Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 februari 2010, 23:59   #136
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Tsja, zo loop ik ook al jaren met een bril en contactlenzen te klooien..... daar zullen ze ook wel nooit wat op vinden...
lazeren?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2010, 00:48   #137
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Dat fenomeen kennen ze misschien nog niet in Drenthe.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2010, 18:35   #138
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Nou weer een update...

Inmiddels bijna 7 maanden aan de medicijnen en ik heb niet het idee dat er iets verbeterd is. Ik denk nog steeds een beetje achteruitgang. Nu lees ik ook niet echt positieve verhalen over diffuse patterned thinners. Las ergens dat je er met deze vorm wel vanuit kan gaan dat je eindigt met een NW7.

Nu moet ik zelf zeggen dat ik het kaal zijn helemaal niet zo erg zal vinden (als het eenmaal zo ver is), alleen niet nu ik nog naar school ga. Ik heb volgens mij nog nooit een kaal iemand gezien waarbij ik dacht 'dat ziet er totaal niet uit'. Ik heb het overigens nog steeds niet aangedurfd om mijn haar te millimeteren. Ik ben bang dat het aangetaste gebied een stuk lichter van kleur zal zijn dan de zijkanten en de achterkant. En dan groeit het dus niet zo 1, 2, 3 terug. Misschien in de zomer dan maar proberen. Het lijkt me ook zo vreemd omdat ik mijn haarlijn van 10 jaar geleden nog heb. Als ik dan toch kaal wordt, heb ik liever dat de inhammen ook iets beginnen te komen. Lijkt me gemillimeterd/kaal er dan toch beter uit zien.

Daarnaast blijf ik het ook raar vinden dat dit me getroffen heeft. Een aantal in mijn familie hebben/hadden er ook last van, maar op veel latere leeftijd. De broer van mijn moeder (begon rond zijn 30e) en mijn beide opa's (begon pas laat). Mijn vader heeft nog genoeg haar, al is het iets dunner bovenop en heeft hij wel inhammen. Is ook pas vanaf zijn 40e begonnen. Hij is nu 60 dus het gaat langzaam bij hem.

Hetgene waar ik eigenlijk nog het meest bang voor ben, zijn mijn dalende kansen bij de vrouwtjes. Ik heb het nooit goed gedaan op dat gebied, dat zie ik alleen maar slechter in als ik straks duidelijk kalend/kaal ben.

EDIT: Ik wil nog even toevoegen dat ik nog nauwelijks haren vind, zowel in de douche als op mijn kussen.

Laatst gewijzigd door gast1985; 21 februari 2010 om 18:39
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2010, 17:28   #139
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Zo weer ff een update...

Nu dus 10 maanden op fina en minox. Resultaat: achteruitgang. Ik dacht dat de situatie de eerste 5, 6 maanden stabiel was gebleven (of licht achteruit gegaan was), maar nu weet ik zeker dat het vrij hard gegaan is. Nog steeds geen echte plekken, alleen onder een felle lamp is de hoofdhuid goed zichtbaar. Volgens mij is bij DPA al een flink deel van je haren verdwenen wanneer je erachter komt.

Ik ben bang dat als het in dit tempo doorgaat, ik toch al zo goed als kaal ben over een jaar. Of in ieder geval een dergelijke haarstatus heb dat alleen scheren nog een optie is. Volgens mij is millimeteren niet eens meer een optie, want als het overal bovenop uitgedund is, ziet dat denk ik ook niet meer uit.

Het doet toch veel met me, want sinds een paar weken zit ik ook bij een psychologe. Ik ben blij dat ik die stap heb gemaakt, want ik ga eraan kapot en zie het allemaal niet meer zo zitten. Het is zelfs zo dat ik serieus overweeg om na de zomer ergens in het buitenland een baan te zoeken en me daar te vestigen. Ik weet dat ik dit niet aankan. Zie het toch als een soort uitweg. Ik weet het, het is laf, maar hier in NL ben ik, word ik, ook niet happy. Ik weet van me zelf dat ik zeker geen goed uitziende kerel ben (dat is me in mijn jeugd vaak genoeg duidelijk gemaakt), dus zonder haar wordt het er allemaal lelijker op. Een kaal hoofd is geen optie aangezien ik een vreemde vorm hoofd heb, een beetje te vergelijken met het hoofd van Agassi, met zo'n rare bult erop. Tot op heden heb ik ook nog nooit een vriendin gehad (ik ben bijna 25) en dat zie ik door het kaal worden ook niet gebeuren in de toekomst. Ja, misschien als ik 35 ben ofzo en het geaccepteerd heb, maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Mij wordt gezegd dat ik een negatief zelfbeeld heb, ik noem het zelf eerder realistisch. Mijn school lijdt er ook ernorm onder, ik krijg niks meer geleerd. Dit proces heeft me bij de keel en ik ben bang dat er zwarte jaren aan zitten te komen. Sorry voor het lange verhaal maar ik moest dit ff van me afschrijven. Ik ben benieuwd hoe dit gaat eindigen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2010, 17:51   #140
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Nog steeds geen echte plekken, alleen onder een felle lamp is de hoofdhuid goed zichtbaar.
Je kunt dat toch nog jarenlang camoufleren met Toppik of Fullmore?
En misschien heb je een hoger percentage minox of Spectral DNC nodig.
Zouden de medicijnen echt niet willen aanslaan, dan kun je altijd nog een haarwerk nemen of haartransplantatie laten doen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 20 mei 2010 om 17:56
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2010, 18:03   #141
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Zo weer ff een update...

