Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2012, 20:21   #1
geenhaar
Banned user
 
Geregistreerd: 9 april 2012
Berichten: 40
vraagje fue en de zon

Ik ga volgende week naar spanje en vroeg mij af of ik gewoon nu wel in de zon mag lopen. De behandeling is nu 4 weken geleden geweest en mijn huid heeft geen pijntjes meer en of is rood gekleurt.

Mag ik ook een hoge factor creme op mijn hoofd smeren? Heeft dat geen invloed op het beschadigen van de grafts?

mss domme vraagjes maar wil het heel graag zeker weten.

gr
John
geenhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2012, 22:52   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
geen domme vraagjes..en daar kun je beter voorzichtig mee zijn. De zon kan absoluut killing zijn voor je hoofdhuid (en ook voor je haar zelf!).

Persoonlijk heb ik geen ervaring ermee (na HT), maar ik denk dat het beste is om de zon sowieso enigzins te vermijden, en als je dat niet wilt inderdaad insmeren met een hoge factor. Dit zou niet slecht moeten zijn voor de haarzakjes maar de huid wel beschermen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2012, 23:43   #3
geenhaar
Banned user
 
Geregistreerd: 9 april 2012
Berichten: 40
Ik lees wel op veel internetsites van klinieken dat er in de zon gelopen mag worden als de huid niet meer rood is. Maar wat is de grens.

Dus een hoge factorcreme is niet schadelijk om op de huid boven de grafts te smeren?

Dank
geenhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 00:22   #4
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Het kan aan mij liggen Johnny maar het lijkt wel alsof je steeds ziet of leest wat je wilt zien of lezen. Op wat voor sites zit je dan wel niet ? Je had geen roodheid zei je zelf, maar op jouw foto's zie je toch iets rosé achtig gebied nog, vind ik. Een tweede haartransplantatie enkele weken na de eerste was ook geen enkel probleem want dat had je gelezen. Nu mag je ook nog rustig vol in de zon lopen na een behandeling als de roodheid maar weg is. Wederom heb je dit weer op meerdere sites gelezen. We hoeven het niet te overdramatiseren alsof je helemaal niks meer mag en dat dit inderdaad wel ergens op een verdwaalde website staat, maar waarom al die haast, ontkenning en daarbovenop nog een vakantie boeken naar Spanje in je herstelperiode ? Smeer er maar lekker een klodder op en dan maar weer hopen dat het goed uitpakt voor je maar ik begrijp er helemaal niks meer van.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 02:06   #5
geenhaar
Banned user
 
Geregistreerd: 9 april 2012
Berichten: 40
l

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Expert Bekijk bericht
Het kan aan mij liggen Johnny maar het lijkt wel alsof je steeds ziet of leest wat je wilt zien of lezen. Op wat voor sites zit je dan wel niet ? Je had geen roodheid zei je zelf, maar op jouw foto's zie je toch iets rosé achtig gebied nog, vind ik. Een tweede haartransplantatie enkele weken na de eerste was ook geen enkel probleem want dat had je gelezen. Nu mag je ook nog rustig vol in de zon lopen na een behandeling als de roodheid maar weg is. Wederom heb je dit weer op meerdere sites gelezen. We hoeven het niet te overdramatiseren alsof je helemaal niks meer mag en dat dit inderdaad wel ergens op een verdwaalde website staat, maar waarom al die haast, ontkenning en daarbovenop nog een vakantie boeken naar Spanje in je herstelperiode ? Smeer er maar lekker een klodder op en dan maar weer hopen dat het goed uitpakt voor je maar ik begrijp er helemaal niks meer van.

IS zo een stuk tekst nou echt nodig. Moet je je daar nou echt zo druk om maken? Mijn broer heeft samen met mij een transplantatie gehad. De vorige topics waren van hem. Dit is mijn vraag. Haal het stukje tekst even weg wil je?
geenhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 07:20   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geenhaar Bekijk bericht
IS zo een stuk tekst nou echt nodig. Moet je je daar nou echt zo druk om maken? Mijn broer heeft samen met mij een transplantatie gehad. De vorige topics waren van hem. Dit is mijn vraag. Haal het stukje tekst even weg wil je?
Ik vond het in deze discussie ook al zo warrig. Twee mensen die onder 1 naam berichten plaatsen na een vergelijkbare ingreep. Dat is erg onhandig. Waarom maken jullie niet een tweede account aan en gaan apart verder?

En over die roodheid, grootste risico is dat de roodheid erger wordt en nog langer duurt. Weinig meer, niks minder. Voor de haren zal het niks uitmaken. Ik zou de huid dus gewoon zoveel als nodig lijkt beschermen. Petje, parasol, factor 50. Je merkt het heel snel genoeg wanneer de huid niet tegen de zon kan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 10:20   #7
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geenhaar Bekijk bericht
IS zo een stuk tekst nou echt nodig. Moet je je daar nou echt zo druk om maken? Mijn broer heeft samen met mij een transplantatie gehad. De vorige topics waren van hem. Dit is mijn vraag. Haal het stukje tekst even weg wil je?


Waarom moet ik de tekst weghalen en wat is dit allemaal. lol Ik maak mij niet druk, zoals antonie zegt, jij/jullie zijn apart bezig en ook ik vertel dat ik het allemaal niet meer snap. Kregen jullie familie korting, wanneer gaan de neven ?
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2012, 17:54   #8
geenhaar
Banned user
 
Geregistreerd: 9 april 2012
Berichten: 40
We kregen inderdaad korting. Ik zal wel een aparte account maken.

Ik heb net contact gehad met prohair en deze zegt dat het niet schadelijk is om een factor 50 te sprayen.
Als het hoofdhuid maar neit verbrand.

Laatst gewijzigd door geenhaar; 7 mei 2012 om 18:01
geenhaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.