Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 mei 2011, 15:22   #271
Sadness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2011
Berichten: 7
Millie, waar kan ik meer informatie vinden over dat haartopical cb 03? Heb er nog nooit van gehoord maar ben uiteraard zeer nieuwschierig. 'K ga direct even googelen. En zou Androcur misschien iets voor mij zijn? Ik snap niet waarom mijn gyneacoloog en/of dermatoloog dat niet voorschrijft als het een goed middel is. Ga toch even vragen denk ik.
Sadness is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2011, 16:24   #272
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sadness,
Het is zo gek nog niet wat jouw gynaecoloog of dermatoloog heeft voorgeschreven.
Je zou eens 't één en ander in het Haarwoordenboekje kunnen gaan lezen, zoals o.a. dit:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...ubmed_RVDocSum

en dit over orale spironolactone:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...?dopt=Abstract

CB 03-01 is nog niet eens op de markt. Hier kun je er over lezen:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=28266
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2011, 19:33   #273
evy71
HaarWeb lid
 
evy71's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 57
diane 35 soms pas na half jaar resultaat

Even een update: deze week ben ik opnieuw naar de derma geweest. Ik had een andere: dr De Rie van het Erasmus MC Rotterdam. Hij denkt - net als mijn andere derma- toch zeker te weten dat ik Aga heb. Dit gezien de inhammen, die er inderdaad duidelijk zijn.
Ik gebruik nu 4 mnd de diane zonder resultaat. Volgens hem kan het bij sommige vrouwen pas na 6 maanden werkzaam zijn, er is dus hoop! Wellicht worden sommige lezeressen hier ook blij van
Wie heeft zelf deze ervaring?

telogeen effluvium

Wat ik wel vreemd vond, was dat hij telogeen effluvium niet beschouwt als een apart soort haarverlies, alleen als de status waarin het haar loslaat. Raar toch, want via de links die Hanna postte, is het toch helder dat chronisch telogeen effluvium niet behandeld kan en hoeft te worden. Kan iemand reageren op deze opmerking van mijn derma?

Bedankt
__________________
Regime
Duasteride (april 2012- inmiddels gestopt: geen resultaat)
Finasteride (november 2011- april: geen resultaat)
Minox 5% (januari 2011 - heden)
Diane 35 (februari -sept 2011: geen resultaat)
Ketaconazol 2% -klein beetje gemengd door milde shampoo, 2x per week (januari 2011 - aug 2011, gestopt omdat het de hoofdhuid teveel uitdroogde)
Minox 2% (augustus 2010 -december 2010)

Supplementen
Selenium (augustus 2010 - 2012, inmiddels gestopt)

Overig
Proefbehandeling schildkliermedicatie - Thyrax (november 2011- juni 2012, inmiddels gestopt- geen resultaat)
B12-injecties (december 2011-heden)
evy71 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 01:30   #274
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wat bedoel je met 'resultaat'? Onder resultaat mag men al verstaan: stop van haarverlies, dus stabilisatie van de huidige status, geen verdere achteruitgang, (nog) geen nieuwe haargroei. Overigens heeft het lichaam ook vaak 3 maanden de tijd nodig om te wennen aan een pil als Diane35.

De aanmaak van nieuwe haren duurt heel lang, waarbij je vaak pas na een half jaar nieuwe sprietjes kunt ontdekken.

De dermatoloog sprak over de telogene fase = de uitvalfase (ook bij gezonde haren)
Bij telogeen effluvium vallen er echter veel meer haren uit dan normaliter, wat acute T.E. wordt genoemd en meestal een makkelijk aanwijsbare oorzaak heeft.
Ik weet niet waar jij gelezen hebt dat chronische T.E. niet behandeld zou kunnen worden, want ook als daarbij de oorzaak verholpen wordt, kan het genezen, zie:
http://www.huidarts.com/cgi-bin/pati...fid=1219602351
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 14:59   #275
evy71
HaarWeb lid
 
evy71's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 57
Hoi Hanna,

Met resultaat bedoel ik inderdaad het verminderen (stoppen nog beter!) van haaruitval.
Er groeien bij mij constant nieuwe haren, daaraan geen gebrek! De hele voorkant zit vol met haartjes van 1 tot 5 cm. Waarschijnlijk het effect van de minox; ook het haar in mn gezicht en op de armen is toegenomen.

