen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 07:44   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsuz Bekijk bericht
Ik snap dat het best irritant is dat ik vele topics heb geopend over mijn probleem, maar het is om eindelijk eens antwoord te krijgen op mijn vele vragen. Op mijn allereerste topic werd niet meer gereageerd. Daarna een nieuw topic geopend bij de vrouwengedeelte, geen reacties. Dus maar de vraag ook gesteld bij het mannenforum, een aantal reacties, maar helaas geen antwoorden. Maar het is me inmiddels wel al duidelijk dat ik al die vragen voor niets stel omdat ik, na een jaar lang te hebben geprobeerd, toch geen antwoorden zal krijgen op mijn vragen, hier op dit forum. Zie, ook in dit topic weer geen enkele reactie op mijn vraag. Daarom zal ik voortaan maar ophouden met mijn vervelende topics, over mijn onbelangrijk probleem. Ik word kaal, ach wat maakt het ook uit he
Je kunt helaas geen antwoorden afdwingen. Wanneer ik een vraag heb waar niemand me bij kan helpen, dan ga ik zoeken. En als ik dan iets vind dat een antwoord lijkt en ik ben er niet zeker over, dan gooi ik het in de groep en zie of er dan misschien reacties komen. Mensen willen dan wel eens geneigd zijn om mee te denken. Een actieve houding helpt echt.

En tja, heel soms heb je een probleem waar geen antwoord op is. Nou ja, soms ... dat soort problemen zijn er voor wat betreft gezondheid heel veel. Meestal wordt er dan op een gegeven moment wel een labeltje op geplakt, dan heeft het in ieder geval een naam en is de lijder weer een beetje gerustgesteld. Maar een oplossing heb je dan nog niet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 10:04   #6
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Volgens mij heb je het afgelopen jaar al een heleboel informatie en antwoorden gekregen, maar ben je gewoon niet gelukkig met wat je te horen krijgt! Kijk, er is gewoon geen eenduidig antwoord te geven op wat je haaruitval te betekenen heeft en je zult er bovendien echt zelf achter moeten komen wat voor jou werkt. En er is op dit forum meer dan genoeg informatie te vinden over wat je allemaal tegen AGA kunt doen! We blijven onszelf echt niet eindeloos herhalen!

Maar jij wil, geloof ik, een kant-en-klaar en eenduidig antwoord met betrekking tot een materie die niet gemakkelijk en overzichtelijk is. En volgens mij wil je ook graag gerustgesteld worden, wat ik wel begrijp en wat wij ook allemaal hebben proberen te doen, maar helaas hebben we geen toverstafje waarmee we jou van je probleem af kunnen helpen en de dermatoloog heeft dat ook niet! En last but not least, het slachtoffer uithangen en met de vinger naar "dit forum" wijzen heeft al helemaal geen zin!

Dus stop met navel- of te wel haarstaren, neem de moeite en verdiep je eens wat meer in dit forum en ga vervolgens wat doen met de tips en adviezen die je hier kunt vinden!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2011, 03:06   #7
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
haha na maanden niet hier te zijn geweest met vraagjes, heb ik toch een nieuwe vraagje. Ik had ruim twee jaar last van haaruitval. Nu ben ik 23 weken zwanger van mijn tweede en sinds drie weken is mijn haaruitval geheel gestopt. Er valt bijna niets uit. Heel leuk natuurlijk voor nu, maar dat betekent zeker dat mijn haaruitval een hormonale oorzaak had, met andere woorden alopecia androgenetica? Weten jullie of aga geheel kan stoppen tijdens zwangerschap. Er valt echt helemaal niets uit, zelfs niet tijdens het douchen. Hooguit 2/3 haren
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2011, 03:07   #8
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Oh ja voortaan stel ik mijn vragen in dit topic. Ik ga geen nieuwe topics meer starten voor mijn haarkwestie
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2011, 13:03   #9
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Hey mutsuz, een antwoord op je vraag kan ik niet geven, maar gefeliciteerd met de zwangerschap van je tweede !!
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 13:25   #10
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Het is heel normaal dat er geen haar meer uitvalt tijdens de tweede helft van je zwangerschap en dit heeft niks met AGA te maken maar wel met het feit dat je lichaam stokstijf staat van de hormonen. Ongeveer drie maanden na de bevalling begint je haar weer uit te vallen en dit kan behoorlijk heftig zijn, maar ook dit heeft niks met AGA te maken.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 16:25   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Androgene alopecia kan verminderen wanneer het aantal androgenen(=mannelijke hormonen) vermindert in verhouding tot de vrouwelijke hormonen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 00:51   #12
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Bedankt voor de reacties !

Ben van plan om na de bevalling te beginnen met Diane35. Heb geen zin om weer jarenlang last te hebben van haaruitval, al is het niet zeker of de pil me gaat helpen. Trouwens sinds ik weer zwanger ben doet mijn haaruitval me niks. Was er behoorlijk overstuur van en ik begin me nu echt af te vragen waar ik me zo druk om heb gemaakt de afgelopen jaren. Tuurlijk is het niet leuk om straks weer haaruitval te hebben, maar ik ga er echt niet om janken of me druk maken. Ik word eindelijk volwassen en begin er over heen te groeien
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 09:19   #13
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsuz Bekijk bericht
Ik word eindelijk volwassen en begin er over heen te groeien
Bedoel je nu als je er zorgen om maakt en erover 'jankt' dat je niet volwassen bent? Sorry maar daar ga ik niet mee akkoord hoor..Het heeft wel een psychische impact op de meesten hier denk ik,ik spreek ook voor mezelf. Daarom vind ik dus dat het helemaal niks te maken heeft met of je volwassen bent of niet.
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2011, 22:42   #14
mutsuz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 85
Nee hoor Summergirl, ik spreek hier alleen voor mezelf. Ik begin nu in te zien dat er zoveel verschrikkelijke dingen gebeuren op de wereld, mensen lijden aan zoveel nare ziektes. Voor mijn gevoel is haaruitval daar niets bij. Nu ik me daar bewuster van word, zie ik in dat het best egoïstisch is om bij haaruitval al aan zelfmoord te denken (want zo overstuur was ik). Het lijkt wel alsof ik op dit punt mentaal aan het groeien ben.

Maar nogmaals ik spreek alleen voor mezelf. Ik weet dat kaalheid een verschrikkelijke aandoening is en dat het een enorme psychische impact heeft, vooral bij vrouwen. Dat had het ook op mij, maar nu niet meer. Het is dus alleen maar iets wat ik persoonlijk voel en absoluut geen aanval op mensen die er (nog) wel door lijden.
mutsuz is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2011, 19:37   #15
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Mijn fout,internet leest soms dubbelzinnig he.. Dan denk je vaak" wat zegt ze nu?" Terwijl het helemaal anders is bedoelt,maar je hebt wel gelijk met wat je schrijft hoor!
summergirl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.