Nu dus 10 maanden op fina en minox. Resultaat: achteruitgang. Ik dacht dat de situatie de eerste 5, 6 maanden stabiel was gebleven (of licht achteruit gegaan was), maar nu weet ik zeker dat het vrij hard gegaan is. Nog steeds geen echte plekken, alleen onder een felle lamp is de hoofdhuid goed zichtbaar. Volgens mij is bij DPA al een flink deel van je haren verdwenen wanneer je erachter komt.

Ik ben bang dat als het in dit tempo doorgaat, ik toch al zo goed als kaal ben over een jaar. Of in ieder geval een dergelijke haarstatus heb dat alleen scheren nog een optie is. Volgens mij is millimeteren niet eens meer een optie, want als het overal bovenop uitgedund is, ziet dat denk ik ook niet meer uit.

Het doet toch veel met me, want sinds een paar weken zit ik ook bij een psychologe. Ik ben blij dat ik die stap heb gemaakt, want ik ga eraan kapot en zie het allemaal niet meer zo zitten. Het is zelfs zo dat ik serieus overweeg om na de zomer ergens in het buitenland een baan te zoeken en me daar te vestigen. Ik weet dat ik dit niet aankan. Zie het toch als een soort uitweg. Ik weet het, het is laf, maar hier in NL ben ik, word ik, ook niet happy. Ik weet van me zelf dat ik zeker geen goed uitziende kerel ben (dat is me in mijn jeugd vaak genoeg duidelijk gemaakt), dus zonder haar wordt het er allemaal lelijker op. Een kaal hoofd is geen optie aangezien ik een vreemde vorm hoofd heb, een beetje te vergelijken met het hoofd van Agassi, met zo'n rare bult erop. Tot op heden heb ik ook nog nooit een vriendin gehad (ik ben bijna 25) en dat zie ik door het kaal worden ook niet gebeuren in de toekomst. Ja, misschien als ik 35 ben ofzo en het geaccepteerd heb, maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Mij wordt gezegd dat ik een negatief zelfbeeld heb, ik noem het zelf eerder realistisch. Mijn school lijdt er ook ernorm onder, ik krijg niks meer geleerd. Dit proces heeft me bij de keel en ik ben bang dat er zwarte jaren aan zitten te komen. Sorry voor het lange verhaal maar ik moest dit ff van me afschrijven. Ik ben benieuwd hoe dit gaat eindigen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Ik vind het heel moedig en goed dat je de stap naar psychische hulp hebt gevonden!

Lucht daar alsjeblieft je hart helemaal, des te beter kunnen ze je helpen!

Sterkte en succes...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 17:38   #142
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Sorry voor de late reactie, ben een tijdje weggeweest.

@ Hanna

Ik weet niet of ik een camouflagemiddel wil proberen. Ik weet zeker dat me zal bevallen, maar ik verschuif het probleem dan. Ook al heb ik het erg moeilijk mee (heb momenteel professionele hulp), wil ik er eigenlijk vanaf zijn door het maar gewoon te accepteren. Eind van de maand ga ik op vakantie en vooraf ga ik dan de boel (eindelijk) millimeteren en niet meer terugkijken. Dan is de stap naar helemaal kaal niet meer zo groot. Alleen als het echt te dun uitziet als ik het gemillimeterd heb, dan zak ik psychisch nog verder weg. Daar ben ik dus bang voor. Ik merk ook dat ik steeds norser, afweziger en minder sociaal ben. Maar om terug te komen op camouflagemiddellen.. Op het moment dat je ermee stopt, zal het dan wel heel duidelijk zijn voor de buitenwereld dat je flink kaal bent. Hoe werkt dat overigens met regen bijvoorbeeld?

Bij de professionele hulp is inmiddels ook al uit gekomen dat mijn probleem niet zozeer het kaal worden is, maar mijn negatieve zelfbeeld dat ik al jarenlang heb.


@ Ambo

Jij hebt vroeger toch ook hulp gezocht bij een psycholoog/psychiater, of vergis ik me dan? Ben je achteraf blij dat je dat gedaan hebt of heb je er uiteindelijk niet zoveel aan gehad?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 20:29   #143
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
@ Ambo

Jij hebt vroeger toch ook hulp gezocht bij een psycholoog/psychiater, of vergis ik me dan? Ben je achteraf blij dat je dat gedaan hebt of heb je er uiteindelijk niet zoveel aan gehad?
Toen ik begin 20 was, heb ik ook psychisch erg onder mijn 'kaal worden' geleden. Ook speelden er andere zaken, ben toen bij een psycholoog geweest, maar heb toen het onderwerp 'kaalheid' niet durven bespreken omdat ik me er enorm voor schaamde. En tja, dan kan dat probleem ook niet worden aangepakt en heb ik er mee door gesukkeld.