Echter......wsl herinner je je dat ik al vaker schreef dat mijn probleem juist is dat die nieuwe korte haren direct weer uitvallen. Ik ga even door mn haar en jawel: weer een berg babyhaartjes. Daaraan zie ik dat de diane nog niet werkt, toch?!

Wb het behandelen van TE, klopt wat je zegt, maar op diezelfde site staat dat het vaak niet behandelt kan/hoeft te worden.
http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=48
__________________
Regime
Duasteride (april 2012- inmiddels gestopt: geen resultaat)
Finasteride (november 2011- april: geen resultaat)
Minox 5% (januari 2011 - heden)
Diane 35 (februari -sept 2011: geen resultaat)
Ketaconazol 2% -klein beetje gemengd door milde shampoo, 2x per week (januari 2011 - aug 2011, gestopt omdat het de hoofdhuid teveel uitdroogde)
Minox 2% (augustus 2010 -december 2010)

Supplementen
Selenium (augustus 2010 - 2012, inmiddels gestopt)

Overig
Proefbehandeling schildkliermedicatie - Thyrax (november 2011- juni 2012, inmiddels gestopt- geen resultaat)
B12-injecties (december 2011-heden)
evy71 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 17:45   #276
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evy71 Bekijk bericht
Wb het behandelen van TE, klopt wat je zegt, maar op diezelfde site staat dat het vaak niet behandelt kan/hoeft te worden.
http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=48
Dat is een andere site.
Raar dat ze dat zo opschrijven, want daarboven hebben ze vermeld wat de eventuele oorzaken kunnen zijn en daaraan valt meestal echt wel iets te doen, zoals medicatie tegen te snelle of te langzame schildklierwerking, ijzertabletten of -injecties bij ijzergebrek, enz.

Had je tegen de dermatoloog verteld dat nieuwe korte haartjes meteen weer uitvallen?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 21 mei 2011 om 17:55
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2011, 22:31   #277
evy71
HaarWeb lid
 
evy71's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 57
O ja, ik zie dat het een andere site is. Had die link van jou overigens ook gelezen hoor.

Had zeker tegen de derma gezegd dat de nieuwe haren uitvallen. Ik had er zelfs een aantal meegenomen in een envelopje om te laten zien. Hij was er niet van onder de indruk. Het enige wat hij zei was dat ik door moest gaan met de minox en diane 35. Blijf het vreemd vinden. Toch wat onduidelijk allemaal.
__________________
Regime
Duasteride (april 2012- inmiddels gestopt: geen resultaat)
Finasteride (november 2011- april: geen resultaat)
Minox 5% (januari 2011 - heden)
Diane 35 (februari -sept 2011: geen resultaat)
Ketaconazol 2% -klein beetje gemengd door milde shampoo, 2x per week (januari 2011 - aug 2011, gestopt omdat het de hoofdhuid teveel uitdroogde)
Minox 2% (augustus 2010 -december 2010)

Supplementen
Selenium (augustus 2010 - 2012, inmiddels gestopt)

Overig
Proefbehandeling schildkliermedicatie - Thyrax (november 2011- juni 2012, inmiddels gestopt- geen resultaat)
B12-injecties (december 2011-heden)
evy71 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2011, 00:46   #278
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vrees dat je ook geen keus hebt, het lijkt verdacht veel op AGA.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2011, 09:57   #279
Monika07
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2011
Berichten: 4
Hallo, daar was ik nog even....
Ik zat gister avond nog even te denken...in maart heb ik mijn pil opgehaald bij de apotheek (had normaal Steridil) maar kreeg ineens Ethinylestradiol / Levonorgestrel mee.
Was de zelfde pil alleen een nieuwe verpakking zei ze!
Nu lees ik op internet dat dit gewoon een goedkope variant is.
De bijwerkingen zoals snel chagarijnig, zeer hoofd enzo heb ik ook daarvan.
Iemand ervaring met zoveel haaruitval met deze overstap?
Ga maandag gelijk naar de huisarts om mn oude pil weer terug te krijgen.
Monika07 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2011, 12:11   #280
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Stediril bestaat ook uit ethinylestradiol en levonorgestrel, maar er zijn soorten Stediril: Stediril 30, Stediril-d, Neo-Stediril.
Je kunt de hoeveelheden werkzame stoffen, die vermeld dienen te staan op de verpakkingen, met elkaar vergelijken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 10:26   #281
strijder
HaarWeb lid
 
strijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2011
Berichten: 3
Unhappy Vraag

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of jullie mij konden helpen!! Ik slik sinds maart de diana 35, en mn haaruitval is een stuk minder geworden gelukkig!!
Nu ging ik vorige week naar de apotheek om nieuwe pillen, kreeg ik opeens van een ander merk (Apothecon) pillen mee. Ik merk nu al dat mijn haar weer veel meer aan het uitvallen is.
Ik heb gebeld naar mijn huisarts en mijn dermatoloog maar die zien er niet echt het nut van in want de hormomen zouden precies hetzelfde zijn.