Een jaar of drie geleden ben ik ook nog bij een psycholoog beland. Toen was ik inmiddels een 'open boek', heb alles eruit gegooid wat me dwars zat en dat heeft me enorm geholpen!!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2010, 23:09   #144
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Ik kan goed begrijpen dat sommige het er ontzettend moeilijk mee hebben. Natuurlijk is het flink klote, tenslotte zitten we hier op het forum, maar je kan het ook proberen te relativeren. Ik doe dat ook veel, eigenlijk bij veel dingen. Zo sta je veel beter in je leven en kijk je er positief tegen aan. Als je keertje wil praten gast1985 dan moet je ffkes pmen. Geen probleem
Umberto tan zei: kaal = fraai
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2010, 11:36   #145
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M1989 Bekijk bericht
Ik kan goed begrijpen dat sommige het er ontzettend moeilijk mee hebben. Natuurlijk is het flink klote, tenslotte zitten we hier op het forum, maar je kan het ook proberen te relativeren. Ik doe dat ook veel, eigenlijk bij veel dingen. Zo sta je veel beter in je leven en kijk je er positief tegen aan. Als je keertje wil praten gast1985 dan moet je ffkes pmen. Geen probleem
Umberto tan zei: kaal = fraai
Als je het kan relativeren kan je het ook beter gaan accepteren.

Ik schrok me altijd rot als ze bij de kapper mijn kale kruin liet zien met een tweede spiegel, normaal zag ik dat nooit als ik zelf in de spiegel keek.

Heb op een gegeven moment thuis er ook een tweede spiegel bijgepakt en me er telkens mee geconfronteerd en op den duur begon dat zelfs ook te wennen...

Ik kon ook altijd door de grond zakken als ze een opmerking over mijn kaalheid maakten, maar ben nu gelukkig zover dat ik er zelf grappen over kan maken.

Sterkte en succes!!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2010, 19:08   #146
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Nou hier nog een kleine update. Langzaam aan zet de diffuse uitval toch door, voornamelijk helemaal vooraan in het midden, terwijl aan de zijkanten (waar normaal inhammen zouden komen) niks gebeurt. Ik hoop niet dat ik straks in het midden een hele dunne plek krijg en aan de zijkanten bovenop nog dik haar.

Zou de uitval te maken kunnen hebben dat ik nu sinds een aantal maanden minox nog maar één keer per dag gebruik? Ik heb het nooit structureel twee keer per dag gebruikt, maar wel vaker dan één keer per dag. Nou ja, de fina blijf ik gewoon slikken in ieder geval.

Nog een ander vraagje. Ik heb deze ook gesteld in een ander topic, maar hier kreeg ik geen antwoord op. Weet iemand het verschil tussen diffuse uitval (met AGA patroon) en telogeen effuvlium?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2010, 23:53   #147
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij T.E. verlies je meestal haren rondom je hele hoofd, dus niet alleen op één plek.

Minox moet je 2 keer per dag gebruiken, desnoods een laag percentage of een lagere dosis, maar het moet 2 keer p/d om goede resultaten te krijgen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2010, 10:48   #148
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Vreemd. Mijn haren aan de zijkanten worden ook steeds dunner.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2010, 13:41   #149
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Heeft een dermatoloog wel eens naar jullie hoofdhuid gekeken? Seb. eczeem en psoriasis kunnen ervoor zorgen dat de haargroei belemmerd wordt, waardoor je heel dun haar lijkt te hebben (ook aan de zijkanten). Dit had ik namelijk ook..
__________________
Regimen:


Spectral DNC-L + Remox
Dagelijks Propecia
Hairmax Lasercomb SE om de dag ongeveer 25 a 30 minuten
echoes is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2010, 16:59   #150
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Mijn dermatoloog bekeek mn hoofdhuid niet eens van dichtbij. Ik had mn haar nog over mn inhammen gestyled en hij zei simpelweg: "Zoals het eruit ziet, en zoals ik hier lees is dit een geval van Androgenetica Alopecia." Probeerde nog een beetje tof te doen ook met de medische term ervan Ging daarna heel trots door zn eigen dooie bosje haar heen (hij had best wel een vorm van DPA) en keek me minderwaardig aan.

Overig stond er ook niks op zijn blaadje, behalve dan wat mijn huisarts had doorgegeven. Heb dat zelf doorgelezen voor de afspraak en er stond alleen dat mijn oom aan moeders kant kalend was, ik minoxidil gebruik en inhammen heb.

Ben een beetje terughoudend om daar terug te gaan eigenlijk.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe herken ik de aandoening van mannelijke kaalheid bij mijzelf mijnprobleem AGA - Algemeen 27 13 september 2009 03:46
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Erfelijke mannelijke kaalheid op lange termijn Forehead Pride AGA - Algemeen 16 9 mei 2006 00:46
mannelijke kaalheid auto-immuunziekte? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 2 1 juli 2004 17:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.