Ik vind dit echt zwaaaaar vervelend want ik merk wel weer verschil!!!!!!!!

Wie heeft hier ervaring mee? En wie kan me wat tips geven? Please!!
strijder is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2011, 12:11   #282
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder Bekijk bericht
Ik heb gebeld naar mijn huisarts en mijn dermatoloog maar die zien er niet echt het nut van in want de hormomen zouden precies hetzelfde zijn.
Zeg maar tegen de artsen dat dit probleem al vaak gemeld is op dit forum.
Bij de vrouwen die daarna weer de echte Diane35 voorgeschreven kregen, stopte de haaruitval vrij snel.
Het schijnt te liggen aan de hulpstoffen die in die pillen zitten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2012, 19:57   #283
LauraBB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2012
Berichten: 1
Thumbs up Haaruitval

Hoi,

Ik heb laatst ook in een keer heel veel last van haar uitval van de pil. Ik heb nu flip in hair in en geeft een super verdikking aan je haar. Ik heb dit gevonden op www.lookzbybianca.nl voor maar €179,-. Ik moest er wel voor naar Goirle maar het is wel super mooi geworden. Ik woon zelf in Biezenmortel een gat in Noord Brabant. Ik kan dan ook iedereen een flip in adviseren.

Gr Laura
LauraBB is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2012, 18:50   #284
SandraV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2012
Berichten: 19
haaruitval en pil

bij mij werd eerst alopecia androgenetica vast gesteld. ik kreeg enorm haaruitval 4 mnd na bevalling. door de pil stopte de haaruitval en kreeg ik weer gezond normaal haar terug..... nu wil ik een 2de kindje en ben ik met de pil gestopt. gevolg is weer haaruitval vanaf de eerste menstruatie. echter blijft de eisprong uit waardoor ik ook niet zwanger kan worden. een zwangerschap stopt de haaruitval ook nl. Althans bij mij. Heeft iemand ervaring en wie weet of Clomifeen helpt tegen de haaruitval? Iig wel om een eisprong te bevorderen.
SandraV is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2012, 16:19   #285
tobje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2011
Berichten: 32
Question Haaruitval door Mercilon

Hallo,

Nou ben ik hier even alles aan het lezen over haaruitval door pilgebruik.

Ik heb al eens vaker hier gepost omdat ik al 4 jaar inmiddels kamp met hevig haaruitval. Ik heb zowat alles geprobeerd wat er maar is, naar dermatologen geweest, niks uitgekomen. Naar natuurartsen geweest, niks geholpen. Het haar blijft dunner worden, uitvallen, en ben ten einde raad.

Het laatste wat ik nog wilde proberen was weer aan de pil gaan beginnen. Ik ben inmiddels ook al 43 jaar. Balen dat ik ermee moest starten, maar ik wilde kijken of dit hetgeen was, wat nog kon helpen. Ik heb informatie ingewonnen voordat ik begon. De diana is voor mij geen optie, en toen is mij dus 'aangeraden' om de mercilon te gaan gebruiken.

Nu lees ik hier dat dit dus ook een c19 huppeldepup is. Dus een progestageen (schrijf ik het goed??) wat nadelig is voor je haar. Maar.........het mooie is, dat mij is verteld dat desogestrel een anti androgene werking heeft?

Nou slik ik de pil nog maar net een maand, dus dan kan je eigenlijk nog niets merken toch? .........nou......mijn haar valt uit zoals nooit tevoren. Ik had al veel uitval maar nu is het gewoon echt niet normaal. Ik kan na het wassen de plukker eruit halen, en als ik blijf kammen, blijven ze eruit komen............hellup!! Kan dit nu al komen van de Mercilon?? dat kan toch niet?

Heeft iemand hiermee ervaring??

Alvast bedankt.

Gr. Tobje
tobje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.